با مشخصات فنی و اصول اجرای کفپوش ورزشی پلی یورتان آشنا شوید

سالن ها و مجموعه های ورزشی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. شما میتوانید پس از تکمیل معماری سازه از بخش کف شروع کنید و با اجرای کفپوش ورزشی پلی یورتان نمای جدید و منحصر به فردی را بوجود آورید این کفپوش ها رنگبندی های بسیار زیبایی دارد میتوان گفت علاوه بر افزایش مقاومت و طول عمر سعد جلوه های بصری جذابی را ایجاد خواهد کرد در این مقاله میخواهیم منحصرا در مورد مشخصات فنی این محصول و برخی نکات اجرایی اطلاعات کاربردی را ارائه دهیم.

اطلاعات فنی و ساختاری کفپوش ورزشی پلی یورتان

در بسیاری از شرکت ها و مراکز صنعتی تولید کفپوش ورزشی پلی یورتان یکسری استانداردها مبنی بر مشخصات فنی این محصول تعریف شده است که توسط موسسات بین المللی نیز مورد تأیید است. درواقع مواد و نوع فرمولاسیون این کفپوش ها باید دارای چنین ویژگی هایی باشد تا بتوانند عملکرد صحیحی را در طولانی مدت داشته باشند. برخی از موارد شامل اطلاعات ذیل میباشد:

  • کفپوش ورزشی پلی یورتان با داشتن برخی افزودنی ها در رنگ های متعدد عرضه می شود. این تنوع فام ظاهری زیبایی آنها را چندین برابر افزایش میدهد.

  • کفپوش ورزشی پلی یورتان پایان کار به نسبت براقی دارد. اما در جدول فنی به صورت نیمه براق مطرح شده اند.

  • پایین ترین دمایی که از ماده رزین و هاردنر بخار آب قابل اشتعال ساطع خواهد شد برای هر دو 35 درجه سانتیگراد است. این تعریف به عنوان دمای نقطه اشتعال شناخته میشود.

  • ضخامت فیلم مرطوب و فیلم خشک کفپوش ورزشی پلی یورتان تفاوتی با یکدیگر ندارند و کاملا یکسان است. بنابراین جامد حجمی ماده صددرصد خواهد بود.

  • حداکثر ضخامتی که میتوان برای این کفپوش ها در نظر گرفت 2000 میکرومتر است. از طرفی این رزین ها بر روی سطوح کف پرایمر شده اجرا می شوند.

  • به ازای حجم 1 سانتیمتر مکعب دارای جرم 1.35 گرم هستند. بنابراین به عنوان رزین های کفپوش سبک در واحد حجم تلقی میشوند.

  • اگر شما حداقل ضخامت 1000 میکرومتر را برای اجرای آنها در نظر بگیرید می توانند مساحت 1 m² را پوشش دهی کنند. البته حجم مربوطه نیز برابر یک لیتر خواهد بود.

  • زمان خشکی پایینی برای کفپوش ورزشی پلی یورتان تعیین شده است بطوریکه پس از اجرای اولیه حداکثر 8 ساعت طول میکشد تا بخش سطحی آنها خشک شود. اما برای خشکی عمقی به 7 روز زمان احتیاج دارند.

  • زمانی که 2 جزء این کفپوش با یکدیگر ترکیب میشوند شما حداکثر 50 دقیقه فرصت دارید تا آنها را اجرا کنید. بعد از این زمان کیفیت خود را از دست خواهند داد.

اطلاعات فنی و ساختاری کفپوش ورزشی پلی یورتان

اصول اجرایی کفپوش پلی یورتان

برای اجرای کفپوش پلی یورتان ورزشی اولین مرحله ای که انجام میشود زیرسازی سطح است. با توجه به آنکه در سالن های ورزشی نوع مصالح بتن می باشد پس از مدتی امکان ترک خوردگی آن بنا به دلایل مختلف مانند ضربه، رطوبت و غیره وجود دارد. البته این موضوع در مورد کفپوش های قدیمی میباشد. اگر به تازگی بتن ریزی کردید بهتر است حدود 1 ماه صبر کنید تا سطح کار به خشکی مناسب برسد. اولین لایه پرایمر اپوکسی می باشد. به جهت آنکه کفپوش های پلی یورتان سازگاری کامل با مواد اپوکسی دارند لذا شما میتوانید از پرایمرهایی استفاده کنید که مشتق شده از مواد اپوکسی میباشند. بعد از آنکه این لایه به خشکی مناسب رسید نوبت به اجرای کفپوش میانی اپوکسی میرسد.

این نوع سیستم پوشش دهی برای پارکینگ ها نیز صدق میکند. یعنی شما میتوانید پرایمر و کفپوش میانی را از نوع اپوکسی استفاده کنید و شاهد یک مقاومت بسیار بالا در سطح کف باشید. در مورد کفپوش ورزشی پلی یورتان پس از لایه اپوکسی و رسیدن آن به خشکی مناسب کفپوش رویه پلی یورتان را اجرا کنید. براساس اطلاعات فنی که ذکر شد کفپوش ورزشی پلی یورتان دو جزئی است و نیاز به اختلاط کامل دارند.

پس از آنکه اجزای رنگ همچون رزین ها با یکدیگر ترکیب شده اند شما باید با میکسرهای برقی به مدت حدود 3 تا 5 دقیقه آن ها را مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شوند. ابزارهایی همچون غلتک ها، کاردک ماله ها برای اجرا کافی خواهند بود. در کنار این ها عوامل اجرایی از کفش های میخی استفاده می کنند تا بتوانند در نقاطی که کفپوش اجرا شده است رفت و آمد داشته باشند و با تسلط بالا سطح کار را پوشش دهی کنند.

اصول اجرایی کفپوش پلی یورتان

اجرای کفپوش اپوکسی و پلی یورتان توسط شرکت فارکوهلدینگ

شرکت فارکوهلدینگ علاوه بر آنکه در حیطه تولید و فرموله کردن انواع رنگ های ساختمانی، کفپوش ها، عایق های رطوبتی و همچنین رنگ های صنعتی فعالیت دارند می توانند متناسب با معماری محیط یک پروژه اجرایی باکیفیتی را تکمیل کنند. کفپوش های پلی یورتان و همچنین کفپوش های اپوکسی به عنوان محصولات پرکاربرد برای پوشش دهی سطح کف آمار فروش بالایی دارند. لذا این شرکت تمامی محصولات را با قیمت مقرون به صرفه و مناسب در اختیار مشتریان قرار میدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت farcoholding.com مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید