اگر شما می‌ خواهید در زمینه سفالگری فعالیت کنید باید ابزار سفالگری را به خوبی بشناسید. هر یک از ابزارهایی که در سفالگری مورد استفاده قرار می‌ گیرند کاربرد خاصی دارند. در واقع بدون استفاده از ابزارهای مخصوص سفالگری نمی‌ توانید در این هنر موفقیت لازم را داشته باشید.

راهنمای خرید ابزار سفالگری و گل سفالگری

مهمترین ابزارهای سفالگری

آشنایی با انواع ابزار سفالگری

برخی از مهم ‌ترین ابزار سفالگری که باید آنها را خریداری نمایید عبارت هستند از :

سنگ گل فشاری

سنگ گل فشاری یکی از مهمترین ابزارهای سفالگری است. طول این سنگ یک متر و عرض آن نیم متر می‌ باشد. این تخته سنگ را باید در دست چپ یا راست سفالگر قرار دهند. برای ورز دادن گل با استفاده از دست، از این تخته سنگ استفاده خواهد شد.

کارتراش

کارتراش یا کلتراش به عنوان یکی دیگر از ابزارهای سفالگری شناخته می ‌شود. برای تراشیدن گل ‌های چسبیده به سنگ‌ های گل فشاری از این ابزار استفاده می‌ نمایند. این ابزار دارای تیغه‌ ای پهن و آهنی است که طول آن ۱۵ سانتی ‌متر و عرض تیغه ۱۰ سانتی ‌متر می‌ باشد. برخی از مدل‌ های این ابزار چوبی استوانه ‌ای هستند که با عرض و طول متفاوت تولید می ‌شوند.

کاسه لعابی بهترین ابزار برای سفالگری

کاسه لعابی به عنوان یکی دیگر از انواع ابزار سفالگری شناخته می ‌شود. سفالگر باید در سمت راست خود یک گودال کوچک داشته باشد تا درون آن آب بریزد. سفالگر زمان کار کردن با دستگاه باید با استفاده از کاسه لعابی دست‌ های خود را تر نماید تا گل به دستگاه نچسبد.

سوزن

سوزن یکی دیگر از انواع ابزارهای سفالگری است. این سوزن دسته چوبی کوتاهی دارد که اندازه آن ۶ سانتی‌ متر است. برای کارهایی مانند کم کردن گل، خط انداختن روی ظرف و برش دادن از این ابزار استفاده خواهد شد.

تیماج بهترین ابزار برای سفالگری

تیماج به عنوان یکی دیگر از انواع ابزارهای سفالگری شناخته می ‌شود. این ابزار یک پارچه چرمی است که با پهنای ۲ سانتی ‌متر تولید می‌ گردد. سفالگر برای هموار نمودن لبه سفالینه باید این پارچه را تا کند و انگشت نشانه و شست خود را روی لبه سفالینه نگه دارد. با چرخیدن دست، تیماج سفال‌ ها را یکسان می ‌کند.

سفالگری چیست ؟ سفالگری چگونه انجام می شود ؟ هنر سفالگری چیست ؟

ابزارهای سفالگری

تراش

تراش به عنوان یکی دیگر از انواع ابزار سفالگری شناخته می‌ شود. تراش ‌ها به طور معمول آهنی هستند و اندازه‌ شان ۱۵ سانتی‌ متر می ‌باشد. این ابزار برای تراش دادن بخش‌ های تحتانی سفالینه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

چرخ مهمترین ابزار سفالگری

چرخ یکی دیگر از انواع ابزارهای سفالگری است. چرخ‌ ها دستگاه‌ هایی هستند که از چندین بخش تشکیل می ‌شوند. دستگاه‌ های جدید سفالگری به تازگی با استفاده از آهن طراحی می ‌شوند و شرایط انتقال آنها بسیار آسان است.

خرید گل سفالگری

مدل ‌های زیادی از گل سفالگری را در بازار مشاهده می‌ کنید. اگر شما در هنر سفالگری تجربه زیادی ندارید باید اطلاعاتتان را در مورد انواع گل ‌های مربوط به سفالگری افزایش دهید. خاک رس به عنوان مهم ‌ترین خاکی است که برای تولید گل ‌های سفالگری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ما به شما محبوب ترین فروشگاه لوازم هنری را معرفی خواهیم کرد.

انواع گل سفالگری

گل سفالگری در دسته ‌بندی ‌های متفاوتی به فروش می ‌رسد. برخی از مهم ‌ترین مدل ‌های این محصول عبارت هستند از :

انواع گل سفالگری ، انواع خاک سفالگری ، آموزش سفالگری تصویرگران پویا اندیش

گل های سفالگری

1. گل خالص

یکی از بهترین گل‌ های سفالگری، مدل خالص می ‌باشد. خاک‌ های سفید و خالص که با مواد دیگر ترکیب نمی ‌شوند را به عنوان خاک درجه یک می‌ شناسند. این نمونه خاک را به عنوان کائولن معرفی می ‌کنند. خاک‌های خالص از سرامیک ‌های خالص تهیه می‌ شوند. این خاک برای تهیه گل ‌های سفالگری گزینه بسیار عالی است.

2. گل ترکیبی

یکی دیگر از انواع گل ‌های سفالگری، مدل ترکیبی می‌ باشد. با ترکیب کردن خاک ثانویه و اولیه می‌ توان ترکیبات مناسبی از گل‌ های چسبنده وجود آورد. کائولن باید با خاک نسوز ترکیب شود تا برای سفالگری مورد استفاده قرار بگیرد. در ترکیب گل ‌های سفالگری تغییرات زیادی را ایجاد خواهند کرد.

نحوه استفاده از گل سفالگری

یکی از مهم ‌ترین نکاتی که زمان خرید گل سفالگری اهمیت دارد این است که آماده سازی این محصول را یاد بگیرید. برای تهیه کردن گل‌ های سفالگری باید خاک رس را مورد استفاده قرار دهید. گل و خاک سفالگری در فروشگاه گلدیس به مشتریان ارائه می‌ شوند. اگر مایل هستید خودتان گل ‌های سفالگری را آماده کنید باید ابتدا مقداری خاک را تهیه کرده و آن را از الک رد نمایید. با رد کردن خاک از الک ترکیبات فیزیکی از درون خاک جدا می ‌شوند. سنگریزه‌ ها و هر ماده اضافی باید از الک خارج گردد. مقداری آب به خاک رس اضافه نمایید. بعد از آن امکان دارد مقداری تراشه و خاشاک روی آب جمع گردد که نیاز است آن را جدا نمایید.

برای سفالگری از چه نوع گلی استفاده می شود؟

گل برای سفالگری

چندین بار روی خاک آب بریزید و سپس آن را خالی کنید تا هیچ ماده اضافی روی آب نباشد. آب و خاک را تا حدودی ترکیب نمایید و با دست گل را روی سطح دیگر بگذارید. بعد از آن با کمک دست خود می ‌توانید گل سفالگری را ورز دهید تا شکلش خمیری شود. مقداری از گل را مورد آزمایش قرار دهید تا چسبندگی آن را بررسی نمایید. اگر ترک خوردگی در گل ایجاد شود باید با کمی آب یک بار دیگر گل را ورز دهید. گل را باید در نایلون بپیچانید تا هوا وارد آن نگردد.

گلدیس فروشگاه لوازم هنری عمده

گروه گلدیس بیش از دو دهه در زمینه فروش محصولات متنوع و فروش لوازم هنری عمده فعالیت دارد و با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود تداعی گر یک تجربه لذت بخش از انجام خرید اینترنتی می باشد.

گروه هنری گلدیس در تمام مراحل فعالیت خود مشتری را در راس اهداف خود قرار داده و همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان عزیز بوده است. شما می توانید مناسب ترین قیمت ها را در فروشگاه اینترنتی گروه گلدیس بیابید. محصولات متنوع با قیمت مناسب و کیفیت بالا راز موفقیت گلدیس گروپ در طول دو دهه فعالیتش بوده است.

شما عزیزان در هر کجای ایران که هستید می توانید محصولات هنری را از طریق سایت لوازم هنری گلدیس در کوتاه ترین زمان ممکن انواع گل سفالگری، ابزار سفالگری و لوازم ماکت سازی و به راحتی خریداری نمایید و محصل خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.

علاوه بر این سهولت در پرداخت نیز از دیگر ویژگی های مثبت گروه گلدیس می باشد. شما همراهان همیشگی می توانید به شیوه های مختلف هزینه محصولات خریداری شده را پرداخت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید