برای خرید مبلمان کلاسیک به سبک ایتالیایی نیاز دارید درباره این نوع مبلمان و ویژگی هایش اطلاعات کسب کنید که متریال با کیفیت و اصالت از این ویژگی هاست.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی؛ مظهر اصالت و اشرافی‌گری

دکوراسیون داخلی منزل ترکیبی از المان‌ها و پارامترهای بسیار مختلفی است که انتخاب درست هر یک می‌تواند بسیار مؤثر باشد. یکی از این المان‌ها مبلمان است که امروزه دارای تنوع شگفت انگیزی است. این تنوع باعث می‌شود که متناسب با هر نوع دکوراسیونی سرویس مبلمان وجود داشته باشد. در دنیای پر از تنوع مبلمان، مبلمان کلاسیک ایتالیایی یکی از مجلل‌ترین و پرطرفدارترین مدل از مبلمان است که به خوبی جای خود را در خانه‌های امروزی باز کرده است.

در این مطلب قصد داریم که تمام نکات لازم برای آشنایی شما با مبلمان مذکور را ذکر کنیم. چنانچه قصد خرید این مدل از مبلمان را دارید توصیه می‌کنیم حتماً از مجموعه فروشگاهی مبل فیدار دیدن نمایید تا بتوانید از خریدی مطمئن و بهینه لذت ببرید.

تاریخچه مبل کلاسیک ایتالیایی

ایتالیا کشوری است که در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان توانسته است بسیار موفق واقع گردد. مهم‌ترین دلیل چنین موضوعی نوع چوبی است که این کشور به منظور تولید مبلمان از آن استفاده می‌کند. به عبارتی این کشور از بهترین چوب ممکن برای تولید اسکلت چوبی مبلمان استفاده می‌کند که باعث کیفیت فوق‌العاده مبلمان تولیدی شده است.

اگر بخواهیم به تاریخچه تولید مبل در ایتالیا اشاره کنیم می‌توانیم بگوییم که در قرن یک میلادی شاهد تولید اولین مبلمان کلاسیک در این کشور بوده‌اند. این مبلمان شباهت بسیاری به سبک یونانی داشت اما به‌مرورزمان و با پا گذاشتن به قرن شانزدهم میلادی طراحان این کشور اقدام به الگو گرفتن از سبک خاورمیانه نمودند. پس از گذشت این قرن و آغاز قرن هفدهم سبک باروک پا به ایتالیا نهاد. این موضوع باعث شد که با منبت‌کاری‌های طرح‌های گل و خورشید روی چوب‌های مبلمان ایتالیایی طراحی و صنعت مبل سازی در ایتالیا به درجه اعلای خود برسد.

برای آشنایی با انواع مدل های مبل چستر عبارت “مبل چستر فیدار” رو در گوگل سرچ کنید و وارد لینک اول شوید.

آن چه که امروزه به عنوان مبل کلاسیک تولید شده در ایتالیا شاهد آن هستیم به علت تغییرات نهایی است که در قرن هجدهم به وقوع پیوست. در این قرن با تغییرات بسیار زیبا و صعودی که در طراحی، تجمل و اصالت رخ داد سبک نئوکلاسیک تولید شد. باتوجه‌به سبک‌هایی که از مصر و یونان وارد ایتالیا شدند شاید بتوان گفت که این تغییرات ایجاد شده در مبل کلاسیک ایتالیایی حاصل از تکامل سبک‌های وارد شده مذکور است.

مشخصات اصلی مبلمان ایتالیایی سبک کلاسیک

اولین مشخصه‌ای که در این نوع از مبلمان چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند منبت‌کاری هنرمندانه‌ای است که بر روی بدنه چوبی این مبل صورت گرفته است. همچنین به‌کارگیری چوب‌های فوق‌العاده‌ای همچون راش، گردو و افرا باعث شده که این نقوش به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهند. این منبت‌ها و کنده کاری‌ها را می توان هنر دستان توانمند تولیدکنندگان این کشور دانست. این موضوع به علت زیبایی بسیار و زمان نسبتاً طولانی که صرف انجام آن شده است باعث شده تا ارزش مبل کلاسیک ایتالیایی افزایش یابد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که حسن سلیقه طراحان را در طراحی این مبل نشان می‌دهد دسته‌ها و پایه‌های طلاکوب این مبلمان است.

همچنین برای دیدن انواع مدل های مبلمان کلاسیک و بررسی نکات اساسی در خرید مبل کلاسیک، این لینک را حتما مطالعه کنید.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی را می توان ترکیبی از دو مدل استیل و راحتی دانست. دلیل این مسئله احساس راحتی است که به علت کیفیت بالای قسمت نشیمن و پشتی به افراد منتقل می‌کند در کنار ظاهر بسیار مجلل و با شکوه آن است. پارچه رویه این مبلمان در اکثر موارد بسیار نفیس است و در آن رنگ‌های روشن مشاهده می‌شود. در کنار این رویه زیبا ممکن است جزئیاتی از طلا، سنگ مرمر و سرامیک نیز ببینید که باعث زیبایی دو چندان این محصول شده است.

مواد اولیه به کار رفته در مبلمان ایتالیایی کلاسیک

متریال به کار رفته در مبلمان کلاسیک ایتالیایی

به منظور ساخت مبل ایتالیایی به سبک کلاسیک از مواد و متریال مختلفی کمک گرفته می‌شود. مهم‌ترین قسمت در هر سرویس مبلمان که کیفیت و طول عمر آن سرویس را تعیین می‌کند اسکلت چوبی آن است. منظور از اسکلت چوبی در واقع قسمت‌های چوبی است که داخل بدنه مبل قرار گرفته‌اند و مشخص نیستند و علاوه بر آن تاج و دسته و پایه مبل. در مبلمان مورد بحث با هدف ساخت اسکلت چوبی از چوب‌های بسیار با کیفیتی همچون راش، گردو و افرا استفاده می‌شود.

بخش دیگری از مبلمان که روی ظاهر مبل تأثیر بسزایی دارد پارچه رویه مبل است. این پارچه علاوه بر طرح و ظاهر زیبا باید از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار باشد تا بتوانید سال‌های طولانی را با خیالی آسوده از استفاده مبلمان خریداری شده لذت ببرید. پارچه‌های مخمل، چرم و کریستال از جمله پارچه‌هایی هستند که در تولید مبلمان ذکر شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی مناسب چه منزل‌هایی است؟

یکی از مواردی که باعث می‌شود دکوراسیون منزل شما زیبا و بی نقص به نظر برسد ایجاد همخوانی و هارمونی بین المان‌های مختلفی است که در منزل شما وجود دارد. هر چند که یک آیتم از زیبایی بی نظیری برخوردار باشد اما اگر با دکوراسیون منزل شما همخوانی نداشته باشد نه تنها زیبایی خود را از دست می‌دهد بلکه به ظاهر دیگر بخش‌های منزل نیز آسیب می‌رساند.

تمام این‌ها را بیان کردیم تا بگوییم پیش از انتخاب و خرید مبل کلاسیک ایتالیایی، دکوراسیون منزل خود را به خوبی بررسی کنید و ببینید که چه سرویس مبلمانی با آن همخوانی دارد. همان‌طور که در عنوان این محصول مشخص است این مبلمان با دکوراسیون کلاسیک که اصیل و باستانی است همخوانی خوبی دارد. این در حالی است که چنین مبلمانی هیچ جایی در  دکوراسیون مدرن ندارد. لازم به ذکر است که دیگر آیتم‌هایی که در کنار مبل ایتالیایی در منزل شما وجود دارد نیز بایستی مجلل و لوکس باشند تا در کنار یکدیگر زیبایی چشم نوازی را خلق کنند. برندهای لوکس مبلمان سبک کلاسیک جلوه ویژه ای به منزل شما میدهند و در عین کیفیت حس اصالت را القا میکنند. شما باید دقت کنید که از شلوغی بیش از اندازه منزل خود هنگام استفاده از چنین مبلمانی بپرهیزید، چرا که از زیبایی آن می‌کاهد.

مقایسه مبل کلاسیک ایتالیایی و فرانسوی

مبل‌های کلاسیک ایتالیایی و فرانسوی از نظر کیفیت تفاوت چندانی ندارند و هر دو از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. آن چه که باعث ایجاد تفاوت در این دو مدل مبلمان شده است ظاهر آن‌ها است. در واقع می‌توان گفت که مبلمان ایتالیایی دارای ظاهر تجملاتی است و بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌کند. این موضوع در حالی است که مبلمان فرانسوی ظاهر ساده‌تری نسبت به مدل پیشین دارند. همچنین طبق مشاهدات صورت گرفته منبت کاری ها و کنده کاری‌های بیشتری بر روی مبل ایتالیایی نسبت به مبل فرانسوی صورت گرفته است. در مبل فرانسوی شاهد چوب‌های نسبتاً ساده‌تری در قسمت تاج، دسته و پایه‌ها هستیم.

برای مطالعه مقاله تخصصی در همین باره عبارت “مبل کلاسیک فرانسوی فیدار” در گوگل سرچ کنید و وارد لینک اول شوید.

اگر چه این دو مدل مبلمان تفاوت چشمگیری از منظر کیفیت ندارند اما می توان گفت که تولید کنندگان از چوب‌هایی که کیفیت بیشتری دارند برای تولید مبل ایتالیایی استفاده می‌کنند. این موضوع باعث نمی‌شود که کیفیت چوب مبل فرانسوی خدشه دار شود، بلکه چوب‌های به کار رفته در تولید آن نیز کیفیت خوبی دارند اما مبل ایتالیایی دارای اسکلت چوبی قوی تری است.

یکی دیگر از موضوعاتی باعث ایجاد تفاوت در این دو مدل مبلمان شده است پارچه رویه است. در مدل فرانسوی دیده می‌شود که پارچه رویه مبلمان دارای رنگ‌های بسیار زنده و پر رنگی است. در مبلمان ایتالیایی به دلیل زرق و برق زیاد قسمت‌های چوبی تولید کنندگان به سراغ پارچه‌هایی با رنگ‌های خنثی و ملایم رفته‌اند. این موضوع باعث می‌شود که منبت‌کاری‌های انجام شده به خوبی زیبایی خود را نشان دهند و از شلوغی بیش از اندازه نیز جلوگیری می‌شود.

قیمت مبلمان های ایتالیایی سبک کلاسیک و نیمه کلاسیک

قیمت مبلمان کلاسیک ایتالیایی

قیمت هر محصولی تحت تأثیر کیفیت متریال به کار برده شده در تولید آن است. مبل‌های کلاسیک ایتالیایی دارای طرف‌داران بسیار و به خصوصی در بازارهای امروزی هستند. دلیل این مسئله کیفیت بالای مبل‌های مذکور است که می‌توانید با اطمینان خاطر تا چندین سال پس از خرید از داشتن این محصولات لذت ببرید. قیمت مبلمان کلاسیک ایتالیایی تحت تأثیر نوع چوب بدنه، پارچه به کار برده شده برای رویه، نوع منبت کاری اعم از دستی و ماشینی، اندازه منبت کاری و… تغییر می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام اطلاعاتی که لازم است شما پیش از خرید مبلمان ایتالیایی به سبک کلاسیک داشته باشید را ارائه دهیم. از آن جا که خرید مبلمان با هزینه بالایی صورت می‌گیرد و ممکن است انتخابی برای چندین سال باشد بهتر است در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید. همچنین فروشگاهی که برای خرید خود انتخاب می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از برندهایی که در این زمینه فعالیت دارد مجموعه مبل فیدار است که دارای سابقه درخشان و تجربه چندین ساله در زمینه تولید و فروش انواع مدل‌های مبلمان است. توصیه می‌کنیم برای داشتن خریدی مطمئن و لذت بخش از محصولات این فروشگاه دیدن فرمایید و یا از خدمات مشاوره آن‌ها قبل از خرید بهره‌مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید