یکی از مهم‌ترین پوشاکی که برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، شال و روسری است، به همین دلیل در انتخاب آن باید نهایت دقت را به‌کار برد. اما از کجا شال و روسری پاییزه بخریم؟

شال و روسری یکی از اجزای اصلی پوشاک زنان مسلمان در ایران و سایر کشورهای مسلمان به حساب می‌آید. این نوع از پوشاک همانند سایر پوشاک زنانه، باید متناسب با شرایط محیطی انتخاب و پوشیده شود. عوامل مختلفی مانند محلی که شال در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، فصلی از سال که باید شال و روسری در آن پوشیده شود، نوع مجلس و جمعی که فرد قرار است با شال در آن شرکت کند و موارد دیگر در انتخاب رنگ، جنس و نوع شال نقش دارند.

شال های پاییزه را از کجا بخریم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امروز می‌خواهیم دربارۀ شال پاییزه صحبت کنیم. این‌که چرا باید شال پاییزه را برای پوشش انتخاب کنیم؛ انواع شال پاییزه و جنس آن‌ها کدام‌اند؛ بهترین شال برای پاییز کدام است و درنهایت خرید شال پاییزه باید از کجا صورت بگیرد؛ موضوعاتی است که به آن‌ها خواهیم پرداخت. لطفاً در ادامۀ مطلب با ما همراه باشید.

انواع شال پاییزه

شال‌های پاییزه ازلحاظ جنس و کاربرد، انواع مختلفی به‌صورت زیر دارند:ا

  • جنس ابریشم و ساتن

این نوع روسری یا شال پاییزه از جنس ابریشم یا ساتن است که برای استفاده در مهمانی‌های رسمی کاربرد دارد. این جنس از شال پاییزه، گرم و ضخیم نیست و بیشتر کاربرد زیبایی دارد.

  • جنس نخی

شال‌های نخ نیز از موارد پرکاربرد شال پاییزه به‌شمار می‌روند. این نوع از شال‌ها از نخ ضخیم ساخته می‌شوند که ایستایی خوبی روی سر دارند. جنس شال‌های نخی پاییزه ضدحساسیت بوده و نرم و راحت هستند. این نوع شال‌ها به اندازۀ شال موهر گرم نیستند و در هوای معتدل رو به سرد بیشتر استفاده می‌شوند.

  • جنس ژاکارد

پارچۀ ژاکارد جنسی است که طرح آن از خود بافت پارچه ایجاد می‌شود. این نوع جنس نیز به دلیل ضخیم‌بودن، در فصل‌های سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر مناسب مهمانی است.

  • جنس کنفی

جنس کنف نوعی نخ است که بسیار باکیفیت بوده و مناسب تمامی فصل‌هاست. شال‌های پاییزه کنفی نیز از جنس کنف و به‌صورت ضخیم‌تر ساخته می‌شوند که برای حفظ گرما بسیار مناسب‌اند.

  • شال موهر

شال پاییزه موهر یکی از محبوب‌ترین شال‌های پاییزه به‌شمار می‌رود که از پشم موهر ساخته می‌شود. این نوع شال به دلیل این‌که جنس طبیعی دارد، نرم، سبک و راحت است و رنگ‌های جذاب و شادی داشته و چروک نمی‌شود، همچنین گرما را به‌خوبی در خود حفظ می‌کند، جزء شال‌های پرفروش به حساب می‌آید که در فصل پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند هنگام رفتن به خرید، مهمانی‌های غیر رسمی، محل کار، انجام امور اداری و گشت‌و‌گذار، از این نوع شال استفاده کنند. بسیاری از افرادی که نیاز به پوشیدن حجاب ندارند هم می‌توانند به‌عنوان شال گردن از شال پاییزه موهر استفاده کنند.


شال پاییزۀ موهر و فواید آن

همان‌طور که گفتیم، موهر نوعی پشم و الیاف طبیعی است که به دلیل خواص بی‌شمارش، در ساخت شال پاییزه از آن استفاده می‌شود. موهر از پشم نوعی بز به نام بز آنقوره به‌دست می‌آید. بسته به این‌که بزی که الیاف موهر از پشم آن ساخته می‌شود در چه شرایطی زندگی می‌کرده‌است، کیفیت‌های متفاوتی از الیاف موهر وجود دارد. این نوع الیاف بسیار نرم و سبک است و به دلیل خواص خوبی که دارد، انواع شال پاییزه را از آن تهیه می‌کنند. پشم‌ بزهای آنقوره با افزایش سن ضخیم‌تر می‌شود. از پشم بزهایی که جوان‌ترند برای تولید لباس و شال پاییزه استفاده می‌شود. پشم بزهای پیرتر برای تولید پارچه‌های ضخیم مبلمان، نخ فرش و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبیعی است که افراد برای حفاظت خود از سرما، باید پوشاک گرم بپوشند و شال نیز از پوشاکی است که در حفظ گرمای بدن نقش زیادی دارد. درواقع یکی از راه‌های گرم نگه‌داشتن سر و جلوگیری از بسیاری از آسیب‌هایی که سرما به سر وارد می‌کند، استفاده از شال گرم است. علاوه‌بر جنبۀ زیبایی‌ که دارای اهمیت است، این نوع از پوشاک به دلیل حساس‌بودن سر باید علاوه‌بر حفظ مناسب گرما، راحت بوده و از روی سر سُر نخورد، از طرفی صدای اضافی نیز در گوش فرد ایجاد نکند.

شال موهر تمامی این خواص را دارد و یکی از بهترین انواع شال پاییزه محسوب می‌شود. اگر بخواهیم به صورت کلی فواید شال پاییزه موهر را بیان کنیم، به‌صورت زیر است:

  • میزان رنگ‌پذیری بالایی دارد.
  • بسیار نرم و لطیف است.
  • کشسانی زیادی دارد.
  • درخشندگی آن زیاد است.
  • استحکام زیادی دارد.
  • مقاومت زیادی در برابر چروک دارد.
  • میزان جذب رطوبت بالایی دارد.
  • دارای بافت کج‌راه و پشمی است.
  • رنگ آن دارای ثبات زیادی است
  • دوام و عمر زیادی دارد.
  • سبک است.
  • حجم زیادی دارد و هوا را در خود نگه می‌دارد‌.
  • به دلیل کرکی‌بودن و میزان پف بالا، مناسب فصول سرد سال است.

برای تشخیص جنس موهر اصل، باید مقداری از پرز آن را کنده و بسوزانید؛ اگر بوی کزخوردگی داشت، به معنای اصل‌بودن آن است.

مراقبت از شال پاییزه موهر

توجه کنید که برای شستشوی شال پاییزه موهر سعی کنید دقت لازم را به خرج داده و آن را در ماشین لباسشویی نشویید. شال موهر بهتر است با دست و به‌آرامی شسته شود تا پرز نخ آن گلوله نشود. این نوع شال را بعد از شستن نباید زیاد بچلانید تا کش نیاید و از طرفی آن را روی طناب پهن نکنید و گیره لباس را روی آن نزنید تا به دلیل نرمی زیاد این نوع شال پاییزه رد طناب و گیره روی آن باقی نماند.

خرید شال پاییزه

برای خرید عمدۀ شال و روسری می‌تونید به سایت میس ونتی مراجعه کنید در این فروشگاه می تونید متنوع ترین انواع شال و روسری رو در جنس های مختلف از جمله شال پاییزه و بهاره و شال مزونی با قیمت و کیفیتی عالی تهیه کنید.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین پوشاکی که برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، شال و روسری است، به همین دلیل در انتخاب آن باید نهایت دقت را به‌کار برد. یکی از انواع شال که در فصول سرد برای حفاظت از سرما مورد استفاده قرار می‌گیرد شال پاییزه است که دارای انواع مختلفی ازلحاظ جنس و کاربرد است. یکی از محبوب‌ترین شال‌های پاییزه شال موهر است که دارای خواص بی‌شماری است و ما در مقالۀ حاضر به فواید آن اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید