مجله های اقتصادی، منبع مهمی برای آشنایی با پیشرفت ‌های علمی و کاربردی در حوزه اقتصاد است. بهترین مجلات اقتصادی دنیا مقالات تحقیقاتی، ترویجی و تخصصی را در زمینه‌ های مختلف اقتصاد منتشر می ‌کنند و به بحث و تبادل نظر درباره مسائل اقتصادی داخلی و بین ‌المللی می‌ پردازند. استفاده از بهترین مجلات اقتصادی ایران و جهان می‌ تواند به شما کمک کند تا با نظرات و دیدگاه‌های مختلف اقتصاددان های مختلف آشنا شوید، منابع معتبر برای پژوهش ‌های خود را پیدا کنید، روش ‌های نوین و کارآمد را یاد بگیرید و دانش و مهارت خود را افزایش دهید. در این مقاله، قصد داریم شما را با بهترین مجله های اقتصادی دنیا آشنا کنیم و نشان دهیم که چگونه می ‌توانید از آنها بهترین استفاده را ببرید.

معرفی بهترین مجلات اقتصادی دنیا

اهمیت مجله های اقتصادی برای جوامع

مجلات اقتصادی، نه تنها برای دانشجویان و پژوهشگران اقتصاد، بلکه برای همه افراد جامعه ایران اهمیت دارند. این مجلات می ‌توانند به شما کمک کنند تا:

  • با دانلود مجله اقتصادی، دانش خود را در حوزه اقتصاد افزایش دهید و با نظریه ‌ها، مدل ‌ها، روش‌ ها و فنون اقتصاد آشنا شوید. مطالعه مجلات اقتصادی، به شما این فرصت را می‌ دهد که با اخبار جدید و نتایج تازه در زمینه‌ های مختلف اقتصاد مانند اقتصاد سلامت اخبار ارز، طلا، سکه، ارز دیجیتال، اخبار بانک و بیمه، ملک، خودرو و… را در دست داشته باشید.
  • با تهیه اشتراک مجله اقتصادی، از وضعیت اقتصادی کشور و جهان آگاه شوید و تحلیل ‌های عمیق و دقیق را بررسی کنید. مجلات اقتصادی، به شما نظرات و دیدگاه ‌های مختلف اقتصاددانان را درباره مسائل و چالش ‌های اقتصادی جاری نشان می ‌دهند و به شما کمک می‌ کنند تا با استفاده از داده ‌ها و شواهد علمی، تصمیمات مناسب‌ تری بگیرید.
  • با راهکارهای موثر و خلاقانه برای حل مشکلات اقتصادی آشنا شوید و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. مجلات اقتصادی، به شما راهکار‌های عملی و نوآورانه ای برای بهبود شرایط اقتصادی خود، خانواده، کسب و کار یا جامعه پیشنهاد می ‌دهند و به فضای بحث و گفتگو با سایر علاقمندان را فراهم می ‌کنند.
  • با فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری، کسب و کار، استخدام و آموزش در حوزه اقتصاد آشنا شوید و از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

مجلات اقتصادی، به شما فرصت‌ های جذاب و سودآور را در بازار سرمایه، صنعت و معدن، بازار نفت، بازار پول و ارز، مسکن و عمران، بازرگانی و دنیا معرفی می ‌کنند و راهنمایی ‌های لازم برای استفاده بهینه از آنها را به شما میدهند.

بهترین مجله های اقتصادی دنیا کدامند؟

مجلات اقتصادی در دنیا بسیار زیاد هستند و حوزه های فعالیتی بسیاری از این مجلات ممکن است شبیه به همدیگر باشد. در ادامه چند مجله اقتصادی معروف در دنیا را بررسی میکنیم.

مجله اقتصادی دانشگاه Oxford

مجله اقتصادی دانشگاه آکسفورد یکی از معتبرترین مجلات اقتصادی جهان است که توسط انجمن سلطنتی اقتصادی انگلستان منتشر می ‌شود. این مجله از سال ۱۸۹۱ تاکنون بدون وقفه در حال چاپ است و هر سال هشت شماره از مجلات خود را منتشر می ‌کند.

 مجله اقتصادی دانشگاه آکسفورد مقالات تحقیقاتی، ترویجی و تخصصی در زمینه‌ های مختلف را پوشش میدهد:

  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد توسعه
  • اقتصاد رفاه
  • اقتصاد سیاسی

این مجله همچنین به بحث و تبادل نظر درباره مسائل و چالش ‌های اقتصادی جاری و پیش‌ رو می‌ پردازد. مجله اقتصادی دانشگاه آکسفورد دارای شاخص تأثیر بالایی است و در رده ‌بندی مجلات اقتصادی جهان در جایگاه بالایی قرار دارد. برای دسترسی به اشتراک مجله اقتصادی آکسفورد میتوانید از طریق سایت این مجموعه (https://academic.oup.com/ej) مراجعه کنید.

مجله اقتصادی Forbes

مجله اقتصادی فوربز از دیگر مجلات اقتصادی آمریکا و جهان است که توسط شرکت رسانه ‌ای فوربز (Forbes) منتشر می‌ شود. این مجله از سال ۱۹۱۷ تاکنون بدون وقفه در حال چاپ است و هر دو هفته یک بار منتشر می ‌شود.

مجله اقتصادی فوربز به انتشار مقالات تحقیقاتی، ترویجی و تخصصی در زمینه ‌های مختلف اقتصاد میپردازد، از جمله:

  • بازار سرمایه
  • صنعت و معدن
  • بازار نفت
  • بازار پول و ارز
  • مسکن و عمران
  • بازرگانی
  • اخبار اقتصادی دنیا

این مجله همچنین بحث و تحلیل درباره مسائل و چالش ‌های اقتصادی جاری و پیش ‌رو را پوشش می دهد.

مجله اقتصادی فوربز همچنین هر سال اقدام به نشر چندین لیست مختلف درباره افراد موفق دنیا می ‌کند که مهم ‌ترین آن‌ ها عبارتند از: میلیاردرهای جهان، ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال فوربز، فوربز ۴۰۰، فوربز ۵۰۰، قدرتمندترین افراد جهان و قدرتمندترین زنان جهان.

مجله اقتصادی اکونومیست

مجله اقتصادی The Economist یک هفته ‌نامه خبری و بین‌ المللی به زبان انگلیسی است که در لندن ویرایش می‌ شود و به شرکت روزنامه اکونومیست با مسئولیت محدود تعلق دارد. اولین چاپ مستمر آن به دست بنیانگذار این مجموعه جیمز ویلسون از سپتامبر ۱۸۴۳ آغاز شد.

این هفته ‌نامه به شعار The light of the world یا «روشنگر دنیا» شناخته می ‌شود. مجله اقتصادی اکونومیست به انتشار مقالات تحقیقاتی، ترویجی و تخصصی در زمینه‌ های مختلف اقتصاد، سیاست، علم، فناوری، فرهنگ و هنر می‌ پردازد.

این هفته ‌نامه همچنین به بحث و تبادل نظر درباره رویدادها و پدیده‌ های جاری و پیش ‌رو در جامعه جهانی نیز اشاره میکند. مجله اقتصادی اکونومیست دارای شاخص تأثیر بالای است و در رده ‌بندی هفته ‌نامه‌ های اقتصادی جهان در جایگاه بالایی قرار دارد.

مجله اقتصادی وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال یکی از بهترین مجله های اقتصادی دنیا در آمریکا است که توسط شرکت رسانه‌ای داو جونز منتشر می‌شود. این روزنامه از سال ۱۸۸۹ تاکنون در حال چاپ است و هر روز منتشر می‌ شود. وال استریت ژورنال به انتشار مقالات تحقیقاتی، ترویجی و تخصصی در زمینه‌های مختلف اقتصاد، بازارها، سیاست، علم و فناوری، فرهنگ و هنر می‌پردازد.

این روزنامه همچنین بحث و تحلیل درباره رویدادها و پدیده ‌های جاری و پیش ‌رو در جامعه آمریکا را مورد بررسی قرار میدهد. وال استریت ژورنال دارای شاخص تأثیر بالای است و در رده‌بندی روزنامه‌های اقتصادی جهان در جایگاه بالای قرار دارد. برای دسترسی به سایت و دانلود مجله اقتصادی وال استریت ژورنال میتوانید به سایت این مجله یعنی wsj.com مراجعه کنید.

مجله اقتصادی وال استریت ژورنال

مجله اقتصادی اکونومتریکا

اکونومتریکا یک مجله علمی و پژوهشی است که با تمرکز اقتصاد سنجی منتشر می ‌شود. این مجله از سال ۱۹۳۳ تاکنون درحال پوشش مهم ترین اتفاقات اقتصادی در دنیا است و هر سال شش شماره منتشر می‌ کند. اکونومتریکا به انتشار مقالات با کیفیت بالا در حوزه اقتصادسنجی و نظریه اقتصاد می‌ پردازد .

این مجله هر دو سال یک بار مدال فریش را به بهترین مقالات اعطا می ‌کند. اکونومتریکا مقالاتی را در همه شاخه‌ های اقتصاد، نظری و تجربی، انتزاعی و کاربردی منتشر نموده و پوشش گسترده‌ ای در سراسر حوزه اقتصاد ارائه می ‌دهد.

اکونومتریکا هرسال طیف منحصر‌ به ‌فردی از موضوعات را بررسی می ‌کند، از تحولات نظری در بسیاری از زمینه ‌های جدید و مهم گرفته تا تحقیق در مورد مشکلات اقتصادی فعلی و کاربردی، مطالعات بدیع، نظری و کاربردی در اقتصادسنجی این روزنامه در دنیا بسیار مورد قبول است و از مقالات آن اکثرا گزارشات زیادی تهیه میشود.

اقتصاد ژورنال، بهترین مجله اقتصادی ایران

اقتصاد ژورنال (https://eghtesadjournal.com)، بهترین مجله اقتصادی ایران است که به انتشار اخبار رسمی و تایید شده‌ در حوزه‌ های صنعت، تجارت، سبک زندگی، دانش و فناوری، بورس، بانک و بیمه، سازمان‌ها، فرهنگ و هنر می‌پردازد.

اقتصاد ژورنال با هدف ارائه اطلاعات دقیق و به ‌روز درباره وضعیت اقتصادی ایران و جهان، تحلیل‌ های عمیق و کاربردی درباره مسائل و چالش‌ های اقتصادی جاری و پیش ‌رو، راهکار‌های موثر و خلاقانه ای برای بهبود شرایط اقتصادی شما، خانواده و شغلتان ارائه میدهد و شما را از فرصت‌ های جذاب و سودآور در بازار سرمایه، صنعت و معدن، بازار نفت، بازار پول و ارز، مسکن و عمران، بورس و ارز دیجیتال آگاه میکند.

اقتصاد ژورنال همچنین مقالات و مطالب آموزشی گسترده ای در وب سایت خود منتشر میکند و توانسته به یکی از منابع مهم برای کسانی تبدیل شود که به حوزه اقتصاد علاقه مند هستند، یا میخواهند در این حوزه فعالیت کنند.

اقتصاد ژورنال همچنین یک کانال تلگرام https://t.me/eghtesadjournalcom و یک پیج اینستاگرام https://instagram.com/eghtesadjournal هم دارد که می ‌توانید با عضویت در آن از آخرین اخبار و مطالب مرتبط با اقتصاد ژورنال مطلع شوید. برخی از موضوعاتی که در این سایت و کانال پوشش داده می‌ شوند عبارتند از:

  • ارزهای دیجیتال
  • فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری
  • روش ها و فرصت‌ های کسب درآمد
  • آموزش ‌های تخصصی
  • پروژه ‌های نوآورانه
  • و مصاحبه ‌های جذاب

مجلات اقتصادی میتوانند تاثیر بسیار زیادی روی هوش و نگرش و افق اقتصادی افراد داشته باشند و این قضیه برای مردم جامعه ما که در یک اقتصاد آسیب دیده زندگی میکنند، میتواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد.

 

برچسب ها : اقتصاد ژورنال,مجله اقتصادی,ژورنال اقتصادی,Eghtesadjournal

دیدگاهتان را بنویسید