مایکروسافت در ماه ژانویه ۲۰۲۴، اولین دسته از بازی‌های سرویس اشتراکی گیم پس را معرفی کرده است. این مجموعه شامل دو بازی مهم است، به عنوان مثال در تاریخ ۹ ژانویه بازی Assassin’s Creed Valhalla از یوبیسافت و در تاریخ ۱۶ ژانویه بازی Resident Evil 2 از کپکام در دسترس قرار گرفته است. این عناوین قابل بازی بر روی کنسول‌ها، فضای ابری و کامپیوترها خواهند بود. در ادامه به بررسی تک تک این بازی می پردازیم. برای خرید گیم پس آلتیمیت قانونی و ارزان میتوانید به گیم پس شاپ (شاپ تخصصی محصولات ایکس باکس) مراجعه کنید.

بازی‌های ماه ژانویه گیم پس معرفی شدند با حضور اساسینز کرید و رزیدنت اویللیست بازی های ماه ژانویه گیم پس آلتیمیت

Close to the Sun

این بازی ترسناک از دید اول شخص اکثراً در یک کشتی دریایی گیر کرده اتفاق می‌افتد. شما در جستجوی خواهر گم‌شده‌تان هستید که یک نامه مرموز از بر روی کشتی برای شما فرستاده است. این بازی تا حدودی شباهت‌هایی با سری BioShock دارد، پس در انتظار اخبار بیشتر در مورد BioShock 4 – همانطور که من هستم – شاید این عنوان را انتخاب کنید تا این احساس دیستوپیک و واقعیت جایگزین را کم کنید.

نقاط قوت:
طراحی محیط و فضاسازی نفس‌گیر
داستان جالب
شخصیت‌پردازی و صداگذاری عالی کارکترها
نقاط ضعف:
طراحی ضعیف بخش‌های تعقیب و گریز
پایان بازی به بسیاری از سوالات پاسخ نمی‌دهد

Hell Let Loose

Hell Let Loose به شما فرصت می‌دهد تا یک‌بار دیگر به دنیای جنگ جهانی واقع‌گرایانه و واقعی اندازه بگیرید. این بازی هدف ندارد همه بازی‌بازان را راضی نگه دارد، بلکه به دنبال جذب افرادی است که از تجربه یک بازی جنگی واقع‌گرایانه و شبیه‌ساز لذت می‌برند.

Hell Let Loose یکی از بازی‌های مستقل برجسته سال ۲۰۲۱ بوده و در توییچ به مدت کوتاهی توجه ویژه‌ای به خود جلب کرد. این بازی از داستان‌ها و اتمسفر جنگ‌های جهانی استفاده می‌کند، که ممکن است به نظر کسل‌کننده بیاید ولی همچنان ایده‌ی قابل توجهی دارد و از عناصری که از معروف‌ترین آی پی‌ها و فرنچایزها الهام گرفته تا به بهترین شکل از بازی‌های نوپای خود بهره برده است. Black Matter، استودیو نوپای استرالیایی که Hell Let Loose را توسعه داده است، با بازخوردهای مثبت مواجه شده و این بازی، با وجود کمترین شهرت، پتانسیل بالایی برای سرگرم کردن علاقه‌مندان به تجربه‌های جنگی دارد.

Assassin’s Creed Valhalla

داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla در مورد گروهی از وایکینگ‌ها است که از سرزمین‌های خود خارج شده و به انگلستان حمله می‌کنند. هدف آن‌ها این است که با این حمله زمین‌های جدیدی برای زندگی کردن را تأمین کرده و آسایش نسل‌های آینده خود را به ارمغان بیاورند. شخصیت اصلی بازی، اساسین کرید: والهالا ایوور نام دارد و یکی از رهبران این وایکینگ‌ها است.

روستای محل زندگی ایوور نقش مهمی در داستان و گیم‌پلی بازی ایفا می‌کند. این روستا به عنوان پایگاهی عمل می‌کند که تدارکات لازم برای نبردها و حملات وایکینگ‌ها در آن آماده می‌شود. امکان ارتقاء بخش‌های مختلف این روستا و به دست آوردن امکانات و آیتم‌های جدید نیز وجود دارد.

تاریخچه بازی Assassin’s Creed Valhalla از تمام نسخه‌های قبلی این سری مشترک است، اما با المان‌ها و نکات جدید به‌روز شده است. در این بازی، شما در دنیای اشراری جریان دارید و باید به عنوان یک وایکینگ، هدفی برای آینده‌تان را پیگیری کنید. مسیر پر چالشی در انتظار شماست، زیرا دشمنان و سرزمین‌های بسیاری مختلفی در راه شما قرار دارند که باید به تنهایی با آنها مقابله کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب این نسخه از Assassin’s Creed، امکان انتخاب جنسیت برای شخصیت اصلی است. شما در ابتدای بازی می‌توانید تصمیم بگیرید که ایوور یک قهرمان مرد یا زن باشد. همچنین، به سنت بازی‌های قبلی این مجموعه، بخش‌هایی از داستان در دنیای معاصر نیز وجود دارند که ماجراهای شخصیت لیلا حسن را دنبال می‌کنند. این بخش‌ها در دنیای مدرن سری Assassin’s Creed جریان دارند و به داستان‌های پیشین این شخصیت پیوند می‌زنند. Assassin’s Creed Valhalla آخرین نسخه از این مجموعه است و با ویژگی‌های جدید و جذاب تجربه‌ای فراگیر ارائه می‌دهد.

Figment

در این بازی ماجراجویی و اکشن سرگرم‌کننده، شما به دنیای سرریا و عجیب ذهنی پرداخته و با نومیدی‌هایی که در آنجا هرج و مرج ایجاد کرده‌اند، مقابله می‌کنید. هر مرحله از معماهای سرگرم‌کننده و انیمیشن‌های رنگارنگی پر است که ترکیبی از سبک‌های Dr. Seuss و M.C. Escher هستند. برای آماده شدن برای کاوش در آگاهی همانند هیچ وقت پیشتر، آماده شوید.

Figment، دومین اثر از شرکت دانمارکی Bedtime Digital Game، در سبک موزیکال و ماجراجویانه منتشر شده است. در این بازی، کاربران باید شخصیت Dusty و دوست پرنده‌اش Piper را در ماجراجویی دوروی روشن و تاریک ذهن هدایت کرده و معماها را حل کنند، کابوس‌ها را شکست دهند، و شجاعت ازدست‌رفته را بازیابی کنند. Figment به دنیای عجیب و سورئال خوش‌آمد می‌گوید؛ دنیایی که عمیق‌ترین اندیشه‌ها، خیالات، و خاطراتمان را با صداهایی که در ذهنمان می‌پیچد، در بر می‌گیرد.

این ذهن سال‌ها در آرامش و سکوت به سر برده است، اما چیزی در حال تغییر است. افکار پلید در حال شکل‌گیری و گسترش در هر گوشه‌ای که سرک می‌زند، است. Dusty، بدخلق و تنها امید باقی‌مانده، آوای شجاعت ذهن، باید مانند گذشته بازگردد و به ذهن کمک کند تا با ترس‌هایش روبه‌رو شود.

شرکت Bedtime Digital Games بیش از سه سال است که بر روی Figment کار می‌کند و می‌توان با مشاهده طراحی هنری بازی به صداقت و تفکر آن پی برد. Figment به‌عنوان دنباله‌روی اولین بازی این شرکت با نام Back To Bed عرضه شده است که به‌عنوان یک موفقیت بزرگ برای Bedtime Digital Games شناخته می‌شد.

Super Mega Baseball 4

گیم‌پلی سبک آرکید و تصاویر جذاب این عنوان بیسبال، برای هر کسی که به دنبال یک نوع مختلف از بازی‌های ورزشی باشد، یک شگفتی است. این نگاه شاداب به بیسبال عناصر فراوانی دارد که ممکن است در بازی‌های ورزشی کلاسیک مانند MLB Slugfest یا ویژگی‌های مدیریت تیم موجود در شبیه‌سازی‌های ورزشی مدرن مانند MLB: The Show را پیدا کنید.

بدون شک بیسبال یکی از بازی‌های هیجان‌انگیزی است که هر شخص می‌تواند آن را تجربه نماید. یک ورزش گروهی و تیمی که می‌تواند ساعت‌ها شما و دوستانتان را در حیاط پشتی یا یک زمین بیسبال واقعی سرگرم کند. علاوه‌برآن تماشاکردن مسابقات بیسبال نیز می‌تواند جالب و قابل‌اهمیت است. بااین‌حال خیلی به این ورزش کم‌لطفی شده است و در کشور ما طرف‌داران زیادی ندارد.

اگرچه هنوز افرادی هستند که به ورزش بیسبال علاقه‌مند نیستند، اما اگر شما احتمالاً از علاقه به این ورزش برخوردارید. اگر دوست دارید تازه بازی بیسبال را تجربه کنید، بازی Super Mega Baseball 4 بدون شک یک گزینه عالی برای شماست. حتی اگر علاقه زیادی به این ورزش نداشته باشید، این بازی به شما امکان می‌دهد با محیط بیسبال آشنا شوید و شاید شما نیز به جمع علاقه‌مندان ورزش بیسبال پیوسته و لذت ببرید.

We Happy Few

We Happy Few به Game Pass باز می‌گردد پس از حدود یک سال از خروج از خدمت. در این عنوان، شما سعی می‌کنید از انگلیس در دهه ۱۹۶۰ در یک دنیای جایگزین فرار کنید که یک مواد مخدر به نام Joy مردم را از حقیقت واقعیت خود غافل می‌کند. شما باید با پنهان شدن، جنگیدن و تطابق به سمت آزادی حرکت کنید.

در داستان بازی، ما به دنیایی خیالی واقع در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و در خاک انگلیس وارد می‌شویم. در این دنیای خیالی، نیروهای آلمان پس از یک نبرد هوایی سنگین، انگلیس را شکست داده و خود را به اشغال این کشور موفق کرده‌اند. در گوشه‌ای دورافتاده از سایر شهرها، شهر ولینگتون ولز واقع شده است. این شهر، همچون دیگر مناطق، به اشغال نیروهای آلمانی درآمده است.

گذشته‌ی سال‌ها از این اتفاق ولینگتون ولز گذشته است و ساکنان آن که از حضور نیروهای آلمانی در شهر خود ناخوشحال بوده‌اند، تصمیم به یک عمل وحشتناک برای خلاص شدن از این مشکل می‌گیرند. این عمل، آن‌ها را از حضور آلمانی‌ها به صورت دائمی آزاد می‌کند، اما باعث ایجاد ناامیدی و افسردگی گسترده در میان ساکنان می‌شود.

برای اداره اوضاع و آرام‌سازی شهر، دولت محلی قرص‌هایی به نام “جوی” تولید می‌کند که خاصیت روان‌گردانی دارند. این قرص‌ها خاطرات تلخ و تاریک افراد را حذف کرده و جایگزین یک دنیای رنگارنگ و جذاب می‌شوند. این شهر به سرعت تبدیل به یک آرمان‌شهر مصنوعی می‌شود که همه ساکنانش همواره لبخندی بر لبان‌شان دارند و در خیابان‌های آن بی‌هدف پرسه می‌زنند.

Resident Evil 2

حتی اگر از سبک Survival Horror در صنعت بازی‌های ویدئویی ارتباط خوبی نداشته باشید، احتمالاً نام Resident Evil برایتان آشناست. حتی اگر طرفدار این ژانر نباشید، حداقل یک یا دو نسخه از این فرنچایز محبوب را امتحان کرده‌اید. این سری از بازی‌ها با تعداد زیادی نسخه اصلی و فرعی، همچنین شخصیت‌های مختلف، به‌قدری پیچیده شده که می‌توان آن را به عنوان یک سبک زندگی نیز در نظر گرفت. اگر از نسخه اول این سری بازی بازی کرده باشید، احتمالاً پس از گذشت زمان زیادی از آشنایی با شخصیت‌ها و داستان‌های آن، Resident Evil را فقط به‌عنوان یک بازی دیگر نمی‌بینید. تا کنون، Capcom ۸ نسخه اصلی و ۹ نسخه فرعی از این سری بازی فوق‌العاده را منتشر کرده است. اگر هر یک از این نسخه‌ها نتواسته به اندازه‌ی نام Resident Evil جلب توجه کند و موفقیت مورد نظر را کسب نکرده بود، ما امروزه شاهد این پیشرفت طولانی در تولید و انتشار ادامه‌های مختلف این بازی استوار نمی‌شدیم.

داستان نسخه دوم از بازی دو ماه پس از اتفاقات نسخه اول جریان دارد. لیان کندی به عنوان یک عضو جدید پلیس به شهر راکون‌سیتی وارد می‌شود، در حالی که کلر ردفیلد نیز در جستجوی برادرش یا کریس ردفیلد، شخصیت محبوب این سری، قرار دارد. خیلی زود لیان متوجه می‌شود که اولین روز کاری‌اش به یک کابوس تبدیل شده و واقعیت تاریکی را برایش آشکار می‌کند. او به سرعت مجبور به مبارزه با زامبی‌ها می‌شود و هر چه که هست خودش را به اداره پلیس می‌رساند. اما متوجه می‌شود که وضعیت در آنجا نیز بسیار بدتر از تصوراتش است؛ همه‌ی کارمندان و نیروهای پلیس راکون‌سیتی تبدیل به زامبی یا حتی بدتر شده‌اند. لیان پس از آشنایی با Ada Wong، یکی از شخصیت‌های مرموز و معتبر این سری، اطلاعاتی را درباره Umbrella و ویروس G به دست می‌آورد. هنگامی که لیان یک دختر بی‌گناه را که به تدریج در حال تبدیل به زامبی است، به دید می‌آورد و از آنجا که بی‌خبر از همگان، به وسیله شاتگان پدرش از دنیا می‌رود، عهده‌دار نابودی Umbrella و انجام ماموریت پیشرفته توسط Ada می‌شود. در طول داستان، وقایع پیچیده‌ای جریان می‌یابد که همگی توسط هنر کارگردانی و نویسندگی Kazunori Kadoi و Hidehiro Goda طراحی شده‌اند و نتیجه‌ی آن، یک نمره عالی در این بخش است.

تعریف شخصیت در این بازی به گونه‌ای است که حتی بازی‌های درجه یک سینمای هالیوود نیز به سختی می‌توانند به همتنان رقابت کنند. شخصیت‌پردازی کاراکترهای اصلی بازی به اندازه‌ای دقیق و زیباست که تجربه‌ی من با آن‌ها یک لحظه به لحظه‌ی همذات‌پنداری و ارتباط عمیق با آن‌ها را فراهم می‌کند. شخصیت‌های اصلی، به جز شخصیت‌های فرعی، با کمال دقت و طراحی زیبا در بازی ترسیم شده‌اند، به‌طوری‌که هر حرکت و انگیزه‌ای که آن‌ها را هدایت می‌کند، منطقی و قابل درک است. اتفاقات رخ‌داده در طول بازی همگی دارای دلیل و انگیزه‌های مشخصی هستند.

شخصیت Ada Wong به گونه‌ای پیچیده و دقیق پرداخته شده که در برخی مواقع، احساس می‌شود حتی از لحاظ پرداختن به شخصیت، از دیگر کاراکترها پیشی گرفته است. هر لحظه که با لیان کندی در حال جستجو برای شرکت آمبرلا هستید، شخصیت Ada به گونه‌ای فراگیر و جذاب طراحی شده که به سادگی ممکن است بهتر از حتی شخصیت اصلی بازی احساس شود. حتی زمانی که کنترل او را به دست می‌گیرید، با وجود کم‌ترین حضور در بازی، شخصیت Ada تا اندازه‌ای مهم و قابل احترام به نظر می‌رسد و همدلانه با او همراه می‌شوید.

شخصیت Leon در بازی نمایانگر زیست‌نمایی نمونه نیروی پلیس نیست و این امر به نحوی باعث ایجاد یک شخصیت تازه‌کار و در برخورد با وضعیت‌های ترسناک می‌شود. لحظه به لحظه، تحول و تغییرات در شخصیت Leon به یک شکل هنرمندانه و مناسب با روند داستان اجرا می‌شود. این تغییرات به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و به گونه‌ای جذاب و کاملاً قابل تشخیص درک شده و درک شده‌اند که برای هر بازیکن، تجربه کننده به نحوی ملموس و در دسترس باشند.

دوستداران سبک ترس و بقا باید خوشحال باشند که این سبک، در بهترین حالت خود، بازگشته و به شکلی حتی بهتر از روزهای اوج خود درخشیده است. Capcom، پس از مدت‌ها، عنوانی را به بازار عرضه کرده که هم از نظر حس ترس و هم از نظر فنی، به چشم می‌آید. این عنوان به طور کامل وفادار به ریشه‌های خود بازگشته و نه تنها یکی از بهترین عناوین این سبک، بلکه یکی از شاهکارهای نسل جدید است. “Resident Evil 2 Remake” بهترین عنوان Survival Horror در نسل هشتم است که می‌تواند جلب علاقه‌مندی‌های جدیدی را به این سبک ایجاد کند. به هیچ وجه از تجربه این عنوان فوق‌العاده حتی یک لحظه هم محروم نشوید. با پیوستن به لئون و کلر، ۲۰ ساعت هیجان‌انگیز و استثنایی را در شهر Raccoon بپذیرید.

Those Who Remain

تمام تمدن بشری که به آن افتخار می‌کنیم، بر اساس الکتریسیته ساخته‌شده است. یک روز برق قطع شود، تا پایه‌ها و اساس این دنیا را درک کنیم. در بازی “Those Who Remain”، شب تاریک فرا رسیده است؛ چراغ‌ها خاموش شده‌اند و تاریکی بر تمام نقاط شهر دورمونت مستولی شده است. استودیو Camel 101 این بار با یک بازی ترسناک به عنوان ورودی جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی اقدام کرده است. شهر به دلیل حضور نیروهای شیطانی در شب، زنده شده و اکنون مرز بین واقعیت و توهم نامعلوم است. آیا این تاریکی تنها در ذهن شما جاری است یا واقعاً دنیا به یک واقعیت ترسناک تبدیل شده است؟ در هر صورت، ترس و خطر در هوا حس می‌شود و هیچ‌کس دوست ندارد جای شخصیت‌های بازی را بگیرد.

تاریکی به عنوان یک نیروی بی‌رقیب به سرعت گسترش می‌یابد و بخش‌های بیشتری از شهر را در خود محو می‌کند. حالا نمی‌توانید اشتباهات گذشته را تکرار کنید، به‌خصوص زمانی که زندگی‌تان به انتها رسیده است. “Those Who Remain” شما را با شخصیت ادوارد آشنا می‌کند، کسی که زندگی آرام و خوشبختی کنار همسر زیبایش و دختر کوچکش داشت اما حالا در دنیایی تاریک گیر افتاده است که حتی یک نوشیدنی هم نمی‌تواند سایه تاریک از شهر را بردارد. ادوارد با دست‌کمی دیوانگی روبه‌رو شده است و اخلاقیاتش حالا بوی تعفن شیطان می‌دهد. در این دنیای تاریک، شما باید تصمیم‌های دشواری را بپذیرید، زیرا تصمیمات شما تأثیر مستقیمی بر پایان داستان خواهند داشت.

شهر در بازی “Those Who Remain” از واقعیت معمولی جدا شده است، تاریکی همه‌چیز را متفاوت کرده و شهروندان درگیر مشکلات جدیدی شده‌اند. این ممکن است یا واقعی باشد یا تنها یک دنیای آشفته در ذهن شخصیت اصلی بازی باشد؛ این کار با شماست که این حقیقت را مشخص کنید. ادوارد با ذائقه‌ای از دیوانگی مواجه شده و اخلاقیاتش حالا بوی تعفن شیطان را دارد. از ویژگی‌های با

عناوینی که گیم پس را ترک می کنند

چندین عنوان در ژانویه از خدمت Game Pass خارج می‌شوند. بنابراین حتماً مطمئن شوید که هر مأموریت جانبی را قبل از خروج این بازی‌ها از خدمت به اتمام برسانید، در غیر این صورت باید عناوین را به صورت جداگانه خریداری کنید.

Grand Theft Auto 5: No longer available.
Garden Story: Leaving Jan. 15.
MotoGP 22: Leaving Jan. 15.
Persona 4 Golden: Leaving Jan. 15.
Persona 3 Portable: Leaving Jan. 15.

دیدگاهتان را بنویسید