اگر زمان زیادی را در آشپزخانه سپری کرده اید، می دانید که اکثر کابینت ها با مجموعه ای از قابلمه ها و تابه ها پر شده اند. اما کدام کدام است؟ و چگونه می توانید بگویید؟ به عنوان مثال، آیا یک قابلمه کم عمق واقعا یک تابه است؟ در مورد یک ماهیتابه عمیق چطور؟ ممکنه قابلمه باشه؟ و در مورد قابلمه چطور؟ بیایید با ست قابلمه، تابه گریل و قابلمه وانیا آشنا شویم تا این موارد را از هم تشخیص دهیم و دیگر اشتباه نکنیم!

معرفی انواع ست قابلمه وانیا و تابه گریل

ست قابلمه

ما با نوع بسیار محبوب ظروف آشپزی – نچسب شروع می کنیم. با پوشش‌های نچسب، می‌توانید در حین طبخ از چربی کمتری استفاده کنید و معمولاً طعم غذای شما را تغییر نمی‌دهند. آنها ممکن است گرما را متفاوت از سایر ظروف آشپزی منتقل کنند، بنابراین زمانی که برای اولین بار با یک تابه نچسب آزمایش می کنید، دمای کمتری را انتخاب کنید.

ظروف آهنی

بسیاری از مردم به ماهیتابه های چدنی خود قسم می خورند. استفاده و تمیز کردن چدن آسان است و گرما را به خوبی هدایت می کند. علاوه بر این، می تواند مقداری آهن به غذای شما اضافه کند. ممکن است آن را از طریق طعم‌های تند شده بچشید، به خصوص اگر ظروف چدنی شما مدتی است که در دسترس بوده و از سال‌ها پخت و پز چاشنی شده است.

ظروف آلومینیومی

قابلمه ها و تابه های ساخته شده از آلومینیوم براق و جذاب هستند. آنها گرما را به طور مساوی توزیع می کنند و آنها را گزینه های عالی برای جوشاندن آب یا گرم کردن سریع خورش ها و سس ها می کند. آنها تمایل به تشدید ته رنگ و رایحه قوی سبزیجات چلیپایی دارند، بنابراین اگر کلم بروکلی خود را کمی پررنگ تر دوست دارید، در ظروف آشپزی خود تجدید نظر کنید.

ظروف پخت و پز تراکوتا

هنگام پخت، ظروف سفالی (سرامیکی) می توانند به شما کمک کنند تا هر بار به غذاهای آبدار و خوشمزه برسید. به طور معمول، قابلمه های سرامیکی حداقل طعم را به غذاها اضافه می کنند. اگر گلدان قدیمی یا مدل لعاب دار دارید که می تواند حاوی مواد شیمیایی مانند سرب باشد که برای غذا ایمن نیستند، فقط مراقب باشید.

ظروف آشپزی استیل ضد زنگ

در آشپزخانه های حرفه ای مقدار زیادی فولاد ضد زنگ خواهید یافت. تنها مشکل این قابلمه ها و تابه های آزمایش شده این است که با قرار گرفتن در معرض حرارت مداوم شروع به تغییر رنگ می کنند. با گذشت زمان، غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی می توانند ظاهر گلدان جدید براق شما را تغییر دهند.

تابه گریل

بدون شک ماهی تابه ها و تابه گریل ضروری ترین ظرف برای آشپز هستند. آنها سطح صاف و یکدستی را برای پختن غذاها، با یا بدون کمک روغن پخت و پز، روی اجاق گاز در اختیار شما قرار می دهند. برخی از ماهی تابه ها مناسب فر هستند، که آنها را برای دستور پخت یک تابه ایده آل می کند.

چقدر باید برای خرید آن هزینه کنید؟

برای اختصار، فرض می‌کنم که شما فقط به یک نوع تابه نیاز دارید – و آن یک ماهیتابه (کنارهای شیبدار و کوتاه) است. بنابراین من نمی‌خواهم تابه‌های سرخ شده (کناره‌های کوتاه، عمودی) یا قابلمه‌ها (طرف‌های بلند و عمودی) را بپوشم.

چه چیزی قیمت را تعیین می کند؟

فقط بگوییم که وقتی صحبت از ظروف آشپزی می شود، اندازه تفاوت ایجاد می کند. برای به دست آوردن بیشترین ارزش برای پول خود، به تعداد افرادی که روزانه برای آنها غذا می پزید فکر کنید. تعیین می کند که در نهایت به چه اندازه ماهیتابه نیاز دارید.

چه برای خودتان آشپزی کنید و چه برای یک خانواده دو نفره، توصیه می کنم از ماهیتابه 8 اینچی صرف نظر کنید و مستقیماً یک ماهیتابه 10 اینچی را انتخاب کنید. تابه ای با این قطر برای اکثر نیازهای آشپزی شما به اندازه کافی بزرگ است. تفاوت قیمت بین این دو نیز زیاد نیست.

خوانندگانی که از وعده‌های بزرگ‌تری لذت می‌برند یا کسانی که برای یک خانواده سه نفره غذا می‌پزند، بهتر است به جای ماهیتابه 12 اینچی بروند. شما به آن فضای اضافی برای برش های بزرگتر گوشت و سبزیجات درشت نیاز دارید. بعلاوه، شما می خواهید بتوانید غذاها را راحت و آزادانه در تابه مانور دهید.

قابلمه وانیا

قابلمه های پخت و پز کمی مورد توجه قرار می گیرند. اما قابلمه‌ای که کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد – چون لرزان است، چون با منبع گرما سازگاری ندارد، به دلیل اینکه خواص گرمایشی ضعیفی دارد، زیرا درب نامناسب یا دست و پا چلفتی دارد، زیرا جا نمی‌شود. در فر، چون در دست شما نامتعادل است، چون دسته نامرغوبی دارد – می تواند زندگی در آشپزخانه را بسیار سخت کند.

کف ضخیم یک قابلمه دو عملکرد کلیدی دارد: جذب گرما و توزیع گرما. اگر این الزامات برآورده نشود، کنترل فرآیند پخت و پز دشوار است. یک قابلمه ته نازک به سادگی کار نمی کند. کف ضخیم آن نیز به حفظ شکل قابلمه در زمان گرم شدن کمک می کند. و هر چه کف صاف تر باشد، تماس بهتری با منبع مسطح گرما برقرار می شود.

فولاد پایدار

فولاد ضد زنگ بدون از دست دادن شکل و کیفیت خود در برابر دماهای بالا مقاومت می کند. انعطاف پذیر است و به عنوان مثال به سرعت یک قابلمه با یک لایه نچسب دور ریخته نمی شود.

مناسب برای غذا

فولاد ضد زنگ در اثر آب، چربی، اسیدیته، نمک یا مواد تلخ آسیب نمی بیند. هیچ ماده ای را که ممکن است در غذای شما قرار گیرد آزاد نمی کند. گلدان های لعابی نیز “غذایی خنثی” هستند، اما به سختی فولاد نیستند.

کاویش

برای تهیه این محصولات و دیگر لوازم آشپزی، می توانید به وب سایت kavish.shop مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید