فلورا تاجیکی یک کارشناس مامایی است که سال‌های زیادی را صرف تحقیق و بررسی در زمینه‌ی درمان تخمدان پلی‌کیستیک، درمان ذخیره‌ی پایین تخمدان و سایر مسائلی کرده است که به ناباروری منجر می‌شوند.

دیدید منم مامان شدم!

ایشان به افراد زیادی کمک کرده‌اند تا از مراجعه به مراکز متعدد نازایی و انجام عمل‌های پرهزینه و سخت رها شوند و با تغییر در سبک زندگی از انتظار طولانی برای باردار شدن به خوشحالی در آغوش کشیدن نوزادشان دست پیدا کنند.

بسیاری از زوج‌ها وقتی بعد از گذشت مدت‌زمانی از ازدواج تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند متوجه می‌شوند که این امر اتفاق نمی‌افتد و تازه باید به دنبال یافتن علت و درمان باشند.

متاسفانه سبک غلط زندگی، استرس زیاد، کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، خواب ناکافی و در ساعت‌های نامناسب از جمله عواملی هستند که منجر به مساله‌ی ناباروری می‌شوند. یکی از عوامل اختلال خواب استفاده زیاد از گوشی همراه است.  مثلا با گوشی همراه خود به رختخواب می‌رویم و از این شکایت داریم که چرا خوابمان نمی‌برد.

اصلاح سبک زندگی فلورا تاجیکی در پی آن است تا با ارائه‌ی دستورالعمل‌هایی در زمینه‌ی خواب، تغذیه، ورزش، روحیه و … این مسائل را حل کند و تاکنون در این زمینه موفق بوده است به طوری که شیوه‌ی اصلاح سبک زندگی به روش فلورا تاجیکی در خانواده‌ها شنیده می‌شود.

خانم فلورا تاجیکی در کتابی با نام «دیدید منم مامان شدم» که توسط انتشارات دبستانک منتشر شده است، داستان 40 مادر را منتشر کرده‌اند که روزی فکر می‌کردند هیچ‌گاه قادر به بچه‌دار شدن نیستند. اما آن‌ها با استفاده از روش اصلاح سبک فلورا تاجیکی توانستند باردار شوند و فرزندانشان را در آغوش بگیرند.

در کتاب «دیدید منم مامان شدم» علاوه بر داستان این 40 مادر، روش اصلاح سبک زندگی نیز به طور کامل توضیح داده شده است و خانواده‌ها با خواندن داستان‌های این افراد می‌توانند با همذات‌پنداری، امید بیشتری برای بچه‌دار شدن داشته باشند و با داشتن آرامش بیشتر برای انجام دستورالعمل‌های اصلاح سبک زندگی اقدام کنند.

خانم فلورا تاجیکی پیش از این دو کتاب دیگر در زمینه‌ی بارداری توسط انتشارات دبستانک منتشر کرده‌اند. یکی از کتاب‌ها «شوق مادرانه» نام دارد که مربوط به اقدامات و دانستنی‌هایی است که باید پیش از اقدام به بارداری (یعنی 9 ماه پیش از آغاز بارداری) انجام شوند. یک زوج باید پیش از اقدام به بارداری نسبت به موضوعاتی آگاهی داشته باشند که در این کتاب کامل توضیح داده شده‌اند.

مثلا مادران باید رژیم غذایی خود را چند ماه قبل از بارداری اصلاح کنند و عادت‌هایی غذایی بد را کنار بگذارند و تغذیه‌ای مناسب را جهت بارداری شروع کنند.

کتاب شوق مادرانه

یا این‌که فردی که قبل از بارداری ورزش می‌کند و عضلات خود را پرورش می‌دهد، نه تنها به زیبایی و تناسب اندام می‌رسد و مشکلات اضافه وزن بارداری و مشکلات برگشت به وزرن ایده‌آل بعد از زایمان را تجربه نمی‌کند، بلکه عضلات تنفسی، سیستم عروقی و عضلات اسکلتی او نیز تقویت می‌شود.

در کتاب شوق مادرانه، می فهمیم که آمادگی روحی و جسمی در دوران پیش از آغاز بارداری چگونه حاصل می‌شود.

هم‌چنین کتاب شور مادرانه اثر خانم فلورا تاجیکی برای دوران بارداری منتشر شده است که به دانستنی‌های پرداخته است که مادر و پدر باید در دوران بارداری از آن آگاه باشند. یک زوج در انتظار فرزند با خواندن این کتاب با مباحث مختلفی که نیاز دارند بدانند با بیانی ساده و روان آشنا می‌شوند. موضوعاتی از قبیل عوامل آسیب‌زا در دوران بارداری، تغذیه در دوران بارداری، ورزش در دوران بارداری، بیماری‌های شایع در دوران بارداری و بسیاری موضوعات مهم دیگر در این کتاب بیان شده است.

کتاب شور مادرانه

ایشان در مقدمه کتاب شور مادرانه نوشته‌اند با توجه به تجربه سالیان طولانی در حرفه مامایی می‌دانم که ذهن خانم‌ها لبریز از سوالات و ابهام‌های فراوان درباره‌ی بارداری است. مجموعه کتاب‌های مادرانه برای پاسخ به سوالات متداول، ارائه جدیدترین یافته‌ها و مطالب علمی به زبان ساده و راهنمایی‌های لازم برای زوج‌هایی است که می‌خواهند بچه‌دار شوند.

ارسال پستی کتاب‌های انتشارات دبستانک به همه جای ایران رایگان است و به راحتی می توانید آن‌ها را از سایت دبستانک dabes.ir تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید