در این مقاله بطور خلاصه به میزان درامد هنرمندان از اسپاتیفای – قیمت پلن های اسپاتیفای در کشورهای مختلف میپردازیم و به شما سایتی ا معرفی میکنیم که بعنوان هنرمند بتوانید اهنگ های خود را بصورت مجانی پروموت کنید

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اسپاتیفای آپشن ها و امکانات پیشرفته ای را در اختیار هنرمندان و موزیسین ها قرار می دهد. در حال حاضر، استریم موسیقی به یکی از منابع اصلی درآمد خوانندگان و آهنگسازان تبدیل شده است. چه یک هنرمند مستقل باشید و چه با ناشر معتبری قرارداد امضا کرده باشید، آشنایی با شیوه درآمدزایی و پرداخت پلتفرم های محبوب مانند Spotify به شما کمک می کند جایگاه خود را ارتقا دهید.

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای هر بار که کاربران آهنگ های آن ها را پخش می کنند، افزایش می یابد. البته پیش بینی دقیق این درآمد آسان نیست. حتی با استفاده از ماشین حساب های مخصوص نیز تنها می توان آن را تخمین زد.

هنرمندان چگونه در اسپاتیفای کسب درآمد می کنند؟

مواردی مانند تقسیم درآمد بین صاحب اثر و پلتفرم پخش نیز حائز اهمیت هستند. برای مثال، در تقسیم 70/30 اسپاتیفای چیزی معادل 30 درصد از کل درآمد را برای خود نگه می دارد. 70 درصد باقی مانده به صاحبان اثر تعلق می گیرد که ممکن است علاوه بر آرتیست شامل ترانه سرا، ناشر و صاحب اصلی ضبط باشد.

اسپاتیفای مانند بسیاری از سرویس های استریم از مدل توزیع پلتفرم محور برای سازماندهی درآمد هنرمندان از اسپاتیفای استفاده می کند. فاکتورهایی مانند تعداد کل استریم ها و نوع قرارداد هنرمند تاثیر زیادی روی میزان درآمد نهایی دارند. البته نرخ پرداخت به ازای هر استریم در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است و حتی به نوع اشتراک شنوندگان نیز بستگی دارد.

اینجاست که نرخ حق امتیاز اهمیت زیادی پیدا می کند. فاکتورهایی مانند نوع قرارداد شما با توزیع کننده یا لیبل، ریجن یا کشور شنوندگان آثار شما و نوع اکانت مخاطبان تاثیر مستقیمی بر میزان درآمد دارند. برای مثال، مشترکان Premium در مقایسه با مشترکان رایگان، پول بیشتری را در هنگام استریم وارد پلتفرم می کنند.

 

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای به ازای هر استریم

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورها و مناطق مختلف به ازای هر استریم متفاوت است. چرا که پلن های پرمیوم اسپاتیفای قیمت یکسانی در تمام ریجن ها ندارند. اسپاتیفای در بیش از 200 منطقه در سراسر دنیا در دسترس قرار دارد. هنرمندان نمی توانند آثار خود را به طور مستقیم روی این پلتفرم آپلود کنند. برای این کار، به لیبل یا توزیع کننده معتبر نیاز است تا مراقب دریافت تمام حقوق هنرمند باشد.

درامد هنرمندان از اسپاتیفای

 

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای به عواملی مانند منطقه محبوبیت آن ها و هزینه اشتراک ماهیانه کاربران بستگی دارد. برای مثال درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورهایی مانند ایسلند، سوئیس، فنلاند و بریتانیا بسیار بیشتر از کشورهای قاره آمریکا مانند دومینیکن و پاناما می باشد. با نگاهی به قیمت پلن های Spotify در این مناطق می بینیم که کشورهای دارای درآمد بیشتر، هزینه بیشتری از مشترکان دریافت می کنند.

برای مشاهده درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورها و مناطق مختلف دنیا، می توانید به صفحه spotify pay per stream مراجعه کنید. هر استریم در واقع به گوش دادن یک آهنگ به میزان حداقل 30 ثانیه به وسیله یک کاربر اشاره دارد. در اروپا، به ازای هر 1 میلیون استریم درآمدی از 1625 تا 5479 دلار به هنرمندان پرداخت می شود. کشورهایی مانند نروژ، دانمارک و بریتانیا بیشترین درآمد را به هنرمندان اختصاص می دهند.

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورهای آسیایی از 800 دلار تا 3549 دلار متفاوت است. کشورهای ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ و اسرائیل بیشترین درآمد را به هنرمندان اختصاص می دهند. چرا که هزینه اشتراک پرمیوم در آن ها تقریبا 2 یا 3 برابر ریجن های دیگر است.

دلایل دیگری نیز برای تفاوت درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در مناطق مختلف وجود دارد. برای مثال، در بعضی کشورها تعداد بیشتری استریم نیاز است تا یک آهنگ به چارت عناوین برتر برسد.

 

نقش اسپاتیفای پرمیوم در درآمد هنرمندان

اسپاتیفای تا اوایل سال 2023 میلادی به بیش از 205 میلیون مشترک پرمیوم رسید و جایگاه خود را به عنوان برترین پلتفرم استریم و انتشار موسیقی در دنیا ثابت کرد. با وجود رقبایی مانند اپل موزیک و آمازون موزیک، پلتفرم Spotify به دلایلی از جمله سهولت استفاده، طراحی کاربر پسند و توجه به عناصر اجتماعی، محبوبیت خاصی نزد کاربران و همچنین هنرمندان دارد.

اسپاتیفای به کاربران کمک می کند آهنگ های جدید را بر اساس سلیقه خود پیدا کنند. البته تجربه کاربری با توجه به سطح اکانت می تواند محدود شود. می توان گفت تنها راه برای رفع محدودیت های اکانت رایگان، ارتقا به اکانت Premium می باشد. در Spotify Premium مشترکان می توانند از ویژگی هایی مانند پرش نامحدود، دانلود آهنگ ها، گوش دادن آفلاین و کیفیت بالای پخش لذت ببرند.

اگر درصد زیادی از مخاطبان یا شنوندگان یک هنرمند دارای اکانت پرمیوم باشند، درآمد او افزایش قابل توجهی پیدا می کند. البته تمامی این درآمد به هنرمند اختصاص پیدا نمی کند. درآمد هنرمندان از اسپاتیفای با توجه به تعداد زیاد مشترکان این سرویس استریم می تواند مقدار قابل توجهی باشد.

اسپاتیفای پرمیوم در چند پلن با قیمت های مختلف عرضه می شود که این قیمت ها در کشورها و قاره های مختلف متفاوت هستند. این پلتفرم همچنین گاهی اوقات طرح های تخفیفی قابل توجهی را در اختیار مشترکان پرمیوم خود قرار می دهد. برای مثال، می توان به امکان استفاده رایگان از ویژگی های اکانت پرمیوم به مدت یک ماه برای کاربران جدید اشاره کرد.

در ادامه، شما را با قیمت پلن های پرمیوم اسپاتیفای در کشورهای مختلف آشنا می کنیم تا بتوانید جایگاه خود را با اطلاعات بیشتری ارتقا دهید.

 

نگاهی به قیمت Spotify در کشورهای مختلف

اسپاتیفای پرمیوم در چند پلن قابل تهیه و تمدید است. پلن انفرادی آمریکا چیزی معادل 10 دلار قیمت دارد. پلن 2 کاربره آمریکا به شما و یکی از دوستان یا اعضای خانواده اجازه می دهد با پرداخت 13 دلار در ماه، داشبورد شخصی و لیست های پخش خودتان را بسازید. با یک ایمیل معتبر دانشجویی می توانید پلن Student آمریکا را تهیه کنید که با 5 دلار در ماه، ارزان ترین گزینه محسوب می شود. پلن Family یا خانوادگی اسپاتیفای نیز یکی از پلن های بسیار محبوب با 16 دلار در ماه برای 6 نفر می باشد.

اسپاتیفای لوگو بر روی موبایل کنار هدفن

 

با نگاهی به قیمت اسپاتیفای در کشورهای مختلف، می توان گفت بعضی مناطق قیمت های بسیار ارزان تری نسبت به مناطق دیگر دارند. درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در این مناطق کمتر می باشد. برای مثال، قیمت اکانت پرمیوم در کشور ترکیه حدود 1.12 دلار در ماه برای پلن انفرادی است که نسبت به آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. جالب اینکه پلن Family ترکیه نیز فقط حدود 1.50 دلار در ماه قیمت دارد که ارزان ترین گزینه محسوب می شود.

اسپاتیفای پرمیوم در ریجن هند با پرداخت 1.44 دلار برای پلن انفرادی و 2.16 دلار برای پلن فمیلی قابل تهیه است. یکی دیگر از ریجن های ارزان برای پلن انفرادی، آرژانتین با 1.57 دلار در ماه محسوب می شود. همچنین کشورهایی مانند سریلانکا و پاکستان به ترتیب با 2.32 دلار و 2.11 دلار در ماه، برای پلن خانوادگی گزینه های مقرون به صرفه ای هستند. کافی است این قیمت ها را با کشورهایی مانند سوئیس و بریتانیا مقایسه کنید که برای پلن Family دارای قیمت های بالای 20 دلار هستند.

برای اطلاع از قیمت اسپاتیفای در تمامی ریجن ها و قاره ها، کافی است به صفحه spotify price در وب سایت howtospotify مراجعه کنید.

رادار تولیدات جدید

روش های تبلیغ و پروموت در اسپاتیفای

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای با افزایش تعداد مخاطبان و استریم ها بیشتر می شود. تبلیغات یکی از بهترین روش ها برای کسب مخاطبان بیشتر در پلتفرم Spotify محسوب می شود. در ادامه به معرفی روش هایی می پردازیم که با کمک آن ها می توانید آثار خودتان را در اسپاتیفای پروموت کنید:

پروفایل خود را تمیز و جذاب نگه دارید: یک پروفایل جذاب و هوشمندانه اولین قدم برای پروموت آرتیست ها محسوب می شود. ایجاد یک بیوگرافی کوتاه و ساده و افزودن عکس های تاثیرگذار نقش مهمی در جذب مخاطبان جدید دارند.

سایت پروموت اسپاتیفای

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید: شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام انتخاب خوبی برای انتشار تکه های صوتی یا ویدیوهای کوتاه از آهنگ های نزدیک به انتشار هستند. این کار علاقه مندان را تشویق به دنبال کردن کارهای شما و افزودن آثارتان به کتابخانه اسپاتیفای آن ها می کند.

استفاده از ویژگی های اسپاتیفای: پلتفرم اسپاتیفای دارای امکاناتی مانند لیست های پخش و Release Radar است که به تبلیغ هنرمندان کمک زیادی می کنند. در صورتی که کاربران یک هنرمند را در اسپاتیفای دنبال کنند، آثار جدید او در رادار تولیدات جدید قرار می گیرند.

تبلیغ و پروموت تاثیر مثبتی روی افزایش درآمد هنرمندان از اسپاتیفای دارد. برای تبلیغ رایگان و کم دردسر آثار خود در پلتفرم Spotify می توانید به صفحه free music promotion مراجعه کنید. جایی که از چندین پلتفرم اجتماعی قدرتمند و لیست پخش های اختصاصی برای پروموت کردن هنرمندان جدید و مستقل استفاده می شود.

 

معرفی وب سایت رایگان برای راهنمایی انتشار آهنگ

وب سایت howtospotify به هنرمندان کمک می کند آثار جدید خود را برای انتشار در اسپاتیفای به صورت حرفه ای پروموت کنند. همچنین اگر هر گونه سوال یا مشکلی در مورد انتشار آهنگ هایتان در این پلتفرم دارید، می توانید از مشاوره های حرفه ای این وب سایت استفاده کنید. فراموش نکنید که تبلیغ و پروموشن حرفه ای یکی از روش های موثر افزایش درآمد هنرمندان از اسپاتیفای به خصوص برای هنرمندان مستقل و جدید محسوب می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید