یکی از برندهای تولیدکننده تلویزیون که شرکت اصلی آن واقع در کشور چین است و محصولات باکیفیت خود را با قیمتی مناسب‌تر از برندهای معروف در اختیار کاربران در سراسر جهان از جمله ایران قرار داده است، برند امپریال (emperial) نام دارد. سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده در تلویزیون‌های برند امپریال محسوب می‌شود که دلایل مختلفی دارد‌.

البته این مشکل فقط مختص کاربران تلویزیون‌های برند امپریال نیست؛ بلکه بسیاری از برندهای دیگر مانند تلویزیون‌های سونی، سامسونگ، ال‌جی و … هم ممکن است با مشکل سیاه شدن تصویر به طور کلی یا ایجاد لکه ریز روی بخشی از تصویر مواجه شوند. رفع این مشکل از حساسیت بالایی برخوردار است و فقط باید توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های باتجربه و حرفه‌ای شرکت‌های معتبر تعمیرات تلویزیون انجام شود‌. نمایندگی تلویزیون امپریال در تهران و شهرستان های تهران ( اسلامشهر ،شهریار، پردیس ، فردیس ، پاکدشت ، ) آمادگی دارد تعمیرات تلویزیون امپریال شما را در منزل و محل شما انجام دهد. تعمیرگاه های تلویزیون امپریال از بهترین قطعات، و با دستگاه های روز دنیا تعمیرات تلویزیون را انجام می دهد.

ما در این مقاله قصد داریم درباره دلایل و نحوه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال و هزینه‌های تعمیر صحبت کنیم.

 

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال _ تاریک شدن صفحه تلویزیون امپریال
 پیدا کردن علت سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال

اگر در هنگام سیاه شدن تصویر تلویزیون به چراغ پاور دستگاه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چراغ روشن است ولی متاسفانه تصویری در صفحه نمایش مشاهده نمی‌شود. گاهی اوقات نیز صدای برنامه تلویزیونی به گوشی می‌رسد و بخشی از تصویر یا تمام آن به صورت کامل سیاه است. قبل از اینکه با مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید باید چند نکته مهم را در دستگاه تلویزیون امپریال خود مورد بررسی قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر است.

بررسی کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون

هنگامی که مشکل سیاه شدن یا ایجاد هاله در تصویر تلویزیون امپریال به اتصال نادرست کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی متصل به آن مربوط باشد، امکان باز کردن منوی تلویزیون با استفاده از دکمه منو یا ریموت کنترل وجود دارد. در چنین حالتی تمام کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی وصل شده به تلویزیون را برای چند دقیقه از آن جدا کرده و مجددا به درستی متصل کنید تا مشکل سیاه شدن تصویر نیز برطرف شود. وقتی در زمان سیاه شدن صفحه تلویزیون به منو دسترسی دارید، به‌روز کردن سیستم عامل تلویزیون امپریال نیز اقدام مفیدی خواهد بود.

عدم اتصال صحیح تلویزیون امپریال به ورودی‌ها

عامل دیگری که ممکن است منجر به سیاه شدن یا ایجاد هاله در تصویر تلویزیون شود، عدم اتصال صحیح تلویزیون به ورودی‌هاست. در این شرایط بهتر است به خوبی از روشن بودن دستگاه و تنظیم درست ورودی‌ها اطمینان حاصل کنید. تلویزیون باید به ورودی درستی وصل شده باشد؛ در غیر این صورت با مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال روبه‌رو خواهید شد. در برخی از تلویزیون‌ها امکان برچسب‌گذاری اشتباه ورودی‌ها نیز وجود دارد؛ بنابراین این نکته را هم در نظر داشته باشید.

خراب بودن کابل HDMI یا کابل کواکسیال

خراب بودن کابل HDMI تلویزیون امپریال علت سیاه شدن

بعد از بررسی اتصال کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی و اتصال صحیح تلویزیون به ورودی‌ها نوبت به بررسی کابل HDMI یا کابل کواکسیال می‌رسد. اگر کابل کواکسیال معیوب و خراب شده باشد یا سوکت‌هایی که کابل به آن وصل می‌شود آسیب ببیند، کاربران با مشکل ایجاد هاله روی تصویر یا سیاه شدن تصویر تلویزیون مواجه خواهند شد‌. با تعویض کابل معیوب با یک کابل جدید و سالم مشکل ایجاد هاله و سیاه شدن تصویر نیز حل خواهد شد.

توجه به فعال بودن یا نبودن تایمر خواب تلویزیون امپریال

نکته دیگری که در زمان سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال باید مورد بررسی قرار بگیرد، توجه به فعال بودن یا نبودن تایمر خواب این دستگاه است. فعال بودن تایمر خواب موجب می‌شود که صفحه تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش و سیاه شود‌. برای برطرف شدن این مشکل کافیست که تنظیمات تایمر خواب را غیر فعال کنید.

 

در زمان تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال چه بخش‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند؟

بعد از اینکه از اتصال درست کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون، اتصال صحیح تلویزیون امپریال به ورودی‌ها، سالم بودن کابل HDMI و غیر فعال بودن تایمر خواب در تلویزیون امپریال اطمینان حاصل کردید، باید به سراغ یکی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات تعمیرانی بروید تا دلایل اصلی سیاه شدن تصویر تلویزیون توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص شرکت پیدا شده و مراحل تعمیر تلویزیون با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و قطعات اصل و اورجینال آغاز شود. تجهیزاتی که برای عیب‌یابی تلویزیون‌های امپریال به همراه تعمیرکاران اعزام شده به محل ارسال می‌شوند تاثیر بسیار زیادی در پیدا کردن دلیل و منشا اصلی مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال دارند.

تعمیرکاران قبل از باز کردن تلویزیون امپریال و بررسی قطعات داخلی آن دستگاه را از برق می‌کشند و مدتی منتظر می‌مانند تا برق موجود در آن به طور کامل تخلیه شود. از رایج‌ترین دلایل ایجاد هاله یا سیاهی در تصویر تلویزیون می‌توان به مواردی مانند بروز اشکال در سیگنال کانال‌های تلویزیون، سوختن پیکسل، خراب شدن پنل، خراب شدن بک لایت یا لامپ تصویر، خراب شدن برد تیکان و خراب شدن برد پاور تلویزیون اشاره کرد که در اغلب موارد از بین همه لایل خرابی بک لایت اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل محسوب می‌شود. تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر بعد از اعزام به آدرس مشتریان تمام بخش‌هایی را که نام بردیم به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهند.

 


هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال به چه عواملی بستگی دارد؟

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال

همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال دلایل مختلفی دارد و با توجه به هر یک از دلایل هزینه‌های تعمیر نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه‌های تعمیر در هر یک از قطعات معیوب مانند بک لایت، پنل، برد پاور، پیکسل و برد تیکان متفاوت است.

عوامل تاثیرگذار دیگر در میزان هزینه تعمیر سیاه شدن تلویزیون، مدل و نوع تلویزیون و همچین میزان خرابی قطعات است. گاهی اوقات میزان خرابی‌ها به اندازه‌ای است که با صرف هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه قابل تعمیر است؛ اما در بعضی از مواقع نیز میزان خرابی قطعات معیوب به حدی زیاد است که چاره‌ای جز تعویض آن با یک قطعه سالم و اورجینال باقی نمی‌ماند‌. بدون‌شک هزینه خرید یک قطعه سالم، جدید و اورجینال به مراتب از هزینه تعمیر قطعات قبلی تلویزیون بیشتر خواهد بود.

مقدار اینچ و اندازه تلویزیون هم به عنوان یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون  نقش دارد. تصور کنید دلیل بروز این مشکل خرابی پنل یا سوختن لامپ تصویر باشد. قیمت پنل و قیمت لامپ تصویر تلویزیون امپریال در اندازه‌ها و اینچ‌های بزرگ همواره از اندازه‌ها و اینچ‌های کوچکتر این نوع تلویزیون گران‌تر است و هزینه‌های تعمیر را افزایش می‌دهد.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم هزینه‌های ایاب و ذهاب، دستمزد تکنسین‌ها و تعمیرکاران نیز در هزینه‌ نهایی تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال محاسبه می‌شوند. دستمزد تعمیر یا تعویض قطعات در تلویزیون‌های امپریال بر اساس نرخ مصوب اتحادیه و از طریق نمایندگی تعمیرات این شرکت اعلام می‌شود.

 

لامپ ال ای دی تلویزیون امپریال

تعمیر بک لایت تلویزیون امپریال برای برطرف کردن تاریک شدن صفحه تلویزیون

همانطور که ذکر کردیم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال به خراب شدن بک لایت یا لامپ تصویر مربوط است. علائم خرابی لامپ تصویر تلویزیون امپریال با ایجاد لکه‌های تیره و سیاه روی نمایشگر ال ای دی دستگاه بروز پیدا می‌کند. با مشاهده این علائم هر چه سریع‌تر با یکی از مراکز معتبر تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید‌.

برای تماشای هر تلویزیونی به یک منبع نور نیاز است. با تولید و عرضه تلویزیون‌های جدید ال سی دی لامپ‌ تصویرهای کاتدی جای خود را به لامپ تصویرهای فلورسنت دادند. لامپ‌ تصویرهای فلورسنت نیز به مروز زمان جای خود را به لامپ تصویرهای LED دادند. در تلویزیون‌های امپریال دو نوع لامپ تصویر شاخه‌ای و لبه‌ای به کار می‌رود. قیمت لامپ تصویر تلویزیون امپریال با توجه به سری ساخت، مدل و اینچ تلویزیون متفاوت است؛ اما به طور کلی تعمیر کردن این قطعه همواره از قیمت لامپ تصویر تلویزیون امپریال هزینه کمتری به دنبال دارد.

در مواردی که بک لایت یا لامپ تصویر امپریال به اندازه‌ای خراب باشد که تعمیرکار به هیچ وجه نتواند آن را تعمیر کند، خرید یک لامپ تصویر جدید بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال به شمار می‌رود. در زمان خرید لامپ تصویر امپریال به میزان کیفیت، ماندگاری، مناسب بودن نور و برخورداری از سیستم انتقال گرمای لامپ توجه داشته باشید.

 

تعمیر پنل تلویزیون امپریال

معیوب شدن پنل یکی دیگر از دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال به شمار می‌رود. در واقع اگر بخش ماژور یا لیکوئید پنل دچار ایراد و نقص شده باشد، در صفحه نمایش تلویزیون امپریال یک تصویر کاملا سیاه را مشاهده خواهید کرد. عمر مفید پنل در برندهای مختلف تلویزیون متفاوت است. این بخش از دستگاه در اثر تماس با آب، رطوبت و ضربه کارایی خود را از دست داده و خراب می‌شود‌‌.

بهترین راهکار برای تعمیر پنل و برطرف کردن مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال تماس با یک مرکز تعمیرات معتبر و استفاده از افراد متخصص و حرفه‌ای در حوزه تعمیر تلویزیون است. با توجه به اینکه خرید پنل جدید برای این دستگاه هزینه‌های زیادی در بر دارد، تعمیرکاران همواره سعی می‌کنند در صورت امکان پنل معیوب را تعمیر کنند؛ اما اگر خرابی پنل قابل تعمیر نباشد، چاره‌ای جز خرید یک پنل جدید و تعویض آن با قطعه معیوب وجود ندارد.

 

تعمیر پنل تلویزیون امپریال

تعمیر تیره شدن صفحه تلویزیون امپریال با تعویض یا تعمیر برد تیکان

گاهی اوقات دلیل ایجاد هاله در تصویر تلویزیون یا سیاهی آن خراب شدن قطعه برد تیکان است. برد تیکان که با نام برد کنترل نیز شناخته می‌شود، به دلایل مختلفی مانند نوسانات برق و تماس آب و رطوبت با صفحه نمایشگر تلویزیون آسیب می‌بیند. با خراب شدن این قطعه تصویر تلویزیون سیاه می‌شود. برای برطرف کردن این ایراد یک تعمیرکار متخصص و مجرب باید برد تیکان را تعمیر کند. در صورت خرابی بیش از حد این قطعه باید آن را با یک برد تیکان جدید و باکیفیت تعویض کند.

 

تعمیر برد معیوب برای رفع مشکل سیاهی تصویر

در صورتی که علت سیاه شدن تصویر تلویزیون امپریال معیوب شدن برد پاور این دستگاه باشد. تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر با تعمیر یا تعویض برد و جایگزین کردن خازن‌های آسیب‌دیده به حل شدن این مشکل کمک می‌کنند. خرابی برد عملکرد لامپ تصویر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع از تغذیه لامپ‌های آن می‌شود. در نهایت چیزی که در صفحه نمایشگر تلویزیون به نمایش در می‌آید یک تصویر کاملا سیاه خواهد بود. در اکثر مواقع مشکلات برد پاور با تعمیر و با صرف هزینه مقرون‌به‌صرفه برطرف می‌شود. مگر اینکه شدت خرابی‌های این قطعه بیش از حد باشد و تنها راه چاره استفاده از یک برد پاور جدید باشد.

 

پیکسل سوختگی و لکه سیاه روی تصویر

یکی از دلایل رایج سیاه شدن صفحه تلویزیون امپریال پیکسل سوختگی این دستگاه است. البته سوختن پیکسل‌ها باعث می‌شود که فقط بخش‌هایی از صفحه تلویزیون سیاه شود. مهم‌ترین دلایل سوختن پیکسل‌های تلویزیون وارد شدن ضربه و فشار به صفحه نمایشگر و خرابی پنل در اثر طول عمر زیاد دستگاه است. برای رفع این مشکل بهترین راهکار کمک گرفتن از تکنسین‌ها و تعمیرکاران مراکز معتبر تعمیرات تلویزیون برای تعویض قطعه معیوب است.

 

تعمیر تلویزیون ال سی دی امپریال

بررسی دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون امپریال توسط مراکز تخصصی معتبر چه اهمیتی دارد؟

بررسی دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون امپریال توسط تعمیرکاران ماهر و باتجربه مراکز تخصصی و معتبر تعمیرات تلویزیون به خاطر حساسیت و پیشرفته بودن قطعات این دستگاه اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. در این مراکز تعمیرکاران در دوره‌های آموزشی تعمیر انواع تلویزیون شرکت کرده‌اند و از دانش و مهارت کافی برای تعمیر تمام مشکلات تلویزیون‌های برندهای مختلف برخوردار هستند.

با ارائه خدمات در محل به مشتریان دیگر نیازی به جابه‌جایی تلویزیون و انتقال آن به تعمیرگاه وجود ندارد. همه خدمات این مراکز با بهترین کیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت ارائه می‌شود و تعمیرکاران نیز در زمان تعویض قطعات، همواره قطعات اصل و اورجینال به کار می‌برند.

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون امپریال شامل اتصال نادرست کابل‌ها و دستگاه‌های جانبی، عدم اتصال درست تلویزیون به ورودی‌ها، خرابی کابل کواکسیال یا HDMI،‌ فعال بودن تایمر خواب، خراب بودن لامپ تصویر، خراب بودن پنل، خرابی برد تیکان و برد پاور، سوختن پیکسل‌ها پرداختیم و درباره هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون و اهمیت انجام تعمیرات توسط مراکز تخصصی و معتبر تعمیر تلویزیون نیز صحبت کردیم‌. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید