لذت خوردن چای دودی را با سماور زغالی دست ساز در خانه نیز تجربه کنید ، سماور برنجی که با زغال کار میکند طعم طبیعت را برای شما زنده می کند

حدود 2 لیتر آب در قابلمه بریزید و هل و چوب دارچین را در آب قرار دهید. سپس گلاب را اضافه کنید. اگر مقدار زیادی گلاب اضافه کنید، عطر گلاب غالب می شود و طعم چای را کم می کند. بنابراین در استفاده از گلاب باید بسیار مراقب بود.
یک نارگیل روی کتری بردارید و لبه نارگیل را با چاقو بتراشید و داخل کتری بگذارید. یک قاشق چایخوری برای 2 لیتر آب کافی است. هنگامی که جوز هندی با کیفیت وارد آب می شود، حالت روغنی در بالای آب ایجاد می کند.
به مقدار لازم چای (ترجیحاً چای لاهیجان) را در الک بریزید و با آب سرد بشویید تا خاک از روی چای پاک شود.
وقتی تفاله های چای شسته می شود، چای بهتر دم می کند و سرزنده تر می شود و آب را کدر نمی کند. لازم نیست چای را با آب سرد بشویید. کافی است یک بار آن را بشویید تا رنگ چای روشن شود و آلودگی ها از بین برود.

لذت نوشیدن چای دودی را با سماور زغالی در خانه تجربه کنید

چگونه چای زغالی را در خانه تهیه کنیم؟

نکته مهمی که هنگام تهیه چای زغالی باید به آن توجه داشته باشید این است که وقتی کتری را روی زغال یا آتش می گذارید، درب کتری را نبندید، بلکه آن را باز بگذارید تا دود خارج شود و بخار، و چای طعم دودی و زغال سنگ می دهد. وقتی دیگر زغال دود نمی کند، می توانید چای درست کنید.
به جای زغال، می توانید از هیزم یا هیزم استفاده کنید، اما استفاده از زغال چوب راحت تر است. وقتی آب جوش آمد، چای را اضافه کنید. وقتی آب به جوش می آید، رنگ آب به دلیل وجود دارچین کمی تغییر می کند.
وقتی چای را داخل آن ریختید و بعد از افزودن چای آب شروع به جوشیدن کرد، باید قابلمه را از روی ذغال برداشته، روی قالب یخ قرار دهید، کمی زغال دور کتری قرار دهید و سپس درب آن را ببندید. مراقب سنگ های شکسته باشید
دو یا سه ذغال برای قرار دادن در اطراف کتری کافی است تا آب گرم بماند اما نجوشد. بعد از 15 تا 20 دقیقه که چای دم شد مقداری آب زردچوبه به آن اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه چای را بنوشید.

سماور زغالی دست ساز بخرید

سماور زغالی دست ساز

اما یک راه کار بسیار جالب تر برای تجربه چای زغالی در خانه وجود دارد و شما می توانید با سماور زغالی دست ساز از شیک هنر لذت خوردن چای دودی را در خانه هایتان بچشید ، سماور زغالی دست ساز سنتی یکی از سوغاتی هایی است که مردم کشورمان در خانه از آن استفاده می کنند و در طرح های متنوع ارائه می شود. این اقلام به صورت خصوصی خرید و فروش می شوند. برای خرید هر مدلی از این محصولات ابتدا باید با ویژگی ها و کاربردی بودن هر کدام آشنا شوید. علاوه بر این، نحوه استفاده از این سماورها نیز مهم است. تاثیر آنها در باغ و ویلا بیشتر است. اما در برخی موارد از آنها برای تزئین استفاده می شود.

نکاتی در مورد استفاده از سماور زغالی برنجی

سماور برنجی زغالی به صورت تکی با دستورالعمل و قوانین استفاده می شود. بنابراین ایمنی استفاده از این دستگاه ها حفظ می شود. در زیر می توانید نکاتی را برای استفاده از آنها بیابید:
اگر از فندک برای روشن کردن سماور زغالی استفاده می کنید، از ریختن مایع فندک به داخل آب سماور خودداری کنید.
در این سماورها زمان خاصی برای جوشاندن آب وجود ندارد و بسته به نوع و مدل این سماورها در زمان و مدت مشخصی این اتفاق می افتد. میزان حرارت زغال نیز در این زمینه موثر خواهد بود.
در این سماورها از خاکستر گیر نیز استفاده می شود، بنابراین اجاق این سماورها همیشه تمیز است. این مواد زائد باید در اسرع وقت از اجاق سماور خارج شوند.
این سماورها را روی سطحی صاف و هموار قرار دهید تا از سر خوردن آن ها جلوگیری شود. همچنین اگر قوری روی این سماورها قرار گیرد، سماورها باید بدون حرکت در جای خود باقی بمانند. در غیر این صورت وضعیت استفاده از این سماورها بسیار خطرناک خواهد بود.
از این سماورها برای پخت و پز نیز استفاده می شود. البته همیشه باید از قرار دادن اجسام سنگین روی آنها خودداری کنید.
این سماورها را می توانید با روش های مناسب تمیز کنید. برای این کار از مواد ضد تشنج مخصوص سماور استفاده کنید و جنس بدنه سماور خود را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از انواع سماور زغالی برنجی

برای استفاده از سماور برنجی با زغال باید به ویژگی های ساختاری هر یک از این محصولات توجه کرد و بر اساس آن استفاده کرد. از زمان قاجاریه این سماورها در میان خانواده های اصیل و اصیل رواج یافته و در منازل ثروتمندان مورد استفاده قرار می گیرد.
برای استفاده از سماور ابتدا باید نحوه کار با آن را بدانید. برای استفاده از لوازم خانگی ابتدا زغال را آماده کرده و در فر سماور قرار دهید. این زغال را روشن می کنیم و صبر می کنیم تا آب بجوشد. به جای استفاده از زغال برای روشن کردن سماور، از کبریت و سایر آتش اجاق ها نیز استفاده می کردند.
برای استفاده بهتر از این سماورها باید به کیفیت زغالی که استفاده می کنید توجه کنید. این قالب زغالی باید بدون دود باشد و شعله سماور را برای مدت طولانی حفظ کند. این زغال سنگ ها باید فشرده شده و به صورت دانه ریز آماده شوند.

https://shikhonar.ir/

انواع سماور زغالی دست ساز

ست های سماور زغالی در مدل های مختلف موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مهمترین طبقه بندی این محصولات از نظر جنس بدنه این اقلام است که برخی از جنس برنج و برخی از جنس مس هستند. در ساخت و تهیه این محصولات از مس و برنج با کارکردهای مختلف استفاده می شود. چکش خواری مس اغلب بسیار بالاتر است و آن را به فلزی با کیفیت برای ساخت این وسایل تبدیل می کند.
رنگ زیبای مسی نیز از دیگر ویژگی های آن است که توجه مشتریان را به این ظروف جلب می کند. مس به دلیل رنگ طلایی جذابش معروف است و به همین دلیل در تهیه بسیاری از غذاهای سنتی از آن استفاده می شود. سماور زغالی مسی آنتیک دست ساز با خاصیت ضد میکروبی تولید و عرضه می شود. سماور برنجی shikhonar نیز زیبا به نظر می رسند و بدنه آنها بسیار جلا داده شده است. مقاومت حرارتی این محصولات نیز یکی از مهمترین خواص آنهاست.

 

برچسب ها : صنایع دستی,گردشگری,جهیزیه عروس,لوازم خانگی

دیدگاهتان را بنویسید