نوشتن برای شبکه های اجتماعی کار آسانی نیست.

شما با محدودیت‌های شخصیتی سخت‌گیرانه و چرخش‌های سخت کار می‌کنید. شما به زبان میم ها و ریزروندهایی صحبت می کنید که ممکن است رئیس و همکارانتان نفهمند. شما باید سریع – و هوشمندانه – به موضوعات پرطرفدار واکنش نشان دهید. و اگر زمانی پستی را با اشتباه تایپی منتشر کنید، مردم اراده متوجه شوید و با شما تماس بگیرید. (با نگاه کردن به شما، توییتر معنایش را می دهد.)

اما همچنین سرگرم کننده و با ارزش است. محتوای عالی می‌تواند به شما کمک کند مکالمات الهام‌بخشی را شروع کنید، جوامعی درگیر ایجاد کنید، در اطراف برندتان سر و صدا ایجاد کنید و حتی بر فروش‌ها تأثیر مستقیم داشته باشید.

به خواندن ادامه دهید نکات و ابزارهای تخصصی که به شما کمک خواهد کرد در کمترین زمان به یک نویسنده رسانه های اجتماعی مطمئن تر و مؤثرتر تبدیل شوید.

نوشتن برای رسانه های اجتماعی: 7 نکته برای سال 2022
1. فقط شروع به نوشتن کنید (بعداً ویرایش خواهید کرد)

2. به زبان رسانه های اجتماعی صحبت کنید

3. پست های خود را در دسترس قرار دهید

4. آن را ساده نگه دارید

5. برای خواننده بنویسید

6. هدف مشخصی داشته باشید

7. از تصاویر (درست) برای تقویت کلمات خود استفاده کنید

امتیاز: دانلود چرخ کپی، یک راهنمای تصویری رایگان برای ایجاد سرفصل ها، ایمیل ها، تبلیغات و فراخوان های متقاعد کننده. در زمان صرفه جویی کنید و نسخه ای را بنویسید که بفروشد!

نوشتن محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

نوشتن محتوای رسانه های اجتماعی است فرآیند نوشتن محتوا برای مخاطبان رسانه‌های اجتماعی، معمولاً در چندین پلتفرم اصلی رسانه‌های اجتماعی. این می‌تواند شامل نوشتن زیرنویس‌های کوتاه برای حلقه‌های TikTok یا Instagram، مقاله‌های طولانی لینکدین و هر چیز دیگری باشد.

نوشتن برای رسانه‌های اجتماعی با نوشتن برای وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها متفاوت است – به دانش تخصصی پلت‌فرم‌های اجتماعی و مخاطبان، روندها و جوک‌های درونی آن‌ها نیاز دارد.

نوشتن در رسانه های اجتماعی یک عنصر حیاتی در حضور اجتماعی هر برند است. این می تواند یک کمپین یا کل استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را ایجاد یا شکست دهد. وقتی به درستی انجام شود، نوشتن اجتماعی به طور مستقیم بر تعامل و تبدیل ها تأثیر می گذارد و به اهداف استراتژیک کسب و کار کمک می کند.

7 نکته برای نوشتن رسانه های اجتماعی برای سال 2022

نکات زیر به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما را تشویق کند تا با شما تعامل کنند، دست به اقدام بزنند، یا صرفاً چند ثانیه صرف تفکر درباره آنچه که می خوانند بگذرانند.

برخی (یا همه) از این موارد را در 10 پست بعدی خود در رسانه های اجتماعی امتحان کنید تا عادات خوبی ایجاد کنید و عضله نوشتن خود را تقویت کنید. شگفت زده خواهید شد که چقدر واضح می نویسید و چگونه صدای خود را به صفر می رسانید.

1. فقط شروع به نوشتن کنید (بعداً ویرایش خواهید کرد)

بلوک نویسنده واقعی است، اما یک راه آسان برای غلبه بر آن وجود دارد: فقط شروع کنید به نوشتن بدون اینکه زیاد فکر کنید.

شروع کنید به تایپ کردن هر چیزی که به ذهنتان می رسد و ساختار جمله، املا و نقطه گذاری را فراموش کنید (برای یک لحظه). فقط انگشتان خود را در حرکت نگه دارید و از طریق هر گونه انسداد قدرت را حفظ کنید. ویرایش بعدا انجام خواهد شد.

اینگونه است که جان سوارتزولدر، نویسنده افسانه ای سیمپسون ها، برای نمایش فیلمنامه نوشت:

«از آنجایی که نوشتن بسیار سخت است و بازنویسی نسبتاً آسان و سرگرم‌کننده است، من همیشه فیلمنامه‌هایم را تا جایی که می‌توانم سریع می‌نویسم، در صورت امکان در روز اول، جوک‌های مزخرف و دیالوگ‌های الگو قرار می‌دهم. […]. بعد روز بعد، وقتی بلند می شوم، فیلمنامه نوشته شده است. بد است، اما یک فیلمنامه است. قسمت سخت انجام شده است. مثل این است که یک جن کوچولوی بدجنس به دفتر من نفوذ کرده و همه کارهای من را بد انجام داده و سپس با یک نوک کلاه مزخرفش رفته است. تنها کاری که از آن نقطه به بعد باید انجام دهم این است که آن را درست کنم.»

2. به زبان رسانه های اجتماعی صحبت کنید

البته این به معنای چیزهای متفاوتی در پلتفرم های مختلف است.

آیلین کواک، هماهنگ کننده بازاریابی اجتماعی در Hootsuite فکر می کند کاملاً ضروری است که «درک خوبی از زبانی که با مخاطبان هدف شما صحبت می کند، داشته باشید. هر کانال هدف متفاوتی را دنبال می‌کند، بنابراین کپی آن باید متفاوت باشد.»

آیا نمی دانید که دقیقاً در کانال های رسانه های اجتماعی خود Hootsuite چگونه به نظر می رسد؟ به عنوان مثال، لینکدین فضایی برای کار حرفه ای است، بنابراین ما محتوای آموزشی و رهبری فکری را در پلت فرم اولویت بندی می کنیم. مخاطبان ما در TikTok معمولی‌تر هستند، بنابراین ویدیوهایی را به آنها می‌دهیم که جنبه سرگرم‌کننده و معتبر برند ما را نشان می‌دهد.»

اما این توصیه فراتر از انتخاب دسته بندی محتوا و انواع پست مناسب برای هر شبکه است. واقعاً به زبانی که شما استفاده می کنید برمی گردد.

آیلین می‌گوید: «در بیشتر کانال‌ها، می‌خواهید همه چیز را املا کنید و مطمئن شوید که از نظر گرامری درست هستید – اما این قوانین برای TikTok اعمال نمی‌شوند. داشتن کلمات با تمام حروف برای جلوه دراماتیک، استفاده از ایموجی به جای کلمات، و حتی املایی اشتباه کلمات همه در خدمت ماهیت بازیگوش برنامه هستند.”

می‌توانید ادامه دهید و دفعه بعد که رئیس‌تان نمی‌خواهد عنوان TikTok را تأیید کند، این را به او نشان دهید. دولا پیپ یا استفاده از هیچ علامت نگارشی.

3. پست های خود را در دسترس قرار دهید

به عنوان یک نویسنده رسانه های اجتماعی، باید مطمئن شوید که همه مخاطبان شما می توانند از پست های شما لذت ببرند.

نیک مارتین، استراتژیست گوش دادن اجتماعی و تعامل در Hootsuite به من گفت: «هنگام نوشتن برای رسانه‌های اجتماعی، دسترسی چیزی است که باید در نظر داشته باشید. برخی از فالوورهای شما ممکن است از صفحه خوان استفاده کنند و پستی که پر از ایموجی باشد برای آنها تقریبا غیرقابل خواندن خواهد بود.”

پست های نامفهوم به شما در رسیدن به اهداف رسانه های اجتماعی کمک نمی کند. در واقع، آنها ممکن است مردم را به طور کلی از برند شما دور کنند.

نیک می افزاید: «همین مورد برای زمانی که تصویری را به اشتراک می گذارید که دارای متن است، صدق می کند. شما باید مطمئن شوید که متن جایگزین را برای آن تصویر می‌نویسید همه مخاطبان شما می توانند از آن لذت ببرند.»

در اینجا یک مثال عالی از اینکه چگونه می توانید از نوشتن متن جایگزین خلاقانه و سرگرم کننده برای تصاویر همراه پست اجتماعی خود لذت ببرید، آورده شده است:

4. آن را ساده نگه دارید

تصور کنید در حال نوشتن برای یک دانش آموز کلاس هشتم هستید. پسندیدن، در حقیقت.

این یک تمرین ساده اما فوق العاده موثر است که شما را مجبور می کند واضح بنویسید و هر گونه اصطلاح غیر ضروری را که احتمالا فقط خوانندگان شما را گیج می کند کنار بگذارید.

“محرک نوآوری.”

“به یک اخلالگر تبدیل شوید.”

اوه

به طور خاص، لینکدین خانه برخی از بیانیه‌هایی است که بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند و کم‌تأثیر هستند. و مطمئناً، این یک کانال رسانه اجتماعی “تجاری” است. اما افراد تجاری، خوب، مردم نیز هستند. و مردم به‌خوبی به کپی‌های مختصر و واضح واکنش نشان می‌دهند – واژگانی که بیش از حد مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و معنای واقعی کمی پشت آن‌ها وجود دارد.

برای ارتباط با مخاطبان خود، باید به زبانی صحبت کنید که آنها می فهمند. یه چیز واقعی بگو از زبان ساده و جملات کوتاه استفاده کنید. روی خواهرزاده، مادر یا دوست خود تمرین کنید و ببینید آیا پیام شما را دریافت می کنند یا خیر.

5. برای خواننده بنویسید

مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شما نمی‌میرند تا بفهمند شرکت شما در چه کاری است یا چه چیزی برای شما مهم است (مگر اینکه فوق العاده مربوط). آنها می خواهند بدانند چه چیزی در آن برای آنها وجود دارد. به همین دلیل است که همیشه باید از دید خوانندگان بنویسید. آنها را قهرمان کنید.

بنابراین، به جای ارسال یک لیست خسته کننده از ویژگی هایی که به تازگی به محصول شما اضافه شده است، به مخاطبان خود بگویید که در صورت استفاده از آن، زندگی آنها چگونه بهبود می یابد.

گاهی اوقات، “متفاوت بودن” چیزی جز نوشتن از دیدگاه خواننده نیست – زیرا اکثر رقبای شما این کار را نمی کنند.

امتیاز: دانلود چرخ کپی، یک راهنمای تصویری رایگان برای ایجاد سرفصل ها، ایمیل ها، تبلیغات و فراخوان های متقاعد کننده. در زمان صرفه جویی کنید و نسخه ای را بنویسید که بفروشد!

اکنون بارگیری کن

6. هدف مشخصی داشته باشید

… و این هدف را در بالای پیش نویس خود بنویسید تا در حین نوشتن، ذهن خود را روی هدف نگه دارید.

از خواننده می خواهید چه اقدامی انجام دهد؟ آیا می خواهید آنها نظر بدهند یا روی وب سایت شما کلیک کنند؟ هر چه هست، آن را در یک CTA (تماس برای اقدام) روشن کنید.

توجه داشته باشید که CTA نباید یک دکمه یا هر عنصر فوق العاده واضح و قابل شناسایی دیگری در پست شما باشد. این می تواند به سادگی یک سوال جذاب در کپشن شما باشد، یا جمله ای باشد که به مخاطبان شما بگوید چرا باید روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند.

7. از تصاویر (درست) برای تقویت کلمات خود استفاده کنید

این یکی برای خودش صحبت می کند. (یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، هر کسی؟)

قبلاً در مورد اهمیت افزودن متن جایگزین به تصاویر برای دسترسی صحبت کرده ایم، اما تصاویری که انتخاب می کنید بسیار مهم هستند.

برخی از شبکه ها بیش از آنکه بر تصاویر و ویدئوها تکیه کنند، بر کلمات متکی هستند. اما در صورت امکان (و مرتبط)، باید سعی کنید تصاویری را در پست‌های خود بگنجانید – آنها در جلب توجه اسکرولرها بسیار مؤثرتر از کلمات هستند. و بدون این توجه، کلمات شما فرصتی برای درخشش پیدا نمی کنند.

4 ابزار نوشتن برای رسانه های اجتماعی

1. اپلیکیشن همینگوی

خوبه برای: هر چیزی را مختصر و واضح بنویسید.

هزینه: رایگان در مرورگر شما، یکبار پرداخت 19.99 دلار برای برنامه دسکتاپ.

نوشتن برای رسانه های اجتماعی

برنامه همینگوی شما را به نویسنده ای بهتر و جذاب تر تبدیل می کند. کلمات و عبارات بیش از حد پیچیده، جملات طولانی، قیدهای غیر ضروری، صدای غیرفعال و موارد دیگر را نشان می دهد. همچنین به شما نمره خوانایی می دهد.

نکته حرفه ای: در تیم تحریریه Hootsuite، ما همیشه خوانایی درجه 6 را هدف داریم. برخی از موضوعات به سادگی کمی پیچیده هستند، بنابراین انعطاف پذیر باشید و اگر همیشه نمی توانید به این معیار برسید، خود را شکست ندهید – اما این امتیاز خوبی برای شوت کردن است.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  1. کپی خود را بنویسید
  2. آن را در آن جایگذاری کنید ویرایشگر آنلاین همینگوی.
  3. بصری ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.
  4. تغییرات خود را انجام دهید
  5. تماشای بهبود نمره خود را!

2. ZenPen

خوبه برای: نوشتن بدون حواس پرتی.

هزینه: رایگان.

نوشتن برای رسانه های اجتماعی

در زندگی شلوغی زیادی وجود دارد. ZenPen گوشه کوچکی از دنیای بدون حواس پرتی است که به شما کمک می کند بدون دخالت خارجی بنویسید.

  1. قابل اعتماد و متخصص zenpen.io.
  2. شروع به نوشتن پست برای شبکه های اجتماعی کنید.
  3. تا پایان کار از ویرایشگر بدون نویز لذت ببرید.

3. دستور زبان

خوبه برای: نوشتن خود را واضح، مؤثر و صحیح کنید.

هزینه: طرح پایه رایگان؛ برنامه های پریمیوم از 12 دلار در ماه شروع می شود

نوشتن برای رسانه های اجتماعی

Grammarly قول می‌دهد که پست‌های اجتماعی شما را به درستی حفظ کند. همه چیز از اشتباهات املایی متنی گرفته تا انتخاب کلمات ضعیف را علامت گذاری می کند. و این ابزار با بسیاری از پلتفرم های آنلاین از جمله توییتر، جی میل و تامبلر ادغام می شود.

4. اخیرا + Hootsuite

خوبه برای: ایجاد خودکار زیرنویس‌های اجتماعی از متن دیگر (مثلاً پست‌های وبلاگ).

هزینه: برنامه ها از 14.99 دلار شروع می شود

اخیراً یک ابزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی است. هنگامی که با Hootsuite ادغام می شود، یاد می گیرد که کدام کلمات و عبارات کلیدی بیشترین تعامل را با مخاطبان شما ایجاد می کند و به طور خودکار بر اساس آن بینش ها محتوا ایجاد می کند.

اخیراً می‌توان محتوای طولانی‌مدت موجود، مانند پست‌های وبلاگ، را نیز در نظر گرفت و آن را به چندین عنوان و محتوای کوتاه برای شبکه‌های اجتماعی تقسیم کرد که همگی برای به حداکثر رساندن پاسخ طراحی شده‌اند.

همانطور که محتوا را مرور و ویرایش می کنید، هوش مصنوعی به یادگیری ادامه می دهد، بنابراین محتوای تولید شده به طور خودکار شما با گذشت زمان بهتر و بهتر می شود.

از یک داشبورد با استفاده از Hootsuite، پست های نوشته شده ماهرانه خود را بنویسید، برنامه ریزی کنید و در تمام کانال های اصلی رسانه های اجتماعی منتشر کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید


بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

آزمایشی رایگان 30 روزه (بدون خطر!)

دیدگاهتان را بنویسید