جواب سوال چرا حافظه رایانه را به چند درایو تقسیم میکنیم؟ می شود: برای دسته بندی و دسترسی راحت تر و سریع تر به اطلاعات حافظه ی رایانه را به چند بخش یا درایو تقسیم می کنند.برای مشاهده ی محتویات هریک از درایوها روی نماد آن دوبار کلیلک می کنیم،پنجره ای باز می شود و محتویات درایوها دیده می شود.

توضیحات بیشتر درباره حافظه رایانه ای:

در محاسبات به هر وسیله ای که بتواند اطلاعات را ذخیره کند حافظه می گویند. حافظه یکی از اجزای ضروری کامپیوتر است. همه مانند انسان هایی که از ابزارهای مختلفی مانند کاغذ، تخته سیاه، ضبط صوت، نوارهای ویدئویی و غیره برای ذخیره اطلاعاتی که بیشتر از تمام حافظه داخلی خود به آن اعتقاد ندارند استفاده می کنند، روترها نیز می توانند از انواع مختلف حافظه استفاده کنند. ما به طور کلی دو نوع حافظه داریم:

حافظه اصلی که “حافظه اولیه” یا “حافظه داخلی” نیز نامیده می شود.
حافظه خارجی که ظاهراً «حافظه ثانویه» یا «حافظه کمکی» نامیده می شود.

در معنای بزرگتر، این اصطلاح به تجهیزات جانبی ذخیره سازی خارجی مانند دیسک ها یا باندها اشاره دارد. دستگاه ذخیره سازی نیمه هادی مستقیماً به پردازنده متصل می شود. کش یک حافظه سریع است که برای افزایش سرعت اتصال سیستم با دستگاه های اضافی و استفاده و سرعت آن استفاده می شود تا سرعت و ظرفیت های دستگاه به سرعت آزاد شود. مهمترین حافظه نهان در CPU (CPU) قرار دارد که به سه سطح تقسیم می شود و سپس حافظه نهان که برای ادغام در CPU پیچیده تر است، در 16 Mo قرار دارد.

برخی از انواع حافظه های هماهنگ کننده بسیار سریع هستند، به این معنی که واحد پردازش مرکزی (CPU) می تواند بسیار سریع به داده های ذخیره شده دسترسی پیدا کند. انواع دیگر به گونه ای طراحی شده اند که بسیار سودآور باشند و امکان ذخیره سازی مقادیر زیادی از داده های اقتصادی مناسب را فراهم کنند. به غیر از این واقعیت که حافظه کامپیوتر ممکن است متفاوت باشد، انواع خاصی غیرفرار هستند، به این معنی که آنها می توانند داده ها را در یک دوره زمانی، اما بدون غذا ذخیره کنند. برخی از انواع فرار، بسیار سریع هستند، حتی اگر حاوی تمام داده هایی باشند که در آنها ذخیره شده اند. یک سیستم کامپیوتری از ترکیب این نوع حافظه کامپیوتر و یک پیکربندی از پیش پیکربندی شده ساخته شده است که برای تولید حداکثر سرعت داده یا حداقل محدوده یا مصالحه بین این دو بهینه شده است. به عنوان مثال، یک کش سیمی که دارای رم 2400 مگاهرتز DDR4 تک کاناله 2400 مگاهرتز CL17 GSkill 16 Go Aegis است، یک حافظه پرسرعت است که از حافظه غیر فرار نیز بالاتر است. در این صورت شما با این نوع حافظه آشنا می شوید.

ما همچنین به یاد می آوریم که برای ذخیره اطلاعات در رایانه، به خاطر بسپاریم. ما در سیستم های کامپیوتری انواع حافظه داریم. انواع حافظه ها به دو دسته اصلی حافظه کامپیوتر و حافظه کامپیوتر ثانویه تقسیم می شوند. در این مقاله مروری کوتاه بر حافظه کامپیوتر به شما ارائه می شود و همچنین عمدتا بر روی حافظه کامپیوتر و انواع آن تمرکز دارد.

رایانه ها به نوعی کار با داده ها و اطلاعات را تسهیل می کنند. هر سیستم کامپیوتری روشن و خارج از میلی متر که میلیون ها خط اطلاعات را در واحد زمان می بیند. Une vesse vraiment incroyable et excitante.

اطلاعات روی هماهنگ کننده کجا ذخیره می شود؟ شما می توانید به این سوال بسیار ساده پاسخ دهید: “حافظه”!

اما لازم نیست ساده و مختصر باشید! مسئله حافظه در کامپیوترها یک سوال بسیار مهم و به همان اندازه که پیچیده است. خبر خوب این است که در این مقاله همه ما با این انواع آشنا شده و این پیچیدگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهیم. با تشخیص حافظه هماهنگ کننده، می توانند با ساختار هماهنگ کننده نیز مطابقت داشته باشند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید