زبان فرانسه یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان های روز دنیا است. در ۲۹ کشور دنیا، زبان رسمی، فرانسوی است و بیش از ۳۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می کنند.

قرار گرفتن در لیست محبوب ترین و پرکاربرد ترین زبان های دنیا، اهمیت زبان فرانسه را دوچندان می کند. زبان فرانسه بعد از اسپانیولی در رتبه ی ۵ محبوب ترین زبان های دنیا قرار دارد.

اگر قصد یادگیری یک زبان خارجی را دارید، زبان فرانسه یکی از گزینه های جذابی است که می توانید انتخاب کنید. شما می توانید در یک آموزشگاه زبان خارجی ثبت نام کنید و یا یک کلاس آنلاین زبان فرانسه را برای یادگیری انتخاب کنید.

در این مقاله راه های مختلف برای یادگیری و پیشرفت سریع در زبان فرانسه را به شما توضیح می دهیم.

روش های مدرن برای یادگیری زبان فرانسه، مکالمه و ترجمه

چرا زبان فرانسه را بیاموزیم؟

در ابتدای مقاله گفته شد که زبان فرانسه یکی از محبوب ترین زبان های دنیاست. برای انتخاب یک زبان خارجی شما می توانید معیار های متفاوت و زیادی داشته باشید. معیارهایی مانند:

  • محبوبیت یک زبان
  • تعداد جمعیتی که به این زبان گویش می کنند
  • شرایط تحصیلی در کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند
  • شرایط اقتصادی کشورهایی که این زبان را دارند
  • جذابیت های فرهنگی و گردشگری (ترانه ها، موسیقی، سینما و …)
  • دوستی، ازدواج و …

اگر هنوز زبان مورد نظر خود را انتخاب نکرده اید به موارد بالا فکر کنید و ببینید کدامیک از این معیار ها باعث می شوند یک زبان را برای یادگیری انتخاب کنید.

بر خلاف باور برخی، یادگیری یک زبان خارجی کار چندان ساده ای هم نیست. پشتکار، مداومت و تمرین زیاد باعث می شود شما بتوانید یک زبان جدید را به خوبی بیاموزید. بنابر این برای شروع به یادگیری یک زبان مانند زبان فرانسه، حتما باید انگیزه ی بالایی داشته باشید تا در میانه ی مسیر یادگیری، دچار تردید و افت انرژی نشوید.

زبان فرانسه از لحاظ محبوبیت، فرهنگ، سینما، موسیقی و به صورت کلی هنر، شرایط تحصیلی و خیلی از معیار های دیگر یک زبان ایده آل برای شما است و می توانید یکی از گزینه های اصلی شما باشد.

کجا می توانیم زبان فرانسه آموزش ببینیم؟

اکنون که انتخاب شما یادگیری زبان فرانسه است. مرحله ی بعدی انتخاب محل آموزش زبان فرانسه می باشد. برای یادگیری زبان فرانسه کجا را انتخاب کنیم؟

طبیعتا اولین مکان هایی که به ذهن شما می رسند، آموزشگاه های زبان های خارجی در شهرتان است که احتمالا کلاس های آموزش زبان فرانسوی هم در لیست آموزش آن ها قرار دارد.

آموزش حضوری زبان فرانسه مزایا و معایبی دارد. از مزایای حضور در کلاس های آموزش زبان فرانسه در آموزشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط مستقیم با استاد
  • حضور در محیط آموزشی و ایجاد انگیزه
  • حس رقابت بین همکلاسی ها
  • امتحان و پرسش و پاسخ استاد و حس پیشرفت مداوم

در کنار این مزیت ها، حضور در آموزشگاه زبان خارجی برای یادگیری زبان فرانسه معایبی هم دارد:

  • صرف وقت بسیار زیاد خصوصا در شهرهای بزرگ
  • هزینه های نسبتا بالای آموزشگاه ها
  • منعطف نبودن ساعت کلاس ها و عدم سازگاری با ساعت کاری و دانشگاه

معایب بالا بسیار قابل توجه هستند و ممکن است شما هم در یکی از این شرایط قرار داشته باشید. اگر شاغل هستید یا ساعت کلاس های درسی شما با آموزشگاه زبان سازگاری ندارد، پیشنهاد های ما را در ادامه مقاله بخوانید.

بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسه

تصور اینکه برای یادگیری زبان فرانسه حتما باید در یک آموزشگاه زبان فرانسه ثبت نام کنید و حضوری به کلاس ها بروید، تصور درستی نیست. امروزه راه های متنوع و مدرنی برای یادگیری زبان فرانسه و تمام زبان ها وجود دارد.

در دنیای امروز، وجود ترافیک، عدم سازگاری ساعت کاری شما با کلاس ها، نداشتن توان مالی کافی برای شرکت در کلاس و همه ی این دلایل دیگر نمی توانند مانع پیشرفت و یادگیری شما بشوند.

شما در هر شرایطی که باشید با هر میزان وقت آزاد و با هر میزان بودجه ای که مد نظر دارید می توانید به راحتی یک زبان خارجی و بخصوص زبان فرانسه را بیاموزید.

در ادامه ۵ روش بی دردسر و کاملا عملی را برای شما توضیح می دهیم تا ببینید حتی وقتی در ماشین در ترافیک سنگین اتوبان های داخل شهری در حال برگشت به خانه هستید هم می توانید به جای ناراحتی از وضعیت موجود، به پیشرفت خودتان فکر کنید.

روش هایی که در ادامه می آیند را جدی بگیرید و سعی کنید آن ها را با شرایطی که دارید تطبیق داده و از لحظه لحظه ی زندگی خود به بهترین حالت استفاده کنید.

آموزش زبان فرانسه به صورت آنلاین

آموزش آنلاین زبان فرانسه

شرکت در کلاس های آموزش زبان فرانسه به صورت آنلاین یکی از روش هایی است که خصوصا بعد از همه گیر شدن کرونا در بین مردم تمام دنیا کاملا جا افتاده است.

کلاس های آنلاین زبان فرانسه آزادی عمل بیشتری به شما می دهند. از ویژگی های خوب کلاس آنلاین زبان فرانسوی می توانید موارد زیر را بر شمرد:

  • ارتباط آنلاین با استاد مانند کلاس حضوری
  • تعداد کم زبان آموزان در هر کلاس و تمرکز بیشتر استاد بر پیشرفت شما
  • منعطف بودن زمان و امکان انتخاب ساعت بر اساس زمان آزاد شما
  • ضبط شدن کلاس ها. اگر نتوانستید در جلسه ای شرکت کنید، می توانید ویدئوی کلاس را ببینید
  • استفاده از فایل هایی که اساتید در اختیار شما می گذارند.

در صورتی که به شرکت در کلاس آنلاین زبان فرانسوی تمایل دارید، همین الان در گوگل عبارت «کلاس آنلاین زبان فرانسه گیشه» را سرچ کنید. سایت گیشه guichet.ir یک سایت تخصصی زبان فرانسه است که با تمرکز روی یک زبان بهترین خدمات آموزشی را به شما ارائه می دهد.

با ورود به سایت گیشه می توانید شرایط کلاس های آنلاین زبان فرانسه و تمام جزئیات را ببینید و به صورت کاملا آنلاین تعیین سطح و ثبت نام کنید.

تمام کلاس ها آنلاین هستند و زمان کلاس با مشورت با شما تنظیم می شود.

یادگیری زبان فرانسه با آموزش ویدئویی

پکیج آموزش زبان فرانسه

اگر برنامه ی شما در حد حضور در کلاس آنلاین زبان فرانسه هم به شما اجازه نمی دهد. می توانید یک دوره ی ویدئویی آموزش زبان فرانسه تهیه کنید.

پکیج آموزش زبان فرانسه یک دوره ی ویدئویی است که دقیقا مانند یک کلاس حضوری هر آنچه نیاز دارید را از صفر تا صد به شما می آموزد.

با پکیج تصویری آموزش زبان فرانسه شما هیچ محدودیتی در زمان یادگیری ندارید. همچنین می توانید حتی در بازه های زمانی کوتاه، ۵ دقیقه ای یا ۱۵ دقیقه ای کمال استفاده را ببرید و یک قدم پیش بروید.

آموزشگاه زبان فرانسه گیشه guichet.ir جامع ترین و با کیفیت ترین پکیج آموزش زبان فرانسه را تهیه کرده است. می توانید برای تهیه ی پکیج، عبارت «پکیج زبان فرانسه سایت گیشه» را در گوگل سرچ کنید و ویدئوهای رایگان این پکیج را به صورت نمونه ببینید و در صورت تمایل آن را تهیه بفرمایید.

ویدئوهای آموزشی پکیج زبان فرانسه سایت گیشه کاملا دسته بندی شده، کوتاه و با توضیحات کامل هستند که تمام نیاز شما به یک کلاس آموزش زبان فرانسه را تأمین می کنند.

در کنار پکیج زبان فرانسه، شما از پشتیبانی آنلاین استاد مربوطه نیز می توانید استفاده کنید.

داستان های آموزشی زبان فرانسه

از آنجایی که زبان فرانسه یکی از محبوبترین زبان های زنده ی دنیاست، منابع آموزشی بیشماری برای یادگیری زبان فرانسه می توانید پیدا کنید.

کافی است در هر زمینه ای برای یادگیری زبان فرانسه در گوگل سرچ کنید تا با انبوهی از رفرنس ها، عکس و مدیاهای مفید و رایگان مواجه شوید.

استفاده از کتاب داستان فرانسوی که بر اساس سطح های مختلف تنظیم شده اند یکی از مکمل های یادگیری زبان فرانسه است.

کتاب های فراوانی به صورت داستانی و برای تمامی سطوح زبان فرانسه از مبتدی تا پیشرفته تا کنون منتشر شده اند که می توانید برای پیشرفت قدرت زبان فرانسه خود از آن ها استفاده کنید.

خواندن کتاب داستان فرانسوی از ابتدایی ترین سطح یعنی A1 تا سطح پیشرفته شما را با انبوهی از جملات جدید و کاربردی آشنا می کند. همچنین سطح آشنایی و فهم شما از زبان فرانسه به صورت چشمگیری بالا می رود.

به شما توصیه می کنیم همراه با مطالعه ی کتاب داستان فرانسوی، حتما فایل صوتی آن را نیز گوش دهید تا در کنار پیشرفت در فهم متن، فهم شنیداری زبان فرانسه شما نیز تقویت شود.

برای تهیه ی کتاب داستان فرانسوی می توانید به سایت گیشه guichet.ir مراجعه کنید.

موزیک و ترانه فرانسوی برای آموزش زبان

امروزه بسیاری از اساتید زبان معتقدند به کمک موزیک و ترانه می توان سطح یادگیری زبان خارجی را فوق العاده بالا برد.

اما این همه ی ماجرا نیست. برخی معتقدند موزیک و ترانه فرانسوی نه تنها کمک آموزشی خوبی برای یادگیری زبان فرانسوی است، بلکه با انتخاب درست، شما فقط با موزیک و ترانه فرانسوی هم می توانید زبان فرانسه را بیاموزید.

کافی است در گوگل سرچ کنید: «Chansons pour apprendre le français» یعنی ترانه برای یادگیری زبان فرانسوی. با دیدن نتایج جستجو در گوگل حتما شگفت زده خواهید شد.

انبوهی از ویدئوهای یوتیوب که به صورت رایگان می توانید مشاهده کنید، به شما زبان فرانسه را با کمک ترانه های آموزشی می آموزند.

همچنین در سایت گیشه می توانید موزیک فرانسوی را دانلود و متن و ترجمه ی شعر را مطالعه کنید.

پادکست های آموزش زبان فرانسه

پادکست ها امروزه به بخش جذاب و جدایی ناپذیر زندگی انسان مدرن تبدیل شده اند. پادکست ها فایل های صوتی موضوع محور هستند که توسط افراد با انگیزه های مختلف تولید می شوند.

یکی از موضوعات جذاب برای تولید پادکست، پادکست های آموزش زبان فرانسه است. بسیاری از اساتید زبان فرانسه در دنیا، خصوصا اساتید نیتیو و فرانسوی زبان در شبکه های اجتماعی پادکست های آموزش زبان فرانسه منتشر می کنند.

این پادکست ها کاملا موضوع بندی شده و دارای ساختار مناسب هستند و با دنبال کردن آن ها می توانید سطح زبان فرانسه خود را دگرگون کنید.

شما می توانید به سایت های منتشر کننده پادکست ها مراجعه کنید و در آن ها عبارت «apprendre le français» یعنی یادگیری زبان فرانسه را سرچ کنید.

برخی از سایت هایی که به صورت تخصصی پادکست در آن ها منتشر می شود، عبارتند از:

  • SoundCloud
  • Apple podcasts
  • Google podcasts
  • YouTube

در پایان اگر به طور کلی به زبان فرانسه علاقمند شده اید و می خواهید بیشتر با فرهنگ، ادبیات، هنر و کشور فرانسه آشنا شوید، حتما سری به سایت تخصصی زبان فرانسه گیشه به آدرس https://guichet.ir/  بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید