انواع جعبه آتش نشانی؛ ویژگی ها و مشخصات آنها

جعبه آتش نشانی با این هدف استفاده می شود که در زمان وقوع حریق بتوان حداقل سرعت گسترش آن را کاهش داد یا اینکه در مواردی به اطفاء کامل آن پرداخت. اگر با آتش سوزی های بسیار عظیم روبرو شده باشید این باکس ها میتوانند شرایطی را فراهم کنند تا حریق خسارات کمتری را به محیط وارد کند. در این مدت زمان تا رسیدن نیروهای آتش نشانی بهترین عملکرد را ارائه می دهند.

با توجه به آنکه فایر باکس ها در داخل خود دارای یک سیستم اطفاء حریق آبی و در کنار آن کپسول آتش نشانی هستند برای نوع حریق های مختلف می توانند کارایی لازم را داشته باشند. در ادامه مقاله می خواهیم در مورد انواع جعبه آتش نشانی همچنین ویژگی ها و مشخصاتی که دارند اطلاعات کاملی را ارائه دهیم تا اگر میخواهید یک انتخاب صحیح داشته باشید با شناخت کامل اقدام کنید.

جعبه آتش نشانی استیل طلایی

جعبه آتش نشانی استیل که دارای رنگ طلایی است یکی از زیباترین باکس ها در بین سایر نمونه ها میباشد. در واقع نوع متریالی که برای ساخت این فایر باکس استفاده شده است از جنس استنلس استیل می باشد که استحکام بسیار بالایی دارد. مهمترین ویژگی آن ضد زنگ بودن، ضد خوردگی از همه مهم تر ضد اکسیداسیون یا تغییر رنگ می باشد. اصولا استیل ها در محیط های مرطوب و فضاهای که با سیالات و رطوبت در تماس هستند بهترین عملکرد را از خود نشان میدهند.

این آلیاژها مقاومت ضربه ای بالایی دارند و در فضای پرتنش فیزیکی ساختار سالم خود را حفظ می کنند. استفاده از رنگ طلایی و همچنین وجود علایم و نقش و نگارهای مختلف برروی آن که بیشتر جنبه راهنما برای کاربران دارد باعث شده است تا به عنوان یک محصول محبوب شناخته شود.

جعبه آتش نشانی استیل طلایی

جعبه آتش نشانی استیل دودی

جعبه آتش نشانی استیل دودی نمونه دیگری از این محصول می باشد. از لحاظ نوع متریال کاملا مشابه فایرباکس های طلایی استیل است. با این تفاوت که رنگ آنها خاکستری یا دودی است. از لحاظ ضخامت ورقه بدنه معمولا یک میلی متر انتخاب میشوند. طبیعتا هر چقدر ضخامت ورق افزایش یابد شما وزن بیشتری از این فایل باکس ها را خواهید داشت. از آنجایی که این باکس ها غالبا بر روی دیوار و در یک ارتفاع مشخص نصب میشوند بهتر است در وزن کنترل شده و استانداردی باشند.

بر همین اساس ضخامت آنها از یک مقدار تعیین شده افزایش پیدا نمی کند. از لحاظ امنیتی نیز دارای یک قفل محافظ هستند که کاربران می توانند با باز کردن آن متعلقات داخلی نظیر شیلنگ های آتش نشانی و کپسول ها دسترسی داشته باشند. اگر به دنبال رنگ بندی های تیره فایر باکس هستید این محصول گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

جعبه های آتش نشانی در رنگ بندی های مختلف

جعبه آتش نشانی تنها در رنگ های استیل طلایی و دودی ساخته نمیشود. بلکه شما می توانید این محصولات را در رنگ بندی های صدفی، قرمز، سفید همچنین چرمی نیز خریداری کنید. این رنگها پایداری بسیار بالایی دارند. برخی از آنها در یک فرآیند خاصی تحت عنوان الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شوند. بنابراین میتوان ظاهر خشک و بی روح فلزات را با پوشش های رنگی کاملا تغییر داد. این رنگ بندی های متعدد باعث میشود تا مشتریان گزینه های بیشتری را برای انتخاب و خرید داشته باشند.

فایر باکس های تک درب

فایرباکس های تک درب گنجایش مناسبی دارند. معمولاً در داخل آنها از انواع قرقره و شیلنگ آتش نشانی استفاده می‌شود. این قرقره‌ها به صورت کاملاً بازشو هستند و پس از باز کردن درب جعبه آتش نشانی می‌توان آنها را از طریق لولایی که در ساختار آنها تعبیه شده است به سمت بیرون هدایت کرد. البته برخی از مدل‌های فایرباکس تک درب ابعاد بلندتری دارند و شما می‌توانید در قسمت پایین آن یک کپسول آتش نشانی را نیز به صورت افقی قرار دهید. قرار دادن یک صفحه شیشه‌ای بر روی درب فلزی آنها باعث شده است تا کاربران از قسمت بیرون متعلقات داخلی آن را ببینند البته مدل‌هایی که درب تمام فلزی است نیز به وفور استفاده می‌شود.

جعبه های آتش نشانی در رنگ بندی های مختلف

فایرباکس دو درب یا دوقلو

فایرباکس‌های دو درب ظرفیت بیشتری دارند. به این صورت که شما می‌توانید در سمت راست آنها قرقره‌ها را ببینید و در سمت دیگر نیز تجهیزات اطفا حریق پودری مانند کپسول‌ها را داشته باشید. این نوع از جعبه آتش نشانی در محیط‌های با ریسک کاری بالا مانند فضای صنعتی و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این صورت که به دلیل گنجایش بالا ‌می توان با نظم مناسب کپسول‌ها را در یک قسمت باکس قرار داد و در طرف دیگر نیز از سایزهای بزرگتری از قرقره‌ها و شیلنگ‌ها استفاده کرد.

فروش آنلاین انواع فایر باکس در شرکت بهسازان سرای مهرآهنگ

مشتریان گرامی می‌توانند با مراجعه به وب سایت bsma.ir ضمن مشاهده تنوع بالای محصولات از قبیل انواع فایرباکس، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی یک خرید آنلاین ایده‌آلی را تجربه کنند. در کنار این‌ها کارشناسان ما مشاوره جامعی را برای داشتن یک خرید موفق ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید