محصولات کاغذی دارای طرفداران زیادی هستند که روز به روز بر تعداد این افراد افزوده می شود. دلیل این اتفاق تغییراتی است که در سبک زندگی انسانها رخ داده است.

 

در اوایل قرن بیستم مردم برای نوشیدنی‌های مختلف از لیوان‌های شیشه‌ای استفاده می‌کردند. این کار به خصوص در مکان‌های عمومی باعث شیوع بیماری‌های مختلف می‌شد. حتی همین امر باعث شد که یک شرکت در آمریکا شروع به تولید لیوان کاغذی کرده و اولین نمونه از آن را در یکی از قطارهای شرکت‌های راه آهن به عنوان لیوان یک بار مصرف کاغذی، در اختیار مردم قرار دهد.

تولید لیوان کاغذی چطور رونق گرفت؟

در سال 1917 لیوان‌های شیشه‌ای کاملا در قطارها جمع آوری شدند و لیوان‌های کاغذی جای آن‌ها را گرفتند.. در سال 1942 بود که لیوان‌های کاغذی در بیمارستان‌ها توزیع شد و در اختیار مردم قرار گرفت تا فرهنگ استفاده از لیوان‌های کاغذی در بین عموم نهادینه شود. از طرفی در همان دوران بود که مشخص شد که هزینه استفاده از لیوان‌های یک بار مصرف کاغذی تنها یک ششم هزینه استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای است و همین امر باعث شد که کشورهای دیگر هم به تولید این لیوان‌ها علاقه نشان دهند. به این ترتیب خیلی زود استفاده از لیوان‌های کاغذی در تمام کشورها رایج شده و مردم شروع به خرید آن‌ها کردند.

تولید لیوان کاغذی

برای ساخت لیوان‌های کاغذی از خمیر کاغذ استفاده می‌شود. برای اینکه مایعات به بیرون نشت نکنند، داخل لیوان را با یک لایه موم یا پلاستیک کاور می‌کنند. معمولا در ساخت این لیوان‌ها از کاغذ بازیافتی استفاده می‌شود. یکی از مزایای لیوان کاغذی این است که گرما را کمتر از سایر ظروف یک بار مصرف، به دست منتقل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید آن را برای مدت زمان طولانی‌تری در دست بگیرید و دچار مشکل نشوید.

برای ساخت لیوان کاغذی از گرماژ بین 210 تا 280 گرم استفاده می‌شود. این گرماژ به نسبت سایز لیوان متفاوت است. همچنین در ساخت لیوان کاغذی از پلی اتیلن استفاده می‌کنند که یک ماده کاملا بهداشتی و قابل بازیافت در محیط زیست است. همچنین این ماده تاثیر اصلی را در جلوگیری از نشت مایعات به بیرون ایفا می‌کند.

لیوان کاغذی

در تولید لیوان‌های کاغذی یک نوع کاغذ استفاده می‌شود که در تولید ظروف یک بار مصرف و همچنین بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد. این کاغذ در تماس مستقیم با مواد غذایی کاملا ایمن بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند. این کاغذ در یک طرف دارای یک کاغذ پایه با گرماژ متفاوت بوه و در طرف دیگر یک پوشش پلی‌اتیلن دارد. استفاده از پوشش پلی ‌اتیلن در این نوع کاغذ‌ها سبب شده است که بازیافت آن‌ها در محیط زیست سریع‌تر انجام شود و همچنین کاغذها کمترین آسیب و صدمه را به محیط زیست بزنند.

این لیوان ها در تماس با مواد غذایی هیچ گونه ماده شیمایی آزاد نمی کنند و تاثیر مخربی روی آن‌ها نخواهد داشت و کاملا بهداشتی هستند. ساختار این کاغذها کاملا ضد نشت بوده و به هیچ عنوان آب و مایعات از داخل ان‌ها به بیرون نشت نمی‌کند. گرماژ این کاغذ مصرفی در تولید لیوان کاغذی می‌تواند از 210 گرم تا 230 گرم باشد و به مقدار وزن پوشش پلی‌اتیلن و کاغذ پایه بستگی دارد.

انواع لیوان‌های کاغذی

لیوان‌های کاغذی انواع مختلفی دارند. یکی از قدیمی‌ترین انواع لیوان های یک بار مصرف نوع کاغذی آن است. این لیوانها محبوبیت زیادی دارند چرا که در محیط زیست بازیافته شده و باعث ایجاد آلودگی ماندگار نمی‌شوند. لیوان کاغذی ابعاد مختلفی دارد. سایز 60 سی سی کوچکترین سایز لیوان است که به عنوان لیوان شات خوری شناخته می شود. همچنین برای نمونه هم کاربرد دارد. از لیوان‌های کاغذی 300 و 480 سی سی برای لیوان نوشابه یا دیگر نوشیدنی‌های گازدار استفاده می‌کنند.

انواع لیوان کاغذی

انواع لیوان کاغذی از نظر ساختار

لیوان کاغذی با لایه جداکننده هوا

در ساخت این نوع از لیوان کاغذی، یک لایه هوا بین دو لایه قرار می‌گیرد که برای گرم ماندن نوشیدنی مفید و کاربردی است. همچنین از سوختن دست شما جلوگیری می‌کند.

لیوان کاغذی پلی کربنات

در ساخت این نوع از لیوان کاغذی هم یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود که برای نوشیدنی سرد و گرم مناسب است.

لیوان کاغذی بازیافتی

لیوان کاغذی بازیافتی از کاغذهای بازیافت شده تولید می شود. اگر شما هم دغدغه محیط زیست دارید، احتمالا طرفدار استفاده از این نوع از لیوان‌ها خواهید بود.

لیوان کاغذی پایدار

برای ساخت این نوع از لیوان از منابع تجدید پذیر استفاده می‌شود که برای نوشدینی‌های سرد و گرم کاربرد دارد.

لیوان کاغذی ساخته شده با موم

لیوان کاغذی که با موم ساخته شده است، مانند لیوان پلی کربنات، اجازه نشت مایعات را نمی‌دهد.

چاپ لیوان کاغذی

قابلیت چاپ روی لیوان کاغذی

از دیگر مزایای که لیوان‌های کاغذی دارند، این است که می‌توانید روی آن‌ها نام برند یا شعار تبلیغاتی یا هر چیزی که مد نظرتان باشد را چاپ کنید. به این ترتیب این لیوان‌ها نه تنها استفاه کاربردی خودشان را دارند که به عنوان یک ابزار تبلیغاتی هم به شما کمک می‌کنند. همین امر باعث شد که استفاده از این لیوان‌ها در برخی از جاهای خاص مانند شرکت‌ها و مجموعه‌های کاری یا ایوینت‌ها و نشست‌ها به عنوان یک وسیله برای شناسناندن یک برند خاص استفاده شوند. چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی یکی از بهترین روشها در پروژه های برندینگ شناخته شد.

چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی

رونق استفاده از لیوان‌های کاغذی

از زمانی که این نوع لیوان‌ها وارد بازار شدند، خیلی سریع توانستند جای خودشان را در بین کاربران باز کنند. لیوان‌های کاغذی از بهترین ظروف یک بار مصرف بودند که به خاطر استحکام و قوامی که داشتند، نگهداری و در دست گرفتن آن‌ها ساده‌تر بود. همچنین تجزیه شدن آن‌ها باعث شد که این لیوان‌ها محبوبیت بیشتری در بین دغدغه‌مندان محیط زیست به دست بیاورند.

کم کم تنوع این لیوان‌ها بیشتر شده و برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید شدند. کاربرد وسیع‌تر لیوان‌های کاغذی برای موارد مختلف از مصرف نوشیدنی گرفته تا سرو فست ‌فود و پاپ‌ کورن و غیره سبب شد که در جاهای بیشتری این لیوان‌ها را ببینیم. از دیگر ویژگی‌های مهم این لیوان‌ها قابلیت چاپ روی آن‌ها بود که این پتانسیل را ایجاد می‌کرد تا از آن‌ها به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده شود. شرکت‌ها و افراد، نام برند و شعار تبلیغاتی خود را روی این لیوان‌ها چاپ کرده و از آن در ایونت‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌کردند. همین امر باعث شد که لیوان‌های کاغذی همزمان دو مشکل را برای کمپانی‌ها حل کنند. تمام این موارد باعث محبوبیت این ظروف کاغذی شده و استفاده از آن‌ها را رایج‌تر کرد.

قیمت لیوان کاغذی

قیمت لیوان کاغذی

قیمت لیوان های کاغذی با توجه به تیراژی که مشتریان درخواست می کنند متغیر می باشد. لیوان های کاغذی به درخواست مشتری در طرح و اندازه دلخواه تولید شده و به دست عموم می رسد. با توجه به اینکه این محصولات یکبار مصرف کاغذی در هر مکانی قابل استفاده هستند شرکت های معتبر تولید کننده ظروف یکبار مصرف کاغذی سعی کردند تا قیمت مناسبی برای خریداران عمده این محصول در نظر بگیرند.

با توجه به مواد اولیه به کار رفته در این محصولات قیمت لیوان کاغذی ثابت نیست و با توجه به نوع مواد به کار رفته در تولید آن متغیر می باشد. البته این لیوان ها در طرح و اندازه دلخواه برای مشتریان تولید و چاپ می گردد.

منبع : sj-cup.ir

 

 

برچسب ها : لیوان کاغذی,چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی,لیوان کاغذی یکبار مصرف,لیوان کاغذی تهران,لیوان کاغذی ساحل جنوب,قیمت لیوان کاغذی,چاپ لیوان

دیدگاهتان را بنویسید