بروکر لایت فایننس یکی از کارگزاری‌های قدیمی و معتبر فعال در بازار فارکس است که کارش را 17 سال پیش در سال 2005 توسط سرمایه‌گذاران روسی با نام لایت فارکس آغاز کرد، اما سال‌ها بعد نامش را به لایت فایننس تغییر داد. این بروکر تا امروز بیش از 1.5 میلیون کاربر فعال دارد که بیشتر خدماتش شامل کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه است. با ما در مقاله قصد داریم تا بروکر Litefinance را به صورت کامل بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

بروکر لایت فایننس را انتخاب کنم؟ زیر و بم بروکر litefinance

سابقه و تاریخچه بروکر لایت فایننس

بروکر لایت فایننس اولین پایه‌های تاسیس خود را در سال ۲۰۰۵ گذاشت، این بروکر نوآور که مالکان روسی داشت، تقریباً اولین بروکری بود که حساب سنت را ارائه کرد و شما با پرداخت ۱ دلار هم می‌توانستید یک حساب کاربری واقعی ایجاد کنید. در سال ۲۰۱۳ بروکر لایت فایننس که در آن دوران لایت فارکس نام داشت، در پرداخت پول برخی از معامله‌گران دچار مشکل شد و دعواهای حقوقی بین آن‌ها درگرفت.

اما این مشکل در سال ۲۰۱۷ با پرداخت کل ضرر و زیان تریدرها برطرف شد. سال ۲۰۱۷ زمانی بود که مدیریت جدید در این بروکر بر سرکار آمد و نام آن را به لایت فایننس تغییر داد و حتی دوره‌ای در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر جهان قرار گرفته بود. اگر بخواهیم تاریخچه بروکر را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که این بروکر در مسیر رشد و پیشرفت مناسبی قرار داشته و این مسئله را می‌توان از جوایزی که در طول این سال‌ها کسب کرده است متوجه شد:

  • بهترین کارگزار شبکه‌ی ارتباطات الکترونیکی (ECN) در خاورمیانه
  • خلاق‌ترین کارگزار شبکه‌ی ارتباطات الکترونیکی (ECN) در منطقه‌ی MENA
  • بهترین کارگزاری ECN
  • بهترین پلتفرم کپی معاملات
  • بهترین پلتفرم معاملات خرده فروشی فارکس
  • بهترین شرایط اجرای معاملات
  • ShowFX Asia 2010 – با ثبات‌ترین کارگزاری در آسیا
  • مبتکر برنامه مشارکتی در سال ۲۰۱۰
  • ۱۰۰ شرکت برتر World Finance
  • بهترین ارائه کننده خدمات PAMM

این جوایز تنها بخشی از موفقیت‌های بروکر لایت فایننس است که طی ۱۷ سال اخیر، موفق به کسب آن‌ها شده است.

بروکر لایت فایننس برای کدام کشور است؟

بروکر لایت فایننس برای گسترش فعالیت‌های خود در سطح جهان، دفاتر زیادی در کشورهای مختلف تاسیس کرده است اما دفتر اصلی این کشور در جزیره مارشال قراردارد و می‌توان گفت برای این کشور است.

اعتبار بروکر لایت فایننس

لایت فایننس سال‌هاست که در بازار فارکس به عنوان یک بروکر قابل اعتماد فعالیت می‌کند. بخش عظیمی از معامله گران این بروکر ایرانیان هستند که تا امروز مشکل خاصی از سوی آن‌ها گزارش نشده است. این کارگزاری اولین دفتر خود را در جزیره مارشال ثبت کرده است. پس از آن دفاتر دیگری در قبرس، سنگاپور، مصر، اوگاندا، مراکش و چین افتتاح کرده است که نشان دهنده گستردگی کاری این شرکت است.

در کل می‌توان اعتبار بروکر لایت فایننس را در سطح بسیار بالایی ارزیابی کرد زیرا این کارگزاری توسط کمیسیون اوراق بهادار قبرس CySEC مجوز دریافت کرده و رگوله مالی MiFID را دارا هست. همچنین Litefinance مجوز فعالیت در سنت وینسنت و گرنادین‌ها (Saint Vincent and the Grenadines) را دارد و به صورت قانونی در این کشورها ثبت شده است.

ثبت نام در بروکر لایت فایننس

برای ورود به لایت فایننس ابتدا باید یک ثبت نام اولیه انجام دهید. برای این کار پس از ورود به سایت، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. اسم کشور، ایمیل یا شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از اینکه وارد سایت شدید از کابین شخصی می‌توانید باقی اطلاعات فردی خود را تکمیل کنید.

 پلتفرم‌های معاملاتی بروکر لایت فایننس

بروکر لایت فایننس مانند بیشتر بروکرهای بازار فارکس، پلتفرم‌های معاملاتی معروف متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را به مخاطبانش ارائه می‌کند. شما از سایت لایت فایننس می‌توانید این پلتفرم‌ها را برای سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید، مک و iOS دانلود کنید.

آموزش حساب اسلامی در بروکر لایت فایننس

از آنجا که بیشتر خدمات بروکر لایت فایننس در منطقه آسیا، آفریقا و خاورمیانه انجام می‌شود، ارائه حساب اسلامی در این بروکر جز سیاست‌های اصلی بوده است. شما می‌توانید هرکدام از حساب‌های ECN، حساب کلاسیک یا سنت را که می‌خواهید ایجاد کرده و آن را به حساب اسلامی تعیین کنید. در حساب اسلامی بروکر لایت فایننس هیچ نوع سوآپ یا بهره شبانه‌ای به معاملات بلند مدت شما تعلق نمی‌گیرد.

کپی تریدینگ بروکر لایت فایننس

یکی از خدمات مهم بروکر لایت فایننس کپی ترید آن است. وقتی که حساب خود را ایجاد کردید می‌توانید وارد بخش کپی ترید بروکر لایت فایننس بشوید و در آنجا معامله گران برتر را ببینید. در این بخش برای اینکه بتوانید معامله گران برتر را بهتر فیلتر کنید چند بخش وجود دارد. در بخش بالا سمت راست با سه گزینه مواجه می‌شوید، کپی تریدرهای محبوب، میزان سودآوری بالا و حداقل ریسک.

منبع: kodambroker

دیدگاهتان را بنویسید