به چه سایتی مجله اینترنتی می گویند؟

مجله اینترنتی یا مجله الکترونیکی که به عنوان مجله دیجیتال نیز شناخته می شود، مجله ای است که در وب منتشر می شود یا می توان آن را به صورت دیجیتال خواند. این پست‌ها ممکن است در بازه‌های زمانی معینی محتوای جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کنند یا ترتیب ارسال خاصی نداشته باشند.
مجله اینترنتی یا نشریه الکترونیکی به وب‌سایت‌هایی اطلاق می‌شود که انواع مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی، سبک زندگی، سلامت، فناوری، سرگرمی و غیره را منتشر می‌کنند.

قالب بندی مجلات اینترنتی و نشریات الکترونیکی متفاوت است. برخی از نشریات الکترونیکی و مجلات اینترنتی کوچک در وب منتشر می شوند که به آنها وب سایت می گویند. این اصطلاح ترکیبی از کلمات وب و مجله است و به یک نشریه دیجیتال کوچک اطلاق می شود که می توان مستقیماً از طریق یک مرورگر در قالب یک سند HTML با آن مشورت کرد. یکی دیگر از قالب های مهم نشریه یا مجله دیجیتال به صورت فایل های اجرایی است که با برنامه Adobe Flash یا نرم افزارهای مشابه تولید می شوند. این نشریات را می توان به صورت آنلاین در صفحات وب یا آفلاین در دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه و تبلت ها خواند. فرمت های دیگری که در نشر مجلات دیجیتال استفاده می شوند عبارتند از PDF و SWF.

مزایای استفاده از مجله آنلاین یا نشریات الکترونیکی

کاهش هزینه های چاپ و توزیع

ناشران می توانند نشریات الکترونیکی خود را به روش های مختلف توزیع کنند و برخلاف توزیع نشریات چاپی که شامل هزینه هایی مانند نگهداری، بسته بندی و تحویل به آدرسی خاص می شود، نشریات الکترونیکی را می توان با تکثیر سی دی یا بازاریابی ایمیلی در اختیار عموم قرار داد. نمونه بارز این رویداد مجله Oracle است که 176000 درخواست کننده مجله چاپی و 516000 متقاضی انتشار دیجیتال دارد.

بایگانی و پایداری

برخلاف نشریات کاغذی که پس از مدتی دچار فرسایش، خوردگی یا تغییر رنگ و بافت کاغذ می شوند، نشریات الکترونیکی عمر طولانی دارند و می توان آنها را در اندازه یک فایل دیجیتال کوچک بایگانی کرد.

اطلاعیه ها و تبلیغات

برخلاف نشریات چاپی، در نشریات الکترونیکی به دلیل حذف قسمت کاغذی ممکن است تبلیغات بیشتری دریافت کنید. انتشارات الکترونیکی با توجه به خروجی بیشتر صفحات و حجم کم فایل نهایی، قابلیت ذخیره تبلیغات بیشتر و همچنین چند رسانه ای شدن آنها را دارند.

بسیاری از نشریات، مجلات و روزنامه های چاپی، یک نسخه دیجیتالی از مطالب چاپی خود را در سایت های مختلف به منظور تبلیغ و حضور در دنیای دیجیتال به نمایش می گذارند. این نسخه گاهی اوقات به عنوان هزینه اشتراک برای دانلود و پخش ارائه می شود. معمولاً نسخه دیجیتال نسخه ویرایش شده یک نشریه چاپی است، زیرا بسته به نیاز وب سایت مانند سرعت بارگذاری یا ابعاد صفحه نمایش دستگاه، تغییر فونت، ابعاد تصویر و کیفیت خروجی نسخه دیجیتال ضروری است. به منظور آپلود و ارائه صحیح آن با ظهور شبکه جهانی وب در اوایل دهه 1990، برخی از نشریات اطلاعات خود را همراه با نسخه چاپی آن در پورتال وب منتشر کردند. تقریباً در این زمان، اصطلاح ezine به معنای مجله الکترونیکی یا مجله دیجیتال معرفی شد و نشریات دیجیتال کوچک توانایی ارسال از طریق رابط های الکترونیکی مانند ایمیل را داشتند. این اصطلاح به عنوان سایبرزین یا هایپرزین به معنای مجلات دیجیتال با امکانات چندرسانه ای بیشتر نسبت به یک نشریه دیجیتال ساده مطرح شده است و امروزه کاربرد نسبی دارد.

امکانات چند رسانه ای

در نشریات الکترونیکی می توانید موارد مختلفی را ذخیره کنید که در رسانه های چاپی امکان پذیر نیست. این رویداد همچنین می‌تواند ویدیو، موسیقی یا قابلیت کلیک را برای هدایت به یک پورتال وب فراهم کند.

اشتراک گذاری

وب‌سایت‌هایی که امکان دانلود و مشاهده مجله دیجیتال را فراهم می‌کنند، برای دریافت بازخورد و همچنین جمع‌آوری ایمیل‌ها و نام‌های مشترکین، قبل از دانلود مجله، لینک اشتراک را تنظیم می‌کنند تا فقط مشترکین امکان مشاوره با مجله دیجیتال را داشته باشند. با این ترفند، هر سایتی می تواند منابع ارتباطی را از خوانندگان مجلات دیجیتال دریافت کند.

تولید

بر خلاف نشریات چاپی، که در آن یک تیم باید در یک مکان باشد و در تعامل و بررسی اطلاعات چاپی، با Expansio شرکت کند.

منبع: faramajaleh.ir

دیدگاهتان را بنویسید