جدیدترین نسخه از بازی محبوب FIFA، که اکنون با نام EA Sports FC 24 شناخته می‌شود، به بازار عرضه شده است. در اینجا با مروری بر این بازی، همراه شما هستیم. عنوان EA Sports FC، نام جدیدی است که برای بازی FIFA انتخاب شده است. قرارداد EA با FIFA به پایان رسیده و عنوان FIFA دیگر وجود ندارد. سال‌هاست که از سری بازی‌های FIFA و PES در گیم‌نت‌ها و خانه‌هایمان لذت می‌بریم؛ عناوینی که با نام‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و دیگر وجود خارجی ندارند. تغییر نام PES منجر به نابودی و افت بسیار زیاد آن شد؛ با این حال، EA با عقد قراردادهای مختلف، سعی کرده است از بلایی که بر سر رقیبش آمد، جلوگیری کند. آیا موفق شده است؟ لایسنس‌های بسیار زیاد و بخش Ultimate Team، دو نقطه قوت بزرگ بازی FIFA بودند که آن را بر سر زبان‌ها انداخته بود. لایسنس‌های بازی همواره سرسام‌آور بودند و حتی تا لیگ سطح سوم انگلیس و بسیاری از کشورها در بازی کاملا دقیق پیاده‌سازی شده بودند. بخش Ultimate Team هم تقریبا با روندی یکسان عرضه می‌شد و بخش درآمدزای آن برای بازیکنان به حساب می‌آمد و افراد مشتاق به ساخت و فروش تیم‌های خود مشغول می‌شدند. خوشبختانه، EA Sports FC 24 هنوز هم این نقاط قوت را دارد و اجازه نداده نقاط قوتش تبدیل به ضعف‌هایش شوند. بازی FIFA، بخش‌های بسیار زیادی دارد. از Ultimate Team و Clubs گرفته تا Career Mode و Volta و تورنومنت‌هایی مثل جام جهانی، هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و تغییراتی را نیز به خود دیده‌اند. همین بخش‌های زیاد و متنوع، بزرگترین نقطه‌ی قوت این بازی هستند. شما هرگز تکراری بودن روند اعمالتان را در بازی حس نمی‌کنید و هر کدام از بخش‌ها روی چیزهای مختلفی متمرکز هستند. همچنین، این مسئله باعث شده هرکسی به نسبت علاقه‌ شخصی خود، به سراغ یک بخش برود و اجباری برای بازی‌ کردن قسمتی خاص وجود نداشته باشد.

نقد و بررسی آلتیمیت تیم بازی EA SPORTS FC 24Ultimate Team؛ مهم‌ترین و شلوغ‌ترین قسمت بازی. اگر آلتیمیت نسخه‌ی قبل را بازی کرده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که فقط یک بخش جدید به نام Evolution به نسخه‌ی جدید اضافه شده است. در این قسمت می‌توانید چند بازیکن را برای پیشرفت قرار دهید و با انجام شرایط تعیین شده توسط بازی برای آن‌ها، Overall بازیکنانتان را حتی تا سقف ۱۸ عدد بالا ببرید. خوشبختانه این بخش باعث شده است خیلی راحت‌تر از قبل تیمی قدرتمند بسازید و مجبور به پرداخت پول واقعی یا سکه‌های زیاد برای ساخت یک تیم عالی نباشید. ممکن است فکر کنید این بخش کار ساخت تیم را بیش از حد راحت کرده و هیجان را از آن گرفته است، اما قوانین آن باعث شده اصلا اینگونه نباشد (حداقل در وضعیت فعلی). این قسمت بیشتر مناسب بازیکنانی با Overall زیر ۷۰ است و برای استفاده در SBCها برای دریافت بازیکنان قدرتمند مناسب باشند. البته بازیکنان با اورال‌های بالای ۸۰ نیز می‌توانند در این قسمت پیشرفت کنند، اما رشد بسیار کم‌تری نسبت به این بازیکنان خواهند داشت. نکته‌ی بعد این است که در هر بازی فقط Evolution یک بازیکن می‌تواند فعال باشد و تا اتمام شرایط لازم برای پیشرفت بازیکن انتخاب شده، نمی‌توانید او را از جایگاه پیشرفت حذف کنید. به صورت کلی Evolution یکی از بهترین موارد Ultimate Team است که حسابی سرتان را گرم خواهد کرد و به بازیکنان ضعیف‌تر نیز ارزش خاصی می‌بخشد.

دیگر جایگاه بازیکنان نسبت به هم در ترکیب اهمیتی ندارد و فقط ۴ فاکتور ملیت، باشگاه، لیگ و پست بازیکنان در کمیستری فردی و تیمی آن‌ها تاثیر خواهد داشت. اضافه شدن زنان به Ultimate Team، تغییرات مثبتی را به بازی اضافه کرده است. این تغییر از چند منظر نکات مثبتی را به بازی اضافه کرده است. اول آن که دیگر در شروع کار برای خرید بازیکنانی با قدرت‌های مناسب، نیاز به هزینه‌های اضافه‌تر از حد لازم و بیش از ارزش واقعی بازیکنان ندارید. بازیکنان زن قیمت‌های بسیار کمتری از فوتبالیست‌های مرد دارند و همین مورد می‌تواند شما را در ساخت تیم اولیه‌ کمک کند. مورد بعدی متنوع‌تر شدن بازی در عین حفظ تعادل گیم‌پلی است؛ قطعا در واقعیت زنان از قدرت بدنی و فیزیک ضعیف‌تری از مردان برخوردارند، اما در اینجا با کمی اغراق در فیزیک این بازیکنان، مورد مثبت و متنوعی بعد از سال‌ها به گیم‌پلی این بخش اضافه شده است. با وجود فیزیک اغراق شده‌ی زنان در بازی، باز هم قدرتمند بودن بازیکنان مرد تنومند با زنان گاها به وضوح دیده می‌شود و همین مورد هم به جذابیت بازی کمک کرده است. به عنوان مثال، در پستی مانند هافبک دفاعی، هیچ‌گاه بهترین بازیکنان زن هم نمی‌توانند آنچنان موثر واقع شوند و بهتر است بازیکنان مرد با فیزیک‌های بسیار قوی را در این پست بگذارید تا در نبردهای تن به تن کنار زده نشوند. اما در پست‌هایی مانند مهاجم نوک، فولبک و Box to Box، زنان به واسطه‌ی چابکی و ریزجثه بودن خود می‌توانند به شکل متفاوتی از بازیکنان مرد در پست‌های مشابه به مانند آن‌ها موثر و دردسرساز واقع شوند. آن چه می‌خواهم بگویم این است که تغییر یاد شده یک گزینه‌ی جدید را در اختیار گیمرها قرار داده. ساخت یک تیم با وجود بازیکنان زن، ضعف‌هایی را در کنار نقاط قوت خاص وارد تیم شما می‌کند و این مورد برای یک تیم با ۱۱ بازیکن مرد هم وجود دارد. با این وجود، به واسطه‌ی محبوبیت بسیار بیشتر فوتبال مردان، بازیکنان مرد همچنان قیمت‌های بسیار بیشتری از نوع مشابه زن خود دارند و شما می‌توانید از این مورد در ساخت تیم خود بهره ببرید.

با تغییراتی که در کمیستری Ultimate Team ایجاد شده، تفاوتی بین بازیکنان زن و مرد به جز در لیگ وجود ندارد. این تغییرات باعث شده که بازیکنان جدید و ضعیف‌تر به راحتی وارد پروسه‌ی ساخت تیم شوند و بازیکنان قدرتمند‌تر نیز برای پیشرفت بیشتر باید وقت بیشتری را صرف کنند. همچنین، با افزایش چک‌پوینت‌های بخش رایوالز، بازیکنان می‌توانند با یک باخت چند پله عقب نروند و این ویژگی بیشتر در دیویژن‌های پایین‌تر وجود دارد تا به بازیکنان کمک کند تا پک‌های خوب‌تری را به دست آورند و تیمشان را سریع‌تر پیشرفت دهند. این تغییرات همچنین باعث تعریف و تمجید و محبوبیت بیشتر بازی نزد تیم‌ها و بازیکنان جدید می‌شود و به آن‌ها ترغیب می‌کند که برای خرج پول واقعی بیشتر اقدام کنند.

بازی FC 24 این امکان را فراهم کرده که بازیکنان نتوانند خرده‌ای به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای گرفته شوند. با وجود ویژگی‌هایی که برای تغییرات ریز اعمال شده‌اند، ساخت یک تیم قدرتمند و خوب در بازی با کمی وقت گذاشتن امکان‌پذیر است. البته، برای ساخت تیم فوق‌العاده و بازی با بازیکنان حرفه‌ای، پرداخت پول در مراحل بالاتر می‌تواند تاثیر به سزایی در بازی داشته باشد، اما این اختیاری است و پرداخت پول در مراحل بالاتر هم لزوما بازیکنان عالی و موفق را وارد تیم شما نمی‌کند. بنابراین، پرداخت پول در این بازی شبیه به قمار است و نمی‌تواند به تنهایی تضمین کننده‌ی پیروزی در بازی باشد.

خرید بازی Fc 24 برای xboxدر این مطلب سعی شد نقاط مثبت و منفی بازی FC 24 بیان شود. برای خرید بازی EA SPORTS FC 24 برای ایکس باکس میتوانید به سایت گیمپس شاپ (وبسایت تخصصی محصولات ایکس باکس) مراجعه کنید.

 

برچسب ها : fc 24,ایکس باکس,فیفا

دیدگاهتان را بنویسید