در مارس 2022، آدام موزری از طریق استوری های اینستاگرام اعلامیه غافلگیرکننده ای کرد. مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد هشتگ ها دیگر در پلتفرم اهمیتی ندارند.

TBH، من هنوز در اینجا در حال چرخش هستم. اول میگه واقعا به جای 30 تا فقط 3 تا 5 هشتگ نیاز داری و حالا این؟ آیا هیچ چیز در این دنیا مقدس نیست؟!

شایعاتی که در مورد کولر آبی مدیر رسانه های اجتماعی وجود دارد این است که او به این موضوع اشاره می کند که ممکن است الگوریتم در حال قرار دادن آن باشد. تاکید بیشتر بر شناسایی کلمات کلیدی مرتبط در زیرنویس نسبت به گذشته

اما چرا وقتی می توانید یک شایعه را آزمایش کنید، حدس و گمان وحشیانه انجام دهید؟

در یک کلاسیک با حرکت بلاگ آزمایش‌ها، تصمیم گرفتیم که حساب اینستاگرام شخصی‌ام را از طریق برنامه‌نویسی وارد کنم و یک بار برای همیشه به ته چیزها برسم. و من هستم خوب با آن!

بنابراین: آیا سئو راه حلی است؟ یا هنوز هشتگ های اینستاگرام قدرتمندترین ابزار برای کشف هستند؟ بیایید وارد آن شویم!

جایزه: یک چک لیست رایگان دانلود کنید که مراحل دقیقی را نشان می دهد که یک اینفلوئنسر تناسب اندام برای افزایش فالوور از 0 به 600000+ در اینستاگرام بدون بودجه و تجهیزات گران قیمت استفاده می کند.

فرضیه

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در کپشن اینستاگرام باعث می شود تا پست های من بیشتر از استفاده از هشتگ ها مورد توجه قرار گیرد

هشتگ های اینستاگرام از زمان راه اندازی این پلتفرم در سال 2010 بخش مهمی از قابلیت کشف و دسترسی بوده است. در واقع، ما هزاران کلمه در مورد نحوه استفاده از هشتگ های اینستاگرام برای رشد مخاطبان، ایجاد جامعه و ایجاد تعامل نوشته ایم. (آیا ما… #وسواس داریم؟)

برای سال‌ها، انتخاب تگ‌های اینستاگرام مناسب بخش مهمی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما بود – به اندازه داشتن تصاویر عالی اینستاگرام یا ایجاد کپشن عالی در اینستاگرام.

زیرا، صادقانه بگویم، سئوی اینستاگرام در روزهای اولیه چندان عالی نبود. هشتگ ها بهترین راه برای روشن کردن مطلب، داستان یا حلقه شما و اینکه برای چه کسی جذاب است، بود.

اما پس از آن، مردم شروع به سوء استفاده از هشتگ ها کردند و حداکثر تعداد (30) را در هر عنوان، صرف نظر از اینکه خود برچسب مرتبط بود یا نه، جمع کردند. (به همین دلیل است که ما نمی توانیم چیزهای خوب داشته باشیم.)

بارگذاری بیش از حد برچسب گذاری نادرست باعث ایجاد یک تجربه کاربر خسته کننده شده است. وقتی برای #پنگوئن ها جستجو می کنید، می خواهید چند پنگوئن را ببینید، می دانید؟

بنابراین اینستاگرام دست به کار شد تا الگوریتم پلتفرم و قابلیت‌های هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

آنها شروع به تشویق مردم به استفاده از هشتگ های کمتر کردند و به هشتگ های با کیفیت به جای کمیت پاداش دادند.

حال، همانطور که از نظرات آدام موزری برمی آید، ممکن است وارد دوران پست هشتگ اینستاگرام شویم . این به این معنی است که کلماتی که در عنوان خود قرار می دهید وزن بسیار بیشتری در عملکرد جستجو خواهند داشت.

درست است: کلمات کلیدی، نه هشتگ ها، ممکن است راز جدیدی برای دسترسی به اینستاگرام باشد.

روش شناسی

برای آزمایش این تئوری، داشبورد قابل اعتماد Hootsuite خود را روشن کردم و 10 پست مختلف اینستاگرام را آماده کردم.

نمای کلی برنامه ریز Hootsuite Publisher

من سعی کردم موضوعات پرطرفدار مانند سفر، برانچ، توپ های دیسکو، گل ها و ونکوور را پوشش دهم. من از عکس‌های عمومی اما زیبا از Unsplash استفاده کردم (یکی از سایت‌های پیشنهادی عکس استوک رایگان که در این پست وبلاگ بسیار مفید فهرست شده است – ahem –).

توپ های دیسکو عکس استوک رایگان را پاک کنید

(مطالبی که این روزها معمولاً پست می‌کنم فقط عکاسی از کودک است. همانطور که دخترم دوست‌داشتنی است، فکر نمی‌کردم برای این آزمایش ارزش جستجو را داشته باشد. کوکو، لطفاً برای نشان دادن آینده خود این پست را علامت گذاری کنید. درمانگر.)

با صف‌بندی عکس‌های زیبا، برای نیمی از پست‌ها زیرنویس‌های مملو از کلمات کلیدی تهیه کردم.

پست جدید در Hootsuite با شرح طولانی

برای نیمی دیگر از 3 تا 5 هشتگ مرتبط برای کپشن به جای چیزی توصیفی استفاده کردم.

پست جدید در Hootsuite Composer با هشتگ

سپس، آنها را برنامه ریزی کردم که در زمان های پست پیشنهادی Hootsuite بیرون بروند، و نه چندان صبورانه برای نتایج منتظر ماندم.

نتایج

TLDR: در سال 2022، کپشن‌های متمرکز بر کلیدواژه نسبت به هشتگ‌ها در اینستاگرام، دسترسی بیشتر و تعامل بیشتری پیدا می‌کنند. معلوم شد، آدام گول نمی زد!

صفحه اکانت اینستاگرام Stacey McLachlan

قبل از اینکه به جزئیات بیشتر بپردازیم، آیا می‌توانیم کمی وقت بگذاریم و از زیبایی فید من در هنگام عکاسی حرفه‌ای از نان تست فرانسوی، و نه عکس‌های پاپاراتزی از یک نوزاد تازه متولد شده، لذت ببریم؟ تنگه

متاسف! باشه! باشه! من می دانم که ما نباید زیاد در شبکه معطل شویم: بالاخره این آزمایش در مورد است آیا این پست‌های فردی با زیرنویس‌های کلیدواژه SEO یا با هشتگ‌های کلاسیک اینستاگرام دسترسی بیشتری داشتند یا خیر.

پس بیایید به Hootsuite Analytics سر بزنیم تا به درک همه چیز کمک کنیم.

به طور کلی، در هفته ای که آزمایشم را انجام دادم، به 2.3 هزار کاربر اینستاگرام رسیدم.

Hootsuite Analytics همه گزارش های منتشر شده در اینستاگرام را منتشر می کند

اما همانطور که معلوم است همه پست ها مورد توجه یکسان قرار نگرفتند.

اینستاگرام در اپلیکیشن آنالیز پست می کند

در اینجا نمودار کوچکی از نحوه شکست این دسترسی آورده شده است:

موضوع دسترسی به پست هشتگ SEO POST REACH
ونکوور 200 258
توپ های دیسکو 160 163
گل صد تومانی 170 316
نان تست فرانسوی 226 276
سواحل 216 379

حواشی برخی از پست ها بیشتر از بقیه بود، اما در کل، هر پست منفرد با عنوان SEO دارای دسترسی بالاتری بود نسبت به آنهایی که هشتگ دارند.

در کل داشتم 30٪ دسترسی بیشتر با پست های سئوی من نسبت به پست های هشتگ من. یوزا، همانطور که در اینجا در رسانه های اجتماعی-علم می گوییم!

نکته مهم این است که این پست ها فقط چشم های بیشتری را به خود جلب نکردند. پست های من با زیرنویس کلمات کلیدی دریافت شدند تعامل بالاترنیز کسب درآمد به طور مداوم لایک بیشتری دارد.

اینستاگرام لایک و کامنت های مربوط به میز را پست می کند

موضوع هشتگ پست لایک سئو پست لایک
ونکوور 14 21
توپ های دیسکو 4 4
گل صد تومانی 10 24
نان تست فرانسوی 6 16
سواحل 17 36

مگر اینکه شما نیز درباره توپ های دیسکو پست ارسال کنید، این نتایج پیش بینی می کند که تعامل بسیار بیشتری از زیرنویس ها نسبت به هشتگ ها دریافت خواهید کرد.

مطمئناً، این فقط یک آزمایش کوتاه و شیرین در طول یک هفته در حساب شخصی من بود، اما پتانسیل کسب‌وکارها در اینستاگرام بسیار جذاب است.

این نتایج چه معنی ای می دهد؟

به طور خلاصه: هشتگ ها تمام شد! سئو وارد شده است! اما بیایید چند نکته عمیق تر از این آزمون کوچک را بشکنیم.

یک پست موفق به چیزی بیش از یک تصویر زیبا نیاز دارد

بله، طراحی گرافیکی عالی و تصاویر زیبا در اینستاگرام مهم هستند – بالاخره این یک پلت فرم بصری است. اما مخاطب شما بیش از یک تصویر زیبا میل دارد. آنها می خواهند زمینه، اصالت و معنا، هم.

کپشن شما فرصتی برای ارائه همین است.

در زیرنویس های خود توصیفی و دقیق باشید

اگر به دنبال قابلیت کشف و دسترسی هستید، مبهم بودن یا هنری بودن با عنوان کمکی نخواهد کرد. ممکن است فالوورهای فعلی شما را خوشحال کند که یک کپشن و عکس خنده‌دار ناهماهنگ را به اشتراک بگذارند، اما الگوریتم هیچ ایده‌ای ندارد که در حال وقوع است.

برای حداکثر دسترسی، استفاده کنید کلمات کلیدی توصیفی که می توانند به مخاطبان جدید کمک کنند تا محتوای شما را پیدا کنند.

اگر می‌خواهید از هشتگ‌ها استفاده کنید، آن‌ها را با یک عنوان مناسب جفت کنید

برای این آزمایش، نیمی از پست ها فقط از هشتگ ها به عنوان عنوان استفاده کردند. بدون زمینه بیشتر، بدون جملات کامل، فقط برچسب ها، برچسب ها، برچسب ها.

صادقانه بگویم، کمی اسپم به نظر می رسید. ممکن است الگوریتم اینستاگرام نیز چنین فکر کرده باشد و محتوا را به فیدهای کمتری تحویل دهد.

بنابراین اگر می خواهید از هشتگ های اینستاگرام برای پست های خود استفاده کنید، سعی کنید قرار دادن آنها در پایان یک عنوان قوی تر. فقط در صورتی که هنوز کمی آب برای جستجو با هشتگ باقی مانده باشد، #bestofbothworlds را دریافت خواهید کرد.

در پایان: متاسفم که به شما شک کردیم، آدام موزری. اما روند قانونی همان چیزی است که وبلاگ Hootsuite Experiments در مورد آن است! برای آزمایش‌ها و مصیبت‌های پرمخاطره اینستاگرام، چرا متوجه نمی‌شوید که هنگام خرید فالوور چه اتفاقی می‌افتد؟ (نکته: هیچ چیز برای امتیاز اعتباری شما خوب نیست.)

از Hootsuite برای برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام در بهترین زمان، پاسخ به نظرات، ردیابی رقبا و سنجش عملکرد استفاده کنید—همه از همان داشبوردی که برای مدیریت سایر شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید. دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید.

شروع کنید

به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، و پست ها و استوری های اینستاگرام را برنامه ریزی کنید با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید