نکاتی که در طراحی ظاهر سایت مهم است

طراحی وب سایت یک کار حرفه ای و تخصصی است. بخش اصلی و مهم آن کدنویسی و موارد بک اند است که توسط برنامه نویس و یا طراح سایت انجام می شود. اما یک مرحله بسیار مهم و اساسی طراحی ظاهری است. تاثیر طراحی گرافیک سایت در بسیاری از موارد حتی از کدنویسی نیز می تواند بیشتر باشد. چرا که کاربری که وارد سایت شما شده است شاید اصلا نخواهد کاری در سایت انجام شود. به طور مثال نخواهد در سایت خرید کند و یا کاری مثل نوبت دهی و.. انجام دهند. ممکن است کاربر فقط شما را از طریق جست و جو پیدا کرده است و می خواهد بداند که قابل اعتماد هستید یا خیر. می خواهد حس کند که شما یک مجموعه قابل قبول و حرفه ای هستید. این حس اعتماد می تواند تاثیر گرافیک و طراحی های بصری باشد. گاهی کاربر آنلاین حتی وارد صفحه ای مثل درباره ما نمی شود و یا نمادهای اعتماد شما را نمی بیند. اما با وارد شدن به سایت شما به شما اعتماد می کند. موارد زیر جزو کلیدی ترین کارهای است که باید برای زیباتر کردن و تکمیل سایت خود انجام دهید:

 

کیفیت تصاویر بسیار مهم هستند

بدیهی است که استفاده از تصاویر، بنرها و یا عکس هایی که فاقد کیفیت لازم باشند ظاهر سایت شما را بسیار بد نشان می دهند. منظور از کیفیت تصاویر پیکسلی شده و یا نویز دار است. هرگز از چنین تصاویری در سایت خود استفاده نکنید.

 

حجم تصاویر را کنترل کنید

یک موضوع مهم که در مورد گرافیکی که در سایت استفاده می شود مهم است کنترل حجم عکس هاست. در وب سایت همه چیز باید بهینه شود. همه چیز باید در سبک ترین و کم حجم ترین شکل ممکن خود باشد. در غیر این صورت باعث کندی سایت می شود. باید کیفیت و حجم را با هم کنترل کنید. یعنی نباید بنرها و عکس ها را آن قدر کم حجم کنید که کیفیت آن ها از بین برود. یک گرافیک وب سایت می داند که چطور باید چنین تصاویری را خلق کند. یکی از مهم ترین تفاوت های کسی که یک طراحی گرافیکی برای سایت انجام می دهد با دیگر طراحان گرافیست همین موضوع است. یک گرافیست وب عضوی از یک گروه است که همه با هم روی یک پروژه وب سایت فعالیت می کنند. پس اگر تصاویری با کیفیت بالا اما حجم بالا بسازد تیم طراح یا سئو از وی ایراد خواهد گرفت. بد نیست بدانید که کنترل تصاویر حتی برای سئو و بهینه سازی سایت هم مهم است. پس اگر خودتان قرار است کار طراحی گرافیک را انجام دهید حواستان به موضوع حجم نهایی عکس ها باشد.

 

تصاویر را خودتان خلق کنید

یکی از کارهایی که باید برای جذابیت سایت خود انجام دهید خلق است. باید خلاقیت داشته باشید. دست به کار شوید و خودتان تصاویر و بنرهایی را بسازید. می توانید از عکس های آماده برای ساخت این بنرها استفاده کنید. اما هرگز آن ها را به صورت مستقیم در وبسایت استفاده نکنید. باید همه چیز برای سایت شما اختصاصی شود. عکس ها و بنرها را در سایزهایی که برای سایت مناسب است بسازید.

 

هماهنگی عکس ها از همه نظر

بنرهایی که در سایت می سازید باید از هر نظر با همدیگر و با قسمت های دیگر سایت هماهنگ شوند. به طور مثال سبک بنرها باید با هم هماهنگی داشته باشد. اگر از تصاویر نمادین برای یک ردیف در کنار هم استفاده می کنید این تصاویر می توانند از نظر شمایل و سبک با هم جور باشند. همین طور اگر از نظر سبک گرافیکی هستند در کنار هم بودنشان سایت را شیک و حرفه ای تر می کند.

 

هماهنگی بنرها با رنگ بندی کلی سایت

در هر وب سایتی یک رنگ بندی کلی و یک ترکیب رنگ خاص استفاده می شود. این انتخاب رنگ و به کار گیری رنگ ها هم با توجه به نوع سایت و هم با توجه به سلیقه شما می تواند مختلف باشد. به طور مثال رنگ منو و فوتر سایت و باتم ها معمولا با هم یک هماهنگی کلی دارند. در طراحی بنرها نیز می توانید از این رنگ ها برای یکپارچه سازی بیشتر سایت استفاده کنید. به طور مثال رنگ متنی که در هر بنر استفاده می کنید می تواند با رنگ های دیگر سایت در جاهای دیگر مثل هاور لینک ها و باتم ها هماهنگ باشد.

 

استفاده از المان های مختلف در صفحه اصلی

صفحه اصلی سایت شما مهم ترین صفحه است و برای طراحی آن باید زحمت بکشید و زمان صرف کنید. برای زیباتر شدن و حرفه ای تر شدن این صفحه باید از المان ها و آیتم های مختلف استفاده کنید. به طور مثال ترکیبی از اسلایدرهای مختلف، بنرها، آیکون ها و… می تواند در این صفحه استفاده شود. به این صورت ترکیب کلی این صفحه بسیار جذاب خواهد شد. اگر فقط از عکس در صفحه اصلی استفاده کنید حتی اگر این عکس ها اختصاصی باشند و خیلی هم حرفه ای باشند ظاهر سایت شما آن قدر ها که باید حرفه ای نمی شود. بهتر است از ترکیب المان های مختلف برای جذابیت و پوایی این صفحه استفاده کنید.

 

یک اسلایدر گرافیکی بزرگ

یکی از المان های بسیار محبوب و شیک که می توانید برای صفحه اصلی سایت خود داشته باشید اسلایدر است. ممکن است اسلایدر به فارسی به صورت تصاویر لغزان یا لغزنده نیز استفاده می شود. در اسلایدر بنرها و عکس های مختلف یا همان اسلایدها با شکلی خاص و با حرکتی جذاب به حرکت در می آیند. یک اسلایدر گرافیکی بزرگ می تواند در ابتدای صفحه اصلی سایت شما قرار بگیرد. اسلایدر هم جذابیت های ظاهری ایجاد می کند و هم به سایت پویایی می دهد. سایت شما برای یک شرکت و سازمان است و یا فروشگاه تفاوتی نمی کند؛ می توانید یک اسلایدر گرافیکی بسیار شیک داشته باشید.

 

آیکون های نمادین

استفاده از آیکون در صفحه اصلی باعث حرفه ای تر شدن وبسایت شما می شود. آیکون ها هم باعث تنوع و زیبایی سایت می شوند و هم این صفحه را تکمیل می کنند. از آیکون های مختلف می توانید به منظورهای مختلف استفاده کنید. با توجه به نوع حرفه و وب سایتی که دارید این آیتم ها می توانند متفاوت باشند. به طور مثال اگر یک فروشگاه آنلاین هستید می توانید از آیکون پرداخت در محل و یا پشتیبانی 24 ساعته استفاده کنید. و یا اگر یک شرکت هستید می توانید آیکون کیفیت و یا گارانتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید