احتمالاً تابه‌حال نام گیفت کارت به گوش شما هم رسیده باشد و بخواهید بدانید که چیست؟ قبل خرید گیفت کارت باید درباره آن اطلاعاتی حاصل کنید تا متناسب با نیاز خود اقدام به خرید آن نمایید.به‌طورکلی به اعتبار غیر نقدی یا مجازی، گیفت کارت می‌گویند که به‌واسطه شرکت‌ها، کمپانی‌ها یا بانک‌ها صادر می‌شوند. این کارت‌ها جایگزین پول نقد محسوب می‌شوند که برای خرید از فروشگاه خاص یا کسب‌وکارهای آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود. گیفت کارت‌ها شبیه کارت شارژ سیم‌کارت‌ها، دارای میزانی اعتبار هستند و یک کد بر روی آن نوشته‌شده است؛ با واردکردن کد، اعتبار شما به همان میزان شارژ خواهد شد.

تفاوت اساسی گیفت کارت با کارت اعتباری در این است که از این کارت‌ها به‌منظور هدیه دادن استفاده می‌شود و اعتباری که دارند غیرقابل‌انتقال است. این کارت‌ها برای خرید و جایگزین کردن پول نقد محدود قابل‌استفاده هستند که موارد استثنایی نیز دارند. به‌طورمعمول گیفت کارت‌ها تاریخ انقضا ندارند و یا اینکا یک‌ساله‌اند و پس از پایان اعتبار، دیگر قابلیت شارژ و استفاده ندارند به همین سبب دور انداخته می‌شوند.

خرید گیفت کارت

انواع گیفت کارت

برای خرید گیفت کارت باید در ابتدا با انواع آن آشنا شوید که به شرح زیر است:

  • گیفت کارت گوگل پلی

گیفت کارت گوگل پلی در دستگاه‌های اندرویدی قابل‌استفاده است که به‌عنوان بزرگ‌ترین استور اندرویدی جهان نام‌برده می‌شود. با خرید گیفت کارت گوگل پلی می‌توانید هر بازی، اپ یا برنامه‌های غیر رایگان این اپلیکیشن را نصب کنید یا خریدهای داخل برنامه‌ای را با اعتبار به‌دست‌آمده از طریق این کارت انجام دهید. این کارت‌ها در حال حاضر در آمریکا و انگلستان قابل‌عرضه‌اند و برای خرید گیفت کارت گوگل پلی آدرس جیمیل و یا گوگل شما از آمریکا و یا انگلستان باشد.

  • گیفت کارت ایکس باکس

برای خرید گیفت کارت‌های ایکس باکس باید از طریق اپ استورهای مایکروسافت اقدام کنید تا بتوانید از امکانات و محصولات خاص ایکس باکس استفاده کنید؛ به همین منظور اکانت‌های گلد ایکس باکس که آمریکایی‌اند فروش می‌روند. با خرید و استفاده از گیفت کارت‌های ایکس باکس، می‌توانید آخرین بازی‌ها و سرگرمی‌ها را از فروشگاه‌های ویندوز به دست آورید و پس از شارژ حساب خود می‌توانید نقشه‌ها، بازی‌ها، موسیقی، اپلیکیشن، محتوای تلویزیونی و … که در فروشگاه‌های آنلاین مایکروسافت وجود دارند را دریافت کنید.

  • گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت اپل، امروزه جزء محبوب‌ترین گیفت کارت‌های سراسر جهان به شمار می‌آید. قابلیت استفاده در اپ استور آیتونز، آی بوک استور، مک اپ استور را دارد و همچنین بیشترین کاربرد را روی دستگاه‌های مختلف اپل مثل آیپد، آیفون، آیپاد و مک دارد. خرید گیفت کارت اپل آمریکا جزء پرطرفدارترین گیفت کارت‌ها هستند که مناسب‌ترین هدیه برای ایرانی‌ها نیز محسوب می‌شود.

  • گیفت کارت استیم

استیم یکی از آشناترین نام‌ها برای گیمرها است. شرکت گسترش‌دهنده بازی‌های کامپیوتری آمریکایی به نام valve که با تولید بازی‌های half-life, counter-strik, team fortress, day of defeat و … به شهرت و محبوبیت رسید، اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده گیفت کارت استیم است. این گیفت کارت‌ها کد فعال‌سازی بازی‌ها محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با خرید گیفت کارت استیم و افزایش اعتبار خود برای بازی‌های استیم، از آن استفاده کنید.

  • گیفت کارت مایکروسافت

این گیفت کارت اختصاص به کاربرانی دارد که از ویندوزفون استفاده می‌کنند. این کاربران می‌توانند با گیفت کارت مایکروسافت حساب خود را شارژ کرده و از اپ استور مایکروسافت خرید کنند. گیفت کارت‌های مایکروسافت برای کشورهای مختلف عرضه می‌شود.

  • گیفت کارت آمازون

آمازون یک کتابخانه بسیار بزرگ است که منابع آن بسیار وسیع است؛ به همین سبب موردعلاقه دانشجویان، مترجمان، نویسندگان و محققان بسیاری قرار دارد. تعداد زیادی از دانشجویان برای خرید کتاب‌های درسی خود گیفت کارت آمازون تهیه می‌کنند تا بتوانند به‌آسانی کتاب‌های الکترونیکی موردنیاز خود را به دست آورند. آمازون دارای یک اپ استور بازی و برنامه است که با خرید گیفت کارت‌های آمازون و شارژ حساب خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • گیفت کارت والمرات

والمرات شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که بزرگ‌ترین شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت ها را دارد و رتبه سوم بزرگ‌ترین شرکت‌ها را به خود اختصاص داده است. با خرید گیفت کارت می‌توان اعتبار حساب شخصی خود را افزایش داد و خریدی موفق را تجربه کرد.

  • گیفت کارت فیس‌بوک

این گیفت کارت در حقیقت واحد پول مجازی فیس‌بوک به شمار می‌آید که کاربران با خرید گیفت کارت فیس‌بوک می‌توانند از بازی‌ها و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در فیس‌بوک استفاده نمایند. فیس‌بوک با فروش گیفت کارت‌ها هزینه مالی تبلیغات خود را کسب می‌کند.

  • گیفت کارت پلی استیشن

خرید گیفت کارت پلی استیشن به شما قابلیت دسترسی به بازی‌ها و قابلیت‌های جدید استور سونی را می‌دهد. در زمان خرید گیفت کارت PSN توجه کنید که آن‌ها به‌صورت یک‌ماهه، سه‌ماهه و یک‌ساله موجود هستند و بهتر است متناسب با نیاز خود آن را انتخاب نمایید. در حالت کلی گیفت کارت‌های یک‌ساله گزینه‌های بهتری برای انتخاب و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

  • گیفت کارت اسکایپ

اسکایپ نرم‌افزاری رایگان برای برقراری تماس صوتی، تصویری و متنی است که با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با هر شخصی که می‌خواهید ارتباط برقرار کرده و حتی کنفرانس برگزار کنید. برقراری ارتباط با اسکایپ در صورتی انجام می‌شود که شخص مقابل نیز از این اپلیکیشن استفاده کند. با تهیه گیفت کارت‌های اسکایپ می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و با افرادی که از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند نیز به‌طور مستقیم تماس متنی یا صوتی برقرار کنید؛ هزینه تماس شما از این گیفت‌ها کسر شده و پرداخت می‌شود.

  • گیفت کارت اسپاتیفای

کاربران با استفاده از اسپاتیفای می‌توانند به پخش آنلاین موسیقی دسترسی پیدا کنند و با استفاده از گیفت کارت استیفای و شارژ حساب خود، موسیقی، پادکست، موزیک ویدیوهای بسیاری را دانلود کنند. باید به‌واسطه ایمیل یا اکانت فیس‌بوک خود در این سیستم ثبت‌نام کنید و سپس می‌توانید اقدام به دانلود هر آهنگ و فایلی کنید.

سخن پایانی

ممکن است تابه‌حال نام گیفت کارت را شنیده باشید؛ اگرچه گیفت کارت استفاده‌های وسیعی دارد، اما گیمرها بهتر با این مورد آشنا هستند. برای اینکه بتوانید تماس بگیرید و یا پیامکی از تلفن همراه خود ارسال کنید، باید با خرید کارت شارژ متناسب با اپراتور، سیم‌کارت خود را شارژ کنید و از امکانات آن استفاده کنید؛ گیفت کارت‌ها نیز عملکردی مشابه کارت شارژ دارند. درواقع به اعتبار غیر نقدی یا مجازی، گیفت کارت می‌گویند که به‌واسطه شرکت‌ها، کمپانی‌ها یا بانک‌ها صادر می‌شود.

این کارت‌ها جایگزین پول نقد هستند که برای خرید از فروشگاه خاص یا کسب‌وکارهای آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود. قبل از خرید گیفت کارت باید با انواع آن آشنا شوید که عبارت‌اند از گیفت کارت گوگل پلی، ایکس باکس، آیتونز، پلی استیشن، استیفای، فیس‌بوک، اسکایپ، والمرات، آمازون، مایکروسافت و استیم. هرکدام از این گیفت کارت‌ها مزایایی دارند که با تهیه و استفاده از آن‌ها می‌توانید از این مزایا بهره ببرید و پرداخت راحتی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید