پرطرفدار ترین جواهرات فیروزه ای

فیروزه یک سنگ معدنی زیبا و منحصربفرد است که قرن‌هاست به دلیل رنگ خاص خود مورد تحسین فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته است. این سنگ نخستین بار توسط مردم مصر باستان مورد توجه قرار گرفت و پس از آن ایرانیان و بومی‌های آمریکایی هم شروع به استفاده از آن کردند. سنگ فیروزه در گذشته سنگ شانس، خرد و خوشبختی بود که از فرد در برابر اتفاقات بد زندگی محافظت می‌کرد. بومی‌های آمریکایی بیشتر به تاثیرات درمانی آن توجه داشته و برای انواع دردها، سنگ فیروزه پودر شده را توصیه می‌کردند. این سنگ امروزه هم جایگاه خاص خود را در کشورهای مختلف حفظ کرده و مردم سراسر دنیا علاقه زیادی به استفاده از آن در جواهرات خود دارند.

سنگ فیروزه در دو نوع سنگ فیروزه شجری و عجمی یافت می‌شود. سنگ فیروزه عجمی به سنگ‌های گفته می‌شود که به صورت یکدست آبی بوده و هیچ ناخالصی ندارند اما سنگ فیروزه شجری به سنگ‌هایی اشاره دارد که پس زمینه آن آبی تا سبز بوده و بر روی آن رگه‌های طلایی یا تیره‌ای مشاهده می‌شود. سنگ فیروزه عجمی قیمتی بالاتر به نسبت سنگ فیروزه شجری دارد اما فیروزه شجری هم می‌تواند جذابیت زیادی به جواهرات فیروزه ببخشد.

خواص سنگ فیروزه چیست؟

  • سنگ فیروزه بر روی روحیه فرد اثر گذاشته و با دفع انرژی منفی، آرامش را هدیه می‌دهد.
  • برای تقویت بینایی مفید است.
  • باعث تسکین درد سر، گلو و کلیه می‌شود.
  • برای افرادی که از بیماری‌های روحی نظیر افسردگی رنج می‌برند، مفید خواهد بود.
  • قرار دادن آن در محیط خانه می‌تواند باعث آرامش بیشتر برای همه اعضای خانواده شود.
  • مانع دیدن کابوس در شب می‌شود.
  • باعث تقویت تمرکز فرد و اصلاح گردش خون می‌گردد.
  • در درمان گزش حشرات موثر است.
  • یبوست را کاهش داده و باعث تسکین درد میگرن شدید می‌شود.

پر طرفدارترین جوهرات فیروزه

تمام جواهرات تزئین شده با سنگ فیروزه محبوبیت زیادی بین مردم دارند اما برخی از جوهرات نسبت به سایر آن‌ها کاربرد بیشتری دارند. انگشتر فیروزه را می‌توان محبوب‌ترین جواهر تزئین شده با سنگ فیروزه دانست زیرا می‌توان آن را همیشه به همراه داشت و برای آقایان و بانوان استفاده کرد. اگر یک سنگ فیروزه همیشه در کنار فرد باشد، انرژی مثبت زیادی دریافت کرده و در زندگی روزمره خود موفق‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای انگشتر تزئین شده با نگین‌های دیگر، از فیروزه استفاده کنند. علاوه بر خواص سنگ فیروزه، از لحاظ شکل ظاهری هم بسیار منحصر بفرد بوده و به راحتی با هر استایلی هماهنگ می‌شود.

یکی دیگر از پر طرفدارترین جواهرات فیروزه ای، گردنبند فیروزه است که با قرار گرفتن بر روی چاکرای گلو، باعث افزایش انرژی مثبت بدن و تقویت چاکرای گلو می‌شود. تنوع بالای گردنبند فیروزه آن را به انتخابی عالی برای بانوان تبدیل کرده است زیرا هر شخصی قادر است با توجه به سلیقه خود بین مدل‌های مختلف، گزینه مناسب با خریداری کند. بانوان از ست کامل سنگ فیروزه استقبال زیادی می‌کنند زیرا علاوه بر رنگ زیبا، در کنار هر لباسی خاص بنظر می‌رسد. این ست شامل انگشتر، گردنبند و دستبند فیروزه می‌شود که بسته به سلیقه خود فرد با سنگ فیروزه شجری یا عجمی تزئین خواهد شد.

برای خرید جواهرات فیروزه حتما دقت زیادی به خرج دهید که فیروزه تقلبی به عنوان فیروزه اصل به شما فروخته نشود. فیروزه تقلبی از لحاظ شکل ظاهری مشابه فیروزه اصل است اما در واقع سنگی رنگ شده است که در مدت زمان کوتاهی خراب خواهد شد. راه‌های زیادی برای تشخیص اصل بودن سنگ فیروزه وجود دارد اما شما به عنوان یک خریدار و  برای اطمینان از اصل بودن جواهرات فیروزه، همیشه خریدتان را از فروشگاه‌های معتبری انجام دهید  که مدتهاست در این زمینه فعالیت داشته و می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید