گاز موجود در یخچال وظیفه بسیار مهمی در سیستم این لوازم خانگی ایفا می کند. ایجاد هر گونه نشتی در ساختار در گاز یخچال و نشتی آن سبب ایجاد خسارات شدید در سیستم این لوازم خانگی می شود. خالی شدن این گاز نشانه هایی در سیستم یخچال شما به وجود می آورد. شما می توانید با در نظر گرفتن این نکات از یخچال خود به خوبی استفاده کنید.

نشانه های نشتی گاز در ساید بای ساید بوش

در صورتی که در یخچال شما نشتی گاز ایجاد شده باشد، مشکلات بسیاری در سیستم فنی آن مشاهده خواهید کرد. در صورت خالی شدن گاز یخچال شما به صورت یکسره کار می کند. کم شدن سرما نیز یکی از نشانه های نشتی گاز در سیستم یخچال شما به شمار می رود. در برخی موارد در اثر نشتی گاز لوله های برگشت کمپرسور گرم می شوند. شما می توانید این نشان ها را به سادگی در سیستم فنی یخچال خود پیدا کنید. برخی از عواملی که به شما کمک می کند این آسیب ها را بهتر تشخیص دهید به شرح زیر هستند:

  1. در صورتی که دستگاه علی رغم روشن بودن کمپرسور برودت لازم را نداشته باشد، باید لوله های یخچال را چک کنید. در شرایطی که موتور یخچال سالم باشد، اما برودت کافی در یخچال انجام نگیرد، باید به اتمام گاز موجود در آن پی ببرید.
  2. در صورت گرم نبودن کندانسور یخچال نیز می توان به مشکلات نشتی گاز پی برد. در چنین شرایطی باید گاز یخچال را شارژ کنید.
  3. در صورت سرد بودن کندانسورها علی رغم روشن بودن کمپرسور، گاز یخچال در حال اتمام خواهد بود.

با مشاهده هر یک از این علائم باید به نمایندگان حرفه ای و کارشناسان فنی مربوطه مراجعه کنید.

دلایل نشتی گاز در ساید بای ساید بوش چیست؟

چرا گاز یخچال خالی می شود؟

نشتی گاز در ساید بای ساید بوش، دلایل مختلفی دارد که شما می توانید با تعمیر ساید بای ساید بوش در تبریز آنها را رفع کنید؛ از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد ترک و سوراخ در لوله های گاز یخچال یکی از دلایل نشتی گاز به شمار می رود. در صورتی که لوله های موجود در ساید بای ساید بوش آسیب دیده باشند، گاز موجود در سیستم تخلیه خواهد شد.
  2. در صورت تمیز کردن یخچال با اجسام نوک تیز احتمالی آسیب دیدگی لوله ها افزایش می یابد. این اجسام نوک تیز ترک هایی در ساختار لوله ها به وجود می آورند که سبب خارج شدن گاز خواهد شد.
  3. در صورتی که یخچال شما در فرایند جا به جایی آسیب ببیند، احتمال آسیب دیدگی لوله ها افزایش می یابد. این مشکلات سبب نشتی گاز در سیستم لوازم خانگی شما می شوند.

پیشگیری از خالی شدن گاز یخچال ساید بای ساید

یکی دیگر از مواردی که در خصوص مشکل نشتی گاز مورد توجه قرار می گیرد، پیشگیری از ایجاد این آسیب ها است. در صورتی که در فرایند جا به جایی از یخچال خود به خوبی محافظت نکنید، ریسک آسیب دیدگی لوله ها افزایش می یابد. به همین خاطر حمل و نقل و جا به جایی این لوازم خانگی را با دقت بالا انجام دهید. نظافت این لوازم نیز باید با دقت کافی انجام شود. در این فرایند باید از ابزارهای مناسب استفاده شود. استفاده از اجسام نوک تیز آسیب هایی به ساختار لوله های گاز یخچال وارد می کند.

 

نشتی گاز در ساید بای ساید بوش چگونه اتفاق می افتد؟

فرایند نشتی گاز در چند مرحله متوالی انجام می شود. در صورت آسیب دیدگی لوله های یخچال به دلایل مختلف، گاز یخچال از لوله ها خارج می شود. گاز یخچال در لوله های موجود در این سیستم حرکت می کند. لوله های یخچال در بخش های کندانسور و کمپرسور نیز ادامه دارند. به همین خاطر در برخی موارد این قطعات نیز ساختار لوله های گاز یخچال را تحت تاثیر قرار می دهند. با کاهش میزان گاز یخچال برودت داخل یخچال نیز به شدت کاهش می یابد.

هر چه شکاف یا سوراخ ایجاد شده در لوله ها بزرگتر باشد، سرعت عمل خروج گاز نیز افزایش می یابد. مهمترین نشانه ای که به شما کمک می کند نشتی گاز ساید بای ساید بوش را پیدا کنید، عدم ایجاد سرمایش مطلوب در سیستم یخچال است.

محل قرارگیری گاز یخچال

برای محافظت از سیستم فنی یخچال خود در برابر این آسیب ها باید به محل قرار گیری گاز در لوله ها دقت داشته باشید. در پشت همه یخچال های مدرن امروزی لوله کشی قرار گرفته که گاز در آن هدایت می شود. گاز موجود در یخچال در این قسمت جریان دارد. این لوله ها از میان قطعات مهم یخچال عبور کرده و انرژی مورد نیاز را فراهم می کنند. لوله های یخچال از بخش های کندانسور، رادیاتور، یخ ساز، اپراتور، کمپرسور و… عبور می کنند.

این لوله ها برای عبور گاز از یخچال مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه به حرکت در آوردن این گاز در لوله های یخچال، بر عهده کمپرسور است. به همین خاطر این قطعه قلب عملیاتی استفاده از گاز یخچال محسوب می شود. گاز یخچال در بخش جایخی انرژی خود را تخلیه کرده و سرمای مورد نیاز را تامین می کند. این گاز در این مرحله گرم می شود و مجددا به چرخه سرمایش باز می گردد.

گاز یخچال وظایف مهمی در این سیستم ایفا می کند. از میان آن ها می توان به وظیفه خنک کنندگی آن در این بخش اشاره کرد. این گاز با فشار بالایی به سمت اپراتورهای یخچال حرکت می کند. سپس گاز وارد بخش مدار یخچال می شود.

جمع بندی

در این قسمت برخی از دلایل ایجاد مشکلات نشتی در گاز یخچال های ساید بای ساید بوش را بررسی کردیم. در صورتی که این گاز در سیستم فنی یخچال شما تخلیه شود، مشکلات عدیده ای به وجود آمده و عملکرد مطلوب دستگاه تحت تاثیر قرار می گیرد. نشتی گاز در یخچال فریزرهای بوش با نشانه هایی همراه است. شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد برای تعمیر دستگاه اقدام کنید. در صورت کاهش سطح گاز یخچال در این سیستم، سرمای مورد نیاز تامین نشده و برودت یخچال کاهش پیدا می کند. شما می توانید با بررسی نشانه های موجود مشکلات نشتی گاز را به موقع تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید