پرواز یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده و خیلی از ما ها دوست داریم حتی برای 1 بار هم که شده این حس رو تجربه کنیم. ولی از طرفی کمبود امکانات و گاها هزینه های زیاد باعث شده تا از این آرزو دور بمونیم. اگه میخواید تا یک راه آسون و کم هزینه رو براتون توضیح بدیم با ما همراه باشید.

دوره های فشرده پاراگلایدر برای مبتدیان

اگر می خواهید پرواز را یاد بگیرید، احتمالاً بهترین راه این است که یک دوره فشرده را انجام دهید، زیرا ثابت شده است که پیشرفت شما بسیار سریعتر از زمانی است که فقط در تعطیلات آخر هفته درس های پرواز خود را به صورت ناپیوسته ارائه دهید. دوره های فشرده پاراگلایدر بصورت پیشرفته می باشد.

مراحل آموزش پاراگلایدر در ایران

آموزش پاراگلایدر در ایران

مرکز پرواز پاراگلایدر ما در غرب تهران واقع شده است، بر خلاف هر جای دیگری در ایران، شما می توانید تمام مهارت های پاراگلایدر ایمن را در یک ماه بیاموزید .

این گام بعدی در حرفه شما برای تبدیل شدن به یک خلبان پاراگلایدر مستقل است. پس از اتمام این دوره و تکمیل تمام وظایف برنامه آموزشی، باید مهارت های لازم برای پرواز بدون نظارت را داشته باشید.

پیشرفت یادگیری شامل پنج مرحله است، از مقدماتی تا پیشرفته. همچنین شرکت کنندگان را به دانش آموزان تقسیم می کند، آنها باید تحت نظارت مربیان پرواز کنند، و خلبانان مستقلی که می توانند بدون نظارت پرواز کنند.

پاراگلایدر ساعت ها به خلبان احساس پرواز رایگان واقعی را می دهد. با استفاده از تجهیزات مدرن با کارایی بالا، یک سایبان فقط چند کیلوگرم وزن دارد و به طور مرتب در یک کوله پشتی قرار می گیرد.

پاراگلایدر یک ورزش بالقوه خطرناک است، بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید سعی کنید با پاراگلایدر بدون آموزش مناسب پرواز کنید. اولین قدم شما باید ثبت نام در دوره ای باشد که توسط یک آموزشگاه معتبر پاراگلایدر ارائه می شود. در حین حضور در کلاسها، دانش لازم برای پرواز ایمن را به دست خواهید آورد.

ساختار دوره های پاراگلایدر در هر مرکز می تواند متفاوت باشد اما محتوا مشابه است.

مربیان حرفه ای به شما یاد می دهند که چگونه به یک خلبان پاراگلایدر با رتبه ایمن و شایسته تبدیل شوید. در طول دوره خود، حداقل تعداد پرواز را انجام خواهید داد که شامل بالارفتن خط الراس و گرمایش است. این دوره همچنین شامل کلاس های تئوری است و قبل از اینکه واجد شرایط پرواز بدون نظارت باشید، باید یک امتحان کتبی را تکمیل کنید.

آیا برای پاراگلایدر به مجوز نیاز دارم؟

در بیشتر کشورها، برای پرواز با پاراگلایدر نیازی به مجوز نیست، اما برخی از کشورها هستند که برای پرواز باید در آنها رتبه خلبانی پاراگلایدر را دریافت کنید. برخی از مقررات محلی پرواز ممکن است خلبان را ملزم به داشتن رتبه های تایید شده خاصی کنند.

پاراگلایدر معمولاً تحت نظارت فدراسیون ملی هوایی است. این یک ورزش خود تنظیم است، خلبانان و مربیان به طور یکسان به سیاست ها و دستورالعمل های فدراسیون یا انجمن دیگری پایبند هستند.

برای ایمنی خود و سایر خلبانان، به شدت توصیه می شود که در یک مدرسه معتبر و حرفه ای یاد بگیرید و برای تأیید اینکه آموزش دیده اید، مجوز رتبه بندی دریافت کنید.

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر کوچکترین ، سبک ترین و ارزان ترین وسیله شخصی برای پرواز کردن هست. این وسیله از 3 قسمت تشکیل شده است:

بال یا چتر که به شکل هلال است و بالای سر شما قرار میگیره و باهاش پرواز میکنید

صندلی که در طول پرواز روی آن می نشینید و به بال متصل است

چتر کمکی یا چتر نجات که درون صندلی تعبیه شده است

امنیت در پرواز

پرواز با پاراگلایدر بسیار زیبا و لذت بخش است و یک رقابت شخصی همیشگی است پرواز با آن تلفیقی از حرکات بدن و کنترل مغز است که در یک بازی فوق العاده با هم مخلوط میشوند. یک گروه از پرندگان مشتاق و بی تجربه میتوانند عامل بالقوه یک حادثه باشند. اشتباهات، بی توجهی ها و خود را نشان دادن میتوانند باعث حادثه شوند.متخصصان مورد اطمینان را انتخاب کنید. قبل از آنکه خودتان دست به ماجراجویی بزنید دوره هایی را که نیاز دارید حتماً بگذرانید.

میزان سختی یادگیری فن پرواز با پاراگلایدر

یادگیری پرواز مطمئنأ به سادگی یادگیری رانندگی است. آنچه دارای اهمیت بسیاری می باشد این است که مطالب تئوری لازم را درخصوص هواشناسی و تئوری پرواز باید فراگرفت و به دقت اجرا نمود. شاید گاهی تخطی کردن از قوانین رانندگی مارا با خطر جدی مواجه نسازد اما رعایت نکردن و بی توجهی به اصول و قوانین پرواز می تواند خطر آفرین باشد. یک خلبان پاراگلایدر باید بتواند خود را ملزم به رعایت کامل مقررات نماید و شاید این سخت ترین بخش یادگیری پرواز باشد.

مراحل آموزش پاراگلایدر

بعد از کلاسهای آموزش پاراگلایدر می توانید به تنهایی پرواز کنید و یا به اصطلاح سولو شوید. فرد سولو بدون حضور و نیاز به مربی می تواند در هر کجا که خواست چتر پرواز خود را باز کرده و مثل یک پرنده واقعی پرواز کند.

طی پنج مرحله می توان از یک فرد مبتدی به یک مربی پاراگلایدینگ تبدیل شد که هر کدام از آنها نیازمند تلاش و علاقمندی میباشد.

دوره مقدماتی پاراگلایدر که مخصوص افراد بی تجربه و تازه وارد است

دوره مستقل موجب می شود اعتماد به نفس و مهارت خوبی کسب کنید

دوره اینترمدییت باعث افزایش تجربه شما می شود

دوره پیشرفته همه چیز در مورد پاراگلایدر را برای شما روشن خواهد کرد

دوره مربیگری پرواز می تواند مرحله ای جدید و خاص در زندگی شما باشد تا بعد از آن بتوانید دانش و مهارت خود را به علاقمندان جدید ارایه دهید.

شرایط پرواز با پاراگلایدر

شرایط پرواز و یادگیری آن ساده بوده و از سنین 15 سال به بالا همگان قادر به شرکت در کلاس ها هستند. مدرسه های پرواز می تواند شروع خوبی برای همه باشد.

وزن شخص باید بین 47 تا 110کیلوگرم باشد. البته تعلیم شاگرد با بیشتر از این وزن هم با لوازم خاص امکان پذیر است.

پرواز تفریحی : در این روش شما همراه با خلبان متبحر پاراگلایدر که گواهینامه انجام پرواز دو نفره رو داره تجربه یک پرواز لذتبخش رو خواهید داشت. برای این کار نیاز به آموزش خاصی ندارید و کافیه همراه با خلبان چند قدم در دامنه کوه بدوید تا به پرواز در بیاید. در طول پرواز تفریحی پاراگلایدر خلبان تمامی کنترل ها را به عهده خواهد داشت تا در نهایت یک فرود نرم و راحت رو تجربه کنید. پاراگلایدر تهران پیشنهاد جذابی برای ساکنین تهران و کرج هست.

آموزش پاراگلایدر : اگه بخواید خودتون یک خلبان پاراگلایدر بشید تا هر وقت که دوست داشتید بتونید پرواز کنید پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش پاراگلایدر شرکت کنید.

همه نکاتی که در مورد پرواز تفریحی پاراگلایدر باید بدانید

احتمالاپرواز تفریحی پاراگلایدر یکی از بهترین تجربه های شما خواهد بود به شرطی که انتخاب درستی را انجام دهید. همان گونه که پیش تر نیز گفته شد در طول این نوع از پرواز که بصورت دونفره انجام می شود خلبان تمامی کنترل را به عهده دارد. از اینرو طبیعی است که در مورد انتخاب یک خلبان خوب دقت نظر کافی را داشته باشید.

شاخصه هایی که نشانگر یک انتخاب خوب می باشد شامل موارد زیر است:

تجربه خلبان : خلبان تان ترجیحا بیش از 1000 پرواز دو نفره را انجام داده باشد

مداومت پروازی : خلبان تان حداقل 5 سال مداوم پرواز دو نفره را انجام داده باشد.

تجهیزات : تجهیزات نهایتا تا 2 سال قبل باشد

گواهینامه : ترجیحا 2 گواهینامه از انجمن ورزشهای هوایی و سازمان هواپیمایی داشته باشد

همه نکاتی که در آموزشگاه پاراگلایدر باید بدانید

دوره های آموزش پاراگلایدر به ترتیب شامل

دوره مبتدی ، دوره مستقل ، دوره متوسطه و دوره پیشرفته هست که در این بین حین دوره مستقل و یا بعد از آن دوره امنیت باید گذرانده شود.

همچنین دوره های تخصصی پرواز دونفره ، مسافت یا کراس کانتری و دوره های آکروباسی پاراگلایدر نیز از دیگر دوره های آموزش پاراگلایدر می باشد.

اما برای آموزش پاراگلایدر و به طور کلی یادگیری یک هنر و مهارت مهم مثل خلبانی چه ملاکهایی رو باید مد نظر داشته باشیم. در ادامه به بیان مهم ترین هاش می پردازیم.

مربی آموزش پاراگلایدر

همون طور که مشخصه مهمترین بخش آموزش مربی هست. یک مربی پاراگلایدر خوب باید توانایی فن بیان و دانش و اطلاعات تئوری بالا رو در کنار مهارت عملی قابل قبول داشته باشه و از مراجع ذیربط دارای گواهینامه مربیگری باشد.

تجربه کاری

با توجه به نوع ورزشی که انتخاب کردید مسلما داشتن تجربه کافی مجموعه آموزش پاراگلایدر بسیار حائز اهمیت هست و حدالمقدور سعی کنید تا از مربیان با تجربه برای این امر بهره ببرید.

سیلابس استاندارد

امروزه تبلیغات بسیاری در سایت های آگهی مبنی بر آموزش پاراگلایدر وجود داره که باعث ایجاد ابهام و بعضا دریافت اطلاعات غلط توسط هنرجوی متقاضی آموزش پاراگلایدر میشه. تبلیغاتی شبیه آموزش پرواز در 3 روز و یا در ده جلسه صرفا جنبه تجاری داشته و اصولی نیست. هر دوره آموزشی استاندارد مشخص داره که برای اطلاع از اون میتونید سیلابس های هر دوره آموزشی رو جستجو کنید و از مربی مربوطه مطالبه کنید.

 قیمت مناسب دوره آموزش پاراگلایدر

آموزش پاراگلایدر فرآیندی هست که با توجه به فاکتورهای مهارت مربی و تجربه کاریش ، نوع وسایل آموزشی ، تعداد جلسات آموزشی ، سیلابس آموزش و موارد دیگه میتونه در قیمت گذاریش موثر باشه.

ارائه وسایل استاندارد

آموزشگاه هایی که دارای وسایل کافی باشن و بتونن مشاوره خوب در خرید وسایل به هنرجویان بدند و حتی تسهیلاتی رو در اختیارشون بزارن در اولویت هستند.

آدرس:تهران-اتوبان همت غرب-شهید اردستانی-میدان دانش-سایت شهید عسگری

 باشگاه پرشین پارا:09121051004

تماس مستقیم با مربی:09125306147  استاد مهدی کوهی

تمامس با کمک مربی :09127628784  محمد مهدی نوذری

دیدگاهتان را بنویسید