به نظر شما چه مواردی می‌تواند روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد؟ در این مطلب سعی می‌کنیم که این موضوعات را بررسی کنیم. با توجه به این موارد، آینده این ارز دیجیتال را بهتر شناسایی کرده و پیش بینی بهتری می‌توانید در راستای سرمایه گذاری داشته باشید.

 

عوامل موثر روی قیمت بیت کوین چیست؟

عوامل موثر روی قیمت بیت کوین چیست؟

می‌دانیم که بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال مهم در جهان بوده و به‌نوعی بنیان گذار فعالیت‌های اقتصادی در زمینه ارز دیجیتال هم محسوب می‌شود. هیچ سازمان و ارگانی این ارزها را تحت کنترل خود نداشته و امکان سیاست گذاری توسط بانک مرکزی هیچ کدام از کشورها هم روی آن وجود دارد. چنین امکانات مهمی سبب علاقه‌مندی افراد حقیقی و حقوقی به آن شده و روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد. تورم موجود روی ارزهای فیات همچون دلار و ریال روی ارزهای دیجیتال تاثیرگذار نبوده و متغیرهای اقتصادی دیگر مانند بیکاری هم اثری روی آن نخواهد داشت.

حال به نظر شما چه مواردی می‌تواند روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد؟ در این مطلب سعی می‌کنیم که این موضوعات را بررسی می‌کنیم. با توجه به این موارد، آینده این ارز دیجیتال را بهتر شناسایی کرده و پیش بینی بهتری می‌توانید در راستای سرمایه گذاری داشته باشید. اولین عامل تاثیرگذار، میزان عرضه و تقاضا است. این عامل بیشتری تاثیرگذاری را به همراه داشته و مخصوصا در بازارهای جهانی، شامل سقوط و صعود در رقم‌های بالا خواهیم بود. در صورتی که میزان عرضه برای این ارز دیجیتال بالا باشد، قیمت بیت کوین هم با روند کاهشی مواجه خواهد شد. تقاضای بالا در کوتاه مدت هم نتیجه عکس گذاشته و قیمت آن را افزایش می‌دهد.

عوامل اثرگذار قیمت بیت کوین

نهادهای مختلفی می‌توانند این خرید و فروش با حجم بالا را در یک بازه زمانی معین انجام دهند و یک سری گروه‌های مختلف تریدر هم ممکن است که چنین نقشی داشته باشند. می‌دانیم که حجم بیت کوین‌ها در جهان محدود بوده و هر چه قدر که به سمت آینده می‌رویم، با کاهش کوین‌های بیت کوین، قیمت بالاتر رفته و حتی استخراج این ارزها هم بسیار سخت‌تر خواهد شد. استخراج این کوین‌ها توسط افراد هم افزایش پیدا کرده است و همین می‌تواند در یک بازه زمانی سبب کاهش قیمت بیت کوین هم شود. بنابراین، ماینرها هم می‌توانند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در این زمینه باشند.

نکته مهم دیگر، یک سری قوانینی است که یک سری دولت‌ها برای محدود کردن عرضه بیت کوین در نظر می‌گیرند. دولت‌ها و ارگان‌ها از تمام تلاش خود برای تاثیرگذاری روی ارزهای دیجیتالی استفاده کرده و همین سبب می‌شود که بازار نو ظهور ارزهای دیجیتال با یک سری چالش‌ها هم مواجه باشد. دولت‌ها تلاش می‌کنند که این ارز را به رسمیت نشناخته و حتی قوانینی هم برای برخورد با بازار ارز دیجیتال وضع نکنند. همین سبب ایجاد نابسامانی شده و فرصت سو استفاده یک سری از افراد را فراهم کند. نمونه آن را می‌توانیم بالا رفتن مصرف برق به واسطه ماینینگ غیرمجاز در کشور بدانیم.

تاثیر دولت‌ها و رسانه‌ها

محبوبیت بیت کوین در سال‌های اخیر در کشور افزایش پیدا کرده است و همین می‌تواند دلیلی برای بالا رفتن قیمت بیت کوین هم باشد. این محبوبیت تنها مربوط به ایران نبوده و کل جهان را نیز در بر می‌گیرد. دولت‌ها هم کم کم وارد عمل شده و تلاش می‌کنند که حداقل اجازه سو استفاده افراد را ندهند. بالاخره همین فرصت سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال را ممکن کرده و قوانین بهتری می‌تواند وضع شود. این قوانین تنها فرعی بوده و روی خود بیت کوین و ماهیت آن تاثیری نمی‌گذارد. بالا و پایین شدن قیمت بیت کوین هم در نتیجه همین عوامل می‌تواند وجود داشته باشد.

نکته مهم دیگر، اخبار و رسانه‌ها هستند. سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار و مهم مانند ایلان ماسک هم بارها سبب بالا و پایین شدن قیمت بیت کوین شده‌اند و این موضوع غیر قابل انکار است. افراد بی تجربه و تازه وارد زیادی در حوزه ارز دیجیتال وجود دارد و همین سبب می‌شود که اخبار و رسانه‌ها بتوانند افراد زیادی را به یک سمت مشخص هل دهند. وایرال کردن اخبار کذب و نادرست پیرامون بیت کوین سبب می‌شود که این ارز مستقیما از آن‌ها تاثیر گرفته و با افزایش یا کاهش قیمت مواجه شود. یک رمز ارزهای رقیب هم وجود دارند که کم کم قدرت خود را بیشتر کرده و چالش‌هایی را برای بیت کوین ایجاد کرده اند.

اتریوم و دوج کوین از جمله این موارد هستند که کم کم قدرتمندتر شده و هر کدام سعی دارند که گوی سبقت را از بیت کوین بربایند. البته بیت کوین همچنان قدرت خود را حفظ کرده و همچنان مهم‌ترین ارزی است که در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد. اعتبار بیت کوین و بالا و پایین شدن آن هم نمونه بارزی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است. این ارز دیجیتالی بوده و به دلیل فیزیکی نبودن، اعتبار خودش را صرفا از افراد و سرمایه گذاران می‌گیرد. هر چه قدر که محبوبیت آن در جهان ماندگار باشد، ارزش و قیمت بیت کوین هم بیشتر خواهد بود.

بررسی قیمت بیت کوین از الان چند

الان چند به‌عنوان یک پلتفرم عالی جهت بررسی قیمت ارزهای فیات و دیجیتال، قیمت بیت کوین را به‌صورت لحظه‌ای و دقیق در اختیار شما می‌گذارد. علاقه‌مندان می‌توانند مقایسه و بررسی دقیق این ارز را هم از طریق نمودارهای این سایت انجام دهند.

 

برچسب ها : نرخ بیت کوین,بیت کوین,ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید