داهوا یکی از تولید کنندگان دوربین مداربسته است که در ایران بسیار پر آوازه و پرطرفدار است. این برند ساخت یک شرکت چینی است که از سال 2002 کارخود را آغاز کرده و اکنون به یکی از 10 برند برتر تولید کننده دوربین مداربسته در جهان تبدیل شده است.  در میان متقاضیان دوربین های مداربسته همواره داهوا به کیفیت، کارایی و پشتیبانی از تکنولوژی های روز دنیا معروف است. دوربین مداربسته داهوا یکی از پرطرفدار ترین محصولات این برند معتبر جهانی است البته داهوا دستگاه های dvr و nvr 4،6،8و… کاناله نیز تولید میکند و در نار ساخت سیستم های نظارتی در سالهای اخیر خانه های هوشمند نیز تولید و به بازار عرضه نموده است. تا کنون در ده ها مجله معتبر جهانی نام داهو این برند چینی تولید کننده دوربین مدار بسته ذکر شده است و با برندهای مطرحی همچون هایک ویژن و سامسونگ رقابت دارد.

آشنایی با شرکت داهوا

داهوا یکی از برترین تولید کنندگان دوربین مداربسته

 

شرکت داهوا تکنالوجی و یا به اختصار داهوا همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم در سال 2002 تاسیس شد. ساختمان این شرکت که در تصویر بالا مشاهده میکنید، در شهر گوانژو کشور چین قرار دارد. این شرکت با بیش از 15 سال سابقه ی کاری  درخشان درزمینه تولید و توسعه فناوری های امنیتی   موفق شده است تا در زمینه ی طراحی تکنولوژی تجهیزات نظارتی نتایجی کم نظیر بدست آورد. تولین کننده دوربین مداربسته داهوا فعالیت خود را در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری دنبال می کند و خوش بختانه در هر دو زمینه توانسته است تا افتخار آفرینی کرده و بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. داهوا در ابتدای مسیر کارخود را با تولید DVR های 8 کانال Real-time آغاز کرده و بعد از گذشت تنها 12 ماه توانست دستگاههای 16 کانال Real-time را تولید کند. پس از گذشت تنها 15 سال اکنون  داهوا تکنالوجی موفق شده است تا بیش از 90 نمایندگی در سرتاسر جهان داشته باشد و آن را مدیون هوشمندی است که در سال 2006 به خرج داد. این شرکت در سال 2006 تصمیم به تغییر ساختار گرفت و در تمام زمینه های حفاظتی از جمله دوربين مداربسته ، DVR ، دوربين هاي تحت شبكه، سرور و…خط تولید خود را راه اندازی نمود. داهوا در سال 2011، DVR با پلتفرم N6 را به بازار عرضه کرد و به سرعت در بازارهای جهانی به یکی از محبوب ترین برندها تولید کننده سیستم های نظارتی تبدیل شد.

در ادامه به بررسی مزایا و معایب انواع دوربین های مداربسته تولید برند داهوا خواهیم پرداخت.

مزایای دوربین مداربسته داهوا

 

داهوا تولید کننده انواع دوربین مداربسته در جهان

● دوربین مداربسته داهوا تصاویر بسیار با کیفیتی ارائه می دهد.

● اغلب محصولات این شرکت توانایی شمارش افراد را دارند.

● دوربین مدار بسته داهوا قابلیت تنظیم نور محیط را دارد

● تنظیم دمای محیط

●  داهوا در زمینه ی ردیابی حرکت افراد توانمند است.

●  تشخیص هدف از پیش تعیین شده

● تنوع بالا از نظر شکل ظاهری و تکنولوژی های روز

● مشخص بودن رنج قیمت

● ارسال پیغام هشدار توسط دوربین  برای مالک

معایب دوربین مداربسته داهوا

● پشتیبانی نشدن در برخی از کشورها

● قیمت دوربین مدار بسته داهوا کمی بیشتر از سایر دوربین ها است.

انواع دوربین مداربسته داهوا بر اساس شکل ظاهری

دوربین مدار بسته داهوا بر اساس ظاهر فیزیکی که دارد به انواع مختلفی تقسیم میشوند از جمله دوربین مـداربسته دام، دوربین بولت، دوربین اسپیددام و دوربین کیوب.  این دوربین ها به خاطر ظاهرشان برای محیط های متفاوتی مناسب هستند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

۱- دوربـین مداربسته دام داهوا

دوربین مداربسته دام داهوا

دوربین دام داهوا که به انگلیسی DOME نوشته میشود به خاطر شکل ظاهری اش این اسم را به خود اختصاص داده است. دام در زبان انگلیسی به معنای گنبد است و دلیل این نام گذاری گنبدی شکل بودن این دوربین مداربسته داهوا است. دوربین دام، برای محیط های مسقف مناسب است چرا که معمولا در گوشه و کنج دیوار و بر روی سقف نصب می شود. البته این دوربین ها، اکثرا از تکنولوژی IP67 پشتیبانی می کنند یعنی ضد ضربه و ضد آب هستند که همین امر موجب میشود تا بتوان از این دوربین مداربسته در فضا های بیرونی نیز استفاده کرد.

۲- دوربین مداربسته اسپیددام داهوا

دوربین داهوا اسپیددام

دوربین مداربسته اسپید دام داهوا  که به انگلیسی Speed Dome نوشته میشود یکی از قوی ترین انواع  دوربین های مـداربسته است که اغلب به منظور کنترل تردد و بررسی جزییات جاده ای از آن استفاده میکنند و کمتر نیاز به تعمیر دوربین مداربسته پیدا می کند.. دلیل این نام گذاری این است که عده ای این دوربین مداربسته را نوع پیشرفته تری از دوربین دام میدانند که به دلیل پوش کردن کمبود های آن تولید شده است. این دوربین بسیار بزرگ است و در ساخت آن از لنز های بسیار قوی ای استفاده شده که همین امر موجب میشود تا از آن در محیط های وسیع نظیر سر چهار راه ها  یا محیط بیرونی کارخانه های بسیار بزرگ استفاده شود. دوربین مداربسته اسپیددام قابلیت چرخش داشته و به همین دلیل آن را با نام هایی همچون دوربین گردان و دوربین PTZ نیز می شناسند.

۳- دوربین بولت داهوا

دوربین مداربسته

دوربین بولت که آن را به صورت BULLET می نویسند یکی دیگر از اشکال ظاهری دوربین مداربسته است که مانند دوربین دام نام خود را از شکل ظاهری اش الهام گرفته است. بولت در لغت انگلیسی به معنای گلوله است و علت این نام گذاری استوانه ای شکل بودن دوربین بولت است. از این دوربین ها معمولا  در محیط های خارجی و فضای آزاد مانند باغ های شخصی و یا حیاط های بزرگ استفاده میشود. اکثر مدل های دوربین مداربسته بالت از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی کرده و این به آن معنا است که در مقابل شرایط جوی نامساعد، مقاوم هستند. بهترین محل برای نصب این دوربین ها بر روی دیوار است. اما در زیر سقف نیز قابل نصب هستند. نصب دوربین مداربسته بولت بسیار آسان بوده و نسبت به سایر دوربین های مـداربسته از پیچیدگی کمتری برخوردار است.

۴- دوربین مداربسته کیوب

دوربین مـداربسته کیوب یا مکعبی دوربینی همه فن حریف است که همه امکانات را در قالب یک دوربین ارایه می دهد. این دوربین ها بسیار مقرون به صرفه هستند و برای محیط هایی که نیاز به دوربین مـداربسته ارزان دارند اما در عین ارزانی کیفیت برایشان بسیار مهم است پیشنهاد می شوند. دوربین کیوب با توجه به قابلیت هایی که دارد می تواند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

برچسب ها : داهوا,دوربین داهوا,دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید