وقتی نوبت به طراحی بخش لاستیکی ایده آل برای سختی های کاربردهای تخصصی می رسد، چندین ویژگی طراحی محصول لاستیکی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. در اینجا، شایگان لاستیک دستورالعمل‌های طراحی محصول لاستیکی را برای دستیابی به راه‌حل بهینه در هر بار بیان می‌کند.

شایگان لاستیک یک ارائه دهنده خدمات صنعتی پیشرو در سراسر کشور است که طیف گسترده ای از قطعات لاستیکی و پلیمری در ابعاد و متریال های مختلف با کیفیت بالا مانند کوپلینگ لاستیکی ، پکینگ لاستیکی و… را ارائه می دهد.

1. تحمل لاستیک

تمام الاستومرها تحت درجه خاصی از انقباض قرار می گیرند. البته این بستگی به مواد دارد، اما به طیفی از عوامل دیگر، از جمله، اما نه محدود به: طراحی ابزار، روش قالب‌گیری، هندسه قطعه و سختی ترکیب بستگی دارد. با توجه به متغیرهای زیادی، توصیه های متخصص اغلب می تواند زندگی را آسان تر کند. کارکنان فنی مجرب ما در شایگان لاستیک همیشه آماده ارائه راهنمایی و پشتیبانی هستند تا اطمینان حاصل کنند که تحمل صحیح محصول یا قطعه خود را به دست می آورید.

ما قویاً توصیه می کنیم که طراحان در اولین مرحله ممکن با تیم فنی ما در مورد تلورانس ها مشورت کنند. ایجاد این پارامترها در مراحل اولیه تضمین می کند که مناسب ترین راه حل می تواند برای نیازهای کاربردی خاص شما ایجاد شود. کارشناسان ما از فناوری پیشرفته، از جمله پروژکتورهای پروفایل غیر تماسی (سایه‌گراف)، برای تضمین سطوح تحمل بهینه استفاده می‌کنند.

2. سازگاری شیمیایی لاستیک

هیچ ماده لاستیکی کامل نیست. به این ترتیب، تا حد زیادی موردی برای درک کاربرد و تطبیق مناسب ترین مواد با محیطی است که در آن کار خواهد کرد. آرایه رو به رشد پلیمرها و فرآیندهای تولیدی موجود برای محصولات لاستیکی، دامنه راه حل ها را برای هر مشکلی افزایش داده است. لاستیک مارتین دارای تجربیات تخصصی در زمینه لاستیک است که می توانیم از آن برای ارائه مشاوره در مورد مناسب ترین ویژگی های طراحی محصول لاستیکی استفاده کنیم.

یکی از چالش های عمده ای که امروزه تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، حمل و نقل و فرآوری ایمن مواد شیمیایی است. با توجه به آنچه گفته شد، انتخاب مناسب ترین ماده الاستومری که قادر به مقاومت در برابر این نوع محیط های معمولی تهاجمی و خورنده باشد، ضروری است. ما طیف وسیعی از مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند EPDM، Viton، Aflas و Perfluoroelastomer (FFKM) را ارائه می‌دهیم و کارشناسان فنی ما بسیار خوشحال هستند که از شما در طول فرآیند انتخاب پشتیبانی کنند. برای خرید انواع محصولات لاستیکی از جمله ضربه گیر لاستیکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ویژگی های اساسی طراحی محصولات لاستیکی

3.سختی ساحل لاستیک

مقیاس های سختی ساحلی برای ارائه یک نقطه مرجع مشترک برای مقایسه مواد مختلف توسعه داده شد. این با استفاده از یک سنج طول سنج اندازه گیری می شود که از یک میله فولادی فنری برای فشرده سازی سطح ماده نمونه استفاده می کند و سپس یک قرائت را برمی گرداند. سختی ساحلی 0 برابر با حداکثر مقدار فرورفتگی ممکن است، در حالی که سختی ساحلی 100 نشان دهنده مقاومت بسیار بالا در برابر فرورفتگی است.

سختی ساحلی همچنین معیاری از انعطاف پذیری یا سفتی را ارائه می دهد که به عنوان مدول خمشی شناخته می شود. این نشان دهنده مقاومت یک ماده لاستیکی در برابر خمش است. سختی و مدول خمشی به یکدیگر وابسته هستند زیرا با افزایش سختی مدول خمشی نیز افزایش می یابد. از طرف دیگر، سختی یک ماده ممکن است با ضریب اصطکاک آن نسبت معکوس داشته باشد. به عنوان مثال، الاستومرهای گرمانرم نرم تر معمولاً حاوی روغن بیشتری هستند که به طور کلی باعث چسبندگی سطح بالاتر می شود.

4.هندسه محصول لاستیکی

فرآیند تولید محدودیت هایی را برای ظاهر محصول نهایی شما تجویز می کند. بنابراین ترکیبی از خواص ویسکوالاستیک لاستیک و تکنیک‌های قالب‌گیری سنتی نیاز به درجه خاصی از آگاهی طراحی دارد. هرچه هندسه طرح شما ساده تر و متقارن تر باشد، تولید آن آسان تر خواهد بود. شایان ذکر است که هندسه های پیچیده اغلب می توانند به تکنیک های تکمیلی اضافی مانند پیرایش، برش و سوراخ کردن نیاز داشته باشند.

به ناچار، این فرآیندها می توانند هزینه قسمت نهایی شما را افزایش دهند. تغییرپذیری نتیجه نهایی نیز می تواند خطر رد شدن قطعات را افزایش دهد. همانطور که می بینید، طرح های ساده تر مزایای بی شماری را ارائه می دهند، از جمله از نظر کیفیت، تکرارپذیری و هزینه. مانند همیشه، کارشناسان ما می توانند کمک و راهنمایی های ارزشمندی را در مراحل طراحی ارائه دهند تا فرآیند تولید نهایی را تا حد امکان روان و روان کند.

جهت ساخت محصولات لاستیکی، لاستیک چگونه پردازش می شود؟

صرف نظر از طبیعی یا مصنوعی بودن لاستیک، گزینه های پردازش به طور کلی یکسان هستند. فرآوری اضافی لاستیک را ترکیب می کند تا بتوان از آن برای اهداف مختلف صنعتی استفاده کرد. اینها چهار مرحله اصلی هستند.

1. ترکیب کردن (فرمولاسیون)

افزودن مواد شیمیایی به پایه لاستیکی باعث ایجاد ترکیبات لاستیکی می شود. مواد شیمیایی می توانند پلیمرها را تثبیت کنند یا استحکام لاستیک ها را تقویت کنند. گاهی اوقات، ترکیب کردن می تواند لاستیک را کشش دهد که هزینه نهایی را کاهش می دهد.

2. مخلوط کردن

مشابه ترکیب، این مرحله شامل افزودنی هایی است که با لاستیک مخلوط می شوند. برای بهبود پراکندگی مواد و جلوگیری از افزایش بیش از حد دما، میکسرهای حرفه ای این کار را در دو مرحله کامل می کنند. ابتدا یک مستربچ ایجاد می کنند که شامل مواد افزودنی مانند کربن سیاه است. پس از خنک شدن لاستیک، مواد شیمیایی لازم برای ولکانیزاسیون را اضافه می کنند.

3. شکل دادن

برخی از تکنیک های رایج شکل دهی شامل پوشش، اکستروژن، ریخته گری، کلندرینگ و قالب گیری است. بسته به محصول نهایی، تولیدکنندگان می توانند به چندین تکنیک شکل دهی تکیه کنند.

ویژگی های اساسی طراحی محصولات لاستیکی

4. ولکانیزاسیون

ولکانیزاسیون یک فرآیند شیمیایی است که در آن لاستیک طبیعی یا مصنوعی با گوگرد، شتاب دهنده و فعال کننده گرم می شود. این فرآیند پیوندهای متقاطع بین مولکول‌های لاستیک طولانی ایجاد می‌کند که الاستیسیته، انعطاف‌پذیری، استحکام کششی، ویسکوزیته، سختی و مقاومت در برابر آب و هوا را بهبود می‌بخشد. این مرحله نهایی فرآیند است. در گذشته این کار تا پنج ساعت طول می کشید. با توجه به پیشرفت های امروزی، ولکانیزه کردن را می توان در 15 تا 20 دقیقه کامل کرد.

امروز با کارشناسان شایگان لاستیک صحبت کنید

در شایگان لاستیک، ما خدمات مشاوره کاملی را ارائه می دهیم و از بازدید از سایت های مشتریان برای بررسی مشکلات یا برنامه های کاری خاص خوشحالیم. کمک گرفتن از یک متخصص در اولین فرصت باعث می شود که ویژگی های طراحی محصول لاستیکی مرتبط مورد نیاز خود را به دست آورید. این به نوبه خود می تواند از اتلاف وقت و هزینه در دراز مدت جلوگیری کند. کارشناسان ما آماده هستند تا از نظر الزامات کاربرد و انتخاب مواد به شما کمک کنند تا ویژگی‌های طراحی محصول لاستیکی و نوار تحمل را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاوره طراحی ما، یا برای بحث در مورد الزامات برنامه خاص خود با جزئیات بیشتر، لطفاً با شماره ۰۹۱۳۲۲۹۰۲۳ – ۰۹۱۳۴۱۴۳۶۶۷ تماس بگیرید .

 

برچسب ها : طراحی محصولات لاستیکی,ویژگی محصولات لاستیکی,انواع محصولات لاستیکی,تحمل لاستیک,فرمولاسیون لاستیک,مخلوط کردن لاستیک,شکل دادن لاستیک,ولکانیزاسیون لاستیک

دیدگاهتان را بنویسید