چگونه هشتگ بسازیم ؟
هشتگ یکی از ابزارهای شبکه های اجتماعی است که به برچسب گذاری پست های مختلف اما با موضوع یکسان کمک می کند.
هشتگ ها راهی عالی برای تبلیغ ایده، رویداد یا برند شما در رسانه های اجتماعی هستند.
در حقیقت میتوان گفت آنها روشی خلاقانه برای درگیر کردن یک جامعه هدف یا شروع گفتگوی هدفمندی با مردم سراسر جهان هستند.
اما اینکه چگونه هشتگ های مفیدی بسازیم که به هدف خود برسیم و بتوانیم بهترین نتیجه را از آنها بگیریم سوالی است که برای خیلی از افراد پیش میآید.
مواردی که باید درباره هشتگ ها بدانید
- هشتگی را بیابید که واضح، کاربردی و خواندنی باشد.
- برای دیده شدن بهتر، نام برند خود را در هشتگ خود قرار دهید.
- مطمئن شوید که هشتگ برند شما از قبل استفاده نشده است. برای اینکار در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و تامبلر هشتگ را جستجو کنید.
1- نحوه ساختن هشتگ
1. تعیین هدف هشتگ
اول از همه باید بدانید هدف از ساخت هشتگ چیست! آیا قرار است این هشتگ با اهداف بازاریابی یک شرکت یا برند شخصی خودتان ساخته شود؟، آیا قرار است برای یک رویداد یا صرفا جلی توجه افراد به صفحه شما ساخته شود؟ و … زمانی که برای هشتگ خود یک هدف مشخصی را تعیین میکنید، میتوانید با گزینههای بهتر و کارآمدتری نیز مواجه شوید.
همچنین از خودتان سؤالاتی مانند بپرسید: “آیا میخواهم هشتگ من خنده دار باشد؟” “آیا سعی می کنم الهام بخش جامعه خود باشم؟” و “آیا می خواهم هشتگ من برای یک محصول یا رویداد تبلیغات کند؟”
و مورد سوم این که به میزان دسترسی هشتگ خود فکر کنید. سعی دارید چه جوامعی را هدف قرار دهید؟ آیا هشتگ شما فقط برای دوستان و خانواده در نظر گرفته شده است یا در حال کار روی برندسازی برای یک شرکت بزرگتر هستید؟
2. لیست کردن ایده ها
برای ساختن هشتگ خود باید عبارات مختلف و یا اعداد مرتبط را نیز به کار ببرید. سعی کنید هشتگ های خود را کوتاه بسازید تا برای کاربر قابل درک باشد.
همیشه با هر لیست هشتگی روی یک هدف مشخص متمرکز باشید، برای مثال هشتگ های آموزشی، تبلیغاتی، خبری و …]
سعی کنید از کلمات کاربردی برای جذب خوانندگان با کمپین بازاریابی خود استفاده کنید، مانند شعار و هشتگ #justdoit نایک.
استفاده از یک عبارت یا مکان رایج در هشتگ خود را در نظر بگیرید، مانند هشتگ #GetTogetherAlready که توسط Tostitos استفاده شده است.
از استفاده از کاراکترهای خاص مانند علامت تعجب یا علامت دلار خودداری کنید و سعی کنید هشتگ های خود را کوتاه یا مختصر بنویسید!
به این ترتیب کاربران احتمالاً عکس های معمولی خود را با هشتگ شما تگ میکنند و خب چه چیزی بهتر از این؟!!
3. استفاده از اسم برند
یکی از روشهایی که میتواند به شما کمک کند تا هشتگ های یونیک و خاص خود را بسازید استفاده از اسم برند در هشتگ است.
البته که در این روش باید هدف شما از ساخت هشتگ برندینگ باشد. در این صورت کاربران را به سمت محصول خود هدایت میکنید.
4. استفاده از اعداد
استفاده از اعداد بیشتر برای هشتگ هایی کاربرد دارد که بیانگر برگزاری یک رویداد هستند. خصوصا اگر این رویدادها به صورت سالانه اتفاق میافتد بهتر است در ساختن هشتگ مربوط به آن از اعداد استفاده شود.
چگونه هشتگ بسازیم ؟
پس از طی کردن مراحل بالا باید به سراغ روشهای ساده و سریع ساخت هشتگ بروید! برای ساختن هشتگ روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آنها استفاده از سایت های هشتگ ساز است.
سایت های هشتگ ساز ممکن است برای شبکه های اجتماعی مختلفی طراحی شده باشند مانند ابزار:
https://hashtagmark.com/hashtag-generator-for-tiktok/
برای این کار ابتدا باید با محبوبترین و کارآمدترین سایت های هشتگ ساز آشنا شوید:
1. سایت Infalct.com
ویژگی ها: Inflact، یک ابزار بازاریابی برای اینستاگرام و یک هشتگ جنریتور ارائه میدهد که:
- دارای اپلیکیشن موبایل است،
- مرتب کردن هشتگ ها بر اساس فراوانی و سطح رقابت،
- به شما امکان میدهد نتایج جستجوی خود را به عنوان الگو ذخیره کنید و مستقیماً آنها را کپی کنید،
- میتواند هشتگ را بر اساس کلمه کلیدی، عکس یا URL ایجاد کند،
- محدودیت ها: نسخه رایگان آن محدود است.
2. سایت toolzu.com
ویژگی ها: Toolzu یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی در اینستاگرام است که هشتگ جنریتور مشابه Inflact ارائه میدهد که:
- دارای اپلیکیشن موبایل است،
- به شما امکان میدهد با یک کلمه کلیدی، URL یا عکس هشتگ بسازید،
- سختی هشتگ و حجم محتوای منتشر شده را نشان میدهد،
- محدودیت ها: نسخه رایگان آن محدود است.
3. سایت HashtagMark
ویژگیها: HashtagMark یکی از ابزارهای اختصاصی ساخت هشتگ است که میتواند بیش از صد هشتگ را به شما ارائه دهد:
- کاملاً رایگان است،
- برای 4 ابزار پرکاربرد توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و تیک تاک هشتگ میسازد،
- به هر زبانی که بخواهید میتوانید هشتگ بسازید،
- جزئیات مربوط به هر هشتگ را نشان میدهد.
- محدودیتها: فقط با وارد کردن عبارت کلیدی میتوانید هشتگ بسازید، با عکس و URL هشتگ نمیسازد.
4. سایت Copy.AI
ویژگی ها: Copy.ai ابزاری است که از هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوای مرتبط به کاربران – از جمله هشتگ ها – استفاده میکند. ویژگیهای آن عبارتند از:
- حداکثر 50 هشتگ را در یک زمان تولید میکند،
- انواع دیگری از ابزارهای کپینویسی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه میدهد،
- به شما امکان میدهد هشتگ ها را مستقیماً در پست خود کپی کنید،
- محدودیت ها: نسخه رایگان آن دارای محدودیت های زیادی است.
5. سایت Sistrix
ویژگی ها: Sistrix ابزاری است که به کاربرانش کمک میکند تا در گوگل رتبه بهتری کسب کنند. از جمله ویژگیهای آن نیز ساخت هشتگ اینستاگرام است که:
- دارای رابط کاربری ساده و کاربر پسند است،
- تعداد دفعات و سطح رقابت را برای هر هشتگ نشان میدهد،
- محدودیت ها: نسخه رایگان محدود دارد.
5 نکته برای استفاده صحیح از هشتگ ها
هشتگ ها راهی عالی برای دیده شدن محتوای شما هستند، به خصوص زمانی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اید. اما استفاده صحیح از آنها نیز هنر است!
در این قسمت 5 نکته طلایی در خصوص استفاده از هشتگ ها را برای شما بیان میکنیم:
- درباره آنها تحقیق کنید:
برای تحقیق هشتگ ها میتوانید رقبای خود و اینفلوئنسرهای حوزه خود را آنالیز و دنبال کنید. همچنین، از ابزارهایی مانند AnswerthePublic یا Google Trends استفاده کنید تا ببینید چه عباراتی در خصوص حوزه شما سرچ میشوند. این کار به شما کمک میکند تا هشتگ های جدیدی را برای استفاده پیدا کنید و مطمئن شوید که از مرتبط ترین آنها استفاده میکنید.
- هشتگ های خاص خود را انتخاب کنید:
از هشتگ های مرتبط با محتوایی که پست میکنید استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدفمندتری برسید و تعامل صفحه را افزایش دهید.
همچنین از هشتگ هایی استفاده کنید که با ارزش ها و هویت برند شما همخوانی دارند.با این کار مخاطبان زیاد و ثابتی را جذب میکنید.
- هشتگ ها را کوتاه بنویسید:
از هشتگ های کوتاه و ساده استفاده کنید که به راحتی قابل یادآوری و تایپ باشند. از استفاده از عبارات طولانی یا کلماتی که املای آنها دشوار است خودداری کنید. همچنین از هشتگ های زیادی در پست های خود استفاده نکنید. از 2 تا 5 هشتگ مرتبط استفاده کنید.
- از هشتگ های برند استفاده کنید:
وقتی هشتگ های مخصوص برند خود را بسازید باعث میشوید تا افراد زیادی از برند شما آگاه شوند و با عبارات خاصی شما را به یاد آورند.
همچنین زمانی که مخاطبان شما شروع به استفاده از آن هشتگ در محتوای خود میکنند، شما به تعداد زیادی محتوای تولید شده با هشتگ خود در فضای مجازی دست پیدا میکنید که قطعا برای رشد کسب و کارتان عالی است!
- با سایر اکانت ها تعامل داشته باشید:
از هشتگها برای پیدا کردن و تعامل با دیگران درحوزه مربوط به خود استفاده کنید. اگر یک همکار بالقوه هشتگ برندی دارد، از هشتگ او در یکی از پست های خود استفاده کنید.
این کار باعث جذب مخاطبان آن فرد و همچنین ایجاد تعامل مثبت با صاحب کسب و کار است.
کلام آخر
ساختن هشتگ کار چندان سختی نیست اما نیاز به دقت و شناخت کافی از مخاطبان دارد. اگر شما نیز به فکر ساختن هشتگ هایی برای برند و کسب و کار خود هستید باید ابتدا رقبای خود را آنالیز کرده و سپس با استفاده از بهترین ابزار هشتگ ساز، هشتگ های مربوطه را پیدا و انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از هشنگ ها برای هر شبکه اجتماعی، قوانین آنها را رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. استفاده موثر از هشتگ ها میتواند به رشد کسب و کار و دیده شدن شما بسیار کمک کند.