اصولا سفارش و خرید کابینت یکی از سخت ترین مراحل برای افراد است. برای اینکه بفهمید کدام کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است و کدام کابینت از کیفیت خوبی برخوردار است. طراحی و ساخت کابینت مانند هر وسیله دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به توضیح عوامل موثر بر قیمت کابینت می پردازیم.

هزینه جدید ترین مدل های کابینت چقدر است ؟ بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران را از کجا پیدا کنیم ؟ کابینت ها یکی از مهم ترین لوازمی هستند که نه تنها در زیبایی موثر هستند بلکه بسیار کاربردی هستند. اصولا سفارش و خرید کابینت یکی از سخت ترین مراحل برای افراد است. برای اینکه بفهمید کدام کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است و کدام کابینت از کیفیت خوبی برخوردار است. طراحی و ساخت کابینت مانند هر وسیله دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به توضیح عوامل موثر بر قیمت کابینت می پردازیم.

هزینه جدیدترین مدل های کابینت در سال1402

عوامل موثر بر قیمت کابینت

  • متریال به کار رفته در کابینت: یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین قیمت، متریال به کار رفته در ساخت کابینت می باشد. همانطور که می دانید کابینت های چوبی بالاترین قیمت را نسبت به سایرین دارند، بنابراین انتخاب آن ها هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. علاوه بر این، بدنه و اسکلت کابینت نیز مهم است. در چنین شرایطی اگر بودجه شما محدود است می توانید از مواد ارزان تری برای بدنه استفاده کنید اما روکش را با کیفیتی که می خواهید انتخاب کنید.

  • برند عامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت است :ورق، یراق آلات و دستگیره های کابینت از برند های مختلف عرضه می شود. این برند در قیمت تاثیر زیادی دارد به عنوان مثال صفحه ام دی اف ایرانی نسبت به نمونه خارجی خود قیمت کمتری دارد. به عنوان مثال کلیاف یک برند ایتالیایی تولید کننده ورق کابینت است، بسیاری از کشورها نمونه های مشابهی را ساخته اند اما قیمت نمونه های ایتالیایی بسیار بالاتر است.

  • تجهیزات مورد استفاده: این یعنی دستگیره های کابینت و یراق آلات کابینت. هرچه کیفیت بالاتر و برند قابل اعتمادتری داشته باشند، طبیعتاً قیمت آنها نیز بالاتر است.

  • طراحی یکی از عوامل موثر بر قیمت کابینت است: در طراحی دو نکته اساسی وجود دارد، یکی تعیین محل سایر وسایل و دوم استفاده از تمامی فضاهای خالی و بلا استفاده است .اکثر سازندگان کابینت به شما امکان طراحی سه بعدی را می دهند. این کار قبل از ساخت مبلمان انجام می شود تا بتوانید چیدمان و مدل مبلمان انتخابی خود را ببینید و اگر می خواهید تغییراتی را مطابق با سلیقه و نیاز خود ایجاد کنید، آن را شرح دهید. هنگام طراحی، اندازه و تعداد کابینت، عمق، ارتفاع و غیره. با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای خاص به طور دقیق تعیین می شوند.

  • ساخت و اجرا: با توجه به تمام موارد ذکر شده در نهایت مبلغی کلی برای ساخت و راه اندازی کابینه در نظر گرفته شده است.

  • هزینه های نصب: هزینه نصب مبلغی است که برخی از کابینت سازان از آن چشم پوشی می کنند، بنابراین قبل از امضای قرارداد با سازنده کابینت خود صحبت کنید.

با توجه به طیف و تنوع رنگ، طرح و متریال، قیمت هر کابینت متفاوت است. اگر قصد تعویض یا خرید کابینت را دارید، ابتدا باید قیمت را از چند کابینت ساز مطلع شوید و در صورت وجود تفاوت قابل توجه بین ارقام پیشنهادی آنها، دلیل این تفاوت قیمت را بررسی کنید. سپس برای ایمن سازی کار و آسودگی خیال طرفین قرارداد ببندید و تمامی ارکان مورد نظر از قبیل متریال اعمال شده، قیمت، زمان تحویل و … را در آن ذکر کنید. در نهایت اگر از آن دسته افرادی هستید که از کابینت خود برای مدت طولانی استفاده می کنید و مرتب آن را تعویض نمی کنید، پیشنهاد می کنیم از مواد با کیفیت بالاتری استفاده کنید که دوام کابینت را افزایش می دهد و نیاز به تعمیر دارد.

مجله ساختمونا، رسانه تخصصی در زمینه مصالح و ابزار ساختمانی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین ابزار های ساختمانی ، دکوراسیون و مصالح ساختمانی در تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه ساختمونا سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین ابزار آلات ساختمانی را معرفی نماییم

در انتخاب کابینت آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

کابینت ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی خانه هستند. بنابراین توجه به چند نکته مهم قبل از انتخاب و خرید ضروری است. در ادامه به نکات اصلی که در انتخاب مبلمان آشپزخانه خود باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم.

کیفیت سطح کابینت آشپزخانه: از مواد مختلفی برای ساخت تابلوهای کابینت استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که سطح کابینت بیش از سایر قسمت های خود با آب در تماس خواهد بود. برای ساخت تابلوهای کابینت از مواد مختلفی استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که سطح کابینت بیش از سایر قسمت ها با آب در تماس خواهد بود.

نوع طراحی کابینت آشپزخانه: کابینت های موجود در بازار به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند. یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب مبلمان برای آشپزخانه باید به آن توجه کرد، توجه به طرح و مدل آن است. انتخاب طرح کمد لباس بستگی به نوع دکوراسیون داخلی منزل شما دارد. اگر دکوراسیون سنتی خانه خود را انتخاب کرده اید، انتخاب کابینت های مدرن می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. عکس این مشکل در انتخاب طرح کابینت نیز صادق است.

جادار باشد: وسایل آشپزخانه معمولاً حجیم هستند و به فضای بیشتری نیاز دارند. بنابراین فضای کابینت موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. شما باید با توجه به مدل خانه و فضای آن بهترین سایز کابینت را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ: شاید فکر کنید که فاکتور رنگ در انتخاب مبلمان برای آشپزخانه فاکتور چندان مهمی نیست. اما رنگ کابینت ها تاثیر مستقیمی بر دکور و حس کلی خانه شما خواهد داشت. اگر دکوراسیون داخلی و دیوارهای خانه شما روشن است، نباید کابینت های تیره را انتخاب کنید. زیرا خانه شما را کوچک جلوه می دهد. اما اگر پس زمینه دکوراسیون منزل شما تیره است، کابینت های تیره تر انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

تک رنگ یا دو رنگ: کابینت های موجود در بازار در مدل های تک رنگ و دو رنگ موجود می باشد. در این میان استفاده از کابینت های تک رنگ بسیار بیشتر از مدل های دو رنگ است. اما کابینت های دو رنگ عموما زیباتر و جذاب تر به نظر می رسند. انتخاب کابینت تک رنگ یا دو رنگ بستگی به سلیقه شما و نظر طراح کابینت دارد.

اندازه آشپزخانه: نوع کابینتی که برای آشپزخانه انتخاب می کنید باید با اندازه آشپزخانه شما هماهنگ باشد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها کوچک هستند. برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت هایی با طرح کشیده و تا سقف استفاده کنید. در واقع می توان گفت که کابینت های مدرن انتخاب های بسیار بهتری برای خانه های کوچک و آشپزخانه هستند.

نور آشپزخانه :آشپزخانه شما می تواند دارای نور کم یا روشن باشد. میزان نور آشپزخانه عامل مهمی در انتخاب کابینت برای آشپزخانه است. اگر آشپزخانه ای با نور کم دارید، بهتر است از رنگ های روشن و بازتابنده استفاده کنید. کابینت های جلو شیشه ای معمولاً این ویژگی ها را نشان می دهند و برای محیط های کم نور مناسب هستند.

قابلیت استفاده آن : بخشی از وقت روزانه شما قرار است در آشپزخانه سپری شود. بنابراین کاربردی بودن فضای آشپزخانه عامل بسیار مهمی است. به عنوان مثال، اگر قد کوتاهی دارید، انتخاب کابینت هایی که در ارتفاع بالاتر نصب شده اند برای شما دشوار خواهد بود. در انتخاب کابینت آشپزخانه حتما به این نکات جزئی اما مهم توجه کنید.

حداکثر استفاده از فضای آشپزخانه: استفاده مفید از کوچکترین فضاها در طراحی داخلی آشپزخانه بسیار مهم است. سعی کنید تمام قسمت های آشپزخانه و فضاهای کابینت داخلی و خارجی را به گونه ای طراحی کنید که فضای اضافی و بلااستفاده ای باقی نماند. هرچه کابینت های بیشتری داشته باشید، آزادی بیشتری در سازماندهی چیزها دارید.

انواع مدل های کابینت آشپزخانه

از آنجایی که یکی از سخت ترین قسمت های خرید مبلمان، انتخاب سبک و نوع مبلمان است، در این قسمت از مقاله تصمیم داریم تا شما را با سبک ها و مدل های مختلف مبلمان به اختصار آشنا کنیم. به طور کلی انواع کابینت ها بر اساس سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن طراحی و ساخته می شوند و انتخاب بین این سه سبک گاهی برای جویندگان سخت می شود و نمی توانند به راحتی کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنند. دانستن سبک کابینت به نامزدها کمک می کند کابینه مورد نظر خود را سریعتر انتخاب کنند.

کابینت کلاسیک: کابینت کلاسیک نگاهی جانبی به دوران کلاسیک و نوستالژی در هم تنیده در گذشته دارد. بنابراین کابینت هایی که به این سبک طراحی می شوند دارای الگوهای پیچیده ای هستند، در ساخت این سبک کابینت از انواع منبت استفاده می شود. تاج ها و پایه های برجسته و طرح دار نیز از دیگر ویژگی های کابینت های سبک کلاسیک است.اگر سبک دکوراسیون داخلی شما سنتی است انتخاب کابینت های کلاسیک بهترین پیشنهاد برای شماست.

علاوه بر این، با توجه به آنچه در مورد کابینت کلاسیک گفته شد، انتظار می رود کابینت کلاسیک به دلیل استفاده از الگوها و طرح های متنوع از قیمت بالاتری نسبت به سایر سبک های کابینت برخوردار باشد. بنابراین اگر از طرفداران سبک های زیبا و مجلل هستید و بحث هزینه برای شما مطرح نیست، کابینت کلاسیک انتخاب خوبی برای شماست.

کابینت مدرن: سبک کمد مدرن کاملاً برعکس کمد لباس کلاسیک است و معمولاً در یک کلمه خلاصه می شود: سادگی. در کابینت هایی که به سبک مدرن طراحی شده اند، دیگر خبری از الگوهای سبک کلاسیک، کنده کاری و منبت نیست. تمام جذابیت و زیبایی این سبک در سادگی بی حد و حصر آن است. بنابراین این سبک از کابینت برای افرادی که از طرح های لوکس و پیچیده کابینت های کلاسیک دوری می کنند ایده آل است. در طراحی کابینت مدرن هیچ تاج و پایه جدید پر از نقش و نگار وجود ندارد. کابینت های مدرن دارای سطوح صاف هستند و لبه های قسمت های مختلف این کابینت بدون قاب یا لبه های اضافی به نرمی به هم متصل می شوند.

کابینت نئوکلاسیک: اگر از الگوهای سبک کلاسیک یا سادگی سبک مدرن خوشتان نمی آید، کابینت نئوکلاسیک انتخاب مناسبی برای شماست. سبک نئوکلاسیک در واقع بین دو سبک مدرن و کلاسیک است. در کابینت نئوکلاسیک نه خبری از طرح های پیچیده سبک کلاسیک، نه خبری از سادگی بیش از حد سبک مدرن. در سبک نئوکلاسیک، شما سنت و مدرنیته را در یک قاب نمایش می دهید. در واقع نئوکلاسیک با الگو گرفتن از ویژگی های سبک های مدرن و کلاسیک سعی کرد تا ضمن تداعی کننده ویژگی های کابینت های مدرن و کلاسیک، سبکی جدید با فضایی تازه و جذاب را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

راهنمای انتخاب صفحات کابینت

سطح کابینت نیز یکی از قسمت های مهمی است که در انتخاب کابینت باید به آن توجه کنید. صفحه کابینت به صفحه ای گفته می شود که روی کابینت، جزیره و گاهی اوقات روی میز ناهارخوری نزدیک آشپزخانه قرار می گیرد. صرف نظر از بحث جلوه بصری و تاثیر این بشقاب در زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، این بشقاب ها باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند.

زیرا با توجه به موقعیت مکانی که دارند، انواع لوازم آشپزخانه که گاه وزن قابل توجهی دارند، روی این بشقاب ها قرار می گیرند و می توان فعالیت های مختلفی را بر روی آن ها انجام داد. بنابراین مطلوب است که این صفحات در عین استحکام، مقاومت کافی در برابر ضربه، خط و خش و آب نیز داشته باشند. صفحات کابینت بر اساس نوع متریال به کار رفته در ساخت آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • صفحه گرانیتی

  • صفحه ساخته شده از سنگ کوارتز

  • صفحه مرمر

  • صفحه سرامیکی

  • صفحه استیل ضد زنگ

بسته به نوع اپلیکیشن و استفاده شما از صفحات و همچنین بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید صفحه مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

کلام آخر

امیدواریم صحبت های ما در انتخاب کابینت برای یک آشپزخانه و خانه منحصر به فرد و خاص کمک زیادی به شما کرده باشد. سایت ساختمونا یا sakhtemoona.com به شما کمک می کند تا بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران را پیدا کنید ، سایت ساختمونا بهترین انتخاب برای یافتن بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران می باشد .

منبع :(sakhtemoona.com)

 

برچسب ها : کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید