یکی از عواملی که برای موتور های جستجو گوگل حائز اهمیت است، میزان سرعت سایت می باشد. افزایش سرعت وردپرس مانند تولید محتوا تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت شما می گذارد.برخی وب مستران توجه خاصی به سرعت سایت شان نمی کنند و همین موضوع بر روی سئو سایتشان اثر منفی می گذارد برای افزایش سرعت وردپرس و همچنین بهینه سازی وبسایت بهتره از پشتیبانی سایت خود در این زمینه کمک بگیرید تا نتیجه برای شما مثبت باشد.

 

یکی از عواملی که برای موتور های جستجو گوگل حائز اهمیت است، میزان سرعت سایت می باشد. افزایش سرعت وردپرس مانند تولید محتوا تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت شما می گذارد.برخی وب مستران توجه خاصی به سرعت سایت شان نمی کنند و همین موضوع بر روی سئو سایتشان اثر منفی می گذارد برای افزایش سرعت وردپرس و همچنین بهینه سازی وبسایت بهتره از پشتیبانی سایت خود در این زمینه کمک بگیرید تا نتیجه برای شما مثبت باشد.

در سال 2010 سرعت سایت اهمیت چندانی برای الگوریتم های سئو نداشت.امروزه گوگل برای این امور تغییرات زیادی انجام داده است که یکی از این کار ها سرعت بارگذاری وب سایت و صفحات آن می باشد.این موضوع به قدری از طرف وب مستر ها و گوگل مورد اهمیت واقع شد تا اینکه گوگل در سال 2013، با برورسانی الگوریتم سئو تاثیر سرعت در سئو وردپرس را بیشتر کرد. لازم به ذکره که حتما به موضوعات فنی در طراحی قالب وردپرس جهت اجرای طراحی بهتر باید بپردازید .

ما در این مقاله به تمامی نکات لازم که برای افزایش سرعت سایت آن مورد اهمیت هستند را برسی می کنیم؛ باما همراه باشید.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چه مقدار است ؟

تاثیر سرعت سایت بر سئو

امروزه با افزایش کاربران اینترنت و رشد علم افراد برای پیدا کردن پرسش شان به گوگل مراجعه می کنند.وقتی سرعت سایت شما بالا باشد موجب خشنودی کاربر خواهد شود و کابران از سایت شما تجربه ی خوبی خواهد داشت.در ضمن هر چقدر که تجربه کاربری بهتر داشته باشیم گوگل نیز به ما رتبه بالاتری خواهد داد. در پشتیبانی وردپرس سرعت سایت به این دلیل مهم است که زمانی ،کاربر از وب سایت شما بازدید می کند اگر مدت زمان زیادی برای بالا آمدن سایتتان منتظر بماند حقیقتا کاربر از عملش صرف نظر خواهد کرد.

این رو در نظر داشته باشید که موارد زیادی هستند که در سئو شما تاثیر گذار هستند مانند انواع بک لینک برای بهبود سئو که میتوانید مقاله این را مطالعه کنید .

تاثیر سرعت سایت در ثبت صفحات توسط گوگل

می دانید که گوگل با استفاده از ربات هایش صفحه های سایت شما را برسی می کند.هر چه سرعت سایت شما بیشتر باشد ربات ها نیز می توانند راحت تر صفحات سایت شما را مورد برسی قرار دهند.باالعکس اگر سرعت وب سایت شما کم باشد ربات ها نمی توانند به برخی از صفحات دسترسی داشته باشند و همین مسئله در طولانی مدت موجب کاهش رتبه سایتتان خواهد شد.این موضوع برای سایت های بزرگ بسیار پر اهمیت است زیرا تعداد صفحات بیشتری دارند.

در ادامه نیز میتوانید با مطالعه مقاله افزایش فروش سایت با چند تکنیک روش های خوبی را برای توسعه وبسایت خود ایجاد کنید .

تاثیر سرعت در سئو

تاثیر سرعت سایت در فروش اینترنتی

امروزه فروشگاه های اینترنتی محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد دارند و همچنین بیشتر کالاهای مورد نیاز در این فروشگاه ها پیدا می شود.به همین علت این روز ها فروشگاه های اینترنتی زیادی ایجاد می شود و همین موضوع رقابت را میان فروشندگان زیاد می کند.یکی از مسائل ای که باید به آن توجه زیادی شود افزایش سرعت وردپرس است که شانس شما را برای پیروزی در این رقابت افزایش می دهد.کم بودن سرعت سایت موجب ضربه خوردن سئو وردپرس می شود و همین علت باعث می شود تا بازدیدکنندگان، سایت شما را ترک کرده و به سراغ رقبا شما بروند.

سرعت سایت باید چقدر باشد ؟

گوگل حد وسطی میان کند بودن یا سریع بودن سایت ندارد.یعنی اگر وبسایت شما خیلی سریع باشد، گوگل آن را سریع در نظر می گیرد و یا خیلی کند باشد گوگل آن را کند در نظر خواهد گرفت.پس صدم ثانیه تفاوت زیادی برا گوگل نخواهد داشت و وبمستر ها نباید روی سرعت سایت شان وسواس زیادی به خرج دهند.

نکته! ابزار هایی برای سنجش و آنالیز میزان سرعت وبسایت ها مانند “GTmetrix Google Page Speed ،Website”که به شما در این جهت کمک می کنند.

روش‌های افزایش سرعت سایت

راهکارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها مشکل کند بودن سایتتان را بر طرف کنید.ما به مهم ترین راهکار هایی که توسط کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ گفته شده است را به شما می آموزیم.

استفاده از هاست مناسب

هاست(Host) در زبان انگلیسی به معنای میزبان می باشد.هاست در حقیقت بخشی از سرور است و یک سرور می تواند به چند قسمت تقسیم شود که به هر قسمت آن هاست گفته می شود.این سرور 24ساعته به اینترنت متصل می باشد. همچنین این سرور ها توانایی ذخیره کردن و نگهداری اسناد و فایل های وب سایت شما را دارا می باشند.

هاست یکی از مهمترین عواملی است که می تواند بر روی سرعت سایت تاثیر بگذارد.در واقع می توان گفت که هاست زیربنای سایت شما می باشد و باید در انتخاب کردن آن توجه زیادی به خرج داد.برای راه اندازی یک سایت بعد از طراحی سایت وردپرس باید به دنبال تهیه یک هاست مناسب باشید.

طراحی سایت و کد نویسی

طراحی سایت وردپرس و کد نویسی یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت زیادی داده شود زیرا انجام دادن این امور کار هر کسی نیست.پس انتخاب کردن شرکت ها و افراد متخصص بسیار مهم است زیرا این کار باید توسط افراد ماهر انجام شود.

بهینه سازی تصاویر و ویدیوها

کم کردن حجم تصاویر و ویدیو ها می تواند سرعت سایت شما را بسیار تغییر دهد.حتی ممکن است که سرعت وبسایت شما تا دو یا سه برابر افزایش پیدا کند.برای بهینه سازی این موارد کافی است تا از ابزار های مورد نیاز مثل :.”Adobe Photoshop، Video Proc،Adobe Premiere” و…استفاده کنید.

امنیت سایت

اگر وب سایت ایمنی داشته باشید،این امر می تواند موجب افزایش سایت شما شود زیرا سایت شما با داشتن سیستم حفاطتی و امنیتی مانع از هک شدنتان می شود و همین مورد موجب افزایش سرعت سایتتان و استفاده بهینه از منابع سایت شما می شود.در نتیجه شما باید در انتخاب افزونه های امنیتی توجه زیادی داشته باشید.

کد ها

وبسایت ها از طریق کدنویسی به وجود می آیند.این کد ها به زبان های مختلف برنامه نویسی نوشته شده اند. کد های زبان های CSSوJS را می توان به صورت خلاصه تر نوشت وهمچنین این کد ها دارای کامنت ها و فاصله هایی هستند که تغییری در سایت تان بوجود نمی آوردند و شما با حذف کردن آن ها می توانید سرعت سایت تان را بهبود ببخشید.

قالب سایت

قالب هایی وجود دارند که بسیار پیچیده و حجم بالایی را دارا می باشند. مانند قالب های متحرک یا گرافیکی؛که شما در بعضی مواقع با انتخاب کردن آنها زمینه ی کند شدن وب سایتتان را فراهم می کنید.بهترین راهکار برای این مشکل استفاده کردن ز قالب های بهینه و کم حجم تر به جای قالب های سنگین است.

سخن آخر !

حال با مطالعه این مقاله متوجه شده اید که سرعت سایت اهمیت بالایی برای سئو سایت شما دارد و هر از گاهی باید سرعت سایت تان را برسی و بهبود ببخشید.اگر توانایی انجام این اصول و امور را ندارید تیم کمک وردپرس می تواند تمامی راهکار های موردنیاز را برای افزایش سرعت وردپرس شما انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید