پسته یکی از دانه های محبوب و خوش خوراک در بین اجیل ها میباشد که خواص بی نظیری دارد ولی ما در این مقاله شما را با ۵ خواص آن آشنا میکنیم و همچنین از کره پسته که خوراکی محبوبی است صحبت خواهیم کرد.

۵ دلیل برای خوردن پسته

1- بهترین کنترلگر وزن

پسته نسبت به بادام، گردو یا بادام هندی برای کنترل وزن بهتر است. دلیل این امر این است که هنگام خوردن آجیل باید برای باز کردن هر پوسته وقت بگذارید. این باعث می شود تا در تعدادی که در نهایت می خورید کاهش یابد.

 

آجیل ها غذاهای پر انرژی هستند، اما پسته یکی از آجیل های درختی کم چرب و پر پروتئین است. یک وعده (1 اونس) پسته به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد! این به شما کمک می کند مدت بیشتری احساس سیری کنید.

 

مطالعات نشان می‌دهد که افراد در میان وعده‌های پسته در مقایسه با سایر مغزها، آجیل کمتری می‌خورند.

خواص کره پسته

 

2- کاهش خطر مرگ و میر

اگر لاغر ماندن دلیل کافی نیست، زنده ماندن چطور؟ درست است، پسته ممکن است به شما در جلوگیری از مرگ و میر کمک کند.

در یک مطالعه، محققان مشاهده کردند افرادی که بیش از 3 وعده پسته (یا سایر مغزها) در هفته می‌خورند، 39 درصد کمتر از افرادی که اصلاً آجیل مصرف نمی‌کنند، خطر مرگ و میر کمتری دارند.

 

3- تقویت کننده های پوست

اگر می خواهید هم از داخل و هم از بیرون خوب به نظر برسید، پسته نیز می تواند در این مورد کمک کند. این آجیل منبع غنی ویتامین E است که برای سلامت پوست، مو و ناخن ها کلیدی است.

 

ویتامین E به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. این ممکن است به نوبه خود به کاهش خطر چین و چروک های مرتبط با افزایش سن کمک کند. در ادامه مطلب میخواهیم شمارا با خواص و نوع استفاده و همچنین  کره گیری از پسته آشنا کنیم.

4-سدیم کم

بسیاری از آجیل ها تفت داده می شوند و با نمک می ریزند. اما پسته سدیم کمی دارد به شرطی که نوع بدون طعم آن را بخرید. از غذاهای رنگ شده که انگشتانتان را تا ساعت ها بعد از خوردن قرمز می کنند، صرف نظر کنید. این یک غذای سمی آسان است.

 

اگر به دنبال حفظ سلامت قلب و فشار خون خود هستید، این انتخاب عالی است.همچنین یکی از روش های آسان و متداول از پسته کره گیری از ان است. کره پسته را به عنوان صبحانه به همراه تست یا چاشنی استفاده میکنند.

 

5- منبع قدرتمند پری بیوتیک ها

پسته منبع عالی پری بیوتیک است. اینها برای کمک به رشد باکتری‌های خوب سالم در بدن شما ضروری هستند.

پری بیوتیک ها باعث رشد پروبیوتیک ها (باکتری های سالم) می شوند. پروبیوتیک ها برای سلامت سیستم ایمنی و هضم غذا مهم هستند، بنابراین با دریافت پری بیوتیک های کافی، می توانید به این روند کمک کنید.

بر اساس یک مطالعه، پسته در این زمینه بسیار قدرتمندتر از بادام است.

 

کره پسته

سوال برای شما پیش می اید چگونه از پسته کره گیری میشود ؟

۳ روش پیش رو دارید کره  گیرکارخانه ای ،کره گیرخانگی، کره گیر فروشگاهی

در روش خانگی پسته انسجام با کیفیتی ندارد و در کارخانه ها به دلیل اظافه کردن مواد افزودنی ارزش غذایی را پایین می اورد . بهترین روش که ارگانیک تر هم هست استفاده از دستگاه کره گیر می باشد.

شرکت بتین:

گروه بازرگانی بتین سالهاست در زمینه واردات و تولید دستگاه های صنایع غذایی و خانگی فعالیت دارد یکی از محصولات پر فروش و محبوب شرکت ما دستگاه کره گیر و دستگاه ارده گیر و دستگاه شالی کوب است که مورد تایید وزارت بهداشت میباشد . برای اطلاع از قیمت و همچنین مشاوره ی رایگان قبل از خرید میتوانید با شماره درج شده در زیر تماس حاصل فرمایید.

خواص کره پسته

دیدگاهتان را بنویسید