اگر باید بپرسید که متاورس دقیقا چیست – احساس بدی نداشته باشید.

متاورس به سختی یک مفهوم کاملاً جدید است، اما سرعتی که اخیراً با آن شروع به خبرساز شدن کرده است، چشمگیر است. و به نظر می‌رسد که معنای “metaverse” هر روز گسترش می‌یابد، زیرا برندها و مشاغل شناخته‌شده‌تر و بیشتر شروع به گنجاندن آن در برنامه‌های بلندمدت خود می‌کنند.

در حالی که همه از افراد مشهور گرفته تا برندهای جهانی مانند نایک درگیر این موضوع شده‌اند، فیس‌بوک مسئول به راه انداختن صدای متاورس است. این شرکت که پیشگام در رسانه های اجتماعی است (به نوعی اولین نسخه خود متاورس) اخیراً یک تغییر نام تجاری بزرگ را پشت سر گذاشته است. فیس‌بوک اکنون متا شده است و این شرکت برنامه‌هایی برای انجام حرکت‌های مهم در دنیای متاورس در سال‌های آینده دارد.

همه اینها این سوال را ایجاد می کند: حتی چه است متاورژن؟ پاسخ به یکباره کمی پیچیده است … و چیزی که شما قبلاً بدون اینکه متوجه شوید می دانید. این رسانه‌های اجتماعی، اینترنت، بازی‌های ویدیویی، و خرید آنلاین همه در یک جا جمع شده‌اند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد متاوره بیشتر بدانید و بفهمید که آیا باید وارد این شوق شوید یا خیر.

گزارش کامل دیجیتال 2022 را دانلود کنید– که شامل داده‌های رفتار آنلاین از 220 کشور می‌شود – برای اینکه یاد بگیرید تلاش‌های بازاریابی اجتماعی خود را کجا متمرکز کنید و چگونه مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید.

متاورژن چیست؟

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران، کسب‌وکارها و پلتفرم‌های دیجیتالی می‌توانند وجود داشته باشند و با هم تعامل داشته باشند. این شامل همه چیز از پلتفرم های اجتماعی مجازی و بازی (به عنوان مثال Roblox) گرفته تا NFT، با نام مستعار توکن های غیرقابل تعویض (در آینده بیشتر در مورد آنها) است.

متاورس یک رویا علمی تخیلی دیرینه است که به واقعیت تبدیل شده است. فیلم هایی مانند ترون و بازیکن یک آماده مدت‌هاست که دنیاهای دیجیتالی را تصور می‌کردند که به اندازه دنیای واقعی وزن دارند. متاورس دقیقاً همین است – دنیای دیجیتال قابل دسترسی از طریق هدست های واقعیت مجازی، پر از افراد واقعی (اغلب از آواتارهای دیجیتالی) و پر از امکانات بی پایان.

ممکن است مفهوم جدیدی به نظر برسد، اما ایده دنیای دیجیتال چند پلتفرمی سالهاست که وجود دارد. ما شاهد شکل گیری آن در همه چیز از بازی های ویدیویی گرفته تا رسانه های اجتماعی بوده ایم. از جانب World of Warcraft و Runescape به مای اسپیس، نسخه های اولیه متاورس برای مدتی طولانی بخشی از دنیای ما بوده است. متاورس 2020 به سادگی بر اساس این ایده ها ساخته شده و آنها را به سطح بعدی می برد.

چرا فیسبوک به متا تغییر نام داد؟

در اکتبر سال 2021، مارک زاکربرگ اعلام کرد که شبکه اجتماعی فیس بوک خواهد بود تغییر نام تجاری به متا.

برای روشن شدن، فیس بوک (سکوی اجتماعی) فیسبوک باقی مانده است. این شرکت مادر (که فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام و دیگران تحت آن اداره می‌شوند) نام خود را به Meta تغییر داد.

دلیل؟ ساده است. به گفته زاکربرگ، “ما اساساً از اولین فیس بوک بودن به عنوان یک شرکت به سمت متاورس شدن در ابتدا حرکت می کنیم.”

متا تاکنون میلیاردها دلار برای ساخت متاورس سرمایه گذاری کرده است (10 میلیارد دلار تنها در سال 2021). قصد دارد هر گوشه ای از متاورژن را در برنامه های خود بگنجاند. Oculus (کسب و کار هدست واقعیت مجازی که متا در حال حاضر مالک آن است)، NFTها و ارزهای دیجیتال بخشی از چشم انداز بلند مدت این شرکت هستند. هنوز خیلی زود است که نتیجه کار آنها را ببینیم، اما با توجه به زمان و پولی که آنها در حال حاضر سرمایه گذاری کرده اند، زمان زیادی از ما نمی گذرد.

آیا متاورس آینده رسانه های اجتماعی است؟

با وجود همه‌ی سر و صدایی که پیرامون تحولات و سرمایه‌گذاری‌های متاواژه اخیر وجود دارد، ممکن است از خود بپرسید که آیا – و چگونه – این مفهوم آینده رسانه‌های اجتماعی (و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی) را شکل خواهد داد.

گزارش کامل دیجیتال 2022 را دانلود کنید– که شامل داده‌های رفتار آنلاین از 220 کشور می‌شود – برای اینکه یاد بگیرید تلاش‌های بازاریابی اجتماعی خود را کجا متمرکز کنید و چگونه مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید.

اکنون گزارش کامل را دریافت کنید!

سال 2021 شاهد سرازیر شدن مقدار زیادی پول و منابع در متاورس بود. با پلتفرم‌هایی مانند متا و کسب‌وکارهایی مانند نایک (که اخیراً با استودیوی غول‌پیکر متاورس کتانی محور RTFKT شریک شده است) مبالغ هنگفتی از پول و منابع را برای متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به وضوح افراد و مشاغلی وجود دارند که در آنجا وجود دارند. انجام دادن فکر کنید این آینده رسانه های اجتماعی است.

اما پاسخ هنوز کمی در هوا است. این نسخه از متاورس بسیار جوان است. در حالی که سال 2021 ممکن است یک سال شکست برای آن باشد، در واقع این چند سال آینده است که قدرت ماندگاری آن را تعیین خواهد کرد.

در متاورژن چه کاری می توانید انجام دهید؟

با وجود تعاریف سطح بالا، بیایید نگاهی به برخی از اقدامات خاصی بیندازیم که می‌توانید در متاورس انجام دهید.

1. شبکه

به نظر می رسد که متاورس متا در درجه اول یک پلتفرم اجتماعی خواهد بود. از این گذشته، اگر کاربران این فرصت را نداشته باشند که به نحوی با هم ارتباط برقرار کنند، چندان یک “واقعیت” مجازی نخواهد بود.

مطمئناً، این در مورد مبادلات رمزنگاری و خریدهای NFT نیز صدق می‌کند، اما به معنای کلاسیک‌تر نیز شامل معاشرت می‌شود.

یک مثال عالی از آن Roblox، یک پلت فرم بازی دیجیتال است. در سال 2020، بیش از نیمی از کودکان زیر 16 سال در ایالات متحده آن را بازی کردند. Roblox پلتفرمی است که از طریق آن کاربران می توانند از طریق کتابخانه ای از بازی های ویدئویی – که همه توسط کاربران Roblox ایجاد شده اند – بازی کنند. در حال حاضر بیش از 20 میلیون بازی در کتابخانه آن وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند برای طراحان درآمد ایجاد کنند.

کاربران در Roblox می توانند از طریق گیم پلی و همچنین یک پلت فرم مبتنی بر آواتار شبیه به پدیده اولیه رسانه های اجتماعی اجتماعی شوند. هتل هابو. چیزی که در نهایت ارائه می‌شود، شبکه‌ای است که از طریق آن طراحان مشتاق بازی می‌توانند مهارت‌های خود را آزمایش کنند، با افراد دیگری که به دنبال کار در این زمینه هستند ملاقات کنند، و… مهمانی می‌دهند:

Roblox تنها یک نمونه از شبکه سازی در متاورس است. رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که به عنوان راهی برای حرفه‌ای‌ها برای ملاقات با همتایان و مشتریان بوده است. متاورس بسط طبیعی آن است، و اغلب راه‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای انجام آن ارائه می‌دهد.

2. سرمایه گذاری کنید و تجارت کنید

مگر اینکه در سال گذشته زیر سنگ زندگی کرده باشید، احتمالاً اصطلاحات “NFT” و “ارز دیجیتال” را شنیده اید. هر دو بلوک های سازنده مهم در متاورس و راه های عالی برای سرمایه گذاری کاربران و کسب و کارها در این پلتفرم هستند.

کریپتوکارنسی اصطلاحی است که تعدادی پلتفرم ارز دیجیتال را در بر می گیرد. معروف ترین آنها بیت کوین و اتریوم هستند. کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقابل تنظیم است که از طریق یک سیستم بلاک چین اجرا می شود. ارزش آن تا حدودی در یک شار ثابت است، اما پلتفرم‌های قدیمی (مخصوصاً موارد ذکر شده) از زمان شروع به کار به شدت افزایش یافته‌اند.

یکی از جذابیت‌های مهم ارزهای دیجیتال، ملی نشدن آن است. به این ترتیب، ارزش آن در آمریکا مانند ژاپن، برزیل و هر کشور دیگری است. متاورس یک پلت فرم جهانی است. به این ترتیب، ارز رمزنگاری شده برای بسیاری از کاربرانش ارز ترجیحی است. اکنون به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری روی آن در درازمدت نتیجه خواهد داد زیرا ارزش آن همچنان در حال افزایش است.

وقتی صحبت از سرمایه گذاری شد، NFT ها به سنگ بنای متاورس تبدیل شده اند. این اصطلاح مخفف نماد غیر قابل تعویض است. این اساساً به این معنی است که NFT یک امضای دیجیتال منحصر به فرد است که به عنوان نوعی سند مالکیت کالاهای دیجیتال استفاده می شود. NFT می تواند یک قطعه هنری، یک عکس، یک آهنگ یا حتی یک قطعه املاک دیجیتال باشد.

یک NFT مالکیت هر چیزی که به آن متصل است را تأیید می کند و ارزش آن را تأیید می کند (که منحصر به آن کالا است، بنابراین بخش «غیرقابل تعویض» است). اساساً به شما امکان می دهد آجرهایی را که وب جهانی را تشکیل می دهند خریداری کنید.

در حال حاضر، NFT ها یک سرمایه گذاری عالی هستند. مانند ارزهای دیجیتال، ارزش کلی NFTها به طور قابل توجهی در حال رشد است. برخی از آنها قبلا به میلیون ها دلار فروخته شده اند. برخی دیگر، مانند سریال معروف «میمون بی حوصله» بوده اند توسط افراد مشهور مشهور خریداری و نمایش داده شد از جمله جاستین بیبر (که در واقع اخیراً مجموعه NFT را ایجاد کرده است) و پاریس هیلتون.

اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری به دنیای متاورز هستید، NFTها مکان خوبی برای شروع هستند. ارزش اکثر NFTها در حال حاضر احتمالاً با افزایش محبوبیت آنها همچنان بالا خواهد رفت.

همچنین زمان بسیار خوبی است تا مقداری از خودتان را بچینید. تقریباً هر قطعه ای از رسانه دیجیتال را می توان به NFT تبدیل کرد. اگر شما یا کسب‌وکاری که با آن کار می‌کنید، فهرستی از موسیقی، عکاسی یا هنر دارید، ممکن است نمونه کارهای بالقوه NFT شما از آنچه تصور می‌کنید بزرگتر باشد.

3. خرید کنید

این روزها می توانید از ارز دیجیتال برای خرید تقریباً هر چیزی در زندگی واقعی استفاده کنید. هک، حتی اریک آدامز، شهردار نیویورک اولین چک حقوق خود را در بیت کوین و اتریوم پذیرفت. از این نظر، امکانات خرید آن گوشه ای از متاورس بی پایان است.

در عین حال، نوعی از خرید وجود دارد که به طور مستقیم تری به متاورس مربوط می شود. چه در حال ایجاد موجودی NFT های خود باشید و چه دنیای آواتار خود را در پلتفرمی مانند Roblox ایجاد کنید، در این فضای مجازی جدید خریدهای زیادی وجود دارد.

قبلا در موردش صحبت کردیم “املاک دیجیتال.” این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – قطعاتی از زمین مجازی در دنیای آنلاین مانند آنچه Roblox ساخته است. املاک و مستغلات دیجیتال اولین قدم در ساختن هویت در دنیای متاورز است. پلتفرم هایی مانند این با توسعه فضا بزرگ خواهند شد. برنامه‌های متا در حال حاضر شامل تلاشی به نام Horizon Worlds است که به عنوان “Minecraft با Roblox ملاقات می کند” توصیف شده است.

کاربران در فضاهایی مانند این می‌توانند انواع ارتقاء آواتار خود را خریداری کنند، از لباس‌های جدید گرفته تا کفش‌های کتانی و روش‌های جدید برای استایل کردن به املاک دیجیتال خود. این راهی است برای ایجاد هویت برای خود در دنیای متاورس به همان روشی که در یک بازی ویدیویی انجام می دهید.

اگر بیشتر به متاورس جنبه‌های بازی که پلتفرم‌هایی مانند Roblox ارائه می‌دهند علاقه‌مند هستید، هنوز خرید زیادی برای انجام دادن وجود دارد. از خرید بازی گرفته تا خرید ارتقاء در کتابخانه شما، بخش بزرگی از زندگی در متاورس است.

به راحتی تمام رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید.

آن را به صورت رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید