شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو با برند باتری وست استار با بهره گیری از تجارب مدیران متخصص در صنعت تولید باتری ، به عنوان یکی از پیشگامان تولید باتری صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اطمینان در عملکرد، در زمینه ارائه‌ی انواع باتری یو پی اس فعالیت می‌کند.

باتری وست استار با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، باتری‌هایی با کیفیت و قابل اعتماد با ظرفیت‌های مختلف و ضد اشتعال را تولید می نماید. باتری یو پی اس وست استار به عنوان یکی از مهمترین منابع تغذیه بدون وقفه جهت حفاظت و ایمنی تجهیزات برقی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این باتری‌ها دارای عمر طولانی، عملکرد بالا، مقاومت در برابر شوک و لرزش، و ایمنی بالایی در برابر حرارت و آتش‌سوزی هستند.

در این مطلب قصد داریم شما را با باتری های صنعتی و تاثیر حیاتی آنها برای زندگی بهتر آشنا کنیم:

باتری صنعتی و تاثیر حیاتی آن برای زندگی بهتر

باتری صنعتی، برای تأمین انرژی اجزا و تجهیزات مختلف یک مجموعه صنعتی، از اهمیت زیادی برخوردار است. با ویژگی‌های کلیدی و خاصی که دارد، این باتری‌ها مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلفی همچون دما، فشار و رطوبت دارند. همچنین، قابلیت تحمل دمای بسیار بالا و مقاومت خوبی در برابر شوک‌ها و لرزش‌های زیاد را داراست. باتری‌های صنعتی در زمینه‌های مختلفی از جمله ذخیره‌سازی انرژی، تجهیزات پزشکی، امکانات نظامی و فضایی، کشتی‌ها، قطارها و مراکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. با افزایش تقاضا برای باتری‌های صنعتی در سطح جهان، انتظار می‌رود که مصرف جهانی باتری در ده سال آینده پنج برابر شود. به عبارت دیگر، با توجه به نیاز روزافزون به انرژی در صنایع مختلف، باتری‌های صنعتی به عنوان یک راهکار مهم برای ذخیره‌سازی و تأمین انرژی، رو به رشد و توسعه هستند.

انواع اصلی باتری صنعتی

در این حوزه ، سه نوع اصلی باتری وجود دارند که شاید با آن‌ها آشنا باشید: باتری‌های سیلد اسید ،نیکل کادمیوم و لیتیوم یون.

  1. باتری های لیتیوم یون :در حال حاضر بیشترین روند رشد را در صنعت باتری دارند. دارای چگالی انرژی بالاتر، وزن سبکتر، سرعت شارژ بالاتر و عمر طولانی‌تر نسبت به دیگر باتری ها هستند.

  2. باتری‌های سیلد اسیدی: همچنان در بسیاری از کاربردهای خاص مانند دستگاه‌های صنعتی، سیستم‌های رادیویی و سیستم‌های نگهداری پرورشی، تجهیزات پزشکی و حمل ونقل مورد استفاده و توجه قرار میگیرند.

  3. باتری‌های نیکل-کادمیوم (NiCd): به دلیل قابلیت شارژ و دشارژ مکرر و عمر طولانی، در بسیاری از کاربردهای صنعتی از جمله ابزارهای برقی و سیستم‌های اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد تشکیل دهنده باتری صنعتی چیست؟

باتری‌ها از تعدادی سلول الکتروشیمیایی تشکیل شده‌اند، هر سلول شامل دو الکترود و یک الکترولیت است. الکترودها از موادی مانند سرب، نیکل، کبالت و لیتیوم ساخته شده و با توجه به پتانسیل الکتریکی، جریان الکتریکی تولید می‌کنند. در باتری‌های سرب اسید، الکترودها از سرب و سولفات سری، سولفات روی و الکترولیت اسید سولفوریک استفاده می‌شود. در فرآیند شارژ، جریان الکتریکی از الکترود منفی به الکترود مثبت جریان می‌کند و در فرآیند دشارژ، جریان الکتریکی از الکترود مثبت به الکترود منفی جریان دارد تا انرژی برقی از باتری به دستگاه‌ها یا مدارهای برقی منتقل شود.

باتری صنعتی وسیله ای امن برای ذخیره برق

در صنعت، اولویت شماره یک همواره ایمنی است. با توسعه فناوری‌های جدید و نظارت بهتر، باتری‌ها به روشی بسیار ایمن برای ذخیره‌ی برق تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، در وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، یک سلول باتری لیتیوم یونی ممکن است کار خود را متوقف کند، اما اگر به طور ایمن طراحی شده باشد، تأثیرات آن تنها در سلول باتری خواهد بود و به کل وسیله نقلیه صدمه نخواهد زد. از این رو، برای استفاده بهینه از باتری‌ها در صنایع مختلف، حتماً باید ایمنی را در اولویت قرار داد و با استفاده از فناوری‌های جدید و نظارت بهتر، باتری‌ها را به صورت ایمن و موثر به کار برد.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی استفاده از باتری‌ها مختلف مانند باتری‌های سرب اسید، نحوه‌ی نصب و نظارت مستمر بر سلول‌های آنهاست. رعایت نکات ایمنی در نصب باتری‌های بزرگ که برای ذخیره‌ی انرژی در سیستم‌های نورپردازی و تأمین برق اضطراری استفاده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. بدون رعایت ایمنی، نشت اسید و آتش‌سوزی می‌تواند بدترین نتیجه‌ی نادرست از استفاده از باتری‌های سرب اسید باشد. با این حال، با رعایت ایمنی و نصب باتری‌ها در محیط‌های مناسب، می‌توان به خوبی از آنها استفاده کرد.

باتری صنعتی در حمل و نقل و تأمین انرژی

در حال حاضر، سیستم حمل و نقل تقریباً ۳۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کند. بنابراین، کاهش آن بسیار مهم است. در اکثر کشورها، اگرچه هزینه‌های اولیه بالاتر است، اما راه‌اندازی یک وسیله نقلیه الکتریکی ارزان‌تر از خودروهای سوخت فسیلی مصرف‌کنندگان را تشویق به انجام تغییرات می‌کند. در حقیقت، پیشرفت در فناوری باتری، آنها را به یک جزء کلیدی برای سفرهای پایدار در آینده تبدیل می نماید. به علاوه، انرژی ذخیره شده در باتری‌ها، می‌تواند برای تأمین انرژی خانه شما و کمک به تثبیت شبکه، به کار گرفته شود. باتری‌ها، یکی از فناوری‌های پلت فرمی هستند که می‌توانند برای بهبود وضعیت جهان و مبارزه با تغییرات استفاده شوند.

پیشرفت های جدید در فناوری باتری صنعتی

باتری‌ها به عنوان وسیله‌ای قوی برای کاهش آلودگی هوا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی شناخته شده‌اند. اگرچه صنعت باتری هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه خود است، اما پتانسیل بالقوه‌ای برای ایجاد یک انقلاب فناوری دارد. به همین دلیل، این زمان به عنوان یک زمان طلایی برای صنعت باتری شناخته می‌شود.

در مجمع جهانی اقتصاد، توسعه پایدار و راه‌حل‌های چالش‌های جهانی، محور نشست آینده خواهند بود. با توجه به اهمیت باتری‌ها در کاهش آلودگی هوا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی، صنعت باتری باید با روش‌های مدیریتی اخلاقی و سبز عمل کند. به همین منظور، ابتکاراتی مانند “اتحاد جهانی باتری” که با مشارکت بیش از ۶۰ سازمان عضو توسط مجمع جهانی اقتصاد آغاز شده است، بسیار مهم هستند. هدف این اتحاد، اطمینان حاصل کردن از اینکه فرایند تولید به درستی مدیریت می‌شوند، به منظور محافظت از نیروی کار، حفاظت از محیط زیست و اجتناب از بهره‌برداری در عملیات معدنی و سایر بخش‌های تولید است.

بازیافت باتری های صنعتی

تولیدکنندگان باتری‌ها، با پیدا کردن فرصت‌های جدید در بازیافت، می‌توانند به زنجیره تأمین داخلی که شامل جمع‌آوری، بازیافت، استفاده مجدد یا تعمیر باتری‌ها باشد، دست پیدا کنند. صنعت بازیافت به تنهایی می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ با ارزش ۶ میلیارد دلار، یک استخر سود بسیار بزرگ ایجاد کند که درآمد آن می‌تواند از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رود و بیش از سه برابر افزایش نسبت به ارزش‌های سال ۲۰۳۰ را به دنبال داشته باشد.

مدل‌های بازیافت فعلی پرهزینه هستند و به شدت به عوامل مختلفی از جمله طراحی باتری، کیفیت فرآیند و تغییر در عرضه بازار یا تقاضای مواد خام وابسته هستند. علاوه برآن، چالش‌های عملیاتی، مانند دسترسی محدود به مواد باتری، فرآیندهای ناکارآمد، و بازده کم ناشی از فناوری‌های نابالغ، همچنان مشکلاتی در بخش بازیافت باقی می‌مانند.

با این حال، مشوق‌های نظارتی و همچنین اهداف پایداری شرکت‌ها، دلایل قوی برای بهبود تلاش‌های بازیافتی خود با بهینه‌سازی دسترسی به مواد اولیه، فرآیندهای فناوری و مشارکت‌های استراتژیک در تولید باتری به شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

چالش هایی پیشروی فرآیندتولید باتری صنعتی

زنجیره ارزش جهانی باتری، مانند سایر زنجیره‌های تولید صنعتی، با چالش‌های مهم زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیتی روبرو است. این چالش‌ها کل فرآیند تولید باتری را نمایندگی می‌کنند و 21 خطر در ابعاد مختلف شناسایی شده است از جمله این خطرات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیست محیطی: باتری ها با چالش‌هایی مانند استخراج و تصفیه مواد خام، تولید سلول و دور انداختن غیرحرفه‌ای یا غیرقانونی باتری روبرو است که می‌تواند باعث تخریب زمین، از بین رفتن تنوع زیستی، ایجاد زباله‌های خطرناک، آلودگی آب، خاک و هوا شود.
  • اجتماعی: فرآیند تولید باتری ممکن است اثرات نامطلوبی بر جوامع منطقه‌ای از طریق نقض قوانین کار، حقوق بومی، به ویژه در بازارهای نوظهور، داشته باشد.
  • حاکمیت: کسب‌ وکارهای تولید باتری ممکن است با تضاد منافع یا شرکت‌های دیگر با شیوه‌های مدیریت پایین‌تر مواجه شوند. برای برآورده ساختن انتظارات دیرینه برای کسب و کارهای اخلاقی، شرکت‌ها باید از موقعیت‌های مالی شامل فساد، رشوه، تامین مالی و فرار مالیاتی اجتناب کنند.

نکاتی که هنگام خرید باتری باید به آنها توجه نمود:

انتخاب باتری صنعتی مناسب برای نیازهای صنعتی، یکی از چالش‌های اصلی در این حوزه است که شامل بررسی بازده، پایداری، ایمنی و عمر مفید باتری می‌شود. همچنین، قیمت‌های باتری صنعتی به دلیل تنوع در بازار و تاثیر عوامل مختلف، متغیر است و برای خریداران انتخاب بهترین باتری تعادل بین کیفیت و قیمت، چالشی دشوار است.

باتری‌های وست استار با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای خرید باتری صنعتی شناخته شده‌اند. این باتری‌ها دارای بازدهی بالا و عمر مفید طولانی بیشتری نسبت به باتری‌های دیگر هستند و نیاز به تعمیرات کمتری دارند. همچنین با ارائه استانداردهای بین‌المللی، به کاربران امنیت و پایداری مناسبی برای نیازهای صنعتی خود را فراهم می‌نماید .بنابراین، در هنگام خرید باتری صنعتی، توصیه می‌شود با متخصصین ما با شماره تلفن 79403000-021 تماس حاصل کرده و از مشاوره با آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به سایت ako-energy.com اطلاعات بیشتری درباره انواع محصولات و کاربرد‌های مختلف آن‌ها بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید