اقامتگاه بوم گردی برای آخر هفته تهرانی ها

اقامتگاه بوم گردی برای آخر هفته تهرانی ها

ساکنان پایتخت همیشه برای آخر هفته هایشان برنامه میچینند.اما معمولا تنها جایی که  به ذهن همه میرسد شمال است.حالا یا استان گیلان یا استان مازندران.این استان ها بسیار زیبا و سرسبز هستند ولی برای آخر هفته و یک سفر کوتاه آنقدر مناسب به نظر نمیرسند.در این مطلب قرار است به معرفی اقامتگاه بوم گردی نزدیک تهران بپردازیم که میتوانید خاطرات خوشی را در آنجا سپری کنید.بیایید اینبار به الموت سفر کنید.میپرسید الموت کجاست؟اگر تا به حال اسم آن را نشنیده اید هیچ اشکالی ندارد.در ادامه به معرفی روستای زیبای الموت واقع در استان قزوین میپردازیم.

معرفی استان قزوین و روستای الموت

این استان به دلیل فاصله کمی که به استان های دیگر کشورمان ؛ یعنی رشت و تهران  دارد معمولا مکان مناسبی برای زندگی و کار به حساب می آید.با ما در این مقاله همراه باشید تا با مکان های تاریخی این استان و جاذبه های تفریحی آن آشنا شوید.یکی از استان های مرکزی کشورمان استان قزوین است.این استان پیشینه و تاریخچه تاریخی دارد و قدمت این شهر به دورانساسانیان برمیگردد.این شهر بسیار مورد توجه واقع شده بود و دلیل آن هم مسیری بود که که برای تجارت ابریشم و صادرات و واردات از آن استفاده میشد.این استان در گذشته به مدت ۵۷ سال پایخت ایران بوده است.

الموت منطقه‌ای کوهستانی در شمال غربی استان قزوین است. الموت در ارتفاع ۲٬۱۶۳ متری از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای آن معتدل کوهستانی است. این منطقه دارای طبیعتی بکر و دست‌نخورده است و از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است.

الموت منطقه‌ای تاریخی نیز هست. در این منطقه، قلعه‌ها، برج‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به هزاران سال پیش می‌رسد. این جاذبه‌های تاریخی، بر زیبایی و جذابیت الموت افزوده است. الموت در طول تاریخ، منطقه‌ای مهم و استراتژیک بوده است. این منطقه در دوران پیش از اسلام، محل سکونت اقوام مختلفی از جمله مادها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بوده است. در دوران اسلامی، الموت به یکی از مراکز مهم فرقه اسماعیلیه تبدیل شد. حسن صباح، رهبر فرقه اسماعیلیه، قلعه الموت را در این منطقه بنا کرد و آن را به عنوان مقر اصلی فرقه خود استفاده کرد.

منظور از بوم گردی چیست؟

بوم گردی یا اکوتوریسم، یک سفر مسئولانه است که بیش از هرچیز دیگه‌ای، به طبیعت و محیط اون توجه می‌شه. به نوعی دیگر، بوم گردی، بازدید از زیست بوم یک منطقه است. به طوری که به هیچ از یک از ویژگی‌های محیطی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی اصیل آن منطقه وارد نشود. قزوین یکی از استان‌هایی است که دارای اقامتگاه‌های بوم گردی فراوانی است. در ادامه، یکسری توضیحات مربوط به بوم گردی را به شما ارائه خواهیم کرد و بعد از آن، به معرفی یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در قزوین می‌پردازیم.

اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی در جهت رفاه و آسایش بوم گردان، ساخته‌می‌شوند. هدف اصلی این اقامتگاه‌های بوم گردی، حفاظت از محیط زیست، در کنار لذت‌بردن از آن است. اقامتگاه بوم گردی در تلاش است تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. علاوه بر آن، سعی کند تا به مردم عادی، کمک کند تا حفاظت از محیط زیست را به بهترین شکل یاد بگیرند. نشان‌دادن فرهنگ هر منطقه یکی دیگر از اهداف مهم اقامتگاه‌های بوم گردی است که باید به آن توجه زیادی کنند. با استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی، آداب و رسوم و فرهنگ هر روستا به خوبی منتقل می‌شود و گردشگران می‌توانند با محلی‌های آن منطقه در ارتباط باشند.

مزایای اقامتگاه های بوم گردی

  • آشنایی با طبیعت: اقامتگاه های بوم گردی، در محیطی طبیعی و بکر قرار دارند. این امر، فرصتی را برای گردشگران فراهم می کند تا با طبیعت و زیبایی های آن، ارتباط برقرار کنند.
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سنتی: اقامتگاه های بوم گردی، معمولاً توسط مردم محلی اداره می شوند. این امر، فرصتی را برای گردشگران فراهم می کند تا با فرهنگ و آداب و رسوم سنتی مردم محلی، آشنا شوند.
  • تجربه ای متفاوت از زندگی: اقامتگاه های بوم گردی، تجربه ای متفاوت از زندگی را به گردشگران ارائه می دهند. این تجربه، می تواند شامل زندگی در خانه های روستایی، استفاده از وسایل و تجهیزات سنتی، و آشنایی با غذاهای محلی باشد.
  • ارزان تر بودن نسبت به سایر اقامتگاه های گردشگری: اقامتگاه های بوم گردی، معمولاً ارزان تر از سایر اقامتگاه های گردشگری هستند. این امر، به دلیل استفاده از امکانات ساده و سنتی در این اقامتگاه ها است.

روستای رویایی الولک در دل الموت

روستای الولک یکی از جاهای دیدنی الموت است که به دلیل نزدیکی آن به شهر قزوین گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌کند. این روستا با شهر قزوین تقریبا ۱۰ دقیقه فاصله دارد و در خود مناطق دیدنی همچون مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)، قلعه الولک، حمام قدیمی الولک و چشمه آب معدنی الولک را دارد. در واقع چیزی که این روستا را خاص کرده تا ما آن را به شما معرفی کنیم اقامتگاه بومگردی آن است. اگر با اقامتگاه بومگردی آشنایی ندارید هیچ اشکالی ندارد با ما همراه باشید تا اقامت گاه بوم گردی در قزوین را به شما معرفی کنیم.

بوم گردی اله بوم

اقامتگاه بومگردی اله بوم در روستای الولک قرار دارد. این اقامتگاه دارای چهار اتاق است که بعضی از اتاق‌های این مجموعه دارای تخت و برخی از آن‌ها فاقد تخت است. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب هم فراهم شده‌است. دو اتاق از اتاق‌های اقامتگاه بومگردی اله بوم فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی در داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون قراردارد. در اتاق‌های دیگر این اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی، شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق‌های اقامتگاه اله بوم شوفاژ است. یکی از محبوب‎‌ترین اتاق‌های این اقامتگاه اتاق قتره است. این اقامتگاه دارای غذاهای محلی خوشمزه است که برای دیدن آن‌ها می‌توانید به منو اله بوم مراجعه کنید.

قوانین اقامتگاه اله بوم

هر اقامتگاهی دارای قوانین خودش است، در ادامه قوانین اقامتگاه اله بوم را به شما می‌گوییم:

  • زمان خروج ساعت ۱۲:۰۰
  • پذیرش ۲۴ ساعته مهمان
  • الزام در همراه داشتن مدارک محرمیت
  • الزام در همراه داشتن کارت ملی
  • استعمال دخانیات ممنوع
  • داشتن حیوانات خانگی ممنوع
  • عدم پذیرش گروه‌های مجردی
  • اقامت رایگان برای کودکان کمتر از ۲ سال
  • ظرفیت اتاق‌ها ۲ تا ۸ نفر

رزرو اتاق

برای رزرو اتاق می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

آدرس سایت:  alleboom.ir

شماره تماس:  ۰۹۱۰۸۳۹۳۹۰۲   و   ۰۲۸۳۳۴۴۷۵۳۰

 

برچسب ها : اله بوم,بوم گردی,بومگردی,بومگردی نزدیک تهران,رزرو بومگردی

دیدگاهتان را بنویسید