اگر قصد یادگیری حسابداری را دارید، در این مقاله به طور کامل و جامع این رشته را معرفی و معتبرترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان (محاسبان) را معرفی کرده ایم.

محاسبان، برترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان

با اطمینان می‌توان گفت حسابداری و رسیدگی به امور مالی هر سازمان مهم‌ترین بخش در موفقیت آن است. علم حسابداری در حقیقت به معنی جمع‌آوری اطلاعات مالی موردنیاز برای افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و حتی دولتمردان است. مجموعه این اطلاعات به کارفرمایان و سایر مقامات دولتی یا وابسته به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری برای ارتقای عملکرد مالی کمک می‌کند. اهمیت این موضوع سبب شده بازار کاری بسیار خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری وجود داشته باشد. اگر شما به‌صورت آکادمیک در این رشته تحصیل نکرده‌اید، نگران نباشید با شرکت در دوره‌های برگزار شده در آموزشگاه حسابداری در اصفهان یا سایر نقاط ایران می‌توانید خود را برای ورد به بازار کار آماده کنید.

آشنایی با اهداف اصلی علم حسابداری

هدف از حسابداری چیست

گستردگی معاملات تجاری و پیچیدگی فرایند رسیدگی به دستمزد کارمندان، استفاده از یک حسابدار ماهر و مجرب را به ضرورت تبدیل کرده است. برای اینکه با اهمیت شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده در مؤسسات آموزشی آشنا شوید بهتر است بدانید هدف اصلی علم حسابداری چیست؟ در یک دسته‌بندی کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیل مسیر ثبت معاملات

مهم‌ترین مرحله برای مدیریت تمام فعالیت‌های تجاری این است که بتوانیم اطلاعات و سوابق آن‌ها را به‌صورت منظم ثبت کنیم. دسترسی به این سوابق برای بررسی روند معاملات و تصمیم‌گیری‌های منسجم و به‌موقع اهمیت فراوانی دارد. علم حسابداری مفیدترین ابزار برای ثبت اطلاعات تجاری، دسته‌بندی آن‌ها، بررسی و ارزیابی عملکرد تجاری سازمان‌ها و مشاغل و در نهایت تصمیم‌گیری برای انجام معاملات و عقد قرارداد‌ها است.

بررسی عملکرد شغلی

زمانی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، باید در ترسیم چشم انداز تجاری خود عملکرد خوبی داشته باشید چشم‌انداز تجاری به شما کمک می‌کند که بدانید برای دستیابی به اهداف اصلی خود باید از چه مسیری اقدام کرده و کدام استراتژی را به کار ببرید. حالا از کجا می‌توانید بفهمید چشم‌انداز تجاری در دستیابی به اهداف تجاری مفید بوده است؟ در آموزشگاه حسابداری تکنیک‌هایی به شما آموزش داده می‌شود چگونه با بررسی گزارش‌های مالی عملکرد تجاری خود را ارزیابی کنید.

تصمیم‌گیری

در سال‌های اخیر رقابت زیادی بین مشاغل ایجاد شده است. به منظور موفقیت تجاری استفاده از ابزار‌های مناسب برای برتری نسبت به رقبا اهمیت بسیار زیادی دارد. در مسیر تجاری با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو خواهید بود، اما استفاده از سیاست‌های لازم در زمان مناسب به بهبود عملکرد تجاری شما کمک خواهد کرد. حسابداری از طریق جمع‌آوری اطلاعات کلیدی شرایط برای اتخاذ تصمیمات به‌موقع را فراهم می‌کند.

برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی

برای راه‌اندازی هر شغل با مجموعه‌ای محدود از منابع مختلف مانند تجهیزات، ماشین‌آلات، سرمایه، نیروی کار و غیره مواجه هستید. موفقیت شما وابسته به استفاده بهینه از این منابع است. در آموزشگاه حسابداری محاسبان تکنیک‌هایی به شما آموزش داده می‌شود که بر اساس آن بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این منابع داشت باشید. بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی به شما در پیش‌بینی نیاز‌ها و اختصاص منابع موردنیاز به هر یک از آن‌ها کمک می‌کند. در حقیقت، شما با اجرای یک برنامه اصولی می‌توانید بین اجزای داخلی سازمان برای افزایش راندمان تجاری هماهنگی‌های لازم را به وجود بیاورید.

بررسی وضعیت مالی

تهیه و بررسی صورت‌های مالی از وظایف اصلی هر حسابدار است. پس از اتمام هر دوره مالی حسابدار موظف به ارائه صورت‌های مالی خواهد بود. بررسی صورت‌های مالی تعیین می‌کند بودجه اختصاص داده شده به هر بخش و عملکرد تجاری آن چقدر بوده است. میزان درآمد، بدهی‌های مالی، سود و زیان نیز در صورت مالی مشخص می‌شود. با بررسی این موارد می‌توانید از موفقیت‌آمیز بودن استراتژی تجاری خود مطمئن شوید.

آشنایی با گرایش‌های حسابداری

با توجه به اهداف متنوع حسابداری برای دستیابی به این هدف گرایش‌های متنوعی در این علم ایجاد شده است. همین امر سبب شده در یک آموزشگاه حسابداری دوره‌های آموزشی مختلف برای آموزش حسابداران مجرب ایجاد شود. زیرمجموعه‌های اصلی حسابداری عبارتند از:

حسابداری مالی: تهیّه صورت‌های مالی برای ارائه اطلاعات کافی به سرمایه‌گذاران، وام‌دهندگان، سازمان‌های دولتی، خریداران و غیره بسیار مهم است. این اطلاعات معمولا به‌صورت سالانه ارائه می‌شود.

حسابداری مدیریتی: شباهت زیادی بین حسابداری مدیریتی و مالی وجود دارد. اما گزارش‌های ارائه شده در حسابداری مدیریتی به دو صورت ماهانه و سه ماهه ارائه می‌شود. اطلاعات ارائه شده به مدیران در تصمیم‌گیری برای انتخاب و اجرای استراتژی‌ها کمک می‌کند بودجه‌بندی، برنامه‌ریزی، انتخاب ابزار‌های تجزیه و تحلیل مالی و انتخاب تاتیک تجاری در محدوده فعالیت این گرایش قرار دارد.

حسابداری هزینهاین گرایش برای انتخاب مناسب‌ترین روش به‌منظور افزایش سود مالی کاربرد دارد. حسابداری هزینه مکمل حسابداری مدیریتی است. به این دو گرایش برای تهیه ترازنامه‌ها، داده‌های هزینه‌گذاری و ارائه گزارش‌های هزینه نیازمند خواهیم بود. همین امر سبب شده که در آموزشگاه حسابداری محاسبان توجه ویژه‌ای به این دو گرایش می‌شود.

حسابداری مالیاتیدر این گرایش حسابدار توصیه‌های کاربردی درباره اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه می‌کند. درآمد داخلی هر سازمان مبنای اصلی حسابداری مالیاتی است.

حسابداری اعتباری: تجزیه و تحلیل صورت حساب‌های مالی، بدهی‌ها و استفاده بهینه از نقدینگی اصول اصلی حسابداری اعتباری هستند.

دوره‌های اصلی برگزار شده در آموزشگاه حسابداری محاسبان

تربیت و آموزش حسابداران مجرب بسیار پیچیده است؛ در این مرحله باید به عوامل مختلفی توجه کرد. در همین راستا، مجموعه محاسبان بستر‌های لازم برای ارائه آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته را فراهم کرده است. اگر علاقه دارید در حوزه حسابداری مشغول کار شوید یا برای مدیریت برنامه‌های مالی شرکت خود با مشکل مواجه هستید، شرکت در این دوره‌ها به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

دوره آموزش مالیات

دوره آموزش مالیات شتاب

همانطور که گفتیم حسابداری مالیاتی یکی از بخش‌های کلیدی در مدیریت هر شرکت یا کسب‌وکار است. ممکن است از نظر تئوری به مباحث این گرایش تسلط داشته باشید، اما آموزش بدون تکیه بر اجرای عملی و انجام پروژه بی‌فایده خواهد بود. همین امر سبب شده در آموزشگاه حسابداری محاسبان به ارائه آموزش‌های عمل اهمیت زیادی داده شود. در این دوره علاوه بر آموزش اصول حسابداری مالیاتی از طریق اجرای پروژه‌های متعدد مهارت افراد افزایش خواهد یافت.

آموزش مالیات شتاب سرفصل هایی مانند قوانین مالیاتی و شرایط معافیت از آن، نحوه تنظیم اظهارنامه، چگونگی ارائه آفلاین اظهارنامه مالیاتی، جرایم یا معافیت‌های ارزش افزوده و بسیاری موارد دیگر تمرکز خواهد شد. پیشرفت علم و توجه بیشتر به فرایند‌های مالیاتی اهمیت تسلط به حسابداری مالیاتی را بیشتر روشن کرد. اگر شرکتی بتواند عملکرد مطلوبی در این بخش داشته باشد، بسیاری از مشکلات و خسارت‌های احتمالی قابل‌پیشگیری خواهند بود.

اغلب کارشناسان توصه می‌کنند مدیران کسب‌وکار‌های بزرگ و کوچک، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری، افراد علاقه‌مند به فعالیت در حوزه مالی یا مالیاتی، حسابدارن و افرادی که موفقیت تجاری خود را در اولویت قرار داده‌اند بهتر است در این دوره‌ها شرکت کنند. در اتمام این دوره معمولا پروژه‌های عملی اجرا می‌شود که می‌توانید میزان تسلط و مهارت خود را در این حوزه ارزیابی کنید.

با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش مشغله کاری ممکن است مراجعه حضوری برای شرکت در این دوره برای متقاضیان غیرممکن باشد. همین امر سبب شد که تیم آموزشگاه حسابداری محاسبان شرایط لازم برای برگزاری دوره‌های غیرحضوری را فراهم کند. به شما مژده می‌دهیم که علاقه‌مندان می‌توانند از بین دوره‌های حضوری و مجازی گزینه مناسب را انتخاب کنند.

دوره آموزش مالیات حضوری

برای شرکت در این دوره باید بدانید که آموزش حضوری به دو صورت خصوصی یا عمومی برگزار می‌شود. از نظر محتوای آموزشی و کیفیت آموزش هیچ تفاوتی بین دوره‌های عمومی و خصوصی وجود ندارد. ظرفیت دوره‌های عمومی معمولا بر اساس تعداد ثبت نام شوندگان انجام می‌شود. ساعت برگزاری این کلاس‌ها کاملا منعطف است و می‌توانید با توجه به وقت آزاد خود زمان مناسب را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته در مورد کلاس‌های خصوصی این است که دوره آن در مقایسه با کلاس‌های عمومی کوتاه‌تر است.

دوره آموزش مالیات مجازی

تقریباً با آغاز دوره همه‌گیری کرونا اهمیت استفاده از بستر‌های آنلاین برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و وبینار‌ها بیشتر شد. تجربه موفقیت‌آمیز مجموعه محاسبان در دوران کرونا سبب شد که این مجموعه بستر‌های لازم برای برگزاری دوره‌های مجازی بعد از اتمام دوره کرونا را فراهم کند. مجموعه سعی کرده با بهره‌گیری از تجربه و مهارت اساتید دروس را ضبط کرده و فایل‌های لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد. با شرکت در این دوره می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از ویدئو‌های آموزشی استفاده کنید. اگر مشغله تحصیلی و کاری شما بسیار زیاد است برای جلوگیری از تداخل و ناهماهنگی در برنامه‌های خود بهتر است آموزش مجازی را انتخاب کنید.

دوره آموزش حسابداری

دوره آموزش حسابداری سکو

اگر علاقه‌مند هستید وارد بازار کار در رشته حسابداری شوید، دریافت گواهینامه معتبر الزامی است. ثبت نام در یک آموزشگاه حسابداری اولین گام برای حرکت در این مسیر است. در مؤسسات معتبر گواهینامه‌های بین‌المللی نیز اعطا می‌شود. در نتیجه، امکان استفاده از این مدرک برای متقاضیان مهاجرت کاری فراهم است. باید بدانید آموزش حسابداری برنامه‌ای جامع است و می‌تواند متقاضی را برای ورود به بازار کار یا مدیریت امور مالی آماده می‌کند. دوره‌های اصلی این دوره عبارتند از:

دوره آموزش حسابداری ویژه ورود به بازار کار

اغلب افرادی علاقه‌مند به آموزش مهارت‌های مالی قصد دارد از این گواهینامه برای ورود به بازار کار استفاده کنند. به همین دلیل در دوره آموزش حسابداری سکو برای ورود به بازار کار سرفصل‌های مختلفی ارائه می‌شود که عبارتند از:

حسابداری مقدماتی: این مرحله مبانی بر آموزش اصول و مبانی مقدماتی است. هدف اصلی این مرحله افزایش توانایی افراد در اجرای مباحث حسابداری است.

آموزش قوانین پایه: ثبت نام در دوره‌های برگزار شده در یک آموزشگاه حسابداری زمانی مفید است که متقاضی دانش کافی درباره قوانین حسابداری به دست آورد. سعی شده در دوره آماده‌سازی برای ورود به بازار کار در گام دوم بر آموزش قوانین پایه و انواع مدل‌های اقتصادی متمرکز شوند. تمام دروس و قوانین این دوره بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی تدریس می‌شود.

تحریر دفاتر مالی: برای اینکه بتوانید به راحتی وارد بازار کار شوید با توانایی و تخصص کافی در مرحله تحریر دفاتر مالی داشته باشد. در این مرحله سعی شده بر آموزش روش صحیح و اصولی نگارش دفاتر و اسناد مالی تمرکز شود. در این دوره تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی و کدینگ حسابداری بیان خواهد شد.

آموزش نرم‌افزار‌های حسابداری: برای اینکه بتوانید در جذب به بازار کار عملکرد موفقی داشته باشید، آشنایی با نرم‌افزار‌های حسابداری اهمیت ویژه دارد. به همین دلیل، تمام تلاش کادر آموزشگاه حسابداری محاسبان بر این بوده که نرم‌افزار‌های کاربردی آموزش داده شود.

دوره آموزش حقوق و دستمزد

دوره آموزش حقوق و دستمزد بادیگارد

در حقیقت این بخش از حسابداری به معنی محاسبه دقیق هزینه پرداخت شده برای دستمزد کارکنان یا تأمین منابع در کسب و کار‌ها یا سازمان‌های مختلف است. حقوق و دستمزد به معنی سهم هر کارمند و کارگر در تولید محصول یا ارائه خدمات است. هزینه حقوق منابع انسانی یکی از عوامل کلیدی در حسابداری است که اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و کنترل آن در موفقیت تجاری هر سازمانی اهمیت دارد.

حقوق در علم حسابداری به معنی محاسبه و پرداخت ماهانه دستمزد کارمندان است. دستمزد نیز پرداخت ساعتی به کاران محسوب می‌شود. بر اساس قانون کار حقوق و دستمزد به معنی مبالغ پرداخت شده برای کار انجام در مدت زمان معین است. با توجه به این تعریف به خوبی متوجه شدید که محاسبه و پرداخت حقوق کارمندان و دستمزد کارگران مهم‌ترین بخش محاسباتی در حسابداری سازمان‌ها است.

با بررسی روند اقتصادی صنایع مختلف درک خواهید کرد که سازمان‌ها فرایند محاسبه و پرداخت حقوق کارکنان به صورت منظم انجام شده و اطلاعات آن بایگانی می‌شود. شرکت باید با استفاده از سیستم یکپارچه قادر به ثبت دقیق اطلاعات و تأمین رضایت کارکنان باشد. از سوی دیگر، باید مدارک و مستندات لازم برای ارائه به سازمان‌های مالیاتی تهیه و تنظیم شود. دلیل اصلی توجه به ارائه آموزش‌های لازم در حوزه محاسبه حقوق و دستمزد در آموزاشگاه حسابداری محاسبان نیز همین مورد است.

با یک بررسی ساده متوجه می‌شود حقوق نیروی کار بخش اصلی هزینه‌های تولید کالا و خدمات سازمان‌ها را تشکیل می‌دهد. همین امر سبب شده که این بخش تأثیر فراوانی در سودآوری یک تجارت داشته باشد. البته باید بدانید اهمیت حقوق در صنایع و کسب و کار‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما با اطمینان می‌توان گفت پرداخت این هزینه بخش زیادی از درآمد هر مجموعه تجاری، سازمان یا شغل را به خود اختصاص می‌دهد. برای مدیریت این مرحله مدیران باید به اطلاعات کلیدی دسترسی داشته باشند.

حسابداران ابزاری قدرتمند برای مدیریت منابع مالی شرکت‌ها هستند. در حقیقت مدیران در فرایند پیچیده مدیریت به دانش و مهارت این افراد متکی هستند. برای اینکه حسابدار عملکرد مطلوبی داشته باشد استفاده از سیستم یکپارچه پرداخت حقوق الزامی است. تفاوتی وجود ندارد که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید اجزای تشکیل دهنده سیستم مالی برای تمام مشاغل یکسان بوده و شامل موارد زیر است:

  • بخش کارگزینی
  • بخش ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج کارمندان
  • بخش حقوق و دستمزد

اهمیت و مزایای استفاده از سیستم یکپارچه حقوق و دستمزد

با استفاده از این سیستم عملکرد مطلوب و سرعت بالایی در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات وابسته حقوق کارکنان مجموعه خود خواهید داشت. با استفاده از این بستر می‌توانید حقوق کارکنان را با دقت بسیار بالا محاسبه کنید. در این سیستم برنامه‌های لازم برای جلوگیری از پرداخت مبلغ غیرقانونی به افراد متخلف وجود دارد. مزایای اصلی استفاده از یک سیستم پرداخت یکپارچه که در آموزشگاه حسابداری توجه ویژه به آن می‌شود عبارتند از:

  • قابلیت محاسبه حقوق هر یک از کارکنان به صورت مجزا
  • پرداخت بسیار دقیق بر اساس تعداد ساعات کاری هر یک از کارکنان
  • قابلیت محاسبه کسورات
  • امکان بایگانی تمام اسناد مرتبط با محاسبه و پرداخت حقوق کارکنان

مطمئنا تاکنون با اهمیت حسابداری حقوق آشنا شدید، اما برای اینکه بدانید چرا شرکت در این دوره‌ها برای موفقیت کسب و کار شما مؤثر است باید به این موارد توجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که بحث حقوق و پرداخت آن تنها به محاسبه مبلغ درخواستی کارکنان محدود نمی‌شود. این مرحله دارای قوانین مختلفی از جمله مالیات، کسورات و بیمه کارکنان است. بنابراین فردی که مسئولیت محاسبه حقوق و دستمزد در سازمان یا شرکت‌های بزرگ یا کوچک را برعهده دارد باید اطلاعات تخصصی داشته باشد.

حتی اگر در رشته حسابداری تحصیل کرده باشید برای ارتقای مهارت و دانش خود شرکت در این دوره‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در این دوره‌ها علاوه بر آموزش نرم‌افزار‌های کاربردی حسابداری، لیست بیمه و اظهارنامه مالیاتی نیز آموزش داده خواهد شد. سرفصل‌های اصلی دوره آموزش حقوق و دستمزد بادیگارت شامل توانایی شناخت سیستم‌های کنترلی حقوق، قوانین بیمه، قوانین مالیاتی، قوانین کار، اضافه کاری و ماموریت و در نهایت تهیه اسناد و مدارک است. پس از اتمام دوره نیز مدرک فنی معتبری صادر خواهد شد که مسیر ورود به بازار کار را تسهیل می‌کند.

آشنایی با مشاوره مالیاتی در مجموعه محاسبان

مالیات و محاسبه امور مالی مهم‌ترین بخش هر شرکت، سازمان یا کسب و کار است. تقریباً تمام افراد حقیقی و حقوقی به گونه‌ای با مالیات سروکار دارند. قوانین مالیات بسیار پیچیده بوده و محاسبه آن به دانش و تخصص نیاز دارد. استفاده از مهارت یک مشاوره مالیات می‌تواند راهی مؤثر برای حل مشکلات مالیاتی شرکت‌ها باشد. اغلب اشخاص حقیقی یا حقوقی علاقه‌مند به کاهش میزان مالیات خود هستند.

زمانی می‌توانید در دستیابی به این هدف موفق باشید که اطلاعات کافی درباره قوانین داشته باشید. باید بدانید که محاسبه مالیات و مراحل کاهش مبلغ قابل پرداخت در مشاغل مختلف با یکدیگر متفاوت است. اهمیت پرداخت مالیات سبب شده که اغلب شرکت‌ها انتخاب یک مشاوره مالیاتی مجرب را به اندازه تبلیغات و بازاریابی مهم بدانند. به عبارت ساده، همان اندازه که در انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب وقت و انرژی مصرف می‌کنید باید برای انتخاب ک مشاوره ماهر نیز اوقت بگذارید یا هزینه صرف کنید.

پیچیدگی‌های مالیات سبب شده فهم این قوانین برای افراد فاقد مهارت بسیار دشوار و گاهی غیرممکن باشد. آموزشگاه حسابداری محاسبان به خوبی می‌دانند افرادی که اطلاع کافی درباره قوانین مالیاتی ندارند مطمئنا دچار برداشت اشتباه یا انحرافی خواهند شد. اهمیت تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی در موفقیت و بقای سازمان‌های تجاری سبب شده که این مجموعه تلاش خود برای تربیت مشاوران زبده را به کار بگیرد.

نقش مشاوره مالیاتی در شرکت‌ها

مشاوران مالیاتی در حقیقت افرادی هستند که از مهارت و تجربه کافی در باره حقوق مالیاتی و حسابداری مالیاتی برخوردار هستند. در اغلب موارد پیچیده استفاده از دانش این متخصصین به کاهش هزینه‌های مالیاتی منجر می‌شود. این افراد از طریق آموزش‌های لازم درباره تمام قوانین مالیاتی مهارت لازم در این حوزه را کسب کرده‌اند. مشاوره‌های تخصصی آن‌ها مانع از اتلاف منابع مالی می‌شود. با اطمینان می‌توان گفت مشاوران مالیاتی درک عمیق و گسترده‌ای درباره قوانین مالیات فردی و تجاری دارند.

فراموش نکنید شرایط پرداخت مالیات در شهر‌های مختلف و در مشاغل مختلف با یکدیگر متفاوت است پس، فردی می‌تواند از اتلاف منابع مالی جلوگیری کند که تسلط کافی به این موارد داشته باشد. با فراگیری آموزش‌های لازم در یک آموزشگاه حسابداری معتبر می‌توانید به‌صورت آزاد یا در سازمان‌های و شرکت‌های مختلف به‌عنوان مشاور یا وکیل مالیاتی مشغول به کار شوید. مسئولیت محاسبه دقیق مالیات، تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی، کاهش مبلغ قابل پرداخت مالیات و جلوگیری از اتلاف منابع مالی از وظایف اصلی یک مشاوره مجرب است.

در سال‌های اخیر بند‌ها و قوانین سختگیرانه‌ای در بخش مالیات وضع شده که فهم و درک آن‌ها برای افراد عادی بسیار دشوار است. در چنین حالتی استفاده از مهارت مشاوران مالیتی به ضرورتی اساسی در سازمان‌ها تبدیل شده است. سازه‌سازی فرایند محاسبه و پرداخت مالیات بر عهده این افراد است. در حقیقت بودجه بخش‌های عمرانی و آبادی تمام کشور‌های جهان از طریق وضع قوانین مالیاتی بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین می‌شود. تسلط کامل به قوانین مالیاتی به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد اوضاع مالی و مالیاتی خود را بهبود ببخشند. مشاوران با بررسی اسناد و مدارک مالی راه حل مناسبی برای چالش‌های فعلی سازمان‌ها پیدا می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی مشاوران مالیاتی

نمی‌توان انتظار داشت که اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تسلط کافی به تمام قوانین مالیاتی داشته باشند. بهترین گزینه برای بررسی مسائل مالیاتی و جل مشکلات مرتبط با آن استفاده از دانش و تخصص مشاوران مالیاتی است. مسئولیت تربیت و آموزش یک مشاور مجرب بر عهده آموزشگاه حسابداری است. اما به نظر شما ویژگی‌های اصلی نشان دهنده تسلط و مهارت کافی یک مشاور چیست؟ زمانی مشاور می‌تواند به خوبی مشکلات ناشی از مالیات را حل کند که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

داشتن یک رزومه و سابقه کاری قوی: به عبارت ساده مشاور باید سابقه فعالیت در حوزه مالیاتی داشته باشد.

دانش و آگاهی کافی درباره قوانین مالیاتیبا توجه به تغییر دائمی بند‌ها و تبصره‌های قوانین مالیاتی عدم آگاهی مشاور می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر مالی به دنبال داشته باشد. در صورتی استفاده از مشاوره مانع از خروج منابع مالی زیاد از شرکت می‌شود که او به تمام بند‌ها، تبصره‌ها و قوانین مالیاتی آشنا باشد.

ارتباط قوی و مؤثر با متصدیان مالیاتی: زمانی که مشاور مالیاتی شرکت شما ارتباطات خوب و گسترده با متصدیان مالیاتی داشته باشد می‌تواند برای برون رفت از هر چالش راه حل مناسبی پیدا کند.

برخورداری از تجربه و سابقه کاری: ممکن است فردی از نظر تئوری به قوانین تسلط داشته باشد اما در میدان عمل مهارت او ارزیابی نشده باشد. چنین فردی علیرغم دانش کافی صلاحیت فعالیت در بخش مشاوره مالیاتی شرکت‌ها را ندارد. در مرحله انتخاب مشاور آگاهی و تجربه ارزش یکسان دارد.

وظیفه مشاوران مالیاتی

مشاوره مالیاتی محاسبان

مشاور مالی وظایف متعددی بر عهده دارد. اما اصلی‌ترین وظیفه او کنترل و مدیریت منابع مالی و امور مالیاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی است. این افراد سعی می‌کنند با بررسی قوانین راه حل‌های مؤثری برای کاهش مالیات انتخاب کنند. اما فراموش نکنید وظایف این مشاوران در شرکت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. زیرا حجم فعالیت‌های تجاری و منابع مالی سازمان، مشاغل و شرکت‌ها یکسان نیست.

حجم معاملات تجاری مهم‌ترین عامل در تعیین وظایف یک مشاور مالیاتی است طبیعی است در شرکت‌های بزرگ که حجم معاملات بیشتر است مسئولیت‌های واگذار شده به مشاوران بیشتر خواهد بود. در بسیاری موارد مشاهده شده که چنین سازمان‌های برای مدیریت بخش از مالیات از چندین مشاور استفاده می‌کنند. این مشاوران موظف هستند نکاتی بسیار مهم درباره تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و زمان تحویل آن به افراد و سازمان‌ها ارائه کنند.

وظایف دیگری مانند پلمپ دفاتر مالی قبل از آغاز سال کاری جدید و تنظیم دقیق اظهارنامه‌های مالیاتی و ارزش افزوده نیز بر عهده مشاوران است. برای آشنایی با اهداف و وظایف این افراد باید به موارد زیر نیز توجه کنید:

  • برگزاری جلسات حضوری برای جمع‌آوری اطلاعات مالی
  • بررسی و تجزیه و تحلیل قوانین و تبصره‌های مالیاتی
  • انتخاب استراتژی مالیاتی مناسب برای کاهش اتلاف منابع مالی
  • برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت منابع در سال مالی آینده
  • محاسبه دقیق بدهی‌های مالیاتی
  • تهیه و ارائه گزارش‌های دقیق

مراحل اصلی برای انتخاب بهترین مشاور مالیاتی

اگر به‌عنوان یکی از فعالان بخش اقتصادی مخاطب ما هستید مطمئناً با اهمیت استفاده از یک مشاور مجرب آشنا شدید. قبل از هر چیزی مطمئن شوید که مشاور از تجربه کافی در حوزه مالیات برخوردار باشد. زیرا تمام افرادی که از نظر تئوری و عملی آماده فعالیت در بازار کار به عنوان مشاور مالیاتی هستند تجربه فعالیت عملی در این حوزه ندارند. اما اگر فرد تجربه و تسلط مافی نداشته باشد ممکن است برای دستیابی به نتیجه ایده‌آل از روش آزمون‌وخطا استفاده کند.

چنین حالتی می‌تواند چالش و تهدیدات مالی فراوانی به دنبال داشته باشد. برای رفع این مشکل آموزشگاه حسابداری محاسبان سعی کرده از طریق واگذاری پروژه‌های عملی و مشارکت مشاوران توانایی آن‌ها برای ارزیابی موقعیت و انتخاب استراتژی مالیاتی مناسب را ارتقا دهد. برای انتخاب یک مشاوره باتجربه باید مراحل زیر را انجام دهید.

با مشاور مالیاتی ارتباط برقرار کنید

برای اینکه بتوانید میزان مهارت و دانش مشاور را ارزیابی کنید اولین گام برقراری ارتباط با او است. نیاز نیست که ارتباط حضوری باشد می‌توانید از روش‌های غیرحضوری مانند تماس صوتی، تصویری یا شرکت در جلسه آنلاین برای ارزیابی مشاور استفاده کنید. سعی کنید لیست کاملی از اهداف و سوالات خود تعیین کنید تا بتوانید در زمان معین از مشاور بپرسید. در مواردی کهبرای بررسی شرایط مالیاتی شرکت خود به سراغ یک مشاور باتجربه رفته‌اید بهتر است قبل از آغاز جلسه درباره هزینه سوال بپرسید.

علیرغم اینکه برخی مشاوران جلسه اول را کاملا رایگان برگزار می‌کنند برخی دیگر برای شرکت در این جلسه درخواست مبالغ مختلفی می‌کنند. فراموش نکنید که به دو عامل تجربه و تحصیلات مرتبط برای انتخاب مشاور توجه کنید. اگر مشاور مالیاتی از طریق شرکت در دوره‌های برگزار شده در یک آموزشگاه حسابداری معتبر گواهینامه‌های لازم را دریافت کرده و سابقه کار عملی در این حوزه دارد، بدون شک می‌تواند ابزاری مؤثر برای موفقیت شرکت شما در کاهش هزینه‌ای مالیاتی باشد.

هزینه و دستمزد مشاور را بررسی کنید

در این مرحله باید کاملاً شفاف و رک صحبت کنید. دستیابی به توافق دو طرفه برای مدیریت هزینه‌ها الزامی است. برای اینکه در این مسیر با مشکل جدی مواجه نشوید باید زمان پرداخت حقوق را به صورت دقیق تعیین کرده و در این مورد نیز با هم توافق کنید. عامل مهم دیگری که در این مرحله باید به صورت شفاف بررسی شد وضعیت مالی شرکت یا شخص حقیقی است. بهتر است مدارک مالی خود را دقیقاً در اختیار مشاور قرار دهید. فراموش نکنید مشاور باید به تمام اطلاعات مالی شما یا شرکتتان دسترسی داشته باشد. تنها با تسلط به این اطلاعات می‌تواند اقدامات لازم برای انتخاب استراتژی کاربردی به منظور کاهش مالیات را انجام دهد.

با مشاور قرارداد ببندید

پس از انجام دو مرحله فوق نوبت به عقد قرارداد می‌رسد. سعی کنید در مفاد قرارداد تمام موارد مانند میزان حقوق، موعد پرداخت، اختیارات مشاور و بسیاری موارد دیگر را بنویسید. قرداد در صورتی معتبر و قابل پیگیری است که توسط شما و مشاور امضا شده باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که دستمزد مشاوران مجرب نسبتاً بالا است. اگر پرداخت این مبلغ برای شما سخت است باید به سراغ مشاوران دیگر بروید. اهمیت استفاده از مهارت و دانش مشاور مالیاتی در کاهش مبلغ مالیات موجب شده که مباحث وابسته به مشاوره مالیاتی به بخشی کلیدی در آموزش‌های آموزشگاه حسابداری محاسبان تبدیل شود. در انتها فراموش نکنید که مشاور مالیاتی باید از هر نوع تغییر رخ داده در روند مالی شرکت یا شغل شما باخبر شود.

روش‌های موثر برای کاهش هزینه‌های مالیاتی

در قسمت‌های قبل اشاره کردیم که مشاوران مالیاتی با انتخاب راه حل مناسب و استفاده از استراتژی‌های مالیاتی کاربردی نقش مهمی در کاهش بدهی‌ها و هزینه‌های مالیاتی دارند. ممکن است ذهن شما با این سوال درگیر شود که مشاوران برای دستیابی به این هدف از چه راهی استفاده می‌کنند؟ ابتدا باید بگوییم که راهنگار یکسانی برای تمام مؤسسات و سازمان‌ها وجود ندارد. به عبارت ساده‌تر، ممکن است راهی که به شرکت شما در کاهش هزینه‌های مالیاتی کمک می‌برای شرکتی دیگر کاملا بی‌فایده باشد.

پس مشاور باید اطلاعات کافی درباره قوانین و تبصره‌های مالیاتی داشته باشد. اهمیت این موضوع سبب شده که در یک آموزشگاه حسابداری معتبر ارائه آموزش‌های لازم درباره قوانین مالیاتی به یک اصل اساسی و کلیدی تبدیل شود. با این حال می‌توان روش‌های کاربردی برای کاهش هزینه‌های مالیاتی را به دو گروه اصلی تقسیم کرد:

پشتیبانی مالیاتی

مشاوران مالیاتی موظف هستند اطلاعات کافی درباره قوانین و تبصره‌ها پیچیدگی آن‌ها در اختیار مدیران مشاغل و شرکت‌ها قرار دهند. در این روش مسئولیت تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر عهده مشاور است. برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل باید در تنظیم تمام صورت‌های مالی با دقت بالا عمل کنید. در این روش، مشاوران مالیاتی بر ارائه پیشنهاد‌های کاربردی برای کاهش مالیات قابل‌پرداخت متمرکز هستند. در این روش بخش‌های دیگری مانند بررسی قرارداد‌های منعقد شده، بررسی و کنترل پرداختی‌های شرکت و احتمال بخشودگی مالیاتی نیز بر عهده مشاوره است.

 

دادرسی مالیاتی

در این روش، مشاور مسئولیت بررسی پرونده‌های مالیاتی شرکت‌ها یا مشاغل مختلف را برعهده می‌گیرد. در این مرحله مشاوره باید از طریق تسلط کافی به قوانین تمام مشکلات مالی را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرده و از استراتژی‌های مناسب برای حل اختلافات شرکت‌ها با دولت استفاده کند. در این روش، مشاور سعی می‌کند با تکیه بر دانش و تجربه خود اقدامات لازم برای احقاق حقوق سازمان‌ها و اشخاص و در نهایت کاهش هزینه‌های مالیاتی انجام دهند. پیشگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی و کاهش مبلغ مالیات قابل‌پرداخت به میزان مهارت و تجربه این افراد وابسته است.

چگونه به یک مشاور مالیاتی مجرب تبدیل شویم؟

اگر علاقه‌مند به فعالیت در بخش‌های مالیاتی هستید، بدون شک دغدغه اصلی شما استفاده از روشی مناسب برای موفقیت است. راه‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد به یک مشاور مجرب تبدیل شوید. دریافت مدرک دانشگاهی یا شرکت در دوره‌های برگزار شده در یک آموزشگاه حسابداری معتبر دو نمونه از بهترین روش‌ها در این مسیر هستند. با دریافت مدرک دانشگاهی می‌توانید اطلاعات کافی درباره قوانی، تبصره‌ها و راه‌های برون رفت از چالش‌های مالیات به دست آورید. در تمام دانشگاه‌ها آموزش‌های لازم برای تربیت مشاوران مجرب ارائه می‌شود.

شرکت در دوره‌های مختلف برگزار شده در آموزشگاه‌های حسابداری برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری، افراد جویای کار، مدیران و حسابداران شرکت‌ها امکان‌پذیر است. در این دوره‌ها علاوه بر ارائه آموزش‌های عملی لازم از طریق مشارکت در پروژه‌های عملی میزان مهارت و تسلط مشاوران ارزیابی می‌شود. افرادی که در تمام این مراحل عملکرد مطلوبی داشته باشند موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی برای فعالیت در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مشاغل مختلف خواهند شد.

برای اینکه بتوانید به کارشناسی مجرب در حوزه مالیات تبدیل شوید تسلط به تمام قوانین و تبصره‌های آن الزامی است. البته این عامل تنها شرط موفقیت در این مسیر نیست برای موفقیت برخورداری از برخی شروط دیگر نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، مشاور مجرب باید از روابط عمومی بسیار بالایی برخوردار باشد، ریسک‌پذیری بالایی داشته باشد، و مهم‌تر از همه، برخورداری از اطلاعات کافی درباره استراتژی‌های مختلف بازاریابی برای موفقیت به عنوان یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای الزامی است.

چرا انتخاب آموزشگاه حسابداری معتبر مهم است؟

بهترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان محاسبان

دلایل مختلفی برای شرکت در یک آموزشگاه حسابداری وجود دارد. برای مثال، برخی علاقه‌مند هستند از طریق کسب مدارک لازم بستر مناسبی برای ورود به بازار کر را فراهم کنند، عده‌ای دیگر علاقه‌مند هستند از طریق ارتقای مهارت و دانش خود در مدیریت کسب‌وکار‌ی شرکت خود عملکرد مطلوبی داشته باشند. تفاوتی وجود ندارد به چه دلیل از دور‌های برگزار شده در چنین آموزشگاه‌هایی استفاده می‌کنید، عامل مهم این است که عملکرد درستی در انتخاب آموزشگاه داشته باشید. ممکن است بپرسید چرا انتخاب آموزشگا مهم است مگر در همه آموزشگاه‌ها آموزش‌های یکسانی ارائه نمی‌شوند؟

ممکن است دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های متفاوت با یکدیگر مشابه باشد اما به نظر شما آیا سطح علمی اساتید و کیفیت آموزش در همه آموزشگاه‌ها یکسان است؟ برای اینکه بتوانید به سرعت جذب بازار کار شوید باید به دنبال انتخاب یک آموزشگاه خوب باشید، تنها در این صورت است که می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید حسابداری رشته‌ای که علاوه بر ۀموزش‌های توری نیازمند آموزش عملی و روزانه است. تنها از طریق انتخاب یک مؤسسه معتبر می‌توانید مسیر را برای ورود به بازار کار هموار کنید.

  • راهنمای انتخاب آموزشگاه حسابداری معتبر
  • برای انتخاب آموزشگاه حسابداری در اصفهان باید به چند مورد توجه ویژه داشته باشید. این موارد عبارتند از:
  • آموزشگاه باید از محیطی مناسب برخوردار باشد

یکی از مواردی که مدیران آموزشگاه‌های مختلف باید توجه ویژه به آن داشته باشند ایجاد محیط مناسب برای تسهیل فرایند یادگیری است. محیط مناسب در کاهش دغدغه و استرس دانش‌پژوهان موثر است و می‌تواند بستر لازم برای برقراری ارتباط سالم بین اساتید و دانش‌پژوهان را فراهم کند. علاوه بر این، جو علمی و مناسب یک آموزشگاه حسابداری می‌تواند در جذب افراد علاقه‌مند به یادگیری و آموزش این رشته تأثیر مثبت داشته باشد.

بهره‌گیری از اساتید با تجربه و خوب عامل کلیدی در انتخاب آموزشگاه است

بدون شک هدف بسیاری از متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی جذب سریع‌تر به بازار کار است. زمانی می‌توانید در این مرحله موفق باشید که گواهینامه خود را از یک آموزشگاه معتبر دریافت کرده باشید. فاکتور مؤثر در افزایش اعتبار یک مؤسسه آموزشی استفاده از اساتید مجرب و ماهر است. علاوه بر این، اکثر دانش‌پژوهان به‌خوبی می‌دانند رابطه مستقیمی بین مهارت و تجربه اساتید با کیفیت آموزش یک موسسه وجود دارد. یک استاد ماهر باید به تمام ریزه‌کاری‌های علم حسابداری مسلط باشد. از سوی دیگر، باید از قدرت کافی برای انتقال تجربیات خود برخوردار باشد. او باید پس از انتقال تئوری تجربیات خود از طریق دوره‌های عملی مهارت کارآموزان را به چالش بکشد.

مدرک اعطا شده باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد

عامل دیگری که می‌توانید برای ارزیابی اعتبار یک موسسه به آن توجه کنید میزان اعتبار مدرک آن است. اغلب مؤسسات معتبر قادر به ارائه مدارک بین‌المللی به دو زبان فارسی و انگلیسی هستند. مزیت اصلی شرکت در چنین مؤسساتی این است که علاوه بر جذب سریع به بازار کار داخلی امکان فعالیت در شرکت‌های بین‌المللی نیز برای شما فراهم است. مهم‌تر از همه، متقاضیان مهاجرت کاری می‌توانند از طریق ارائه این مدرک مسیر مهاجرت خود را ساده‌تر کنند. مدارک اعطا شده توسط یک آموزشگاه حسابداری معتبر از سوی تمام موسسات دولتی و خصوصی ایران تایید شده است.

آموزشگاه باید قیمت مناسبی برای دوره‌های خود تعیین کند

همان‌طور که گفتیم دامنه کاری رشته حسابداری بسیار گسترده است و افراد مختلف در هر پست و مقام متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند. همین امر سبب شده که طبقه اجتماعی و سطح مالی دانش‌پژوهان با یکدیگر متفاوت باشد. برخی افراد تصور می‌کنند آموزشگاه‌هایی که برای دوره‌های خود قیمت بالاتری تعیین می‌کنند از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. اما این تصور کاملا اشتباه است.

برخی مؤسسات آموزشی به‌جای افزایش درآمد خود بر آموزش حسابداران مجرب متمرکز هستند. این موسسات تصمیم گرفته‌اند فرصتی ایجاد کنند تا اغلب متقاضیان شانس یکسانی برای شرکت در این دوره‌ها داشته باشند. بار‌ها مشاهده شده افرادی توانمند تنها به دلیل مشکلات مالی از حق قانونی خود یعنی دستیابی به شغل مناسب محروم شده‌اند. یک آموزشگاه حسابداری معتبر به‌خوبی می‌داند تمرکز بر آموزش حسابداران مجرب سرمایه‌گذاری طولانی بوده بوده. سود اقتصادی و معنوی آن بیشتر از افزایش هزینه دوره‌های آموزشی است.

موسسه آموزشی باید قادر به ارائه متد‌ها و دوره‌های نوین حسابداری باشد

علم حسابداری هر سال با تغییرات جدی روبرو می‌شوید. برای تسهیل مسیر محاسباتی روش‌های جدیدی به این رشته اضافه می‌شود. همین امر سبب شده که حسابداری سنتی نقش موثری در بهره‌وری و راندمان تجاری نداشته باشد. آن دسته از حسابدارانی که بتوانند علم خود به‌روز‌رسانی کرده و اطلاعات کافی از پیشرفت‌های این رشته در سطح جهان داشته باشند قادر هستند جایگاه خود به‌عنوان عضو کلیدی در سازمان‌ها، مشاغل و شرکت‌ها را تثبیت کنند.

پس عامل مهم دیگری که در انتخاب یک موسسه معتبر باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید متد‌ها و روش‌های آموزشی این مجموعه است. بهتر است با مراجعه حضوری به این مؤسسات قسمت‌های مختلف آن مانند سیستم‌های کامپیوتری، اساتید، محیط، تکنیک‌های آموزشی و بسیاری موارد دیگر را بررسی کرده و در نهایت برای ثبت نام در یک دوره خاص اقدام کنید.

آموزش انواع نرم‌افزار‌های حسابداری مهم است

اگر به دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشته حسابداری هستید یا قبلا در این حوزه کار کرده‌اید مطمئنا با نرم‌افزار‌های کاربردی برای انجام محاسبات آشنا هستید. اما آن دسته از افرادی که تازه‌کار هستند و می‌خواهند با شرکت در یک آموزشگاه به بازار کار جذب شوند کافی درباره نرم‌افزار‌های حسابداری تحقیق کنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که نرم‌افزار‌های متعددی وجود دارد که یک کارشناس حسابداری با استفاده از آن‌ها به امور مالی رسیدگی می‌کند. از سوی دیگر، برخی از سازمان و مشاغل برای انجام فعالیت‌های مالی خود به استفاده از یک نرم‌افزار خاص متکی هستند.

بهتر است قبل از انتخاب یک آموزشگاه حسابداری معتبر حتماً لیست کاملی از نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود کنید. سپس مطمئن شوید در آموزشگاه بستر لازم برای آموزش این نرم‌افزار‌ها وجود دارد. زیرا برای انجام بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های کالی شغل خود به استفاده از این نرم‌افزار‌ها وابسته هستید. به عبارت ساده، بدون تسلط به چنین نرم‌افزار‌هایی هیچ شرکتی به مهارت شما به‌عنوان یک حسابدار اطمینان نخواهد کرد. پس در مرحله انتخاب یک مؤسسه آموزشی دقت کنید که این مجموعه پوشش مناسبی برای آموزش نرم‌افزار‌های حسابداری کاربردی و موردنیاز اغلب مشاغل ارائه کند.

انتخاب بهترین آموزشگاه حسابداری آنلاین

آموزشگاه آنلاین حسابداری در اصفهان

برخی از فعالان حوزه حسابداری به دلیل مشغله بالای کاری فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند. در چنین حالتی انتخاب یک مؤسسه آموزشی معتبر و ارائه دهنده دوره مجازی دغدغه بسیار مهمی خواهد بود. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید افراد هستید در انتخاب دوره‌های مجازی به این موارد دقت کنید:

مهارت و تسلط استاد اصل مهم در یادگیری

از آنجا که در دوره‌های مجازی امکان برقراری ارتباط مستقیم با استاد وجود ندرد و بستر برای طرح سؤال و پرسش و پاسخ مانند کلاس‌های حضوری وجود ندارد در این دوره‌ها برای یادگیری به مهارت استاد وابسته هستیم. استاد باید مهارت کافی برای انتقال تمام تجربیات خود به شما را داشته باشد. علاوه بر این، فن بیان استاد تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت یادگیری و درک مطلب شما دارد. استاد باید از تسلط کافی بر تمام عناوین درسی برخوردار بوده و بتواند این مباحث را به ساده‌ترین شکل ممکن مطرح کند. انتقاد‌پذیر بوده و از پیشنهاد شما برای مدیریت بهتر کلاس استقبال کند. دانش پژوهان را به مشارکت در بحث و حل مسائل احتمالی تشویق کند. در نهایت باید از تسلط کافی به کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌های حسابداری برخوردار باشد.

انتخاب یک آموزشگاه خوب

برای انتخاب یک آموزشگاه حسابداری برگزار‌کننده دوره‌های مجازی به این نکته توجه داشته باشید که مسئولین و اساتید این مجموعه با انرژی زمان کافی به شما اختصاص دهند. آن‌ها نباید تنها به این دلیل که دوره‌ها مجازی است از شما بخواهند با مطالعه کلاس‌های آفلاین جواب سوالات خود را پیدا کنید. بلکه باید ارتباط خوبی به دانش‌پژوهان دوره‌های مجازی و اساتید برقرار کنند. باید ساعت مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها تعیین شود و بارگذاری فایل‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند. برای انتخاب آموزشگاه به سیاست‌گذاری آن‌ها درباره قیمت دوره‌های مجازی، میزان مسئولیت‌پذیری آن‌ها در قبال دانش پژوهان و اساتید و ارتباط خوب بین آموزشگاه و بازار کار دقت کنید.

انتخاب دقیق و هوشمندانه

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر تقاضا برای شرکت در دوره‌های حسابداری افزایش یافته است و در دوران همه‌گیری کرونا تقریبا فرصت بیشتری برای شرکت در دوره‌های مجازی ایجاد شد. در کنار این دو مورد باید به افزایش تعداد نرم‌افزار‌های حسابداری در سال‌های اخیر نیز اشاره کنیم. برای برای شرکت در دوره‌های مجازی یک آموزشگاه حسابداری باید به این مورد توجه داشته باشید که این مؤسسه شناخت کافی درباره نرم‌افزاری اصلی داشته باشد و آموزش‌های اساسی برای تسهیل مسیر ورود به بازار کار ارائه دهد.

راهکار‌هایی برای موفقیت در حسابداری

آموزشگاه حسابداری محاسبان در اصفهان

در قسمت‌های قبل اشاره کردیم تحصیل آکادمیک در رشته حسابداری یا شرکت در دوره‌های برگزار شده توسط مؤسسات آموزش حسابداری دو گزینه ایده‌آل برای دستیابی به مهارت و تجربه در رشته حسابداری است. سوال مهمی که در این مرحله به وجود می‌آید این است که تنها با تکیه به این دو عامل می‌توان به یک حسابدار ماهر تبدیل شد؟ باید بدانید موفقیت در این رشته بیشتر به تلاش خود شما وابسته است. مطمئنا با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید اطلاعات کافی درباره گرایش‌های مختلف حسابداری مانند مشاوره حقوق و دستمزد یا انواع قوانین مالیاتی به دست بیاورید، اما این مورد به تنهایی شما را به یک حسابدار موفق تبدیل نمی‌کند. برای موفقیت در این رشته گام‌های زیر اهمیت بسیار زیادی دارد.

۱. یادگیری اصول سازماندهی

ممکن است بار‌ها نام اصول سازماندهی را شنیده باشید، اما با نحوه اجرا و استفاده از آن آشنا هستید؟ فراگیری اصول سازماندهی در یک آموزشگاه حسابداری معتبر نقش کلیدی در موفقیت یک حسابدار بازی می‌کند. برای موفقیت در این رشته تنها شناخت ابزار اصلی و دانش تئوری کافی نیست، بلکه باید با مدیریت داده‌ها و اطلاعات و سازماندهی آن‌ها آشنا شوید.

۲. شناخت کافی بازار کار و فرصت‌های شغلی

بهتر است قبل از آغاز مسیر هر حرفه تصویر واقعی از آینده شغلی خود داشته باشید. مطمئناً هنگام شرکت در کلاس‌های آموزشی اطلاعات خوبی درباره آینده شغلی و بازار کار این رشته به دست خواهید آورد. برای مثال، در این دوره‌ها اساتید به شما کمک می‌کنند به درک درستی از کسب‌وکار‌های مختلف و نیاز‌های آن‌ها دست پیدا کنید. برای حسابرسی و مدیریت بخش مالیات درگ صحیح از مشاغل اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا مشاوران مالیاتی ممکن است چند هفته از وقت خود را به مدیران و صاحبان مشاغل اختصاص دهند، اما در این مدت باید اطلاعات و داده‌های مربوط به دوره‌ای یک ساله را بررسی کنید. مهم‌تر از همه، باید از تمام قوانین مالیاتی مربوط به هر شغل اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید با انتخاب استراتژی کاربردی مانع از هدر رفت منابع مالی سازمان‌ها شوید.

۳. تعیین دقیق اهداف

اطلاع از گرایش‌های مختلف حسابداری و بازار کار این رشته دو عامل مؤثر در تعیین اهداف کاری دانش‌پژوهان هستند. فراموش نکنید تعیین هدف مهم‌ترین بخش در موفقیت کاری است و بستر لازم برای پیشرفت شما را فراهم می‌کند. عوامل مهمی می‌تواند به شما در تعیین هدفتان کمک کند که مهم‌ترین آن‌ها انتخاب یک آموزشگاه حسابداری معتبر است. سایر موارد عبارتند از:

مربی ماهر و حرفه‌ای: مربیان حرفه‌ای از ویژگی‌های متمایز‌کننده و برجسته‌ای برخوردار هستند که در افزایش موفقیت کاری شاگردان آن بسیار موثر است. برای مثال این مربیان درک درستی از رشته حسابداری، پیش‌نیاز‌ها و بازار کاری آن دارند، قوانین و تبصره‌ها را به خوبی می‌دانند، اطلاعات کافی از دانش و متد‌های آموزشی نوین دارند، تسلط خوبی به انواع نرم‌افزار‌های حسابداری دارند و می‌تواند دانش و آموخته‌های خود را به شاگردان خود منتقل کردند. آن‌ها مهارت زیادی در برقرار ارتباط صمیمانه با شاگردان دارند که این مزیت دلیل اصلی ترغیب شاگردان آن‌ها به یادگیری بیشتر است.

ارتقای دانش و مهارت‌های خود: برخی از دانش پژوهان حسابداری تصور می‌کنند که برای موفقیت باید توجه خود را به یکی از گرایش‌ها محدود کنند. باید به شما بگوییم این تصور کاملا اشتباه است. تمرکز بر روی یک گرایش شما را محدود کرده و فرصت‌های شغلی کمتری برای شما ایجاد می‌کند. توصیه ما به شما این ان است که دانش و مهارت خود را در گرایش‌های مختلف افزایش داده و با شرکت در دوره‌های متنوع خود را به چالش بکشید. این روش علاوه بر اینکه رزومه‌ای قوی برای شما ایجاد می‌کند، شما را در مسیری درست برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای قرار می‌دهد.

انجام پروژه‌های عملی: اغلب مدیران و صاحبان مشاغل علاقه دارند از حسابداری برای مدیریت بخش مالی خود استفاده کنند که علاوه بر گذراندن دوره‌های تئوری در یک آموزشگاه حسابداری خوب از طریق شرکت در پروژه‌های عملی مهارت کافی را به دست آورده باشد. ممکن است شما از نظر تئوری تسلط کافی به قوانین مالیاتی داشته باشید اما نتوانید در موقعیت‌های واقعی بر این مسائل غلبه کنید. پس اهل فن باشید و تنها به معلومات و آموخته‌های تئوری خود اکتفا نکنید.

فعال بودن: همانطور که می‌دانید نرم‌افزار‌ها جایگاه ویژه‌ای در علم حسابداری دارند. تقریبا بدون مهارت نرم‌افزاری در حسابداری موفق نخواهید شد. سعی کنید به اغلب نرم‌افزار‌های کاربردی تسلط داشته باشید. نگران نباشید علیرغم تنوع بسیار بالای نرم‌افزار‌ها آشنایی با کاربردی‌ترین موارد برای موفقیت در این مسیر کافی است. تسلط به این نرم‌افزار‌ها علاوه بر این قدرت شما برای مدیریت منابع مالی را افزایش می‌دهد به شما در برقراری ارتباط و همکاری در بخش‌های غیر مالی نیز کمک می‌کند.

استقبال از تغییر: شرایط تجاری و کاری در جهان امروز دائما در حال تغییر است. نمی‌توانید در برابر این تغییرات مقاومت کند. عدم پذیرش تغییر در محیط کسب‌وکار توانایی فعالیت شما را کاهش خواهد و در اغلب موارد با ضرر مالی همراه است. سعی کنید با آغوش باز آماده استقبال از تغییرات مفید باشید. سعی کنید هر یک از آن‌ها را به ابزاری کاربردی برای پیشبرد و تحقق اهداف خود استفاده کنید. آینده‌نگری نیز بخش مهمی از موفقیت است. سعی کنید در این مرحله بخشی از تغییرات احتمالی در آینده را پیش‌بینی کرد و برای همسو شدن با آن یا استفاده از آن تدابیر مناسبی اتخاذ کنید. هرگز خود را در یک نقطه متوقف نکنید. دانش خود را ارتقا دهید. از اخبار و پیشرفت‌های حوزه حسابداری مطلع باشید. در نهایت مطمئن شوید از ابزار مناسب برای برتری خود نسبت به رقبا استفاده می‌کنید.

یادگیری مهارت‌های اولیه و اساسی ریاضی: حسابداران و دانشجویان حسابداری با حجم بالایی از اطلاعات و اعداد و ارقام سروکار دارند. در برخی موارد ممکن است این داده شباهت بسیار زیادی با یکدیگر داشته باشند. هر آموزشگاه حسابداری به دانش‌پژوهان خود توصیه می‌کنند برای جلوگیری از بروز اشتباهات دوباره مهارت‌های مقدماتی ریاضی را مرور کنند تا مهارت خود را افزایش دهند. برای موفقیت به‌عنوان حسابدار نیازمند یادگیری مفاهیم پیچیده ریاضی نیستید. همین که بتوانید مهارت خود در اصول مقدماتی را تقویت کنید در این رشته موفق خواهید بود.

۴. مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از اصلی‌ترین مهارت‌ها برای موفقیت یک حسابدار است. اگر برنامه‌ریزی درستی برای مطالعه، تمرین و تکرار نداشته باشید ممکن است در ادامه مسیر خسته شده و احساس ضعف کنید. به همین دلیل باید در انتخاب یک آموزشگاه حسابداری خوب نیز به این نکته توجه کنید. زیرا برخی موسسات بدون توجه به نیاز و شرایط دانش پژوهان برنامه‌ریزی درسی را انجام می‌دهد. پیامد آن نیز احساس خستگی شاگردان و عدم اتمام دوره آموزشی است.

برای این قربانی سوء مدیریت یک آموزشگاه نشوید سعی کنید موسسه‌ای را در اولویت قرار دهید که اهمیت زیادی به زمان می‌دهد. چنین موسسه‌ای علاوه بر اینکه خود زمان را به‌خوبی اداره می‌کند به شما نیز مدیریت زمان برای پیشگیری از رکود و خستگی را آموزش خواهد داد. برنامه آموزشی باید انعطاف‌پذیر بوده و دانش پژوهان اجازه دهد با توجه به شرایط کاری و جسمی خود مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کنند.

۵. شبکه‌سازی

برای اینکه بتوانید اطلاعات کافی درباره پیشرفت‌های حسابداری در رشته‌ها و صنایع مختلف به دست آورید دسترسی به شبکه ارتباطی الزامی است. بنابراین؛ توصیه می‌کنیم که شبکه‌سازی را یاد بگیرید. به عنوان یک دانش آموخته رشته حسابداری یا برد جویای کار بهتر است ارتباط عمیقی با فعالان این رشته داشته باشید. چنین افرادی درک درستی از اخبار و پیشرفت‌های این جوزه داشته و می‌توانید اطلاعات عمیق‌تری به شما منتقل کنند.

۶. مطالعه جدی

در حسابداری نیز مانند هر رشته دیگر با اهمیت زیادی به مطالعه جدی و مداوم بدهید. زمانی می‌توانید در این رشته موفق شوید که روزانه زمان زیادی را به مطالعه اختصاص دهید. به هیچ بهانه‌ای این کار را متوقف نکنید. به خوبی می‌دانید که برخی فعالان رشته حسابداری سال‌ها است که از دوران تحصیل فاصله گرفته‌اند و ممکن است مطالعه جدی برای آن‌ها دشوار باشد. اگر شما جزء این دسته هستید، نگران نباشید؛ کافی است برنامه‌ای منظم تهیه کنید، در هفته اول روزانه نیم ساعت مطالعه کنید و کم‌کم زمان را افزایش دهید. اما هرگز مطالعه را قطع نکنید. این روش به شما کمک می‌کند که همواره به اطلاعات مفید و به روز دسترسی داشته باشید.

۷. ایجاد بستر مناسب برای موفقیت شغلی

باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت در دوره‌های آموزشی یک آموزشگاه معتبر می‌تواند مسیر برای موفقیت را هموار کند، اما زمانی موفق خواهید شد که شما به‌صورت آکادمیک در این رشته تحصیل کرده باشید. اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند پس از اتمام دوره‌ها و تثبیت جایگاه خود به عنوان یک حسابدار حتما این رشته را به‌صورت پایه‌ای در دانشگاه دنبال کنید. این روش برقرای ارتباط با اساتید و فعالان حوزه حسابداری را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، در این حالت علاوه بر افزایش توانمندی‌های فردی در رشته حسابداری به تسهیل فرایند شبکه‌سازی و ارتباط با سایر صنایع کمک خواهد کرد.

۸. اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی درباره رشته خود

علیرغم کاربرد‌های متنوع رشته حسابداری و نقش موثر آن در کاهش بدهی‌های مالیاتی هنوز افراد زیادی وجود دارند که از مزایای این رشته بی‌خبر هستند. برای اینکه موفقیت شغلی خود را تضمین کنید به افزایش آگاهی عمومی وابسته هستید. سعی کنید کامل شفاف درباره رشته خود و مزایای آن صحبت کنید و به صاحبان مشاغل و مدیران شرکت‌ها اطمینان دهید استفاده از مهارت‌های یک حسابدار مهم‌ترین عامل در افزایش سود مالی و کاهش هزینه‌های جانبی است.

مزایای شرکت در دوره‌های حسابداری

مزایای دوره آموزش حسابداری محاسبان

اگر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید یا قصد دارید وارد بازار کار شوید، باید بدانید تمام مشاغل برای مدیریت منابع مالی خود به استفاده از تجربه و مهارت یک حسابدار وابسته هستند. برای اینکه بدانید ضرورت شرکت در دوره‌های یک آموزشگاه حسابداری چیست؟ کافی با مزایای اصلی حسابدار مالی در سازمان‌ها مشاغل مختلف آشنا شوید. مطمئنا این مزایا دلیل خوبی است که با شرکت در دوره‌های آموزشی فرصت مناسبی برای ورود به بازار کار پیدا کنید.

استفاده از مهارت‌های یک حسابدار مجرب مزایای متعددی برای استارتاپ‌ها، مشاغل بزرگ و کوچک یا سازمان‌های دولتی و خصوصی دارد. حسابدار اهرم کلیدی برای موانه حساب‌ها و مدیریت منابع مالی است. اما، اهمیت استفاده از چنین فردی در سازمان‌های مختلف تنها به این مورد محدود نمی‌شود.

صرفه‌جویی در وقت و انرژی

مدیران شرکت‌ها به‌خوبی می‌دانند زمان سرمایه اصلی در هر تجارت است. شما به‌عنوان یک حسابدار ماهر می‌توانید زمان زیادی برای کسب‌وکار خود بخرید. این مزیت به صاحبان مشاغل فرصت می‌دهد با تمرکز بیشتری به اداره امور بپردازند.

آینده شغلی روشن

در دوره‌های آموزشی ارائه مطالب تئوری و افزایش مهارت‌های عملی در اولویت قرار دارد. تمام نکات مربوط به تجزیه و تحلیل امور مالی، قوانین مالیاتی، کاهش مالیات قابل پرداخت و بسیاری از موارد مهم در مشاغل مختلف در فضایی کوچک‌تر به شما آموزش داده می‌شود. این موارد مسیر بسیار روشنی برای آینده شغلی شنا ایجاد می‌کند. زمانی که موفق به دریافت گواهینامه معتبر از یک آموزشگاه حسابداری شوید با طیف گسترده‌ای از مشاغل روبرو هستید، در چنین حالتی می‌توانید با تکیه بر مهارت و تجربه خود شغل مناسب را انتخاب کنید.

بازار کاری پایدار و در حال رشد

نمی‌توانید هیچ شغل یا کسب‌وکاری را پیدا کنید که به حسابداری نیازمند نباشد. در نتیجه، بازار کاری این رشته هرگز با رکود مواجه نمی‌شود. بلکه می‌تواند آینده‌ای روشن برای آن پیش‌بینی کرد. علاوه بر این، شرکت در این دوره‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید امور مالی کسب‌وکار خود را مدیریت کرده و از استخدام شخصی برای رسیدگی به امور مالی بی‌نیاز شوید. در چنین حالتی، احتمال درگیری با مشکلات ناشی از بی‌دقتی حسابدارن یا دستکاری در امور مالی نیز به صفر می‌رسد.

درآمد بالا

حسابداری مالیاتی یکی از گرایش‌های بسیار کاربردی حسابداری است. بسیاری از مؤسسات و شرکت‌ها علاقه دارند به روش‌های قانونی میزان مالیات پرداختی خود را کاهش دهند. پیچیدگی‌های قانونی سبب شده که آن‌ها قدرت کافی در این زمینه را نداشته باشند. اگر در دوره‌های حسابداری مالیاتی شرکت کرده و بتوانید مهارت عملی و تجربه کاری خود را افزایش دهید مطمئنا از درآمد بالای خود در سال‌های آینده متعجب خواهید شد. برای دستیابی به این هدف هدف علاوه بر انتخاب یک موسسه معتبر سعی کنید دامنه ارتباطات خود را تقویت کنید.

امکان کار به‌صورت دورکاری

شاید تعجب کنید اما کاملا حقیقت دارد می‌توانید به‌عنوان یک حسابدار یا مشاور مالیاتی بدون نیاز به مراجعه به سازمان و از طریق دورکاری فعالیت‌های مختلف انجام دهید و درآمد خوبی داشته باشید. در چنین مواردی ضرورتی برای اجاره دفتر و ثبت شرکت نیست. علاوه بر کاهش هزینه‌های جانبی در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شده و درآمد خوبی خواهید داشت.

امکان تاسیس استارتاپ یا شرکت‌های حسابداری

اگر به این حوزه علاقه دارید می‌توانید پس از دریافت گواهینامه از یک آموزشگاه حسابداری معتبر برای راه‌اندازی استارتاپ اقدام کنید. شرکت شما می‌تواند امور حسابداری، مالی و مالیاتی سازمان‌ها و مشاغل مختلف را برعهده بگیرد. توصیه می‌کنیم در این مرحله حتما بر استخدام نیروی فعال و پرانرژی متمرکز شوید.

سخن پایانی

رشته حسابداری یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های دنیای اقتصاد است. اما فراموش نکنید موفقیت در این رشته به دریافت گواهینامه معتبر وابسته است. اگر به دنبال معتبرترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان به همراه دریافت مدرک معتبر از فنی حرفه‌ای هستید، می توانید گروه آموزشی محاسبان را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 0314020 تماس و به صورت رایگان مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید