راه اندازی کارواش سیار یکی از شغل هایی است که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این کارواش ها خدماتی را به افراد ارائه می دهند که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی آن ها می شود. اگر قصد راه اندازی کارواش سیار را دارید باید در مورد جنبه های مختلف آن اطلاعات کامل داشته باشید.

 راه اندازی کارواش سیار

آشنایی با کارواش سیار

امروزه مشغله های کاری و ترافیک این امکان را برای همه افراد فراهم نمی کنند تا بتوانند همیشه ماشین خود را به کارواش ببرند. به همین دلیل این افراد ترجیح می دهند با خدمات کارواش سیار تماس بگیرند.

مجموعه کارواش سیار در اسرع وقت خود را به محل مورد نظر مشتری می رسانند و در آنجا خدمات مربوط به نظافت ماشین را انجام می دهند. مهم نیست خودرو در پارکینگ منزل مشتری قرار دارد یا در محل کار او، مجموعه کارواش سیار خدمات خود را در مکان انجام می دهند. مجموعه کارواش سیار همواره باید تجهیزات مربوط به نظافت خودرو را به همراه داشته باشند تا در محل مورد نظر بتوانند از آن ها استفاده کنند.

مزیت های راه اندازی کارواش سیار نسبت به کارواش ثابت

شاید فکر کنید که اصلاً راه اندازی کارواش سیار چه مزیت هایی نسبت به کارواش ثابت دارد؟ اصلاً چرا مشتری باید به جای کارواش ثابت از کارواش سیار استفاده کند؟ در واقع راه اندازی کارواش سیار و استفاده از خدمات آن هم برای مجموعه کارواش و هم برای مشتریان بسیار سودآور است. این نوع کارواش مزیت های فوق العاده ای نسبت به کارواش ثابت دارد. در ادامه به برخی از این مزیت ها می پردازیم.

  • راه اندازی کارواش سیار در مقایسه با کارواش ثابت به هزینه و بودجه بسیار کمتری احتیاج دارد. به همین دلیل راه اندازی آن آسان تر است.
  • مشتری ها در کارواش ثابت باید منتظر بمانند تا نوبت آن ها فرا رسد ولی در کارواش سیار خبری از اتلاف وقت نیست.
  • مجموعه کارواش سیار به سرعت خود را به محل مورد نظر مشتری خواهند رساند.
  • خدماتی که در کارواش سیار ارائه می شوند با دقت بسیار بیشتری انجام می شوند. زیرا تمام کارکنان تنها با یک ماشین سروکار دارند.
  • افراد پیر و یا افرادی که مشغله کاری فراوان دارند وقت کافی برای به کارواش بردن خودرو خود را ندارند. به همین دلیل این افراد ترجیح می دهند از خدمات کارواش سیار استفاده کنند.

مراحل راه اندازی کارواش سیار

اگر می خواهید کار راه اندازی کارواش سیار را انجام دهید، باید یک سری مراحل را طی کنید. این مراحل شامل اخذ مجوزها و بیمه نیز می باشد. در ادامه می خواهیم به این مراحل به صورت کامل بپردازیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به راه اندازی کارواش خود کنید.

  • ابتدا باید برنامه ای دقیق برای کسب و کار خود تعین کنید. اینکه می خواهید چند عدد پرسنل داشته باشید و چه تجهیزاتی را باید تهیه کنید. همچنین باید منطقه کاری خود را به صورت دقیق تعین کنید. زیرا شما نمی توانید خدمات خود را به تمامی نقاط شهر گسترش دهید. این گونه هزینه و وقت زیادی از شما تلف می شود.
  • باید تمامی مجوزها را از ادارات مربوطه دریافت کنید. اگر در کنار خدمات کارواش خودرو، خدمات دیگری نیز ارائه می دهید باید برای آن ها نیز مجوز دریافت کنید. برای تمامی کارکنان و خودتان بیمه در نظر بگیرید. هیچ شغلی بدون بیمه نمی تواند موفق عمل کند.
  • تجهیزاتی را که در مرحله اول یادداشت کرده اید را تهیه کنید. این تجهیزات شامل خودرو کابین دار برای حمل و نقل، وسایل شستشو و نظافت، کارواش سیار، ژنراتور و … خواهد بود.
  • به فکر تبلیغ مناسب برای راه اندازی کارواش سیار و بازاریابی باشید. امروزه تبلیغات برای گسترش یک کسب و کار ضروری است. سعی کنید با بازاریابی و تبلیغات خود را به افراد معرفی نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارواش سیار کدامند؟

تجهیزاتی که برای راه اندازی کارواش سیار نیاز دارید بسیار متنوع هستند. هر کدام از این تجهیزات برای کار خاصی در نظافت خودرو به کار می روند. در ادامه به برخی از تجهیزات لازم برای کارواش سیار می پردازیم.

  • دستگاه کارواش ماشین که می تواند دستگاه واتر جت و یا دستگاه بخار باشد.
  • سطل هایی که مواد شوینده را در آن ها ترکیب کنید.
  • برس های مختلف برای شستشوی لاستیک ها و بدنه ماشین
  • انواع پارچه های میکروفیبر برای برق انداختن بدنه ماشین و تمیز کردن شیشه ها
  • حوله، اسفنج و …
  • جاروبرقی برای تمیز کردن داخل ماشین
  • شوینده های مختلف و واکس برای تمیز کردن ماشین و برق انداختن لاستیک ها
  • و …

کارواش سیار و قیمت آن

یکی از تجهیزات مهم برای راه اندازی کارواش سیار، دستگاه کارواش است. خرید کارواش سیار باید با دقت بسیار زیادی صورت گیرد. زیرا اصلی ترین کار را این دستگاه انجام می دهد. از خریدن دستگاه های بی کیفیت و ارزان قیمت به شدت بپرهیزید. زیرا این دستگاه ها در دراز مدت هزینه های زیادی را بر شما تحمیل می کنند. همچنین اتلاف انرژی و آب این دستگاه ها بسیار زیاد است.

سعی کنید بهترین دستگاه های کارواش را از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر که گارانتی کتبی برای دستگاه ارائه می دهند خرید کنید. قیمت دستگاه کارواش کاملاً به دستگاهی که شما خریداری می کنید بستگی دارد. ظرفیت دستگاه، نوع کارکرد آن، امکانات دستگاه، برند تولید کننده و شرکت سازنده همگی در قیمت دستگاه نقش دارند. همواره سعی کنید بودجه مناسبی را برای راه اندازی کارواش سیار و خرید دستگاه کارواش در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید