ورق استیل 316 دارای ویژگی هایی است که منجر شده است در صنایع غذایی و بسته بندی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. مهم ترین مشخصه این آلیاژ را می توان پاک بودن آن دانست. مسئله ای که در صنایع غذایی اهمیت زیادی دارد. البته ویژگی ورق های استیل 316 در صنایع غذایی به همین مورد ختم نمی شود. برای آگاهی بیشتر از آنها می توانید خواندن متن را ادامه دهید.

استفاده از ورق استیل 316 در بسته و بندی و صنایع غذایی

کاربرد ورق های استیل 316 در صنایع غذایی

ورق استیل 316 به علت ضد آلودگی و پاک بودن در صنایع غذایی کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. یکی از مهم ترین مسائل در صنایع غذایی رعایت مسائل بهداشتی است. این ورق ها در کارخانجات و بسته بندی به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های استیل به علت دارا بودن خاصیت ضد خوردگی برای کنسروسازی در اندازه های گوناگون کاربرد دارند. مقاومت ویژه ای که در برابر مواد اسیدی و قلیایی و کلریدها مثل نمک خوراکی دارد، در صنایع غذایی یک مزیت بزرگ محسوب می شود. استفاده از ورق استیل در صنایع غذایی به کنسرو و بسته بندی محدود نمی شود. حتی برای سرو غذا در بیمارستان ها و جاهای پر جمعیت مثل دانشگاه ها و کارخانجات هم از ظرف های استیل استفاده می شود. برای ساخت قاشق و چنگال و چاقو هم از ورق استیل استفاده می شود. این آلیاژ زنگ نمی زند و سطح آن به سادگی پاکسازی و ضد عفونی خواهد شد. کاربرد ورق استیل 316 در صنایع غذایی به این دلیل است که آن را یکی از بهترین آلیاژها برای بسته بندی می دانند. حتی در بسته بندی و کنسرو کردن مواد دارای آب لیمو و همچنین غذاهای نمکی و اسیدی و گوجه فرنگی هم از این ورق ها استفاده می شود.

 

مزایای ورق استیل 316 در کنسروسازی

یکی از مهم ترین کاربردهای ورق استیل 316 در کنسروسازی است. با استفاده از این ورق ها در ساخت قوطی کنسرو هیچ طعمی به ماده غذایی اضافه نخواهد شد. این ورق ها برای نگهداری و تعمیر به هزینه زیادی نیاز ندارند. با توجه به مشخصاتی که دارند، قیمت آنها بسیار پایین است. در واقع، هزینه تهیه آنها کم است. باز کردن قوطی ها برای مصرف کنندگان نیز ساده است. کنسروهای ساخته شده از این ورق ها در زمان حمل و نقل و جا به جایی آسیب نمی بینند. در کل می توان گفت که امنیت مواد غذایی کنسرو شده در این ورق ها حفظ خواهد شد. ورق استیل 316 دارای ویژگی های زیر است:

  • دوام بالایی در برابر خوردگی دارند و جذب ناپذیر هستند.
  • ضخامت و وزن لازم را در برابر شست و شو دارا هستند.
  • سطح آنها نرم و قابل پاکسازی است.
  • در مقابل خراش و حفره ای شدن و تغییر شکل و تجزیه مقاومت خوبی دارند.
  • مواد خطرناک، رنگ، مزه و بویی را به مواد غذایی اضافه نمی کنند.

کاربرد ورق استیل 316

دیگر مشخصات ورق استیل 316

ورق استیل 316 یک آلیاژ ضد زنگ آستنیتی به شمار می رود. در این آلیاژ درصد زیادی از ترکیبات نیکل و کروم به کار می رود. می تواند دمای بیش از 800 درجه سانتی گراد را تحمل کند. این آلیاژ به علت داشتن عنصر مولیبدن می تواند در مقابل مواد قلیایی و اسیدی و کلریدها از خود مقاومت خوبی نشان دهد. همه گریدهای استیل دارای این خواص نیستند. برخی از آنها در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم نیستند. حتی ممکن است با قرار گرفتن در معرض نمک آسیب ببینند و خورده شوند. با کمک الکتروپولیش می توان مقاومت این آلیاژ را بالا برد. با این کار لایه اکسید محافظ این آلیاژ بهبود پیدا می کند. ضمن این که برجستگی ها و فرورفتگی های میکروسکوپی را هم از سطح این آلیاژ پاک می کند. با این کار میزان چسبندگی مواد غذایی به آن کاهش می یابد. پاکسازی آن نیز راحت تر می شود.

ورق استیل 316 با بدن انسان سازگاری کامل دارد. واکنش نشان ندادن این ورق ها با مواد غذایی از مهم ترین دلایل به کارگیری آن در بسته بندی و صنایع غذایی است. به آسانی قابل تمیز کردن است و استحکام و دوام بسیار بالایی دارد. تهیه آن به هزینه زیادی نیاز ندارد و استفاده از آن در همه صنایع به صرفه است. مزایای این ورق استیل با دیگر گریدها قابل مقایسه نیست.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://steelkhani.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید