دانلود مستند فضایی، یکی از گزینه هایی است که همواره مورد استقبال طرفداران دنیای مستند قرار می گیرد. در محتوای پیش رو به سوالاتی مهم در مورد فضا و کهکشان پاسخ می دهیم. همچنین شما را با بهترین مستندهای مربوط به فضا با دوبله فارسی آشنا می کنیم. بنابراین می توانید اطلاعات خود را پیرامون کهکشان و فضا افزایش دهید و از تماشای جلوه های زیبای هستی پای تلویزیون لذت ببرید.

دانلود مستند نجوم و فضا

در این محتوا قصد داریم مجموعه از بهترین فیلم های مستند فضا و نجوم  را به شما معرفی کنیم. گروه تی وی مستند با استفاده از بهترین برنامه های آرشیو من و تو manoto ، مستندهایی زیبا با دوبله فارسی را برای شما گردآوری کرده است. شما می توانید با مراجعه به سایت www.TVmostanad.com به دانلود مستندهای فضایی مورد علاقه خود مشغول شوید.

فضا چیست؟

یکی از مواردی که بسیاری از علاقه مندان به دانلود مستند به دنبال آن هستند، آشنایی با مفهوم فضاست. فضا یک محیط پر راز و رمز است که اتفاقات خارق العاده ای در آن روی می دهد. حتما می خواهید بدانید دلیل استفاده فضانوردان از لباس مخصوص چیست؟ چون در فضا و بدون لباس مخصوص، ممکن است بدن فضانورد کش بیاید، بسوزد یا حتی منجمد شود. اگر تا حدودی با مفهوم فضا آشنایی داشته باشید، اولین کلماتی که با مرور این واژه در ذهن شما تداعی می شوند، شامل بی وزنی، سیاره، ستاره، کهکشان، سیاه چاله و… می باشند. البته در حال حاضر و به لطف ماهواره ها و ایستگاه های فضایی، اطلاعات انسان در مورد فضا گسترش زیادی یافته است. اما هنوز دانشمندان بر این باورند که نسل بشر برای دریافت راز کهکشان ها و ستارگان و اجرام فضایی، به سال ها زمان نیاز دارد.

دانلود مستند نجوم و فضا

فضا چیست

فضا کجاست؟

فضا کجاست؟ از ابتدایی ترین سوال های مرتبط با ماهیت فضا می توان به این پرسش اشاره کرد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مرز بین کره زمین و فضا کجاست؟ چقدر باید از کره زمین فاصله بگیریم که نام ما نیز در زمره فضانوردان قرار گیرد؟ اگر بخواهیم این مسئله را از دید علمی بررسی کنیم، جهان هستی به 3 بخش خاکی، جوی و بیرونی تقسیم می شود. بخش خاکی، قسمتی از فضاست که توسط مولکول های جامد شکل گرفته و به صورت اجرام سماوی دیده می شود. قسمت جوی از مولکول های گاز متراکم با چگالی بالا تشکیل شده است. اما فضای بیرونی که در اصطلاح امروزی همان فضا خوانده می شود، منطقه ای نسبتا خالی است. این منطقه بالای لایه جو و اجرام سماوی قرار دارد.

انتهای فضا

بسیاری از علاقه مندان به فضا سوالاتی در رابطه با انتهای آن دارند. آیا فضا انتهایی دارد؟ جهان هستی در کجا به پایان می رسد؟ آخر دنیا کجاست؟ آیا هر چقدر به هر سمت از فضا حرکت کنیم تا بی نهایت کهکشان خواهیم دید یا در یک نقطه همه چیز تمام می شود؟

با توجه به نظریات اندیشمندان در بهترین مستند علمی می توان فهمید که بسیاری از آن ها اعتقاد دارند که هر چقدر به هر سمتی از فضا برویم، کهکشان هایی را ملاحظه می کنیم و این مشاهدات کماکان ادامه دارد و هیچ پایانی نمی توان برای آن متصور شد. البته چند تن از اندیشمندان نیز که در اقلیت قرار دارند، فکر می کنند که کیهان استوانه ای یا کروی است. بنابراین طبق نظر این دسته از افراد اگر از یک سمت کهکشان شروع کنیم و به سمت انتهایی آن برویم، دوباره به نقطه آغاز بر می گردیم. البته طرفداران فرضیه اول بیشتر هستند. به طور کلی نمی توان به صورت دقیق و مستند برای این سوالات پاسخی طرح کرد. تمامی پاسخ های کنونی بر مبنای فرضیات است.

نکاتی در مورد فضا و کهکشان

با توجه به فرضیات و دانلود مستندهای فضایی، می توان نظریه هایی مطرح کرد. مثلا فرض کنید که ستاره ها مانند خانه ما روی کره زمین باشند. همان طور که می دانید با تجمع خانه ها در کنار هم، شهرها، کشورها و در نهایت کهکشـان ها شکل می گیرند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کهکشـانی که منظومه شمسی در آن قرار دارد، بالغ بر صدها میلیارد ستاره را در خود جای داده است. حتی کوچکترین کهکشـان ها نیز پهنایی برابر با چند صد سال نوری دارند و نسبتا 100 میلیون ستاره را در خود جای داده اند.

فضا و کهکشان

بزرگترین کهکشان ها نیز پهنایی حدود 3 میلیون سال نوری دارند و چیزی حدود صدها تریلیون ستاره را در خود جای داده اند. حال اگر روزی بتوانیم مسیری فراتر از کهکشـان راه شیری را طی کنیم، تمامی این میلیاردها ستاره به اندازه یک نقطه نورانی کوچک به نظر می رسند. دقیقا به مانند وقتی که سوار هواپیما هستید و شهری با هزاران خانه را به اندازه یک نقطه کوچک می بینید. حال اگر روزی انسان قصد عبور از کهکشـان راه شیری و ورود به کهکشـانی دیگر را داشته باشد باید تریلیون ها کیلومتر را طی کند. قسمت عمده ای از این مسیر را یک حجم خالی تشکیل می دهد که در اصطلاح به آن ماده تاریک گفته می شود.

خورشید در فضا

یکی دیگر از مهم ترین نکات در دانلود مستند فضایی، دانستنی های مربوط به خورشید است. خورشید در مرکزی ترین بخش منظومه شمسی قرار دارد. کره زمین با فاصله ای حدود 93 میلیون مایل، دور خورشید می چرخد. خورشید اگرچه خیلی بزرگ است اما هنوز به عنوان بزرگترین ستاره موجود در جهان شناخته نمی شود. در ادامه به چند سوال مهم در مورد خورشید پاسخ می دهیم.

  • منظومه خورشیدی چیست؟ منظومه خورشیدی، در واقع همان منظومه شمسی است. این مجموعه بزرگ متشکل از ستاره ها، خورشید و هر ماده دیگری خواهد بود که توسط نیروی گرانش به این سیستم متصل است. سیاره های عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس، سیارک های کوچکی مثل پلوتون، قمرها، سیارک ها، ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ ها، اجزای این مجموعه را تشکیل می دهند.
  • خورشید چطور به وجود آمد؟ با توجه به بهترین مستندهای فضایی، خورشید و سایر اجزای منظومه شمسی، حدود 4 و نیم میلیارد سال پیش، از یک سحابی غول پیکر، به نام سحابی خورشیدی، تشکیل شدند. گرانش زیاد، باعث فرو ریختن سحابی خورشیدی و افزایش سرعت چرخش آن شد و در نهایت به سمت داخل دیسک به حالت مسطح در آمد. سپس بیشتر مواد به سمت مرکز کشیده شده و خورشید را تشکیل دادند. جرم خورشید حدود 8/99 درصد از جرم کل منظومه شمسی را تشکیل می دهد.
  • مرگ خورشید چه زمانی فرا می رسد؟ با دانلود مستند فضایی می توان فهمید که خورشید نیز به مانند تمامی ستارگان روزی انرژی خود را تمام می کند. خورشید هنگام مرگ به حدی متورم و بزرگ می شود که ممکن است عطارد و حتی زمین را نیز در بر گیرد. طبق عقده دانشمندان خورشید حدود 6 و نیم میلیارد سال دیگر به یک کوتوله سفید تبدیل می شود.

دانلود مستند

عجایب فضا

این بخش از محتوا، یکی از جذاب ترین بخش های آن است. این عجایب و اطلاعات با توجه به مشاهده بهترین مستندهای فضایی به دست آمده اند.

  1. سوسک هایی که در فضا رشد می کنند، تا حدی سریع تر، قوی تر و سخت تر از سوسک های روی زمین هستند.
  2. می خواهید در لباس فضانوردی سوت بزنید؟ نه، این کار غیر ممکن است.
  3. اغلب فضانوردان، پس از راهپیمایی های فضایی، ناخن های خود را از دست می دهند.
  4. شما نمی توانید در فضا، گریه کنید. می پرسید چرا؟ چون اشک هایتان هرگز نخواهد ریخت.
  5. طبق مشاهدات و گفته های بسیاری از فضانوردان، بوی فضا چیزی شبیه به استیک، بخارات جوشکاری و یا فلزات داغ است.
  6. در سال 1977 یک سیگنال عجیب از فضا دریافت شد. هنوز هیچ کس نمی داند این سیگنال چگونه و از کجا آمده است.
  7. قد اکثر فضانوردان در فضا حدود 2 اینچ بلندتر می شود.
  8. در فضا خورشید به رنگ سفید دیده می شود و زرد به نظر نمی رسد.

زیباترین تصویر فضا و کهکشان

در سال 2021 تصاویر فوق العاده ای از فضا ثبت شد. زیباترین تصویر را در زیر مشاهده خواهید کرد.

بهترین عکس فضا 2021

 

 

برچسب ها : مستند,دانلود مستند,سایت مستند,فیلم مستند,فضا,نجوم,مستند فضا,مستند علمی,manoto

دیدگاهتان را بنویسید