آه، جمعه سیاه

جای تعجب نیست که روز شروع رسمی فصل خرید تعطیلات مسئول افزایش سالانه هزینه های مصرف کننده است که تنها در ایالات متحده در سال 2021 به 8.9 میلیارد دلار رسیده است. ، بلک فرایدی می تواند چالش های بیشتری را برای کسب و کارهای کوچک به ارمغان بیاورد تا منافع.

کاهش قیمت ها برای کاهش فروش مستقیماً به قیمت نهایی آنها – و با بودجه و منابع بازاریابی محدود، رقابت با مارک های بزرگ شجاعت، بینش و خلاقیت می خواهد. به همین دلیل است که کسب‌وکارهای کوچکی که در طول فصل تعطیلات برجسته می‌شوند، آنهایی هستند که با خواسته‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند، با استراتژی‌های بازاریابی خود جسورانه عمل می‌کنند و محتوای شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند که مطمئناً مردم را به صحبت می‌اندازد.

سال گذشته، برند پوشاک زیر پایدار مستقر در بریتانیا و مشتری Hootsuite Pantee برنده جمعه سیاه شد و کمپینی را برنده شد که قراردادها را شکست و آگاهی را در مورد خرید ناگهانی ناپایدار افزایش داد. ما با بنیانگذاران Pantee، خواهران آماندا و کیتی مک کورت مصاحبه کردیم تا بدانیم آنها چگونه این کار را انجام دادند، چه نتایجی داشتند و چه چیزهایی را برای کمپین های آینده آموخته اند.

Pantee چیست؟

Pantee یک برند لباس زیر است که تفاوت ایجاد می‌کند: محصولات آن‌ها با استفاده از پارچه‌های “deadstock” یا موجودی‌های فروخته نشده ساخته می‌شوند که در غیر این صورت به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند. محصولات Pantee که توسط زنان طراحی شده اند، برای زنان و سیاره زمین، با در نظر گرفتن راحتی و سبک ساخته شده اند، در حالی که از هدر رفتن لباس های استفاده نشده جلوگیری می کنند.

@pantee_uk ما یک تجارت را در قرنطینه راه اندازی کردیم! در اینجا این است که چگونه این کار را انجام دادیم ✨🩲 #راه اندازی کسب و کار کوچک #چگونه کسب و کار راه اندازی کنیم #کسب و کار کوچک بررسی کنید #دردوران قفل چه شد ♬ Bubble – Official Sound Studio

برای Pantee، پایداری کلمه یا روندی نیست که بتوان از آن استفاده کرد. این نام تجاری با این هدف در هسته خود تاسیس شد. این ایده در سال 2019، زمانی که آماندا در حال گشت و گذار در فروشگاه های لباس دست دوم در لندن بود، در یک فروشگاه دست دوم زنده شد و با وجود تعداد تی شرت های کاملاً جدید که در قفسه ها قرار داشتند، برچسب هایی که هنوز روی آنها وجود دارد، شگفت زده شد.

آماندا می‌گوید: «برای من دیوانه‌کننده بود که بسیاری از مردم قبل از اینکه حتی یک بار لباس‌ها را بپوشند، آن‌ها را هدیه داده‌اند. این مرا به این فکر انداخت: اگر این تعداد لباس دور ریخته شده را می‌توانیم ببینیم، چقدر وجود دارد که نمی‌توانیم ببینیم؟ وقتی شروع به تحقیق کردم، می دانستم که می توانیم تفاوت ایجاد کنیم. خرید درست در صنعت مد با تغییر روندها و چرخه های خرید بسیار دشوار است و در نتیجه بسیاری از شرکت ها بیش از حد تولید می کنند. من بر این ایده متمرکز شدم که چه کاری می توانیم با لباس های مرده انجام دهیم.”

پاسخ کوتاه به سوال آماندا در مورد اینکه چقدر زباله نمی بینیم: الف مقدار زیادی صنعت مد سالانه حدود 92 میلیون تن ضایعات نساجی تولید می کند و تقریباً 30 درصد از لباس های ساخته شده هرگز فروخته نمی شود.

آماندا و کتی با اشتیاق جسورانه برای ایجاد تغییر برای سیاره ما – و پس از اینکه فهمیدند پارچه تی شرت نخی نرمی که همه دوست دارند به خوبی برای لباس زیر و سوتین های بی سیم مناسب است – نام این کسب و کار را Pantee گذاشتند (نسخه کوتاه شده “شلوار ساخته شده” از سه راهی deadstock») و برای زنده کردن این مفهوم دست به کار شدم.

@pantee_uk Upcycling هرگز احساس خوبی نداشت ♻️ لینک در بیو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت لباس زیر پایدار! #مد پایدار #عشق کسب و کار کوچک #fyp #راحتی #مد بازیافتی ♬ لوکس – میلو

Pantee از زمان راه‌اندازی اولیه Kickstarter خود در نوامبر 2020 (جایی که 11000 پوند جمع‌آوری کردند) و سایت Shopify در فوریه 2021، به یک استارت‌آپ پایدار موفق تبدیل شده است و تنها در 1.5 سال اول خود بیش از 1500 کیلوگرم پارچه مرده را ارتقا داده است. Pantee همچنین به ازای هر سفارش یک درخت می کارد (که در نتیجه بیش از 1500 درخت کاشته شده است!) و عضوی مفتخر در 1% For the Planet است.

ورق زدن فیلمنامه با کمپین «جمعه سیاه».

آماندا و کتی که در سال 2021 به هجوم جمعه سیاه منجر شد، یک چیز در ذهن داشتند: مصرف بیش از حد. بلک فرایدی که قبلاً یکی از مشکلات صنعت مد در طول فصل عادی بود، مطمئناً مشتریان را به خریدهای غیرضروری تشویق می کرد – که بسیاری از آنها بلااستفاده می شدند و در قفسه ها یا بدتر از آن در محل های دفن زباله باز می گردند.

بنابراین، در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با اجرای یا عدم اجرای فروش و تبلیغات دست و پنجه نرم می‌کردند، Pantee سؤال دیگری پرسید: چگونه می‌توانستند یک کمپین موفق ایجاد کنند و در عین حال به مأموریت خود وفادار بمانند؟

  • راه حل: با تغییر نام آن به «جمعه سیاه»، ابتکاری که مشتریان را تشویق می‌کند در خرید خود تجدید نظر کنند و از خرید ناگهانی خودداری کنند، جمعه سیاه را احیا کنید.
  • پیام: قبل از خرید توقف کنید و فکر کنید. آیا چیزی است که شما دوست دارید؟ آیا چیزی است که شما نیاز دارید؟ اگر چنین است، ادامه دهید — خرید کنید و از خرید جدید خود لذت ببرید. اما اگر قبلاً نمی‌خواستید آن خرید را انجام دهید، بدون خرید فکر کنید.

کیتی می‌گوید: «جمعه سیاه بزرگ‌ترین روز خرید آنی در سال است و مردم به راحتی جذب فروش می‌شوند. اما این ذهنیت باید این باشد: آیا واقعاً معامله ای است که نمی خواهید از ابتدا پول را خرج کنید؟ موضع کمپین ما تشویق به خرید فوری نبود و به دلیل ارزش‌های مشترک و زمینه‌های مشترکی که با مخاطبان ما ایجاد کرد، تعامل زیادی را دیدیم.»

آماندا می افزاید: «در جمعه سیاه مصرف بیش از حد زیادی وجود دارد. موضع ما لزوماً اینطور نبود خرید نکنید، ولی اگر می خواهید چیزی را بخرید که خیلی وقت است می خواهید

پانتی به همین جا بسنده نکرد. برای اینکه کمپین را زنده کند و سخنان خود را عملی کند، خرده فروش وب سایت خود را به جز مشتریان درگیر خود خاموش کرد که فقط از طریق کدی که به لیست پستی موجود خود ارسال می کردند می توانستند به وب سایت دسترسی پیدا کنند.

نتایج

این کمپین یک موفقیت چشمگیر بود که منجر به افزایش قابل توجهی در فروش، مشارکت اجتماعی و دسترسی، آگاهی از برند و جذب مشتری جدید شد.

  • مشارکت در رسانه های اجتماعی در طول کمپین دو برابر شد (از 4 به 8٪)، و برداشت های اجتماعی ارگانیک به بیش از 4 برابر کل دنبال کنندگان در آن زمان رسید.
  • این کمپین در نوامبر 2021 بدون هیچ گونه هزینه پرداختی پشتیبانی شده، ترافیک وب را 122 درصد در ماه به ماه افزایش داد.
  • لیست پستی Pantee در هفته منتهی به جمعه سیاه 33 درصد رشد کرد.
  • موفقیت این کمپین اجتماعی بسیار فراتر از اینستاگرام Pantee گسترش یافت، با این ابتکار عمل در مطبوعات سطح بالا از جمله آبزرور، دریپرز، رویترز، دیلی میل و موارد دیگر.

کتی می‌گوید: «در حالی که سال گذشته هیچ فروش یا تبلیغاتی نداشتیم، جمعه سیاه بزرگترین روز فروش سال بود. «با موضع گیری ساده و استفاده از شبکه اجتماعی برای رساندن پیام خود، ما یک ماه ترافیک وب را در عرض چند ساعت افزایش دادیم و افراد زیادی را برای لیست ایمیل ما ثبت نام کردند. ما تعداد زیادی مشتری جدید و برای اولین بار دیدیم فقط به این دلیل که برای کاری که ما انجام می‌دادیم ارزش قائل بودند.»

آماندا می‌افزاید: «برندها اغلب فکر می‌کنند که می‌توانید ارزش‌هایی داشته باشید، اما به فروش تبدیل نمی‌شوند. “اما ما فکر می کنیم که این در حال تغییر است – و این کمپین یک نمونه عالی از آن است.”

Pantee اکنون این کمپین را برای دومین سال راه اندازی می کند و مشتاقانه منتظر نتایج چشمگیرتر است.

4 درس از یک کمپین غیر متعارف

چه در حال طوفان فکری برای کمپین های خلاقانه آینده باشید، چه استراتژی بازاریابی اجتماعی سه ماهه آینده را ایجاد کنید یا از قبل برنامه ریزی برای فصل تعطیلات سال آینده را آغاز کرده باشید، کمپین جمعه Blackout Pantee درس های خوبی دارد که هر بازاریاب باید در ذهن خود نگه دارد. ما از آماندا و کتی برای چهار توصیه برترشان پرسیدیم – این چیزی است که آنها گفتند.

1. هدف خود را مشخص کنید

کیتی می‌گوید: «ما در مورد ارزش‌های خود به‌عنوان یک برند زیاد صحبت می‌کنیم. و بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که اگر در مورد یک موضوع، ارزش‌هایمان یا چیزی که در پس آن وجود دارد صحبت کنیم، تعامل ما بسیار بالاتر می‌رود. این چیزی است که مردم می خواهند ببینند: چیزی که آنها را به فکر وا می دارد.

آماندا می‌افزاید: «فکر می‌کنم در یک مقطع، مسیرمان را کمی گم کردیم و در کانال‌های اجتماعی‌مان محصولات و فروش سنگین‌تر شدیم، و متوجه شدیم که به همان اندازه دسترسی نداریم. ارائه محصول از طریق ایمیل مارکتینگ و سایر زمینه‌های کسب و کار کار می‌کند، اما در حوزه‌های اجتماعی، ما فرصت بزرگ‌تری برای آموزش مخاطبان خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفیدی دیده‌ایم که می‌توانند از آن دور شوند.»

2. جامعه درگیر همه چیز است

کتی توضیح می‌دهد: «تفاوت زیادی بین افزایش فالوور و افزایش فالوورهایی که درگیر شدن هم هستند، وجود دارد.» وقتی نوبت به مسائل اجتماعی می‌رسد، چیزی که متوجه شده‌ایم این است که افرادی که در اوایل با ما در ارتباط بودند، مدافع برند ما شده‌اند. ما ارزش زیادی در جامعه و تعامل با مشتریان خود فراتر از فروش می بینیم. بسیاری از برندها اجتماعی را به عنوان یک پلت فرم برای انتقال پیام خود می بینند، اما برای ما، این یک خیابان دو طرفه است.

3. از جسور بودن نترسید

کتی می‌گوید: «ما خیلی زود در روابط اجتماعی‌مان فهمیدیم که بالاترین اوج تعامل زمانی اتفاق می‌افتد که برای چیزی موضع می‌گیریم. ما همیشه کاملاً مأموریت محور بوده‌ایم، اما دوست داریم با آن سرگرم شویم و خیلی موعظه نکنیم. زمانی که ما کمپین‌هایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که مأموریت پایداری خود را در خط مقدم قرار داده است، تعامل از پشت بام بوده است.»

4. به یاد داشته باشید که چیزهای اجتماعی بیشتر از چیزی است که شما پست می کنید

آماندا توضیح می‌دهد: «رسانه‌های اجتماعی فقط به چیزی که پست می‌کنید نیست، بلکه به نحوه تعامل شما با سایر حساب‌ها و ایجاد احساس در مردم مربوط می‌شود. «گذراندن زمان در پلتفرم‌های اجتماعی خود برای ارتباط با دیگران، ایجاد روابط و ایجاد یک جامعه متعهد بسیار ارزشمند است. ما از کانال‌های اجتماعی خود برای مکالمات دوطرفه با مشتریان و جامعه خود استفاده می‌کنیم – وقتی با آنها به جای صحبت کردن با آنها صحبت می‌کنید، چیزهای زیادی می‌توانید یاد بگیرید.»

اگر نکته‌ای وجود داشته باشد که بالاتر از بقیه باشد، این است که اجتماعی یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که برندها می‌توانند از آن برای شعله‌ورتر کردن کسب‌وکار خود استفاده کنند، تماشاگران را به حامیان برند وفادار، آگاهی را به فروش، و ماموریت شما را به تغییرات مثبت و ملموس تبدیل کند. فقط از پانته بپرس

در مورد بزرگ‌ترین روندهایی که رسانه‌های اجتماعی را شکل می‌دهند، بیاموزید تا بتوانید از بازی جلوتر بمانید – و مطمئن شوید که کمپین اجتماعی بعدی شما برنده است.

روندها را کشف کنید

پاداش: بیاموزید که چگونه محصولات بیشتری را در رسانه های اجتماعی با رایگان ما بفروشید تجارت اجتماعی 101 راهنما. مشتریان خود را خوشحال کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید