این روزها با توجه تراکم مشغله ذهنی در جامعه، مردم از هر فرصت کوچکی که ایجاد می شود سعی می کنند نهایت استفاده را بکنند تا کمی از شلوغی ذهنشان و سختی روزها کاسته شود، بازی فکری یکی از بهترین روش ها و مواردی است که می توان برای این نوع موقعیت ها استفاده کرد. همچنین می توانید مطلب آموزش بازی فکری دالون را مطالعه کنید. البته امروزه در بازی های فکری تنوع زیادی ایجاد شده است و می توان همه نوع بازی های فکری را برای هر رده سنی پیدا کرد. در این مقاله از بازی تحریر قصد داریم به معرفی بهترین بازی های فکری برای رده بزرگسالان بپردازیم. بازی های فکری بزرگسالان که از هیجان و چالش ها بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین بازی های فکری مناسب بزرگسالان

بازی فکری مافیا

بهتر است ابتدا یک دید کلی نسبت به بازی مافیا داشته باشید تا بتوانید درک و آشنایی بهتری نسبت به شرایط و مرحله های این بازی داشته باشید. در استارت بازی مافیا یک نفر به عنوان ناظر انتخاب می شود که قوانین و نقش های بازی را برای بازیکنان توضیح می دهد، این فرد بیشتر به عنوان داور بازی شناخته می شود و قدرت این را دارد که در صورت مشاهده تخلف از هر یک از بازیکنان میتواند او را به صورت مستقیم از بازی اخراج کند.

شرایط بازی مافیا به صورت کلی بدین شکل است که بعد از انتخاب شدن ناظر بازی، فلش کارت هایی موجود است که به صورت رندوم در بین بازیکنان پخش می شود و به آنها اعلام می کند که نقش آنها در روند بازی چیست؟ و بعد از مشخص شدن چهره های بازی برای خود بازیکنان، بازی شروع می شود.

روز اول بازی یعنی همان شروع بازی، در روز اول بازی بازیکنان هر یک در مورد خودشان و نحوه بازی خود توضیحاتی را ارائه می دهند و یا ممکن است نظر خود را در مورد بازیکنان دیگر و نحوه بازی آنها بیان کنند، ممکن است اصلا در ابتدای بازی به یک نفر شک کنند و از او بخواهند که توضیحات و دفاعیه خود را نسبت به این بحث بیان کند. بازی در کل به دو قسمت روز و شب تقسیم بندی شده است، تفاوت روز و شب بازی در این است که گروه مافیا و افراد آن می توانند همدیگر را شناخته و یا یکی از بازیکنان را که مورد نظر آنها می باشد را به از بازی حذف کنند.

نقش های بازی هم مانند شرایط بازی در کل به دو نقش مافیا و شهروند تقسیم بندی شده است، برای کسانی که شهروند هستند به صورت جداگانه نقش های مجزایی نیز موجود است که در راهنمای بازی کاملاً به کاربرد و قدرت های آنان اشاره شده است. اما در مورد بازیکنان مافیا این تفاوت وجود دارد که می توانند زمانی که داور بازی شب را اعلام کرد و همه باید چشم هایشان را ببندند، با اجازه داور همدیگر را بشناسند و در مورد بازیکن مورد نظر خودشان، نظرشان را به داور اعلام کند.

بزرگترین تفاوت گروه مافیا و شهروند در همین شناختن یکدیگر است، مافیا به راحتی می داند که چه کسی شهروند است و چه کسی نیست و بر اساس همین امتیاز خود می تواند جریان بازی را به نحوی پیش ببرد که شهروندان دچار سردرگمی شود و با این کار باعث حذف خود شوند.

برد گیم فتح پرچم

بازی فکری فتح پرچم

از جمله بازی های فکری که برای بزرگسالان هم بسیار مناسب است، بازی فکری فتح پرچم است. بازی فتح پرچم یک بازی بسیار استراتژیک و فکری می باشد که خیلی ساده نیست و شما باید در حرکت هر مهره و انجام هر حرکت بسیار با تدبیر و اندیشه عمل کنید. شرایط بازی بدین گونه است کل تعداد بازیکنان که می توانند همزمان در بازی شرکت کنند 2 نفر است، بازی روی یک صفحه شطرنج مانند انجام می شود و هر بازیکن برای خود 41 مهره مجزا از هم دارد که در محیط بازی برای خود نقش هایی مثل جاسوس و تخریب چی دارند.

در بین 41 مهره هر بازیکن یک مهره وجود دارد که پرچم دار است و بسیار نقش مهمی در جریان بازی دارد و اگر پرچمدار یک بازیکن در جریان بازی از سمت حریف مورد حمله قرار گیرد، بازی را باخته است پس پرچمدار برای بازیکن نقش حیاتی دارد. بازیکنان به نوبت مهره های خود را روی صفحه حرکت می دهند که اگر با مهرهای حریف برخورد داشته باشد، با توجه به درجه های بزرگی و کوچکی، مهره ای حذف می شود که از درجه کمتری برخوردار است. اگر به دنبال یک بازی فکری مناسب بزرگسالان می گردید که بتوانید اوقات فراغت خود را صرف آن کنید، ما بازی فکری فتح پرچم را به شما پیشنهاد می دهیم.

بازی پنتابال

بازی فکری پنتابال

بازی فکری پنتابال از جمله بازی های بسیار پر هوادار در بین بزرگسالان می باشد. شرایط بازی بدین گونه است که کلا دو بازیکن می توانند همزمان  باهم بازی کنند، بازی از تعدادی گوی های سیاه و سفید و چهار تکه زمین بازی بازی تشکیل شده است که روی آنها حفره هایی پدید آمده است، بازیکنان باید به نوبت مهره های خود را در حفره ها قرار دهند و سپس زمین بازی را به صورت 90 درجه بچرخانند، نوبت برای حریف است که گوی خود را قرار دهد. بازی به قدری فکری و استراتژیک می باشد که ممکن است با یک قرار دادن اشتباه گوی، بازی به سود حریف تمام شود.

بازی جنگا

بازی فکری جنگا

شاید یکی از محبوب ترین بازی های فکری در کل دنیا که دیگر رده سنی برای آن مهم نیست، بازی جنگا باشد. بازی بسیار هیجان انگیز و نفس گیر که باید بر روی خود و قطعه ای که می خواهید بردارید، کاملا تمرکز داشته باشید و مسلط باشید. نحوه بازی جنگا بدین گونه است که ابتدای بازی شما با استفاده از تعدادی قطعه های چوبی که در جعبه این بازی فکری قرار دارد، یک ساختمان و برج مانند را درست می کنید و سپس بازیکنان باید به نوبت یکی از قطعات چوبی را بردارند به طوری که ساختمان نریزد. اگر در حین برداشتن یک بازیکن ساختمان بریزد، بازیکن بازی را باخته است.

منبع: https://bazitahrir.com/behtarin-bazi-bozorg-salan

دیدگاهتان را بنویسید