به فرآیندی که طی آن قرار است جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو، توسط بهینه سازی وب سایت بهبود پیدا کند، سئو گویند.

چنانچه این کار آگاهانه و با دقت صورت گیرد احتمال موفقیت افزایش خواهد یافت و وب سایت شما در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت. به ویژه موتور جستجوی گوگل که می‌تواند پتانسیلی برای رشد و افزایش فروش یک کسب و کار باشد. پس به سادگی از کنار این امر گذر نکنید.

علاوه بر آن موتورهای جستجوگر تلاش می‌کنند که نتایج را برای کاربرانی که به جستجوی کلمات کلیدی می‌پردازند به وب سایت‌های موردنظرشان برساند. پس تصمیم گیری شما در باره سئو می تواند مسیر کسب و کار اینترنتی شما را مشخص کند و آن را بهبود بخشد.

بخشی از امکانات آنلاین

 چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟

از آنجایی که تمامی وب سایت ها در رقابت زیادی با یکدیگر هستند روند سئو به هر سایتی کمک می‌کند تا در صفحات اول موتورهای جستجو جایگاه بالایی به دست آورد. علاوه بر آن سئو باعث می شود که سایت ها با لیست کلمات کلیدی در نتایج جستجو قرار بگیرند

با توجه به اهمیت بالای محتوای سایت باید تلاش کنیم که محتوای سایت ما همان محتوایی باشد که کاربر به دنبال آن می باشد. پس باید تمام تلاش خود را کنیم تا مقالات خود را بهینه سازی کنیم. این کار موجب می شود که مطالب خود را به افراد درست ارائه دهیم.

 

حائز اهمیت است که سئو صحیح می‌تواند ترافیک زیادی به طرف سایت هدایت کند. همچنین یک حرکت اشتباه در سئو میتواند سایت را از نتایج جستجو حذف کند و یا به صفحاتی که هیچ ترافیکی در آن وجود ندارد بفرستد. پس دانستن اصول و قوانین سئو یکی از مهمترین اقدامات قبل از شروع سئو یک سایت می باشد.

 

دلایل نیاز سایت به سئو:

– انجام گرفتن برندسازی

– پایین بودن هزینه سئو نسبت به تبلیغات اینترنتی

– افزایش فروش

– بالا رفتن اعضای سایت

– پیشی گرفتن از رقبا

– هدایت کردن مشتریان هدفمند به سایت خود

اهمیت سئو سایت در گوگل

هر کدام از موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها الگوریتم و قوانین خاص مربوط به خود را دارند.

موتور جستجوی گوگل سهم بسیار زیادی از بازار موتورهای جستجو را در جهان به خود اختصاص داده است. همین امر باعث شده است که اکثر کسب و کارها تلاش کنند وب سایت خود را برای این موتور جستجو بهینه کنند تا بتوانند رتبه مناسبی در آن کسب کنند. میتوان نتیجه گرفت که بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجوی گوگل می تواند یک سرمایه گذاری هوشمندانه باشد.

فاکتورهای رتبه بندی سایت ها از دیدگاه گوگل:

– لینک سازی داخلی

– کیفیت محتوا و تولید محتوای سئو شده

– استفاده از سئوی کلاه سفید

– دوری از تکنیک های سئو کلاه سیاه

– بک لینک ها

– موارد تکنیکال همچون سرعت وب سایت

 

علت تاثیرگذاری سئو بر موفقیت یک کسب و کار

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟

موفقیت در سئو بستگی مستقیم با میزان رقابت در کلمات هدف دارد. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را انجام دهید ولی برای پروژه های بزرگ شما نیاز به تخصص و دانش افراد مطرح در این حوزه دارید.

برای یادگیری سئو نیاز به دوره آموزشی و کمک دیگران دارم؟

تغییرات اساسی که در الگوریتم های گوگل پیش میاید گاهی نیاز به بررسی و استفاده از تجربه دارد که نیاز است در دوره های حرفه ای و تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا از تجربیات اساتید برتر بهره ببرید.

 

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مهمترین و شیرین ترین بخش بازاریابی اینترنتی، آموزش دیجیتال مارکتینگ است. مهمترین بخش در راه اندازی کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ است که باعث افزایش فروش و درآمد اینترنتی می شود.

به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت ‌گیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک تنها راه اندازی و داشتن یک سایت در اینترنت کافی نیست. گذاشتن تبلیغات در سایت های بزرگ سود چندانی نخواهد داشت چون بازدهی این تبلیغات بسیار کوتاه است و باید هزینه مجددی را برای درج تبلیغات به سایت هایی که خدمات تبلیغات ارائه میدهند بدهید.

اگر تبلیغاتتان هدفمند نباشد بازگشت سرمایه ای در کسب و کارتان نخواهید داشت و از تبلیغاتی که کردید نتیجه نخواهید گرفت. به همین دلیل یادگیری اصول و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان ضروری است.

اگر تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را به خوبی یاد بگیرید و بر آنها مسلط شوید خواهید توانست بدون هزینه اضافی، تغییر و تحول عظیم در کسب و کارتان ایجاد کنید.

ثبت شرکت دیجیتال مارکتینگ - ثبت سنتر

مزایای دیجیتال مارکتینگ:

– آنالیز رقبا

– توسعه کسب و کار

– ترافیک سایت

– امکان خرید و فروش به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته

– صرفه‌جویی در وقت

– حذف مراحل طاقت فرسای خرید و فروش

– جلوگیری از سودجویی واسطه‌

– تعداد مخاطبان زیاد در فضای دیجیتال

– تجزیه و تحلیل دقیق‌ و قابل اطمینان‌

– سهولت در هدف گیری و افزایش اعتماد مخاطبان

– حذف هزینه‌های اضافه‌ی مثل تهیه کاغذ، چاپ، روشور و کاتالوگ‌ها

 

سه کلید موفقیت دیجیتال مارکتینگ:

– مدیریت ارتباط مشتری پیچیده در تمام کانال های متنوع

– آغاز تعاملات پویا با مشتریان

– استخراج ارزش از کلان داده ها برای تصمیم گیری بهتر و سریعتر

روند دیجیتال مارکتینگ

– راه اندازی سایت اینترنتی

– بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

– بازاریابی محتوا

– بازاریابی ایمیل

سه مرحله بهینه سازی سایت:

  1. انتخاب کلمات کلیدی
  2. سئو داخلی
  3. سئو خارجی

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل یک برنامه دقیق همراه با جزئیات فراوان در رابطه با چگونگی بهره برداری از کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال در راستای تحقق اهداف کسب و کار می باشد.

یکی از بزرگ ترین و رایج ترین اشتباهات مدیران دیجیتال مارکتینگ آن است که بدون هیچ برنامه خاصی تلاش می‌کنند تا همه چیز را در آن واحد انجام دهند، علاوه بر آن روی کانال هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که با کسب و کار آنها سنخیتی ندارد. در نتیجه موجب می شود که به هیچ نتیجه موثری دست پیدا نکنند.

مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ:

– داشتن یک وب سایت خوب

– توجه به سئو و بهینه سازی سایت

– اجرای بازاریابی محتوایی

– بازاریابی در شبکه های اجتماعی

– اجرای بازاریابی ایمیلی

– استفاده از تبلیغات کلیکی

– سنجش و آنالیز نتایج

چنانچه شما قصد دارید که کسب و کار اینترنتی خود را  توجه به اصول بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ ما شرکت کنید تا به صورت جامع صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را فرا بگیرید.

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنلاین رایگان است که توسط گوگل فراهم شده است. از سرچ کنسول گوگل می توان به منظور کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب سایت خود در هنگام حضور در نتایج جستجو گوگل استفاده کرد.

کاربرد گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند تا عملکرد وبسایت خود در گوگل را بسنجید و از سازگاری سایت خود با گوگل اطمینان حاصل کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند صفحات پر طرفدار وبسایت خود را بشناسید و وضعیت رتبه سایت برای کلمات مختلف را بررسی کنید و بفهمید چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع لینک داده‌اند.

عامل تاثیرگذار بر سئو

پایه‌ای‌ترین امری که شکست و موفقیت در فروش اینترنتی را حاصل می‌شود، کارایی سایت است. اگر سایت کند باشد، طراحی بد و یا پشتیبانی ضعیف داشته باشد، مشتریانی که به سایت وارد شده‌اند، بدون انجام کوچکترین خریدی از سایت خارج می‌شوند. همچنین بخش زیادی از زحماتی که برای سئو نیز انجام داده‌اید، به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای تجربه‌ی کاربری قائل هستند، از دست می‌دهید. پس میتوان نتیجه گرفت که داشتن یک سایت کاربردی یکی از ابتدایی‌ترین مقدماتی است که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی باید از آن بهره‌ببرید.

مزایای استفاده از گوگل سرچ کنسول در سئو:

– حل کردن مشکلات نقشه سایت

– پیدا کردن صفحاتی که نیاز به لینک دهی داخلی بیشتر دارند

– به روز رسانی کردن صفحاتی که ترافیک ارگانیک ندارند

– آگاهی از موضوعاتی که بک لینک می گیرند

– آگاهی از بروز هرگونه خطا در وبسایت تان

– بهبود بخشیدن به رتبه خود با استفاده از اطلاعات کلمات کلیدی

گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟ - نت افراز بلاگ

چرا گوگل سرچ کنسول مهم‌ترین ابزار سئو است؟

کاربردهای این ابزار آنقدر زیاد است که تقریبا اگر سرچ کنسول را در کنار آنالیتیکس گوگل داشته باشید نیاز ویژه‌ای به ابزار دیگری نخواهید داشت. سرچ کنسول به شما می‌گوید که افراد معمولا چه کلماتی را جستجو می‌کنند و با چه کلماتی وارد سایت شما شده‌اند. یک داشبورد کامل و دقیق شامل آمار افرادی است که از طریق گوگل روی سایت شما کلیک کرده‌اند.

دلایل استفاده از گوگل سرچ کنسول:

بررسی دسترسی ربات‌های گوگل به سایت

با استفاده از گوگل سرچ کنسول می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ربات‌های گوگل به سایت شما دسترسی دارند یا خیر. سترسی این ربات‌ها به سایت، به شما کمک می‌کند تا دریابید که آیا گوگل تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می‌دهد یا خیر

یافتن محتواهای جذاب

شما با استفاده از سرچ کنسول گوگل می‌توانید دریابید که مخاطبانتان از چه صفحاتی وارد سایت شما شده‌اند. پس از آن و با بررسی صفحات پربازدید، می‌توانید بفهمید که چه محتوایی برای مخاطبان شما جذاب‌تر است. در نهایت با درک نکات مهم در آن مقالات، آنها را در دیگر حتواهای سایت خود نیز استفاده کنید

حذف از نتایج

با استفاده از سرچ کنسول گوگل، شما می‌توانید از گوگل درخواست کنید که مطالب جدید منتشر شده در سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. علاوه‌برآن، شما می‌توانید مطالبی که تمایل ندارید در نتیجه جستجو نمایش داده شوند را از رتبه‌بندی گوگل حذف نمایید.

حل مشکلات فنی سایت

سرچ کنسول گوگل، مشکلات موجود در سایت را شناسایی و به شما نشان می‌دهد. این موضوع به شما در بهبود کارکرد سایتتان کمک کرده و شما را یاری می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به شناسایی و رفع مشکلات موجود اقدام کنید.

برخی از آماری که سرچ کنسول در اختیار شما قرار می‌دهد:

Impressions

دفعاتی که نتایج شما در گوگل نمایش داده شده است

Clicks

به صورت دقیق و بر اساس بازه‌ دلخواه می‌توانید میزان کلیک افراد روی نتایج شما در گوگل را مشاهده کنید

Average position

میانگین رتبه شما نتایج گوگل که می‌تواند یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ باشد

Coverage Error

در صورتی که وب سایت شما از نظر فنی و سئو اروری داشته باشد از این بخش به شما نمایش می‌دهد، همچنین معمولا داکیومنت‌های خوبی برای روش‌های رفع ارور در اختیار شما قرار می‌دهد.

جهت آموزش گوگل سرچ کنسول بصورت جامع به لینک زیر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید