این روزها خیلی از افراد از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده می‌کنند و با توجه به گستردگی بی‌نظیری که در این فضا وجود دارد، از مزایای بی‌شمار آن استفاده می‌نمایند.

برای اینکه بخواهید سایتی مناسب کسب و کار خود داشته باشید باید مراحل مختلفی را طی کنید. در ابتدا باید نام سایت خود را انتخاب کرده و نسبت به خرید دامنه اقدام نمایید و سپس هاست مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید تا بتوانید فایل‌های مورد نیاز را در آن آپلود نمایید. بدون خریداری هاست، شما نمی‌توانید سایت خود را طراحی کنید چرا که فضایی برای قرار دادن اطلاعات سایت نخواهید داشت.

آپلود فایل در دایرکت ادمین و نکات مربوط به آن را آموزش ببینید!!

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با روش آپلود فایل روی هاست دایرکت ادمین آشنا نماییم تا بتوانید از این روش استفاده کرده و سایتی بهینه و زیبا را طراحی کنید.

آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین

اولین کاری که باید برای آپلود فایل در دایرکت ادمین انجام دهیم این است که وارد پنل هاست خود شویم. در این صفحه و در قدم بعدی باید بخش System & Files را پیدا کرده و در قسمت زیر مجموعه‌های این بخش، وارد قسمت FileManager شوید.

FileManager در واقع همان پوشه اصلی سایت شماست که تمامی فایل‌های سایت در آن قرار داشته و به آن home یا root نیز گفته می‌شود. همانطور که گفتم در این بخش تمامی فایل‌های سایت شما قرار دارد و به این دلیل می‌توانید تعداد زیادی فایل با نام‌های مختلف را در این صفحه مشاهده کنید که هر کدام بخشی از سایت را تشکیل داده‌اند.

شما باید وارد فولدر domains شوید تا بتوانید فایل مورد نظر خود را در مسیر اصلی سایت آپلود نمایید.

اگر شما دارای چندین دامنه روی این هاست باشید، در صفحه جدید باز شده می‌توانید فولدرهای مختلفی که هر کدام مخصوص یکی از دامنه‌های شماست را مشاهده نمایید. باید دامنه مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد فولدر آن شوید.

در صفحه جدید باز شده باید روی public_html کلیک کرده و وارد این فولدر شوید.

در پایین صفحه باز شده می‌توانید دکمه‌ای سبز رنک با نام upload file را مشاهده نمایید. باید روی آن کلیک نمایید. حالا یک پنجره برای شما باز می‌شود که فلشی سبز رنگ در وسط آن قرار دارد که برای آپلود فایل در نظر گرفته شده است. باید روی این فلش سبز رنگ کلیک کرده و حالا از صفحه باز شده که فایل‌های کامپیوتر شما را نمایش می‌دهد، فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. یا می‌توانید از روش درگ دراپ استفاده کرده و با موس خود فایل مورد نظر را گرفته و در همان قسمت فلش سبز رنگ رها نمایید.

حالا تنها کاری که نیاز است تا انجام دهید این است که روی دکمه upload کلیک کنید.

اکنون شما باید پیغامی با عنوان Upload successful را مطابق تصویر زیر مشاهده نمایید تا متوجه شوید که فایل شما به صورت کامل آپلود شده است.

به این نکته دقت نمایید که به هیچ عنوان تا قبل از نمایش این پیغام، صفحه مرورگر خود را نبندید. در غیر این صورت ممکن است مجبور باشید تا دوباره فایل خود را آپلود نمایید.

یکی از نکاتی که باید در رابطه با آپلود فایل به آن دقت نمایید این است که بهتر است فایل مورد نظر شما تا حد ممکن حجم کمی داشته باشد تا سایت شما سنگین نشود و مشکلی برای سرعت سایت یا هر مورد دیگری که به این موضوع مرتبط است، پیش نیاید.

آموزش آپلود فایل در سی پنل

یکی دیگر از انواع پنل‌های هاست، سی پنل می‌باشد که کاربران زیادی با آن کار کرده و به دلیل راحتی کاربری که دارند، خیلی از افرادی که خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را انتخاب می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا از سی پنل استفاده نمایند.

برای اینکه بخواهید فایل مورد نظر خود را در سی پنل منتشر نمایید، باید در ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل سایت خود شوید. حالا در صفحه اصلی باید بخشی را با نام files مشاهده نمایید که در زیرمجموعه آن، قسمت file manager را مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک نمایید.

در حالت کلی برای اینکه بخواهید فایل خود را در میسر اصلی سایت منتشر نمایید یا فایلی دارید که توسط آن باید سایت شما راه اندازی شود (مانند فایل وردپرس)، باید آن را در پوشه public_html آپلود نمایید. این اصلا ارتباطی با پنل هاست شما نداشته و در هر پنلی باید public_html را پیدا کرده و فایل را در آن آپلود کنید.

زمانی که روی file manager کلیک کردید، وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن پوشه public_html وجود دارد و شما باید دنبال آن بگردید روی این پوشه کلیک کنید تا بتوانید وارد آن شوید.

همانطور که گفتیم باید فایل مورد نظر خود را در این پوشه آپلود نمایید. دکمه upload در این بخش، بالای صفحه قرار دارد. روی آن کلیک کنید تا پنجره آپلود فایل برای شما باز شود. در این پنجره قسمتی با نام Overwrite existing files وجود دارد که برای شرایطی از آن استفاده می‌شود که شما فایلی را در سایت خود دارید و حالا فایل هم نام آن را می‌خواهید آپلود کنید. با زدن تیک این گزینه می‌توانید فایل جدید را جایگزین فایل قبلی نمایید.

حالا برای اینکه فایل را آپلود کنید می‌توانید از روش درگ و دراپ استفاده کنید یا روی دکمه select file کلیک کرده و از پنجره باز شده، فایل را از داخل کامپیوتر خود انتخاب کرده و آپلود نمایید.

حالا باید صبر کنید تا فایل مورد نظر به صورت کامل آپلود شده و عدد درصد در قسمت سبز رنگ، به 100 برسد و عبارت complete را زیر کادر سبز مشاهده کنید. در این صورت فایل به صورت کامل بارگذاری شده و می‌توانید روی دکمه go back to کلیک کرده و به فایل public_html برگردید.

در این قسمت باید فایل آپلود شده را مشاهده نمایید. اگر آن را ندیدید روی Reload کلیک کنید تا فایل را مشاهده نموده و از آپلود آن مطمئن شویدآپلود شوید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید