سرویس ناهار خوری، وسیله‌ای برای میل کردن غذا و مکانی جهت معاشرت است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است. ازآنجایی‌که میز ناهار خوری و مبلمان تأثیر بسیار زیادی بر سلامت انسان دارند، باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت اعمال شود. این وسیله علاوه بر اینکه نقش بسزایی در دکوراسیون محل زندگی دارد، مکانی است که افراد در ساعت‌های مختلف روز برای میل غذا یا معاشرت بر آن حضور پیدا می‌کنند. امروزه تولید این وسیله کاربردی، بسیار زیاد شده و انواع مختلفی از آن‌ها را که برای مکان‌های مختلف در سایز و طرح‌های گوناگون تولیدشده‌اند، در بازار می‌بینیم. در ادامه مقاله با معرفی بهترین و زیباترین میز غذا خوری با ما همراه باشید.

زیباترین مدل ناهارخوری

ویژگی‌های یک میز ناهار خوری ایدئال

میز نهارخوری ازجمله وسایل مهمی است که خیلی راحت می‌تواند دکوراسیون خانه را شیک و باکلاس نشان دهد. اما متأسفانه گاهی قسمت غذاخوری خانه، علی‌رغم اهمیت بسیار بالایی که دارد، نادیده گرفته می‌شود. در بیشتر مواقع افراد دلیل استفاده نکردن از میز نهارخوری را نبود فضای کافی برای قرار دادن آن بیان می‌کنند. به دنبال این شکایت، تولیدی‌ها برای فضاهای کوچک‌تری مانند آپارتمان‌ها نیز راه‌حل‌های زیادی مانند استفاده از ناهار خوری کمجا، پیش روی مشتریان قرار داده‌اند.

خرید انواع مدل ناهار خوری زمانی رضایت شمارا به دنبال دارد که متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باشد. طبق سبک دکوراسیون خانه خود، یک محصول بسیار زیبا و شیک را تهیه کنید. این میز باید فضای کافی برای نشستن تعداد نفرات اعضای خانواده را داشته باشد. در ادامه مقاله به‌طور دقیق به ارائه ویژگی‌هایی در ارتباط با میز ناهار خوری ایدئال خواهیم پرداخت.

ابعاد و اندازه

قبل از خرید محصول، بهتر است مقدار فضایی را که برای اجرای مبلمان یا نهارخوری در اختیار دارید، در نظر بگیرد و دقیقاً متناسب با آن محیط، در اندازه مناسب میز را تهیه کنید. با رعایت این نکات وسیله‌ای که خریداری می‌کنید نه خیلی بزرگ‌تر است و نه خیلی کوچک‌تر؛ در این حالت زیبایی فضا دوچندان خواهد شد.

جنس محصول

ست میزهای ناهارخوری در جنس و طرح‌های متنوع تولید و روانه بازار شده است تا افراد طبق سلیقه خود و همچنین بودجه‌ای که در دست دارند، اقدام به خرید کنند.

صندلی ها

صندلی‌های ست باید استاندارد باشند و بین تشک زیرین با تکیه‌گاه، زاویه مشخصی رعایت شده باشد؛ زیرا این امر به هضم بهتر غذا کمک بسیاری می‌کند. درصورتی‌که هنگام غذا خوردن جای شما راحت نباشد و حالت استاندارد نداشته باشد، عملیات بلع و هضم با مشکل مواجه خواهد شد؛ پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید تا صندلی‌های نرم و راحتی داشته باشد.

هماهنگ بودن با دکوراسیون خانه

میز غذا خوری با توجه به خواست افراد و فرم منزل، در قسمت‌های مختلف خانه قرار می‌گیرد: برخی آن را در گوشه‌ای از آشپزخانه و برخی دیگر آن را در کنار نشیمن خود قرار می‌دهند. بنابراین بهتر است برای همخوانی بیشتر، آن را متناسب با سایر لوازم منزل یعنی مبلمان و کابینت‌ها انتخاب کنید تا زیبایی فضا بیشتر نمایان شود.

مقاومت محصول

میز غذا خوری یک وسیله کاربردی و پراستفاده در خانه‌ها است، به همین دلیل مقاوم بودن آن بسیار حائز اهمیت است. هنگام خرید باید به استحکام پایه‌های میز و نوع اتصال آن‌ها توجه کنید و بهترین میز را برای استفاده طولانی‌مدت انتخاب و خریداری کنید. بعضی از پایه‌ها با بهره‌گیری از چسب چوب به میز متصل شده‌اند و برخی دیگر با پیچ و مهره.

جنس پارچه صندلی

افراد با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون خانه خود، نسبت به انتخاب پارچه صندلی اقدام می‌کنند. طبق تحقیقات و پرسش از خریداران محترم، روکش‌های چرمی، بهترین گزینه برای صندلی‌های میز هستند؛ زیرا علاوه بر شستشوی آسان، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند.

انواع میز نهار خوری

امروزه در بین تمام انواع مدل‌ ناهار خوری، نمونه‌های ساخته‌شده با چوب طبیعی، شیشه و فلز در سایزهای متنوعی که به انتخاب مشتریان مشخص می‌شوند، به چشم می‌خورد. این میزها که ظاهری بسیار گرم و لوکس دارند، هر خانه‌ای را شیک و زیبا نشان می‌دهند. در ادامه به معرفی جدیدترین مدل‌های میز ناهار خوری خواهیم پرداخت.

میز چوبی

این نوع میز، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های روز در میان مردم است که در اکثر مکان‌ها اعم از منازل و رستوران‌ها به چشم می‌خورند. این مدل میزها نسبت به سایر مدل‌ها کمی گران‌تر هستند و به‌واسطه تنوع و انواع مختلفی که دارند، هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. لازم به ذکر است که اکثر این میزها از جنس چوب‌های باکیفیت و قیمتی مانند چوب بامبو و چوب درخت سیاه هستند که در مقابل رطوبت، دوام بالایی دارند.

میز شیشه ای

میزهای شیشه‌ای هم با بسیاری از مکان‌ها و فضاهای داخلی هماهنگ هستند و نوعی ظرافت و پیچیدگی را به نمایش می‌گذارند. این میزها برای خانه‌هایی با سبک مدرن گزینه بهتری هستند. انعکاس نور توسط شیشه بکار رفته در این نوع میز، سبب ایجاد توهم در فضا و بزرگ جلوه دادن محیط‌های کوچک می‌شود. لازم به ذکر است که این شیشه‌ها به‌وسیله حرارتی که در هنگام ساخته شدن دریافت کرده‌اند، نسبت به نمونه‌های معمولی در برابر خط و خراش یا شکسته شدن بسیار مقاوم‌ترند و به‌راحتی خرد نمی‌شوند. به همین دلیل به‌راحتی می‌توان در محیط خانه و حتی در مکان‌هایی که کودکان حضور دارند، از این نوع میزها استفاده کرد. پس به این نکته توجه کنید که جنس شیشه آن مرغوب، محکم، ضد حرارت و خش باشد. بسیاری از مردم این نگرانی را دارند که با گذاشتن وسیله روی میز، باعث خط افتادن روی شیشه شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان روی آن تلق پلاستیکی قرار داد.

میز ناهار خوری فلزی

میزهای فلزی نیز معمولاً در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما به دلیل اینکه این مدل از میزها بسیار محکم هستند و همچنین نسبت به نمونه‌های چوبی، قیمت ناهار خوری فلزی کمتر است، بسیار از آن استفاده می‌شود.

میز ناهار خوری ملامینه

این مدل از میزها از نئوپان ساخته‌شده‌اند و نسبت به میزهای چوبی و ام دی اف ضعیف‌تر هستند؛ به‌طوری‌که ممکن است طول عمر پایین‌تری داشته باشند. همچنین این میزها تنوع بسیار زیادی ندارد و به همین دلیل تعداد طرفداران آن‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر کمتر است.

میز نهار خوری مرمر

سنگ‌های مرمر به دلیل استحکام و مقاومت بالا و همچنین زیبایی چشم‌نواز و منحصربه‌فردی که دارند، به‌طور گسترده در کف‌پوش ساختمان‌ها و مبلمان و میز نهار خوری مورداستفاده قرار می‌گیرند. این میز جذابیتی جاودانه دارد که هیچ‌گاه چشم را خسته نمی‌کند و در هر قسمت خانه که باشد زیبایی محیط را به‌صورت برجسته به رخ می‌کشاند.

میزنهار خوری، زیبایی و راحتی در منزل

میز نهار خوری یک وسیله بسیار پرکاربرد در هر مکانی است که سبب زیبایی دکوراسیون منزل می‌شود. این وسیله کاربردی امروزه بسیار موردتوجه قرارگرفته و به همین دلیل در اندازه‌های متنوع و جنس و طرح‌های گوناگون تولید و روانه بازار شده است. ازآنجایی‌که برخی مکان‌ها مانند آپارتمان‌ها فضای کافی را برای میز نهار خوری ندارند، در این حالت باید از میز ناهار خوری کمجا که نیاز به فضای کمتری دارند استفاده کرد. انتخاب هریک از مدل‌ها و جنس‌های میز نهار خوری با توجه به سلیقه افراد و میزان فضای در دسترسی و بودجه‌ای که در دست دارند، صورت می‌گیرد. در این مقاله سعی بر آن بود که به معرفی انواع میز، ویژگی‌ها و قیمت ناهار خوری بپردازیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید