دانشگاه یورک و دانشگاه سایمون فریزر دو دانشگاه محبوب در رسته های مهندسی و پزشکی هستند. در ادامه به توضیحی مختر در مورد هر کدام از اینها می پردازیم و به فرایند اپلای نیز خواهیم پرداخت.

اپلای دانشگاه یورک و سایمون فریزر را چگونه انجام دهیم؟

دانشگاه یورک

شهر قرون وسطایی یورک، در شمال انگلستان، به خاطر جذابیت های عجیب و غریبش معروف است. از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش گرفته تا برج‌های باشکوه و دیوارهای سنگی – یورک به همان اندازه که به زمان حال تعلق دارد به گذشته نیز تعلق دارد. فقط شمبلز را ببینید، که بسیاری ادعا می‌کنند الهام‌بخش کوچه دیاگون هری پاتر است – خیابانی بازاری با مغازه‌های پرفروش که قدمت آن به سال 1350 برمی‌گردد.

اگر به تاریخ علاقه مند هستید، پس از کشف تاریخ قرون وسطایی یورک (یا جورویک، همانطور که وایکینگ ها آن را می شناختند) را دوست خواهید داشت. یورک پایتخت وایکینگ ها از 804 تا 954 بود و افسانه ها حاکی از آن است که پسر قهرمان بدنام وایکینگ ها: راگنار لودبروک، شهر را از آنگلوساکسون ها غصب کرد. و نفوذ وایکینگ‌ها در یورک هنوز هم امروزه دیده می‌شود – فقط کافیست مرکز جورویک را ببینید تا زندگی وایکینگ‌ها را با استفاده از مانکن‌هایی در اندازه واقعی بازنمایی کنید!

و اگر شکلات‌خوار هستید، بدانید که یورک پایتخت شکلات بریتانیا است. هم شرکت شیرینی‌سازی Rowntree و هم Terry’s (معروف به شکلات پرتقالی) کارخانه‌های شکلات‌سازی خود را در یورک راه‌اندازی کردند و در یک روز بادخیز، می‌توانید عطر براونی‌های پخته شده و شکلات را از کارخانه نستله انگلستان در جاده هکسبی استشمام کنید.

یورک نیز یک شهر کوچک است، بنابراین اگر به دنبال ناشناس بودن و گزینه های سرگرمی بی پایان شهری مانند لندن یا منچستر هستید، آن را در اینجا پیدا نخواهید کرد. و به دلیل شادی‌ها (یا اشتباهات) زیاد برنامه‌ریزی شهری قرون وسطایی، طرح خیابان‌ها و معابر در یورک باریک است، به این معنی که می‌تواند در مرکز شهر بسیار فشرده شود! و شایان ذکر است که مرکز شهر به دلیل موج بی‌پایان گردشگران، و همچنین مهمانی‌های مرغ و گوزن‌ها (پارتی‌های عروسی) که برای صحنه‌های پررونق بار به یورک می‌آیند، عملاً یک منطقه ممنوعه در روزهای شنبه است.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سیمون فریزر (SFU) در سال 1965 با روحیه متمایز ساحل غربی تأسیس شد. در حالی که روحیه ای را حفظ می کنیم که کنوانسیون ها را به چالش می کشد، ایده های جدید را جشن می گیرد و مشارکت های غیر متعارف را می پذیرد، ما به یکی از برترین دانشگاه های کانادا تبدیل شده ایم که تحقیقات فشرده ای دارد. SFU اکنون میزبان بیش از 37000 دانشجو در هشت دانشکده است که طیف گسترده ای از موضوعات تحقیقاتی بنیادی، میان رشته ای و کاربردی را در بر می گیرد و به طور مداوم به عنوان برترین دانشگاه جامع کانادا (رتبه بندی مک لین) رتبه بندی می شود.

به عنوان دانشگاه فعال کانادا، SFU با جوامع، سازمان ها و شرکا برای ایجاد، اشتراک گذاری و پذیرش دانشی که زندگی را بهبود می بخشد و تغییرات واقعی ایجاد می کند، کار می کند. تعهد ما به مشارکت نشان می دهد که چگونه دانش را بسیج می کنیم و کمک های خود را به جوامع محلی، در سراسر کانادا و سراسر جهان بیشتر می کنیم. مشارکت در SFU با ایجاد و بسیج دانش، پرورش مشارکت ها و به کارگیری قدرت تحقیق، ابزاری برای تغییر است.

جذب دانش آموزان

ما تغییر سازان، رویاپردازان و حل کننده های پرشور مشکل را آموزش می دهیم. SFU محیط های یادگیری حمایتی را ایجاد می کند که بهترین سنت های برتری تحصیلی و آموزشی را ترکیب می کند. ماموریت دانشگاهی ما شامل رشد فکری، کاوش فردی، آموزش بین رشته ای و یادگیری تجربی است. ما یکی از قوی‌ترین برنامه‌های آموزشی تعاونی کانادا را داریم که دانشجویان را در دوره‌های کارآموزی محلی و بین‌المللی در سازمان‌هایی مانند تسلا و فیس‌بوک قرار داده است.

دانشجویان SFU می توانند از طریق بیش از 3100 مشارکت تحقیقاتی بین المللی در 128 کشور به فرصت های علمی و تحقیقاتی دسترسی داشته باشند. ما روحیه کارآفرینی و نوآوری را در دانشجویان در تمام دانشکده ها تحریک می کنیم، سپس ایده ها و اختراعات آنها را از طریق مربیگری و تجربه عملی پرورش می دهیم.

تحقیق جذاب

ما برتری علمی و پژوهشی را ارائه می دهیم. با تکیه بر یک پایه محکم از تحقیقات بنیادی، ما متعهد به انتشار دانش و بهره برداری از ایده ها و نوآوری های جدید به نفع جامعه هستیم.

اپلای دانشگاه های معتبر

اگر تصمیم به تحصیل پاره وقت دارید یا به مدارک آموزش از راه دور علاقه مند هستید، باید مستقیماً برای درخواست با دانشگاه تماس بگیرید، اگرچه هنوز هم می توانید دوره ها را در وب سایت UCAS بین جولای و سپتامبر جستجو کنید. روند درخواست نیز بسیار کوتاهتر است، بنابراین نیازی به پیدا کردن دوره از قبل ندارید. مهلت های دقیق توسط ارائه دهندگان دوره تعیین می شود.

دانشجویان بین‌المللی همچنان از طریق UCAS درخواست می‌کنند، اما ممکن است لازم باشد مدرک مدارک خود را مستقیماً به دانشگاه ارسال کنند. با موسسه انتخابی خود صحبت کنید تا از سیاست آنها در مورد دریافت نتایج مطلع شوید. برای دریافت مشاوره در زمینه اپلای دانشگاه های معتبر می توانید با آقای اپلای در تماس باشید.

آقای اپلایدریافت پیشنهادات

ممکن است ماه ها طول بکشد تا شما شروع به دریافت پیشنهادها کنید، اما زمانی که دانشگاه پیشنهادی ارائه می دهد، یک ایمیل اعلان دریافت خواهید کرد (تا زمانی که در UCAS Hub راه اندازی شده باشید). سپس می توانید وارد شوید و پیشنهاد را مشاهده کنید.

چهار نوع پیشنهاد عبارتند از:

مشروط – همچنان باید شرایط ورود را رعایت کنید، معمولاً نتایج سطح A.

بدون قید و شرط – به شما یک مکان در دوره اختصاص داده شده است، اما ممکن است چند چیز هنوز نیاز به ترتیب دادن داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد یک چک DBS دریافت کنید، مدرکی دال بر مدارک خود ارائه دهید یا سایر الزامات پزشکی یا مالی را برآورده کنید.

ناموفق – دانشگاه تصمیم گرفته است جایی را در دوره خود به شما پیشنهاد ندهد. ممکن است دلیلی به شما داده شود یا خیر.

منصرف شده – یا شما یا دانشگاه انتخاب رشته را انصراف می دهید. در این شرایط باید از طریق UCAS از دانشگاه توضیح دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید