رادیاتورها در گرم نگه داشتن خانه و گرم نگه داشتن خانه در هنگام سردی بیرون از خانه بسیار مهم هستند. اما اگر دستگاه خود را روشن کنید، هیچ چیز بدتر از شنیدن صدای چکه ضعیف خروج آب نیست. اگر نیاز به تعمیر رادیاتور های خود در شهر اصفهان یا تعمیر پکیج در اصفهان مانند تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان دارید با اصفهان پکیج ما تماس بگیرید.

اگر می‌پرسید چگونه یک رادیاتور نشتی را در خانه تعمیر کنید، به جای درستی آمده‌اید. اما قبل از اینکه بتوانید دوباره از گرمایش داخلی لذت ببرید، ابتدا باید بدانید که چرا رادیاتور شما نشتی دارد و برای تعمیر آن به چه چیزهایی نیاز دارید.

راهنمای ساده ما به شما کمک می‌کند که این فرآیند را گام به گام طی کنید تا مطمئن شوید که در تمام طول سال گرم می‌مانید.

چرا رادیاتور من نشتی دارد؟

قبل از تعمیر رادیاتور خود، باید بفهمید که مشکل از کجاست.

دریچه های آسیب دیده یا شل

شایع ترین علت نشتی رادیاتور، خرابی، شل شدن یا معیوب بودن شیر است . همانطور که رادیاتور شما کهنه می شود، مقدار مشخصی فرسوده می شود. این همچنین برای تمام اجزای کوچکتر سیستم گرمایش مرکزی مهر و موم شده شما مانند شیرها صادق است.

وقتی مهر و موم شیر رادیاتور شروع به خراب شدن می کند، اجازه خروج آب را می دهد. و هر چه خرابی بدتر باشد، نشت بدتر خواهد بود. در این صورت، باید شیر آسیب دیده را تعویض کنید.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد دریچه را سفت کنید. ممکن است به مرور زمان شلتر شده باشند. یا اگر رادیاتور نو باشد ممکن است درست نصب نشده باشد.

نحوه رفع نشتی رادیاتور

رادیاتور زنگ زده

اکثر صاحبان خانه ها نمی دانند که رادیاتور آنها حدود ده سال عمر می کند و هنگامی که رادیاتورها قدیمی می شوند، بیشتر مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند. هنگامی که رادیاتورهای زنگ زده بدون کنترل رها شوند، می توانند سوراخ های کوچکی در لوله ها و بدنه دستگاه ایجاد کنند. این منجر به نشت رادیاتور و آسیب احتمالی به کفپوش شما می شود.

زنگ زدگی در واحدهایی که زنگ زدگی و بازدارنده خوردگی به آب آن اضافه نشده است، بیشتر دیده می شود.

ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه خوردگی باعث نشتی رادیاتور می شود، بررسی قطرات یا گودال های آب باقی مانده است، زیرا زنگ زدگی معمولاً باعث می شود آب به رنگ قهوه ای گل آلود درآید.

اتصال واحد آسیب دیده یا شل شده است

در نهایت، اتصال آسیب دیده یا شل بین شیر و واحد رادیاتور می تواند باعث نشتی کند شود. دوک شیر رادیاتور نشتی معمولاً می تواند سفت شود. اما در صورت آسیب شدید، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

نشت رادیاتور چه آسیبی می تواند ایجاد کند؟

صرف نظر از اینکه شما یک رادیاتور عمودی دارید یا رادیاتور افقی ، نشتی می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در خانه شما شود. اگر نشت خود را در اسرع وقت رفع نکنید، آسیب وارد شده به اموال شما می تواند تشدید شود.

آسیب به طبقه شما

طبق تعریف، نشتی باعث ایجاد آب اضافی در جایی می شود که شما نمی خواهید.

اگر کفپوش‌های چوبی دارید، نشت تخته‌ها را مرطوب می‌کند و می‌تواند در مدت زمان طولانی باعث تاب برداشتن آن‌ها و نیاز به بازسازی یا تعویض شود. نشتی ها همچنین تهدیدی برای برق نصب شده در اطراف نشتی هستند که در صورت خیس شدن ممکن است به خطر بیفتند.

نشتی رادیاتور

کاهش گرمایش خانه

یکی دیگر از مشکلات آشکاری که از نشت رادیاتور ناشی می شود این است که خروجی گرمای شما را کاهش می دهد، در حالی که به اندازه قبل انرژی پمپاژ می کند. به زبان ساده، نشت رادیاتور دمایی را که واحد شما در آن گرم می شود کاهش می دهد و بازده کلی خانه شما را کاهش می دهد، در حالی که همچنان از همان مقدار انرژی استفاده می شود.

حتی در طی یک یا دو روز، این امر می تواند برای شما هزینه قبض گرمایشی داشته باشد، در حالی که بر آب و هوای راحت که در ملک خود از آن لذت برده اید تأثیر می گذارد. برای تعمیر رادیاتور خود در اصفهان یا تعمیر پکیج بوتان در اصفهان با تیم متخصص تماس بگیرید.

چگونه پیدا کنیم که نشت از کجا می آید

متأسفانه، آب ممکن است به دلایلی از رادیاتور نشت کند. به عنوان مثال، خوردگی ممکن است باعث چکه شدن آب از لوله ها و اتصالات قدیمی شود، در حالی که یک پکینگ فرسوده یا واشر ممکن است باعث نشت شیر ​​شود.

اگر مطمئن نیستید که نشتی از کجاست، پس باید قسمت بیرونی رادیاتور خود را خشک کنید و سپس مقداری صابون ظرف را در قسمت جلویی آن بمالید. هنگامی که رادیاتور شما روشن است، صابون در تماس با نشتی حباب ایجاد می کند.

از طرف دیگر، می‌توانید کل رادیاتور، از جمله لوله‌ها را کاملاً خشک کنید (مواظب باشید آنها را لمس نکنید زیرا داغ خواهند شد). سپس، رادیاتور را به آرامی با رول آشپزخانه مالش دهید و مرتباً بررسی کنید که آیا کاغذ مرطوب شده است. به احتمال زیاد نشتی از بدنه رادیاتور، کنترل‌کننده‌های رادیاتور یا کوپلینگ‌های روی لوله‌ها به و از دیگ بخار پیدا خواهید کرد.

آیا می توانم نشت را خودم برطرف کنم؟ 

خبر خوب این است که بیشتر آسیب‌های وارد شده به رادیاتور را می‌توان با استفاده از ابزارهای ساده ترمیم کرد ، حتی اگر مهارت لازم را دارید، حتی بتوانید خودتان تعمیرات را انجام دهید. با این حال، چندین تعمیر باید با استفاده از یک سرویس حرفه ای اصلاح شود. به عنوان مثال، اگر نشتی از یک لوله باشد، به یک لوله کش حرفه ای نیاز دارید تا آن را در سریع ترین زمان ممکن تخلیه و تعمیر کند. مهم نیست که نشتی چقدر جدی باشد، هرگز نباید سعی کنید دیگ یا سیستم گرمایش خانه خود را تغییر دهید. این کار اصلاحی باید همیشه توسط یک متخصص انجام شود.

البته همه موارد فوق را باید توصیه کلی در نظر گرفت. اگر نشتی دارید و مطمئن نیستید که چگونه آن را برطرف کنید، توصیه می کنیم در اسرع وقت با یک متخصص لوله کشی یا گرمایشی آموزش دیده تماس بگیرید. از طرف دیگر، اگر به دنبال تعمیر شیر شکسته هستید، امروز به طیف وسیعی از شیرهای رادیاتور و لوازم جانبی ما نگاهی بیندازید .

نحوه خاموش کردن رادیاتور با شیرهای رادیاتور ترموستاتیک

  1. محل سوپاپ: اگر رادیاتور شما دارای یک شیر ترموستاتیک رادیاتور است، معمولاً آن را در سمت چپ رادیاتور خواهید یافت. وقتی آن را پیدا کردید متوجه خواهید شد زیرا می توانید اعداد را ببینید. اینها مربوط به مقدار گرمایی است که رادیاتور می دهد.

  2. شیر را ببندید: هنگامی که شیر را پیدا کردید، صفحه را روی 0 قرار دهید. هنگامی که صفحه شما روی 0 قرار گرفت، رادیاتور دیگر هیچ گرمایی تولید نمی کند و خاموش می شود.

برطرف کردن نشتی رادیاتور

  1. رادیاتور را جدا کنید: اگر سیستم مدرنی دارید، متوجه خواهید شد که دریچه دیگری در طرف دیگر رادیاتور شما وجود دارد (این بار بدون اعداد). اگر برای تصحیح نشتی روی سیستم شما کار می شود، باید رادیاتور را ایزوله کنید. برای انجام این کار، سوپاپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جایی که می رود. پس از بسته شدن هر دو شیر، رادیاتور کاملاً ایزوله می شود و می توان هرگونه تعمیر را آغاز کرد.

 

برچسب ها : نحوه رفع نشتی رادیاتور,رفع نشتی رادیاتور,نشتی رادیاتور,نشت رادیاتور,نشت آب رادیاتور,مشکل نشتی رادیاتور,خاموش کردن رادیاتور,تعمیر رادیاتور,تعمیر نشتی رادیاتور,تعمیر آبدهی رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید