چند سالی می‌شود که طراحی اپلیکیشن حسابی رونق گرفته و به دنبال آن کسب‌وکارهای زیادی می‌خواهند اپلیکیشن خاص خود را طراحی کنند. از جذاب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها باید برنامه‌های رستورانی را نام برد که مورد استفاده مشتریان و کارکنان زیادی قرار می‌گیرند و فرایند سفارش غذا را تسهیل می‌کنند.

این اپلیکیشن اجازه مدیریت سفارشات غذا را به دارندگان رستوران‌ها می‌دهد. از سوی دیگر، مشتریان هم می‌توانند سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کرده و بعد از چند دقیقه آن را تحویل بگیرند. ازآنجایی‌که قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی شاید سؤال بسیاری از کاربران باشد، در این مطلب می‌خواهیم اشاره‌ای به آن داشته باشیم.

قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی

اپلیکیشن رستوران چه کاربردی دارد؟

ویژگی‌های مربوط به سفارش آنلاین غذا و بررسی سفارشات، هم برای صاحبان رستوران‌ها و هم مشتریان آن‌ها در نظر گرفته شده‌است. صاحبان رستوران‌ها به‌وسیله این ویژگی‌ها قادر به مدیریت بهتر سفارش‌ها و درنتیجه کسب موفقیت‌های بیشتر هستند. طبق آمارهای منتشرشده اکنون بیشتر از 15 هزار رستوران از مزایای چنین اپلیکیشنی بهره‌مند هستند و شاید نوبت به شما رسیده باشد تا یکی از این اپلیکیشن‌ها را برای رستوران خود طراحی کنید. سفارش غذا یا رزرو صندلی‌های رستوران، ازجمله مهم‌ترین امکانات موجود در این رستوران‌‌ها هستند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای اپلیکیشن رستورانی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزینه‌هایی مانند سیستم تحویل درب منزل برای مناطق تحت پوشش در این اپلیکیشن دیده می‌شود. به‌طورکلی سهولت در ارائه غذا توسط مدیران رستوران‌ها و افزایش مشتریان سبب شده صاحبان رستوران‌ها تمایل داشته باشند، اطلاعاتی درخصوص قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی کسب کرده و نسبت به طراحی اپ اختصاصی اقدام کنند.

  • پرداخت بانکی مستقیم در این اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌ دیگری است تا به‌وسیله آن برای همیشه با پول‌های کاغذی و دردسرهای بازگرداندن باقیمانده پول، خداحافظی کنیم.

  • صاحبان رستوران‌ها می‌توانند منوی غذای خود را با کمک این اپلیکیشن به همراه جزئیاتی مانند مواد و تصاویر ارائه دهند. تجربه کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد مشتریان به چنین رستوران‌هایی اعتماد بیشتری دارند.

  • یکی دیگر از مزایای مهم آن را باید سریع‌تر شدن پروسه سفارش توسط مشتریان عنوان کرد. صاحبان و کارکنان رستوران‌ها هم از سردرگمی درآمده و مراحل پخت غذاها را بدون دغدغه طی می‌کنند.

  • قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی به‌گونه‌ای است که ارزش هزینه کردن را دارد. چراکه در ازای پرداخت این هزینه، مشتریان شما افزایش یافته و هزینه‌ای که کردید به شما بازمی‌گردد.

مراحل طراحی اپلیکیشن رستورانی

برای دانستن قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی، بد نیست با مراحل طراحی آن هم آشنا شوید. به‌طورکلی هر یک از این اپ‌ها نیاز به طی کردن مراحلی دارند و این پروسه ممکن است مقداری زمان‌بر باشد.

1- شروع تصمیم‌گیری برای ایجاد اپلیکیشن

ازآنجایی‌که کاربران ویژگی‌های ظاهری اپلیکیشن شما را قضاوت می‌کنند، طراحی آن باید از نظر بصری جذابیت داشته باشد. در دنیای کنونی، اپلیکیشن نشان‌گر تجارت شماست و باید برای آن تلاش زیادی کنید. طراحی لوگویی که بعدها باید داخل اپلیکیشن قرار گرفته و به‌عنوان نماد خود اپ نیز شناخته شود، در قدم اول اهمیت زیادی دارد. از این‌که تم و رنگ اپلیکیشن با تصویر برندتان تطابق داشته باشد، اطمینان حاصل کنید. ضمناً توجه به تصاویر، فونت و سبک هر عنصر و شباهت آن به کسب‌وکارتان را از یاد نبرید.

2- درج اطلاعات به بهترین شکل

زمانی که مشتری به دنبال غذاست، ممکن است هرچیزی مرتبط با این حوزه را در گوگل جست‌وجو کند؛ نظیر آدرس رستوران‌ها، دستورالعمل‌ها، وضعیت باز یا بسته بودن رستوران‌ها و موارد دیگر که همه آن‌ها را به همراه ویژگی‌ها و اطلاعات دیگر باید در اپ خود درج کنید. سعی کنید کمی درباره رستوران خود به مشتری اطلاعات بدهید. تجربیات نشان می‌دهد آگاه‌سازی بیشتر مشتری از روند کسب‌وکار، احتمال فروش شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید از این شروع کنید که مزایای غذاهای رستورانتان چیست و یا به معرفی غذاهای خاص بپردازید که قیمت اپلیکیشن سفارش غذا در چنین شرایطی مقداری بیشتر می‌شود.

3- منوی برنامه دیجیتال به وجود آورید

ایجاد یک برنامه منوی دیجیتال را در اپلیکیشن فراموش نکنید. منوی شما باید شامل غذاهای لذیذ با بهترین تصاویر ممکن از غذاها باشد تا جلوه‌ای از غذاها را به مشتریان نشان دهد. زمانی که به غذاهای معمولی برای منوی خود بسنده کنید، طبیعتاً مشتریان نیز رستوران‌های دیگر را در اولویتشان قرار می‌دهند.

4- امکان سفارش غذای سیار

از ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب می‌توان سفارش غذای سیار را نام برد. رستوران شما باید تمرکز لازم را روی سرویس‌دهی به مشتریان داشته باشد. رفتار مشتریان مختلف، متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تمایل به مراجعه حضوری داشته و برخی دیگر می‌خواهند صرفاً اینترنتی سفارش دهند.

5- خدمات و تخفیف‌های خرید غذا

ایجاد برنامه‌هایی مثل باشگاه مشتریان، تخفیف و کوپن‌ها در جذب بیشتر مشتریان نقش ویژه‌ای دارد. در بخشی از اپلیکیشن باید اهداف رستوران را به‌عنوان راهی برای حفظ مشتریان وفادار خود به وجود آورید. با یک طراحی خوب توسط افراد متخصص در این زمینه و خلاقیت و ایده‌های خودتان، می‌توانید موفقیت بیشتری را در این مسیر نسبت به کسب‌وکارهای دیگر رقم بزنید. برای مشتریان عادی خود فرصت‌هایی ایجاد کنید تا مزایایی همچون تخفیف‌ نصیبشان شود.

قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی چقدر است؟

به خاطر شرایط اقتصادی کنونی، طبیعی است اگر صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها بخواهند در مورد قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی بدانند. حقیقتاً قیمت تمام اپلیکیشن‌های این حوزه یکسان نیست و به عوامل گسترده‌ای مربوط می‌شود که عبارت‌اند از:

  • نوع پلتفرم برنامه

  • تحقیق و تحلیل در مورد اپلیکیشن

  • نمونه‌سازی و مدت‌زمان آن

  • طراحی بصری اپ

  • نوع رستوران یا کافه

  • ویژگی‌های موجود در برنامه و تست

  • هاست برنامه و میزان امنیت برای استفاده توسط کارکنان رستوران و مشتریان

  • میزان به‌روزرسانی‌ها و تعمیر و نگهداری برنامه

تجربه نشان داده هیچ فردی بیشتر از 2 اپلیکیشن رستورانی را روی گوشی خود ندارد. بنابراین، اپلیکیشنی که کیفیت لازم را ندارد و به‌خوبی طراحی نشده، از دور رقابت خارج می‌شود و این وظیفه صاحبان رستوران‌ها است که با انتخاب مرجعی معتبر برای طراحی اپلیکیشن، از این کیفیت اطمینان حاصل کنند.

جمع‌بندی

باتوجه به استفاده روزمره افراد از گوشی و آنلاین ‌شدن خدمات در تمام حوزه‌ها، طراحی اپلیکیشن رستورانی می‌تواند نقش زیادی در افزایش رضایت مشتریان یک رستوران داشته باشد. ویژگی‌هایی مانند دانلود اپلیکیشن تستی و دریافت مشاوره رایگان در سایت آرناد موجود است. آرناد بهترین راهنمایی‌های ممکن را در این زمینه ارائه می‌‌دهد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت طراحی اپلیکیشن رستورانی نیز به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید