سر فنر لوله بازکنی یکی از ابزارهای مورد نیاز در رفع مشکلات سیستم آب و فاضلاب ساختمان ها به شمار می رود که در انواع مختلفی ساخته می شود. هر یک از این ابزار آلات برای استفاده در دستگاه های فنر برقی و دستی مورد استفاده قرار می گیرند. روش های استفاده از سر فنری های لوله بازکنی نیازمند تجربه و تخصص کارشناسان این عرصه است. در این گزارش توجه شما را به توضیحاتی پیرامون این تجهیزات لوله بازکنی جلب می کنیم.

معرفی انواع فنر و سرفنر لوله بازکنی در اصفهان

دستگاه فنر لوله بازکنی چیست؟

کارشناسان لوله بازکنی با فنر در اصفهان بسیاری از گرفتگی های چاه و فاضلاب را با استفاده از فنرهای لوله بازکنی برطرف می کنند. این دستگاه ها از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که یکی از مهمترین بخش های آن ها را سر فنر لوله بازکن تشکیل می دهد. سری فنرها از نظر جنس و مواد تشکیل دهنده با یکدیگر متفاوت هستند. در ساختار بسیاری از آن ها از آلیاژ فولادی استفاده شده که از استحکام بالایی برخوردار می باشد.

هر یک از انواع سر فنر لوله بازکنی برای فنرهایی با طول و ابعاد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های فنر لوله بازکنی خود به چند دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

دستگاه های دستی لوله بازکنی

استفاده از فنرهای لوله بازکنی دستی برای انواع چاه های آب و فاضلاب کارایی دارد؛ این دستگاه های دستی ساختار ساده ای دارند و تنها از یک دسته و سری فنر تشکیل می شوند. طول و ابعاد هر یک از این فنرها بر اساس نوع کاربردشان تعیین خواهد شد.

برای استفاده از این دستگاه های ساده، آن ها را تا جای ممکن وارد چاه کرده و سپس دسته آن ها را می چرخانند. به این ترتیب فنر چاه همه چربی ها و مواد اضافه موجود در این بخش ها را از بین می برد. این فنرها خاصیت ارتجاعی داشته و با شدت درون چاه آب و فاضلاب حرکت می کنند و به این ترتیب سبب جذب رسوبات خواهند شد. این ابزار آلات لوله بازکنی با قیمت بسیار پایینی در مراکز فروش ابزار آلات ارائه می شوند.

دستگاه های لوله بازکنی پیشرفته

مدل های پیشرفته تر دستگاه های لوله بازکنی نیز با استفاده از سر فنر لوله بازکنی تکمیل شده و فرایند باز کردن لوله ها را انجام می دهند. این سر فنرها به این دستگاه ها متصل شده و برای باز کردن گرفتگی های لوله های بلند و چاه های عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از دستگاه های مدرن لوله بازکنی در اصفهان باید آن ها را به جریان برق شهری متصل کنید.

سرعت کار بالای دستگاه های فنر برقی، عملکرد مطلوب و دقت عمل آن ها از مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه های پیشرفته به شمار می روند. این ابزار آلات بسیار سبک وزن بوده و به همین خاطر حمل و نقل آن برای کارشناسان و تکنیسین های لوله بازکنی بسیار ساده است.

سر فنر لوله بازکنی در اصفهان

آشنایی با سر فنر لوله بازکنی

تا به این جا با مشخصات دستگاه های فنر لوله بازکنی آشنا شدید. سر فنر لوله بازکنی یک بخش مهم این دستگاه ها محسوب می شود که در انواع مختلفی ساخته شده و از ویژگی های به خصوصی برخوردار می باشد. این سرفنرها بر اساس نوع گرفتگی چاه و نوع چاهی که دچار مشکل شده انتخاب خواهند شد؛ به طور مثال سر فنر مخصوص باز کردن لوله های آشپزخانه با مدل های مخصوص سینک متفاوت می باشد.

در ادامه برخی از مهمترین انواع این ابزار آلات را مورد بررسی قرار می دهیم:

آشنایی با سر فنر نیزه ای در لوله بازکنی

برخی از دستگاه های فنر زنی با استفاده از سر فنر نیزه ای عملکردی مطلوب در سیستم چاه و لوله های فاضلاب ساختمانی ایفا می کنند. سر نیزه ای این فنرها در رسوبات ایجاد شده در لوله ها و قسمت اصلی چاه نفوذ کرده و آن ها را سوراخ می کند. همچنین نفوذ آن ها به خاک و ماسه ای که سفت شده مطلوب می باشد. به دلیل سر نوک تیز این وسیله لوله بازکنی، به نام نیزه ای شناخته می شود.

آشنایی با سر فنر اسیدی

یکی از روش های متداول برای از بین بردن گرفتگی های چاه های آب و فاضلاب، استفاده از مواد اسیدی است. این مواد خاصیت خوردگی دارند و مقاوم ترین آلیاژهای فلزی را در خود حل می کنند. به همین خاطر مواد مورد استفاده در ساخت سر فنرهای اسیدی، باید به گونه ای انتخاب شوند که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی لوله بازکنی مقاوم بوده و خورده نشوند. به همین خاطر سرفنرهای مورد استفاده در این فرایند را به نام سرفنرهای اسیدی می شناسند.

آشنایی با سر فنر لوله بازکنی الماسی

یکی از محکم ترین انواع سرفنر که در فرایند لوله بازکنی مورد استفاده قرار می گیرد، مدل های الماسی آن ها است که برای خرد کردن مواد اضافی موجود در چاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سر فنرها به سادگی در اجسام سفت موجود در چاه ها نفوذ کرده و آن ها را خورد می کند.

آشنایی با سر فنر لوله بازکن میله فنری

برخی از چاه های آب و فاضلاب بسیار طویل و عمیق حفر شده اند؛ به همین خاطر استفاده از فنرهای معمولی در آن ها نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت؛ از این رو در این چاه ها از اتصال دو فنر کوتاه تر به یکدیگر استفاده می کنند. این فنرها با استفاده از یک میله به هم وصل شده و فرایند لوله بازکنی چاه های عمیق را به بهترین نحو انجام می دهند.

آشنایی با سر فنر لوله بازکنی مدل چاقویی

انواع فنر لوله بازکنی در مدل های چاقویی نیز تولید می شوند که برای قطعه قطعه کردن برخی از اجسام موجود در چاه مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از چاه ها، الیاف پارچه ای گیر می کنند که راه آب و فاضلاب لوله ها را به مرور زمان می بندند. از این رو این سرفنرها برای از بین بردن این مواد زائد به کار می روند.

آشنایی با سرفنرهای برسی

مدل های برسی سر فنرها، برای پاکسازی لوله های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که از نام این سرفنر مشخص است، ساختار آن ها مانند یک برس تمیز کننده تولید شده و برای تمیز کردن رسوبات، مواد چرب، مواد زائد و… در چاه های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. این سرفنرها هر چیزی را که سد راه لوله های آب و فاضلاب شده باشد از بین می برند.

سر فنر لوله بازکنی

معرفی سرفنرهای ابزار گیر

برای لایروبی و پاکسازی برخی از چاه های آب و فاضلاب به جز دستگاه های فنر زنی از تجهیزات دیگری نیز استفاده می کنند. در این خصوص از سر فنری های ابزار گیر استفاده می شود که برای متصل شدن به ابزار آلات مختلف ساخته شده اند.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:  برای اجرای اقدامات مورد نیاز لوله بازکنی، دستگاه های متعددی ابداع شده اند که هر یک از آن ها کارایی به خصوصی دارند. به جز دستگاه هایی که تا به حال معرفی کردیم، انواع سیستم های حرارتی تصویر برداری، دوربین های آندوسکپی و… نیز در این خصوص به کار می روند.

دستگاه های آکوستیک شبکه آب، دستگاه های رادیویی شبکه آب، دستگاه های آکوستیک عقربه ای، دستگاه های تمام دیجیتال و… در این میان قرار می گیرند و کاربردهای بی نظیری در زمینه نشت یابی و لوله بازکنی به همراه دارند.

انواع سر فنر لوله بازکنی کوزه ای

یکی از پر کاربردترین مدل های سر فنر، انواع کوزه ای آن ها هستند که کاربردی مانند سرفنرهای برسی در سیستم آب و فاضلاب به همراه دارند.

جمع بندی

در این گزارش با کاربرد سرفنر لوله بازکنی و انواع مختلف این تجهیزات آشنا شدید. مدل های متنوع این ابزار آلات بسته به نظر کارشناسان برای رفع مشکلات موجود در سیستم آب و فاضلاب ساختمان شما به کار می روند. و هر یک از آن ها از جنس و متریال به خصوصی ساخته شده اند. از این رو کیفیت ساختار هر یک از آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

منبع اصلی این گزارش مقاله ی انواع سر فنر لوله بازکنی در سایت لوله بازکنی اصفهان تاسیسات دنا می باشد.

 

برچسب ها : لوله بازکنی,لوله بازکنی اصفهان,فنر لوله بازکنی

دیدگاهتان را بنویسید