گام به گام آموزش نصب دوربین مداربسته

همانطور که میدانید امروزه یکی از بهترین وسایلی ایمنی که در دنیا وجود دارد، دوربین های مداربسته هستند. دوربین های مداربسته برای نخستین بار در سال 1913 اختراع و در اماکن عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از مشکلاتی که سبب میشد تا افراد در مورد استفاده از دوربین های مداربسته تردید داشته باشند، قطع ضبط تصاویر حین قطع شدن برق بود. امروزه اما به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی شما میتوانید با خرید یو پی اس  با خیال راحت از  یو پی اس ها برای دوربین های مداربسته استفاده کنید. چرا که به واسطه نصب قطعه ای به نام یو پی اس، دوربین های شما قادر خواهند بود تا حتی در زمان قطعی برق نیز به ضبط ادامه دهند.

شرکت نوانیا بزرگترین تامین کننده تمامی یو پی اس درکشور برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  نوانیا  09190917902

در ادامه این مقاله ضمن آموزش نحوه نصب یو پی اس دوربین مداربسته، راهنمای انتخاب آنها برای دوربین را نیز خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل نصب دوربین مداربسته

نکته ای مهم در مورد مراحل نصب یو پی اس دوربین های مداربسته!

قبل از اینکه مراحل نصب یو پی اس دوربین مداربسته را شروع کنید، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که مراحل نصب این قطعه بسیار حساس است. به همین دلیل نیز پیشنهاد میشود تا در صورتی که قصد نصب یو پی اس را دارید، این کار را تنهایی انجام ندهید. بهتر است تا از افرادی که تخصص و مهارت لازم برای انجام این کار را دارند، کمک بگیرید.

دستگاه های کم مصرف که میزان برق مورد نیاز آنها به طور معمول 3 کیلو ولت آمپر میباشد، برای نصب یو پی اس، نیازی به افراد تکنسین ندارند. اما از طرفی دیگر دستگاه هایی که ولتاژ بالاتری دارند و به اصطلاح دارای باتری اکسترنال میباشند، نیاز دارند تا افرادی متخصص مراحل نصب و راه اندازی آنها را انجام دهند.

طریقه نصب یو پی اس دوربین مداربسته

همانطور که در بخش پیشین نیز خدمت شما دوستان گرامی عرض کردیم، وظیفه اصلی یو پی اس، تامین برق مورد نیاز برای دوربین های مداربسته میباشد. اما شاید این سوال برای شما نیز به وجود آید که چگونه باید این قطعات کارآمد و کاربردی را روی دوربین های مداربسته خود نصب کنیم؟ برای فهمیدن جواب این سوال پیشنهاد میکنیم که مطابق دستورالعملی که در ادامه خدمت شما توضیح خواهیم داد عمل کنید.

مراحل اولیه نصب یو پی اس دوربین مداربسته

در ابتدا شما نیاز دارید تا محل قرارگیری یو پی اس را مشخص کنید. بهترین محل قرارگیری یو پی اس بر اساس پیشنهاد کارشناسان سایت ما، دور از دسترسی افراد و همچنین نزدیک به دستگاه DVR میباشد. در مرحله بعدی و پس از مشخص شدن محل قرارگیری یو پی اس، نوبت به سیم کشی است. حین انجام سیم کشی به این نکته دقت کنید که برق مورد نیاز یو پی اس را به هیچ عنوان نباید از برق شهری تامین کنید!

درباره نصب دوربین یو پی اس

در واقع یو پی اس دوربین مداربسته باید ایزوله باشد. ایزوله بودن یو پی اس بدین معنا است که دستگاه مصرف کننده یو پی اس تنها باید به خود آن متصل باشد. به دیگر زبان، سیم نول و یا فاز مشترک حین سیم کشی شما نباید وجود داشته باشد.

نحوه نصب باتری یو پی اس

پس از انجام سیم کشی یو پی اس دوربین مداربسته باتوجه به دستورالعمل های ذکر شده در قسمت بالا، میتوانید باتری را درون یو پی اس قرار دهید. قرار دادن و نصب باتری یو پی اس، یکی از حساس ترین مراحل نصب یو پی اس دوربین مداربسته به شمار میرود. چرا که اگر در مراحل نصب، دقت کافی نداشته باشید، ممکن است آسیب های زیادی به دستگاه و باتری آن وارد میشود.

پس از قرار دادن باتری ها در یو پی اس، میتوانید آن را روشن کنید. دقت داشته باشید که پس از روشن شدن یو پی اس دوربین مداربسته، باید مدت زمانی صبر کنید تا باتری های آن شارژ شوند. پس از آنکه یو پی اس شارژ شد، باید دستگاه را در حالت بای پس قرار دهید. البته در مدل های جدید دستگاه های یو پی اس، پس از اینکه شما مراحل نصب دستگاه را تکمیل کردید، یو پی اس به طور خودکار روی حالت بای پس قرار میگیرد.

در واقع حالت بای پس که پس از نصب یو پی اس دوربین مداربسته، دستگاه روی آن قرار میگیرد، حالتی آزمایشی و تستی است. در این حالت سیم کشی ها و قرارگیری باتری در محل مخصوص خود بررسی میشود. به این صورت اگر مشکلی در بخش های ذکر شده وجود داشت، از آتش سوزی و یا آسیب به دستگاه جلوگیری خواهد شد.

در صورتی که دستگاه شما روی حالت بای پس قرار گرفت، مشاهده خواهید کرد که روی صفحه نمایشگر دستگاه، تمامی وسایل و مصرف کننده هایی که به آن متصل هستند، نمایش داده میشود. در این قسمت میتوانید با قطع برق، عملکرد یو پی اس را امتحان کنید.

از یو پی اس های آنلاین استفاده کنیم یا لاین اینتراکتیو؟

در صورتی که تا اینجای مقاله همراه ما بوده باشید، با مراحل نصب یو پی اس دوربین مداربسته آشنا شده اید. اما چنانچه به بازار به منظور خرید این دستگاه مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که مدل های مختلفی از یو پی اس وجود دارد. به همین دلیل نیز شاید خرید این دستگاه کاری سخت و یا دشوار باشد. به طور معمول افراد بین دو مدل یو پی اس های آنلاین و لاین اینتراکتیو تردید دارند.

یو پی اس های آنلاین به دلیل استفاده از تکنولوژی به‌روزتر، از قیمت بالاتری در بازار های جهانی برخوردار هستند. همچنین از طرفی دیگر این نوع از یو پی اس ها مناسب اماکن بزرگ مانند بانک، فروشگاه، پارکینگ و… میباشند. البته این نکته نیز شایان توجه است که یو پی اس های آنلاین نیاز به سیستم تهویه نیز دارند.

نحوه نصب یو پی اس دوربین مداربسته

نحوه نصب یو پی اس دوربین مداربسته

از طرفی دیگر اما یو پی اس هایی که با نام لاین اینتراکتیو در بازار موجود هستند، قیمت بسیار ارزان تری دارند. این مدل از یو پی اس دوربین مداربسته، برای فضا های کوچک تر مانند خانه و یا شرکت ها مناسب میباشند. ضمن اینکه مدل های لاین اینتراکتیو یو پی اس نیز نیازی به سیستم تهویه ندارند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما دوستان و همراهان گرامی را بیشتر با مراحل نصب یو پی اس دوربین مداربسته آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

source: linkedin

 

برچسب ها : اموزش نصب یو پی اس,نحوه نصب باتری یو پی اس

دیدگاهتان را بنویسید