انواع ویلا در شمالبی شک، ده ها سال است که شمال ایران همواره سرزمین ساخت ویلاهای شیک، مدرن و گاها، سنتی بوده است. ویلاهای شمال با خصوصیات منحصر به فردی که دارند، جدا از اینکه یکی از گزینه های عالی برای سرمایه گذاری بلندمدت هستند، مثل رویای سبزی به شمار می آیند که رسیدن به آن، منجر به آرامش خاطر و رضایت فرد می شود. صحنه ای از گذراندن اوقات فراغت در خوش آب و هواترین منطقه کشور، در کنار مراتع و جنگل های سرسبز، با سکانسی از آبی دریا، هر فردی را به این تکاپو وا می دارد که در راه رسیدن به این رویا تلاش کند. با “سبز ویلا” همراه باشید تا در مورد مفهوم ویلا، دسته بندی ویلاها در شمال و تاثیر بررسی ها در خرید ویلا در شمال، اطلاعات بیشتری را بدست بیاورید.

منظور از ویلا چپیست؟

“ویلا” به ساختمانی گفته می شود که بارزترین خصوصیت آن، این است که با رعایت فاصله از اطراف زمین ساخته می شود. از جمله خصوصیات ویلا می توان به برخورداری از فضای خصوصی، نورگیر بودن، برخورداری از فضای سبز، آلاچیق، استخر، تراس و غیره اشاره کرد. نحوه ساخت و میزان امکانات ویلاها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد.

چرا خرید ویلا در شمال کشور طرفداران زیادی دارد؟

شمال کشور، میزبان مهمانان زیادی در ایام تعطیلات است. علت اینکه شمال کشور طرفداران زیادی دارد، در برخورداری از فضای سرسبز و جنگلی، دریای بی کران، آب و هوایی معتدل و هزاران جاذبه دیگر خلاصه می شود. تقاضا و خرید ویلا در شمال کشور، بسیار بالاست و آن را به گزینه ایده آل برای ترکیب سرمایه گذاری و زندگی کوتاه مدت و حتی بلند مدت ، گردشی تبدیل کرده است.

معرفی انواع ویلا در شمال

ویلاهای شمال از نظر خصوصیاتی چون شکل، موقعیت ساخت و غیره، با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در ادامه، ویلاهای شمال را از نظر موقعیت، ساخت، ظاهر و حریم شخصی به دسته بندی مختلفی تقسیم بندی می کنیم.

انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت:

ویلا جنگلی: ویلای جنگلی در منطقه ای سرسبز و جنگلی ساخته می شود. البته، ممکن است ویلای جنگلی در فاصله کوتاه تری از جنگل ساخته شده باشد. بخش اعظمی از متریال های به کار رفته در ساخت ویلای جنگلی از طبیعت بدست می آید و عمدتا از جنس چوب و سنگ هستند. اگر می خواهید به دور از شلوغی شهر و در دل طبیعت سر کنید، ویلای جنگلی و مناظر طبیعی آن گزینه ای عالی برای شما هستند.

ویلا ساحلی: ویلای ساحلی در کنار ساحل ساخته می شود. البته، ممکن است ویلای ساحلی در کوچه یا مسیری قرار داشته باشد که در انتها به دریا ختم می شود در هر صورت، دریا در چند متری شماست و می توانید با باز کردن پنجره، صدای موج های سهمگین آن را بشنوید. ویلاهای ساحلی از متریال هایی ساخته می شوند که در برابر رطوبت هوا مقاوم هستند.

ویلا کوهستانی: ویلای کوهستانی یا ییلاقی در دامان طبیعت و در ارتفاعات ساخته می شود. ویلای کوهستانی به دلیل شرایط ویژه زندگی در کوه، از متریال هایی چون بتن ساخته می شود. در فصول سرد سال، برای زندگی در ویلاهای کوهستانی به امکانات گرمایشی فوق العاده با کیفیتی نیاز دارید که البته، ویلاهای مدرن کوهستانی از تمامی این امکانات برخوردار هستند.

انواع ویلا از نظر ساخت:

ویلای فلت: ویلای فلت به ویلایی یک طبقه یا همکف در شمال کشور گفته می شود. اکثر ویلاهای فلت دارای 2 الی نهایت 3 عدد اتاق خواب هستند. ویلای فلت به خاطر ارتفاع کمی که دارد، ویو خاصی را در اختیار شما قرار نمی دهد، ولی مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال ویلاهایی می گردند که خوش قیمت تر هستند.

ویلا دوبلکس: ویلای دوبلکس از دو طبقه تشکیل شده است که معمولا با راه پله به هم متصل هستند. معمولا، در ویلاهای دوبلکس از طبقه اول به عنوان اتاق پذیرایی و آشپزخانه استفاده می شود و طبقه بالا هم به اتاق خواب حمام و سرویس بهداشتی اختصاص می یابد. در طراحی اکثر ویلاهای دوبلکس، پنجره های بزرگ به کار می رود تا چشمانتان نظاره گر ویوی بی نظیری از مناطق بکر شمال باشد.

ویلا تریبلکس: ویلای تریبکس از سه طبقه تشکیل می شود. در نگاه اول، ویلاهای تریلکس با ارتفاع بلندتری که دارند، قطعا امکان دید بیشتری را برای فرد فراهم می کنند و می توان شاهد چشم اندازهای رویایی ای از دریا و جنگل بود. در طراحی ویلاهای تریبلکس مدرن، شاهد روف گاردن هم هستیم که بر فراز ویلا ساخته می شود. به طور کلی، امکانات فضا و چشم اندازهای ویلای تریبلکس، بسیار بیشتر از ویلاهای فلت و دوبلکس است.

انواع ویلا از نظر ظاهر:

ویلای مدرن: ویلای مدرن در شمال که عمدتا در اصطلاح “ویلای لاکچری” نامیده می شود، در متراژ بالایی ساخته شده و از باکیفیت ترین و به روزترین متریال ها در ساخت آن استفاده شده است. ویلای مدرن، بالاترین میزان از امکانات را داراست و با برخورداری از آپشن هایی چون تعدادی بالای اتاق ها، یکی از گران ترین ویلاها محسوب می شود.

ویلای سنتی: ویلای سنتی عمدتا در فضای سرسبز و جنگلی ساخته می شود. شومینه، انواع گچبری، توالت ایرانی و غیره، از جمله مولفه های مهم در طراحی ویلای سنتی به شمار می آیند. البته، طراحی ویلای سنتی کاملا بر اساس ذائقه شخصی انجام می شود، ولی به طور کلی، ویلایی همه پسند و کاملا مطابق با فرهنگ ایرانی است.

ویلای چوبی: ویلای چوبی، یادآور زندگی در فضایی دلنشین و آرامش بخش است. همانطور که می دانید، چوب، مهم ترین متریال به کار رفته در ساخت ویلای چوبی است. طراحی ویلای چوبی به گونه ای است که با طبیعت هماهنگ بوده و زندگی در آن سبک متفاوتی در مقایسه با سایر ویلاها دارد.

انواع ویلا از نظر حریم شخصی:

ویلای شخصی: ویلای شخصی همانطور که از نام آن مشخص است، فقط در اختیار شما و خاواده تان قرار می گیرد. این نوع ویلا، بیشترین میزان از حریم خصوصی را برای شما فراهم می کند.

ویلای نیمه خصوصی: ویلاهای نیمه خصوصی به مجموعه ای از چند ویلا گفته می شود که در فاصله نسبتا نزدیک از یکدیگر قرار دارند. این نوع ویلاها برای سکونت چندین خانواده طراحی شده اند.

منظور از شهرک های ویلایی در شمال چیست؟

در کنار تقسیم بندی ویلاهای که در قسمت قبل برایبتان توضیح داده ایم، حتما اصطلاح “شهرک ویلایی” را هم شنیده اید. شهرک ویلایی در محوطه ای خاص ساخته می شود (مثلا در نزدیکی دریا) و تعدادی ویلا را دربر می گیرد. معمولا، شهرک های ویلایی نگهبان دارند و فقط ساکنان و گاها، خانواده ها و مهمان ها حق ورود به شهرک ویلایی را دارند. از نظر حریم شخصی، شهرک های ویلایی در شمال در دسته ویلاهای نیمه خصوصی قرار می گیرند.

چگونه می توانیم به بهترین نحو ممکن یک ویلا در شمال خریداری کنیم؟

برای اینکه بهترین انتخاب را در زمینه خرید ویلا در شمال داشته باشید، قطعا بررسی و تحقیق ضروری است. برای خرید ویلا، یکی از روش های که میتواند در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد تحقیق و بررسی در مورد منطقه است ، زیرا به خوبی با منطقه آشنا میشوید ، از قیمت گذاری های ویلاها مطلع میشوید و امکانات و فروشگاها و دسترسی های منطقه را بررسی خواهید کرد. شما می توانید با هر بودجه ای که دارید و هر نوع ویلایی که مد نظرتان است، به نزد مشاوران املاک مراجعه کرده و یا از طریق وب سایت آگهی املاک ، ویلای رویایی خود را انتخاب کنید.

(میتوانید در سرچ باکس کلمه کلیدی مد نظر را وارد کنید مثلا خرید خانه سیاهکل تا در این منطقه ویلاهایی که قرار دارند را به شما نمایش دهد)

نتیجه

انتخاب ویلا در شمال فرآیندی است که نیاز به بررسی همه جوانب را دارد؛ از مقدار بودجه برای سرمایه گذاری در خرید این ویلاها گرفته تا نوع نیازها و امکانات مورد انتظار از ویلاهای شمال و شهری که قصد خرید ویلا در آن را دارید؛ (مثلا یکی از بهترین شهرهای جنگلی گیلان برای خرید ویلا، یا حتی خرید ، فروش زمین سیاهکل است). ویلاهای شمال از نظر شکل، موقعیت و غیره، به موارد مختلفی تقسیم می شوند که انتخاب بهترین نوع ویلا در شمال، بستگی به شرایط و انتخاب شما دارد. پس از طی کردن مراحل خرید ویلا در شمال، باید به تعمیرات و نگهداری از ویلا هم توجه کافی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید